LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dagvaarding

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Dagvaarding

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Hallo,

Ik ben in 2008 gaan samenwonen met een gescheiden man.
Door onze relatie is zijn expartner meteen gestopt met het betalen van
de schuld die haar toegewezen was.
Er is een convenant maar daar hebben we niets aan omdat de expartner zogenaamd op een kamertje woont en zonder bezittingen.
Dit is niet waar, ze woont gewoon bij haar partner maar ontloopt zo wel haar verplichtingen ook heeft ze zwart werk.

Nu hebben wij alles op alles gezet om steeds maar die rekeningen te betalen en zelfs ook al een rechtszaak gehad en verloren.
Daar kwam een rekening uit van enkele duizenden euro's deze hebben wij ook betaald door middel van verkoop van spullen en ons spaargeld.
Er waren nog twee schuldeisers, 1 was aan mijn partner toegewezen en deze werd iedere maand netjes betaald.
De andere liep niet goed omdat de exvrouw niet betaalde en wij hebben steeds weer geprobeerd die rekening ook te voldoen maar helaas ging dat niet iedere maand.
Omdat we het gevoel hadden dat we nog al erg in de puinhoop konden belanden hebben we schuldhulp ingeschakeld afgelopen september.
Het is niet dat we niet willen betalen de last van beidde schulden is te hoog de banken wilden niet mee werken aan een oplossing dus wisten we verder niet wat we nog konden doen.

Nu duurt en duurt het maar voor dat de schuldhulp op gang komt en zitten we al maanden in budjetbeheer dus er is sowieso geen geld meer om enige schuldeiser te betalen , dat mocht ook niet meer van schuldhulp.

Nu kregen we gisteren ineens een dagvaarding dat we voor de rechtbank moeten verschijnen..
Ik ben bang dat ook mijn spullen in beslag genomen kunnen worden en die van mijn zoon terwijl ik verder niets met die schuld te maken heb.

Heeft er iemand een idee wat we kunnen verwachten en wat ik kan doen om mijn spullen veilig te stellen .
Ik heb natuurlijk niet alle bonnen bewaard wist ik veel dat dit zou gebeuren toen ik die spullen kocht in de tijd dat ik nog alleen woonde met mijn zoon.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Rhiannon,

begin met alle correspondentie, betaalbewijzen e.d te verzamelen.
Dit is bewijs dat jij/jullie altijd alles hebben geprobeerd een en ander te betalen.

Daarnaast word het tijd dat je aangifte overweegt tegen de ex.
Als die inderdaad zwart werkt, is dat fraude.
Je kan ook via rechtsbijstand, danwel juridisch loket om advies vragen.

Ik zou het niet op eigen houtje proberen - maar zoek professionele hulp - zeker bij een rechtszaak.

Qua spullen - waar je bonnen van hebt kan je laten staan.
Andere bewijzen van eigendom (garantieregistratie e.d.) zou ook okay moeten zijn. Let op : men kan niet beslag leggen zonder uitspraak van de rechter!

Wacht niet te lang met hulp zoeken.

Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Dank je voor je reactie.
Ik ga zo meteen eerst bellen met de juridische EHBO en vandaar uit verder handelen met het verzamelen van bewijzen van wat er van mij is .
De bewijzen van wat we allemaal betaald hebben hebben we nog omdat we zelf via de deurwaarder ons geld wilden terug halen bij de ex daarom weten we ook dat zij op dat kamertje woont zogenaamd.

Aangifte doen omdat ze zwart werkt daar hebben we over nagedacht maar ik weet niet waar ik dat zou moeten melden.

Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Inmiddels contact gehad met de juridische EHBO maar daar loopt het al vast, het peiljaar is 2008 en toen was het inkomen te hoog.
Aangezien dat we in budjetbeheer zitten hebben we daar geen geld voor .

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door elmo43 »

Aangifte doen omdat ze zwart werkt daar hebben we over nagedacht maar ik weet niet waar ik dat zou moeten melden.
Dit kun je melden bij de FIOD/belastingdienst. :wink:

jolanda77
Berichten: 277
Lid geworden op: 02 feb 2010 10:58

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door jolanda77 »

een tip als je weet weer ze werkt maak dan foto. en geef die aan de fiod die weten wel raat met zulke mensen

stofzuigertje

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de partner op kamer laat wonen en hier voor laat tekenen.. is alleen iets in die kamer beslag op te leggen.

Het is niet verboden met je huisbaas in bed te gaan, en zolang je niet samenwoonde maar een kamer verhuurde, eventueel gemeubileerd, dan is er erg weinig te halen...
Dus stop met samen wonen en ga dagelijks toch stiekem met je huurder naar bed...

Koop voortaan alles met jou bankpas en op jou naam en laat hem alleen de dagelijkse boodschappen betalen want die kunnen ze niet in beslag nemen.

Wat zijn Ex kan mag U natuurlijk ook doen!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door dhc »

Tip voor Topicstarter;

Gelieve het kul-antwoord van stofzuigertje te negeren. Deze, van geboorte Rus die meerdere aliassen gebruikt, heeft nul-komma-nul verstand van juridische zaken.

De opmerking dat ze spullen die door hem zijn betaald niet in beslag kunnen nemen, is niet correct. U dient daarvoor wel aan te tonen dat deze op naam van uw partner staan.
En wat iemand moet met inbeslaggenomen dagelijkse boodschappen is mij een raadsel....

stofzuigertje

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

dhc wil blijkbaar niet toegeven dat ik gelijk heb.

Als je samen woonde mogen ze beslag leggen op alles tenzij U kan bewijzen van wie het is....
Als HIJ bij U op kamers zou wonen is alleen die kamer een beslag legging mogelijk tenzij de meubels Uw eigendom zijn en U de kamer Gemeubileerd verhuurde....
Of het Uw of Zijn spullen zijn is toch niet aan te tonen.

Dus het is een veel toegepaste truck die zijn Ex vrouw vermoedelijk ook toepaste om niets meer te moeten/hoeven te betalen....

Het is niet of je samen woonde maar in welke vorm.
Dus jou naam bij de bel en eventueel voor jou Man 2x bellen op bordje er onder zoals studenten ook vaak doen.

Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Het is in ieder geval het overwegen waard, je probeert alles eerlijk te regelen maar schijnbaar denkt niet iedereen daar het zelfde over.
Dat zo'n secreet overal mee kan gaan lopen is blijkbaar heel normaal :twisted:

Bedankt voor de antwoorden.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door dhc »

stofzuigertje schreef:dhc wil blijkbaar niet toegeven dat ik gelijk heb.

Als je samen woonde mogen ze beslag leggen op alles tenzij U kan bewijzen van wie het is....
Als HIJ bij U op kamers zou wonen is alleen die kamer een beslag legging mogelijk tenzij de meubels Uw eigendom zijn en U de kamer Gemeubileerd verhuurde....
Of het Uw of Zijn spullen zijn is toch niet aan te tonen.

Dus het is een veel toegepaste truck die zijn Ex vrouw vermoedelijk ook toepaste om niets meer te moeten/hoeven te betalen....

Het is niet of je samen woonde maar in welke vorm.
Dus jou naam bij de bel en eventueel voor jou Man 2x bellen op bordje er onder zoals studenten ook vaak doen.
Hé stofzuiger: ga je bijdehand lopen doen? Ler eerst eens fatsoenlijk Nederlands lezen:
Ik schreef dat alleen beslag gelegd kan worden op goederen die aantoonbaar niet van "derden"zijn. Jij leest uiteraard iets anders, en schaart alle goederen op één hoop. Dagelijkse boodschappen? Een pak melk in beslag nemen?
Als je zonodig de behoefte voelt te reageren, leer dat eerst eens begrijpelijk neer te plempen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door snepke »

stofzuigertje schreef:
Koop voortaan alles met jou bankpas en op jou naam en laat hem alleen de dagelijkse boodschappen betalen want die kunnen ze niet in beslag nemen.
Volgens mij lees jij iets anders
dhc schreef: En wat iemand moet met inbeslaggenomen dagelijkse boodschappen is mij een raadsel....
Hij/zij schrijft toch dat boodschappen niet in beslag genomen kunnen worden

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door dhc »

Hij/zij schrijft toch dat boodschappen niet in beslag genomen kunnen worden
Dus in deze niet relevant.
Gozik, of in dit geval stofzuiger, haalt er wel vaker niet relevante zaken bij....

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door Guusje61 »

@ Rhiannon
zijn jullie allebei gedagvaard of alleen je nieuwe partner?

als het een schuld is uit de oude relatie van je partner met zijn ex en zijn ex is niet gedagvaard dan kan hij haar wel in de procedure laten voegen.
zij kan daardoor mede veroordeeld worden in deze schuld(en).

je zegt dat er problemen zijn vanwege het peiljaar 2008, bedoel je hiermee dat je geen toevoeging krijgt? vraag dan om verlegging van het peiljaar naar 2009 of 2010 vanwege de grote financiële wijziging die ondertussen heeft plaatsgevonden. Nee heb je al, ja zou je kunnen krijgen.

Rhiannon
Berichten: 13
Lid geworden op: 23 mei 2007 03:20

Re: Dagvaarding

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik ben niet gedagvaard alleen mijn partner , zijn exvrouw ook trouwens.
Ik heb al een paar advocaten gebeld maar geen 1 had er zin in op zijn minst gezegd :( word de peildatum verlegd naar 2010 dan is de rekening nog 750 euro en budjet beheer wil dat niet betalen .

Gesloten