LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bob Shop, niet doen.

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Ik heb bij hun een wasmachine gekocht, wel drie jaar geleden een indesit WIXL 125, ook een Indesit koelkast!
De wasmachine is overleden, ik mocht van Bob shop een monteur langs laten komen, wel op eigen kosten, zo gedaan ook.
Nu verschuild deze webwinkel zich achter de fabrikant, terwijl hun toch echt aansprakelijk zijn. Indesit verwijst mij terug naar hun, wat volgens de wet logische is, ik heb het hier niet over een wasmachine van € 100.00. De verwachte levensduur van deze machine is 8 jaar, helaas overleden na 2 en half jaar!
Ik heb tig van voorstellen gedaan, zoals uit coulance, twee derde van van de aanschaf prijs accepteren, ik heb er immers wel mee gewassen.
Op niets gaan ze in en nu wordt de mail beantwoord door Scheer en Foppen, ik kan een dure monteur langs laten komen. Nou daar heb ik echt geen zin in, moet ik betalen om al te horen wat ik al weet?

Mijn koelkast van Indesit, breken de planken af waar ik bij sta, de vriesladen, zijn zo gammel dat ze uit zich zelf al uit elkaar vallen, ondanks een goede behandeling van de rubbers, zijn deze al stuk!
Deze koelkast vertoond meer roest dan mijn Atag gasfornuis, die 18 jaar oud is!

Nou indesit lijkt meer op in de ****!
En de webwinkel, nou laat maar!

Toolboy

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

kaarsje69

Dit(WIXL 125) is een machine van 299 euro.
Hier mag u echt geen 8 jaar van verwachten bij normaal gebruik 3 jaar.

T

stofzuigertje

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Indesit word door monteurs ook wel IN DE **** genoemd.....
Ook bij groot vuil inleveren zie je relatief nieuwe apparaten uit deze fabriek van zowel Indesit zelf als andere merken die ze maken....

Zanussi is een minder slechte en dat enkele langer met Indesit doen,
in mijn online winkel worden deze daarom niet verkocht.
De Koelkasten gaan bij voorzichtige mensen nog wel redelijk lang mee,
maar de rest lekker laten staan.

Als je hier, bij Kassa forum of op www.kieskeurig.nl kijkt lees je vaak meer over bepaalde merken die eerder dure reparaties krijgen en soms is daarom een iets duurdere goedkoper door betrouwbaarheid en levensduur.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Toolboy,

Mijn Wixl 125 koste toentertijd € 499.00, dus geen 299. Ik heb deze info rechtstreeks van indesit zelf, dat de verwachte levensduur 8 jaar is!

Ik weet heus wel dat er iets kapot aan kan gaan, ik ben niet gisteren uit de boom gevallen, maar een reparatie van dik € 220 voor een nieuwe printplaat, dan nog de voorrijkosten, de onderzoekskosten en het arbeidsloon? Daarom is deze machine ook total loss verklaard!
Tegenwoordig kost hij wellicht € 299.00, niet toen ik hem kocht.

Ik vind bob shop zich verschuilen achter slechte kwaliteit verkochte producten!
Ik wil hier gewoon een oplossing voor hebben, maar blijkt wel dat deze machine geen 500 euro waard was, toen niet en nu niet!

stofzuigertje

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik sta er van te kijken, zo duur?
Dus U heeft toen ook al €200,- teveel betaald en niet eens extra garantie voor dit waardeloze bij mijn niet te koop zijnde merk?

Daarom vooraf goed vergelijken en naast mogelijkheden ook op www.kieskeurig en hier informeren of het wel een goed product is...
Voor dit bedrag kan ik ook een Bosch, Siemens, Samsung of LG aanbevelen die allen stukken beter zijn en eventueel met 5 jaar garantie....

Helaas mag ik nu geen link plaatsen of mijn naam noemen maar er zijn meerdere die dit kunnen leveren....

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Tja stofzuigertje, toen waren 6 kilo trommels nog duur!
Ik heb toen al gekeken op kieskeurig .nl, stond toen niets op!
In de **** had de slogan, we work, you play!

Nou zij spelen nu en ik werk!
Vroeger had ik ook dingen van hun, die roesten niet waar ik bij stond!

Het is net zo als veel producten waar een winkelier ze niet meer wil verkopen, neem de hoover stofzuigers! Alleen de groothandels zoals bcc, mediamarkt verkopen ze nog wel omdat ze onder dingen uitkomen en of zo lang rekken dat de klant er moe van wordt! Alleen ik heb een verrekt lange adem, ik ga dan stug door!
Ik heb dat bedrag betaald, ook de bon nog van, dus oplossen!
Schuw me niet om te zeggen, bestel niet daar, moeten ze het maar goed oplossen na een half jaar klagen en oplossingen aan dragen!

stofzuigertje

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bob Shop, een concurrent verkoopt alleen maar...
Na de garantie is het Uw probleem....
Dus de verwachte levensduur en wat is er nu defect?

Soms is het zelf te doen en zijn onderdelen betaalbaar maar veel uren sleutelen en daarom gooi die machine maar weg!

Een onderdelen winkel als plaatselijke Handy Man kan vaak de prijs noemen en advies geven.
Dus wat is er eigenlijk stuk?

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Ik denk inderdaad dat je ook een dosis geluk erbij moet hebben, want duurder is
meestal wel beter, maar er kan evengoed ook snel iets kapotgaan.
Mijn Indesit, dan praat ik ook over flink wat jaren geleden toen mijn beurs zeer beperkt was, ging ca 6 jaar mee zonder problemen gehad te hebben.
Ik vind het bedrag wat is betaald van die orde, dat ze toch wel wat meer moet kunnen wassen dan 2,5 jaar, zonder extreem hoge kosten te krijgen.
Het is wel zo, dat als je een merk hebt wat tot de duurdere behoort, de service
gewoon een stuk beter kan zijn, maar dat is mijn ervaring.
Niet iedereen is in staat bij aankoop zo'n duur merk te kopen en zelfs dan heb je geen garantie dat je jaren plezier hebt. Het blijft altijd een gok.
Weet niet welke weg je nog kan bewandelen, want je hebt eigenlijk alles gedaan,
om het fatsoenlijk opgelost te krijgen.
Repareren zou ik niet meer doen, omdat volgende week weer iets anders kapot is waarschijnlijk en dan is het weggegooid geld.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door jor »

stofzuigertje schreef: Voor dit bedrag kan ik ook een Bosch, Siemens, Samsung of LG aanbevelen die allen stukken beter zijn en eventueel met 5 jaar garantie....
stofzuigertje, ik sta op punt de Samsung WF8704 FPA aan te schaffen. Lees er niet veel verkeerds over maar mag ik misschien jou mening/ervaring met Samsung?

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Stofzuigertje,

de printplaat is defect!
Tegen de huidige prijs van de wasmachine is het deze niet meer waard om te repareren, dus total loss verklaard!

Toolboy

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door Toolboy »

Printpaat defekt. Dat is het meest verkochte antwoord van reperateurs die er niet uit kunnen komen.
Wat was/is de oorspronkelijke klacht en welk een type nr staat er op de print.

Groet T

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door VanTels »

Verwachte levensduur volgens Unetovoorwaarden:
4 jaar laagste levensverwachting ----> indesit
6 jaar midden
8 jaar hoog

Bijna iedereen heeft nog steeds de verwachting dat een app 8 tot 12 jaar mee gaat. Helaas worden velen teleurgesteld zeker als je iets bij een bobshop koopt en er niemand is die je over de levensverwachting kan voorlichten.

dutchessy
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 okt 2005 00:11

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door dutchessy »

Dan kan ik alleen zeggen dat ik wel enorm veel geluk heb gehad.
Mijn Indesit wasmachine heeft het 8 jaar goed gedaan zonder problemen, en mijn indesit wasdroger draait nu zelf al 16 jaar!!!
van deze heb ik alleen een schoepenradje zelf vervangen. :)

VanTels
Berichten: 112
Lid geworden op: 07 aug 2006 23:41

Re: Bob Shop, niet doen.

Ongelezen bericht door VanTels »

Dan kan ik alleen zeggen dat ik wel enorm veel geluk heb gehad.
Mijn Indesit wasmachine heeft het 8 jaar goed gedaan zonder problemen, en mijn indesit wasdroger draait nu zelf al 16 jaar!!!
van deze heb ik alleen een schoepenradje zelf vervangen.
Enorm veel geluk valt mee....het gaat om de produkten die nu verkocht worden die hebben bovenstaande levensverwachting. Worden afgeschreven in genoemde aantal jaren.

Gesloten