LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fotoshoot

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Barthz13

Fotoshoot

Ongelezen bericht door Barthz13 »

Beste Forum bezoekers,

ik heb een vraag betreffende een fotoshoot. Mijn vriendin heeft samen met een paar andere vriendinnen een fotoshoot gedaan met een fotograaf. Het ging om een arrangement met een aantal extra's. Nou blijkt dus achteraf dat de kwaliteit van de foto's slecht te noemen is en de fotograaf zich anders heeft voorgedaan dan daadwerkelijk tijdens de uitvoering van de shoot. De shoot is betaald en we hebben vervolgens een mail gestuurd dat we het niet eens zijn met de kwaliteit en geleverde diensten en dus geld terug willen. Tevens willen we dat hij de foto's vernietigd. Over dit alles is geen contract getekend.
Nu heeft hij 2 voorstellen gedaan.
1 We krijgen 30 euro terug van de 405 en een contract waarbij hij dan de foto's moet vernietigen.
2 We krijgen 200 euro terug en hij zet dit dan om naar een gratis fotoshoot en mag de foto's behouden.

Nou is mijn vraag in hoeverre heeft hij dat recht en tot welke mate kan ik geld terug krijgen zonder een contract?

Mvg

Bart

Henk020

Re: Fotoshoot

Ongelezen bericht door Henk020 »

Dus hij biedt je eigenlijk 170 euro om haar foto's te mogen behouden....klinkt niet echt goed.

Volgens mij kan je dit als een mondelinge overeenkomst rekenen, en natuurlijk kan je daar wel iets van verwachten. Maar ik vrees dat je dan de gang naar de rechter zal moeten nemen. Kleine kans dat hij namelijk bij een geschillencommissie zal zijn aangesloten. Bij de rechter zal je vervolgens moeten aantonen dat de foto's van dermate kwaliteit zijn dat ze niet goed genoeg zijn voor een professionele shoot...

Al met al vrees ik dat je weinig kans maakt als het op geld aankomst.
Het verplicht laten vernietigen van je foto's zal wellicht iets makkelijker zijn...maar wellicht dat een ander forumlid dat beter weet.

Barthz13

Re: Fotoshoot

Ongelezen bericht door Barthz13 »

Nog even een toevoeging. In de groep meiden zit ook iemand die zelf fotograaf is. Ze zit wel in een ander dienstvak maar is wel gediplomeerd. Nou heeft de fotograaf op de dag van de shoot wel tegen haar gezegd in een gesprek dat hij zelf geen diploma heeft. Proffesionele fotograaf of zijn we er gewoon ingetrapt?

Gesloten