J. Degrelle schreef:Tja, bij de Efteling en zelfs Walibi sta je soms ook een halve dag in de rij en daar heb je lang niet zoveel moois te zien als op Disneyland Paris.
Dit lijkt mij niet alleen overdreven maar zelfs beneven de waarheid. Of was de Efteling een dagje gratis open voor iedereen?
De bezoekeersaantallen van de Efteling en Walibi liggen wel lager dan die van Disneyland, maar de parken zijn ook veel kleiner.
En ik heb inderdaad ook wel meegemaakt dat je UREN in de rij staat voor de Pyhon of Droomvlucht of de Via Volta.
Dus overdreven?
Nee, niet echt.
J. Degrelle schreef:Wat ik wil aangeven is dat disneyland een methode heeft ontwikkeld met die fast pass "service" om een soort eerste klas en tweede klas bezoekers te creeeren.
Maar ook 'gewone arme' bezoekers van Disney kunnen bij veel attracties een Fast Pass halen.
Ten minste, in november 2008 toen ik er was wel!
J. Degrelle schreef:Bij de andere parken staan arm en rijk gewoon in dezelfde rij, bij disneyland heerst er apartheid.
Tuurlijk, apartheid.
Ik denk dat we Nelson Mandela maar even moeten bellen, want hier moet direct een einde aan worden gemaakt.
Heb hem altijd al eens met Mickey Mouse oren willen zien.
Maar even serieus, als je een abonnement op de Efteling neemt (wat dus duurder is) heb je ook allerlei voordelen, je kunt zelfs gratis naar andere parken en dierentuinen in Nederland en Europa.
Neem je bij Walibi een abonnement, dan kun je ook allerlei extra korting krijgen in het park op eten en souveniers en mag je ook gratis naar Hellendoorn en het dolfinarium.
Moraal: mensen met minder geld die dezelfde behaldeling willen als mensen met meer geld, moeten langer sparen.
Ik heb zelf een uitkering en spaar voor leuke dingen.
Als iets heel duur is wat ik graag wil, dan moet ik dus langer sparen.
Da's geen apartheid, da's logica.