LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verhoging vliegtax na betalen van ticket,mag dat?

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Lamers

verhoging vliegtax na betalen van ticket,mag dat?

Ongelezen bericht door Lamers »

Afgelopen week hebben wij via World Ticket Center (WTC) een vliegticket geboekt vanaf Amsterdam naar USA. Na het betalen van deze tickets krijgen we een e-mail van WTC dat bij het printen van de tickets is gebleken dat de kosten per tickets, zogenaamde tax, verhoogd zijn met 12,50 Euro per ticket. Heeft iemand hier ervaring mee? Weet iemand of we verplicht zijn dit te betalen? Alle hulp/advies is welkom

Tassadar

Re: verhoging vliegtax na betalen van ticket,mag dat?

Ongelezen bericht door Tassadar »

Dat lijkt me niet. Volgens mij is deze 'tax' gewoon een verhoging van de kosten die WTC jou berekent, omdat je via hen boekt. De vliegtax is allang afgeschaft. Om de term 'tax' te gebruiken, vind ik eigenlijk misleidend.

Boekingskantoren zijn verplicht je alle bijkomende kosten te melden voordat je je ticket boekt, maar ik heb vaak gelezen dat WTC zich daar niet aan houdt.

Ik zou dus tegen WTC zeggen dat je hier niet mee akkoord gaat.

Juist ja

Re: verhoging vliegtax na betalen van ticket,mag dat?

Ongelezen bericht door Juist ja »

Ik geloof niet dat het hier de vliegtax betreft. Belasting kan nooit verhoogd worden; wel kunnen er achteraf brandstoftoeslagen berekend worden. Misschien is dit een brandstoftoeslag en geen vliegtax?

Gesloten