LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afrekenign essent
Afrekenign essent
Geachte,
Toen ik onlangs mijn jaarafrekening las,kwam ik tot de ondekking dat er meer meters zijn bijgeteld dan ik gebruikt heb,ze schrijven dit eenvoudig toe aan herleid gebruik,d.w.z. betere of slechtere kwaliteit van gas.Ik gebruik al een hele tijd van mijn leven gas en heb hier nog nooit van gehoord,ik vind het ook pure misleiding,om zo de consument meer te laten betalen dan hij werkelijk gebruikt.Ik heb nu gedreigt om de automatische betaling op te heffen en dan alleen te betalen wat ik werkelijk gebruikt heb en niet 1 meter meer.Als meer mensen dit gaan doen zullen ze misschien wakker geschud worden want ze doen zomaar wat om de consument weer de dupe van hun machtpositie te laten worden.
Toen ik onlangs mijn jaarafrekening las,kwam ik tot de ondekking dat er meer meters zijn bijgeteld dan ik gebruikt heb,ze schrijven dit eenvoudig toe aan herleid gebruik,d.w.z. betere of slechtere kwaliteit van gas.Ik gebruik al een hele tijd van mijn leven gas en heb hier nog nooit van gehoord,ik vind het ook pure misleiding,om zo de consument meer te laten betalen dan hij werkelijk gebruikt.Ik heb nu gedreigt om de automatische betaling op te heffen en dan alleen te betalen wat ik werkelijk gebruikt heb en niet 1 meter meer.Als meer mensen dit gaan doen zullen ze misschien wakker geschud worden want ze doen zomaar wat om de consument weer de dupe van hun machtpositie te laten worden.
Re: Afrekenign essent
Ook ik ontving een gasafrekening met herleid verbruik, waardoor er 27 m3 werd opgeteld bij mijn daadwerkelijke verbruik. Mijns inziens is dit gewoon een ordinaire prijsverhoging. Vergelijk het met de bakker, die mij ongevraagd een luxer brood levert dan waarom ik gevraagd heb en zegt dat dit voedzamer is en mij daarom meer rekent dan voor het brood waarom ik gevraagd heb. Bij Essent kan ik niet eens vragen om een bepaalde kwaliteit en ik heb geen enkele mogelijkheid om te controleren of ik inderdaad beter gas geleverd heb gekregen dan mijn buurman. Overigens wilde de callcenter-medewerkster mij doen geloven dat mijn buurman die een slechtere kwaliteit heeft gekregen net zoveel zou moeten betalen als ik, terwijl er daar geen m3 worden afgetrokken. Daar ik nu al betaal voor de 27 m3 die mij extra is gerekend, ga ik er vanuit dat ik die volgend jaar niet weer hoef te betalen. Ik vraag me wel af van welke meterstand Essent dan volgend jaar uit wil gaan, van de daadwerkelijke of van de berekende extra stand. [/quote]
LS
Ook afrekening van Essent ontvangen met een verbruikstand op 15-10-2003 van 90035.
Deze stand is pas bereikt op zondag 16-11-2003.
Teveel betaald ongeveer 270 Kwh
Ik betrek de stroom via Intergas (Groene stroom). Intergas zegt dat
de standen aan hun doorgegeven wordt door Essent.
Het helpt dus ook niet als je iedere maand je standen bijhoudt.
b.v.d
JC te Oosterhout.
Ook afrekening van Essent ontvangen met een verbruikstand op 15-10-2003 van 90035.
Deze stand is pas bereikt op zondag 16-11-2003.
Teveel betaald ongeveer 270 Kwh
Ik betrek de stroom via Intergas (Groene stroom). Intergas zegt dat
de standen aan hun doorgegeven wordt door Essent.
Het helpt dus ook niet als je iedere maand je standen bijhoudt.
b.v.d
JC te Oosterhout.
ook wij kregen de eindafrekening en wij hebben een energie verbruik van bijna 13000 kwu.
Wij moeten nu 1000,-- euro na betalen. Het verbruik is per 4 weken ongeveer 600 kwu das normaal bij een bedrijfje en niet in een gezin.
moeten eerst 4 weken de standen opnemen en dan doen ze er pas wat aan.
Zelf vinden zij het verbruik abnormaal maar doen er voor als nog niets aan eerst de standen en dan zien ze wel verder.
Ondertussen zitten wij hier maar te wachten en het verbruik blijft hoog.
Ook was het normaal dat het nachttarief om 21.00 uur in ging blijkt nu dat dit pas om 23.00 is en wij en onze halve straat weet hier niets van en essent zegt dat dit al twee jaar verandert is,en zij ons hierover bericht hebben gestuurt,geen van ons wist hiervan en niemand heeft bericht gehad. treurig dat je zoveel zelf moet doen om je recht te krijgen!
Wij moeten nu 1000,-- euro na betalen. Het verbruik is per 4 weken ongeveer 600 kwu das normaal bij een bedrijfje en niet in een gezin.
moeten eerst 4 weken de standen opnemen en dan doen ze er pas wat aan.
Zelf vinden zij het verbruik abnormaal maar doen er voor als nog niets aan eerst de standen en dan zien ze wel verder.
Ondertussen zitten wij hier maar te wachten en het verbruik blijft hoog.
Ook was het normaal dat het nachttarief om 21.00 uur in ging blijkt nu dat dit pas om 23.00 is en wij en onze halve straat weet hier niets van en essent zegt dat dit al twee jaar verandert is,en zij ons hierover bericht hebben gestuurt,geen van ons wist hiervan en niemand heeft bericht gehad. treurig dat je zoveel zelf moet doen om je recht te krijgen!
Ik heb vandaag een herinnering gekregen van essent van de eindafrekening... Ten eerste hebben ze bij mij nog nooit de meters opgenomen en te tweede heb ik nog nooit een gewone rekening gehad van hun. Ik heb net met de klantenservice gebeld en die meneer zegt dat ze dan een schatting hebben gemaakt de standen van mijn meters!!!! Er klopt dus weer niks van. Als dit nu het eerste zou zijn wat mij is overkomen... Ik ben al bijna anderhalf jaar bezig om alles voor elkaar te krijgen, maar ze blijken het maar niet te snappen daar. Rekeningen die niet kloppen, veelste hoge rekeningen, rekeningen niet kunnen betalen, voorschotten die niet kloppen, ga zo maar door. Ik heb er zo schoon genoeg van!
Ik wil dus alleen maar even zeggen, kijk goed uit met wat je wel en niet betaald aan essent en hou zelf een goede administratie bij, want hun doen het niet voor je.....
Groetjes kimm
Ik wil dus alleen maar even zeggen, kijk goed uit met wat je wel en niet betaald aan essent en hou zelf een goede administratie bij, want hun doen het niet voor je.....
Groetjes kimm
Ook ik heb een eindafrekening van Essent ontvangen. Met drie personen in een huishouden en dan nog Euro 2500,- !!!!!!!!!! bijbetalen?
Wij hebben met zijn drieen ruim 6000 m3 aan gas verbruikt en 6000 kWh aan electriciteit. Ook al hebben wij een oud huis, dat betekent dan toch niet dat je het verbruik van drie huishoudens moet betalen. Wat kan ik hier nu aan veranderen? Vorig jaar was de afrekening Euro 800,- met een voorschot van Euro 16,- voor een leegstaand huis (foutje Essent). Om die reden is het voorschot verhoogt naar Euro 66,-, maar vervolgens is de afrekening verdriedubbeld? Ik zal heel eerlijk zijn, hier snap ik niks van.
Verder vind ik de afrekening zo onduidelijk! Je moet haast een wiskundige zijn om het te kunnen uitdokteren.
Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem dan hoor ik het graag!
Wij hebben met zijn drieen ruim 6000 m3 aan gas verbruikt en 6000 kWh aan electriciteit. Ook al hebben wij een oud huis, dat betekent dan toch niet dat je het verbruik van drie huishoudens moet betalen. Wat kan ik hier nu aan veranderen? Vorig jaar was de afrekening Euro 800,- met een voorschot van Euro 16,- voor een leegstaand huis (foutje Essent). Om die reden is het voorschot verhoogt naar Euro 66,-, maar vervolgens is de afrekening verdriedubbeld? Ik zal heel eerlijk zijn, hier snap ik niks van.
Verder vind ik de afrekening zo onduidelijk! Je moet haast een wiskundige zijn om het te kunnen uitdokteren.
Als iemand een oplossing heeft voor dit probleem dan hoor ik het graag!
Ook ik heb problemen met mijn afrekening service kosten, ik huur in een flatje een losse kamer via een woning stichting. Per maand betaal ik een vast bedrag aan huur inclusief service kosten en energie kosten, de energie kosten worden van te voren geschat en dan wordt de huurprijs berekend. Dus ik betaal een voorschot per maand, wat altijd ruim genomen wordt. Vorig jaar kreeg ik namelijk 40 euro terug omdat er teveel was ingeschat. Dit jaar moest ik 160 euro bij betalen, dit over 1 studenten kamer, op een jaar verbruik ik volgens mij nog niet eens zo veel. Dus voor 1 kamer zo'n groot bedrag bij betalen! dat kan toch helemaal niet of ben ik nou gek. De woning stichting weet er ook geen raad mee en ik weet niet wat ik moet doen. Heeft iemand tips of een oplossing?
Gaarne zou ik ook mijn verhaal hierover kwijt willen.
Ook ik heb een afschrift gekregen van Essent van de stroomrekening.
Schrik niet... we moesten 70.000 kWh meer betalen dan normaal in een jaar wordt verbruikt. Nou hebben wij wel een bedrijf thuis, maar dan is het nog 70.000 kwH MEER dan wat in huis en in bedrijf samen gemiddeld wordt verbruikt...
Kan iemand me zeggen hoe dit kan, en wat er mee te doen...
B.v.d. Paul Adams
Ook ik heb een afschrift gekregen van Essent van de stroomrekening.
Schrik niet... we moesten 70.000 kWh meer betalen dan normaal in een jaar wordt verbruikt. Nou hebben wij wel een bedrijf thuis, maar dan is het nog 70.000 kwH MEER dan wat in huis en in bedrijf samen gemiddeld wordt verbruikt...
Kan iemand me zeggen hoe dit kan, en wat er mee te doen...
B.v.d. Paul Adams
Ik heb enkel een kabel TV abonnementje bij essent, maar zelfs dat krijgen ze niet fatsoenlijk voor elkaar. Het hele verhaal heb ik on-line gezet. Lees en huiver/lach.
http://www.geocities.com/grayfox_nl/ess ... meset.html
-
Ik wil reageren op Ron en Anita. Men gaf in dit bericht aan dat het verbruik van dag- en nachtstroom te hoog was door veranderde tijden van het nachttarief. Ik heb het onderste stukje gedownload van essent.
Jullie informatie klopt niet. Succes
Dubbeltarief
Wordt ook wel piek/daltarief genoemd. Als uren in het laagtarief gelden alle uren op zaterdagen, zon- en feestdagen, en de uren tussen 21.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's morgens op werkdagen. Een week heeft 98 uren in het laagtarief. Om gebruik te maken van het dubbeltarief moet uw meter twee draaiende telwerken hebben. Indien dit niet zo is, moet de meter geschikt gemaakt worden. Hieraan zijn kosten verbonden. Bel (0800) 0330 voor een kostenindicatie.
Jullie informatie klopt niet. Succes
Dubbeltarief
Wordt ook wel piek/daltarief genoemd. Als uren in het laagtarief gelden alle uren op zaterdagen, zon- en feestdagen, en de uren tussen 21.00 uur 's avonds en 07.00 uur 's morgens op werkdagen. Een week heeft 98 uren in het laagtarief. Om gebruik te maken van het dubbeltarief moet uw meter twee draaiende telwerken hebben. Indien dit niet zo is, moet de meter geschikt gemaakt worden. Hieraan zijn kosten verbonden. Bel (0800) 0330 voor een kostenindicatie.
"Ik heb enkel een kabel TV abonnementje bij essent, maar zelfs dat krijgen ze niet fatsoenlijk voor elkaar. Het hele verhaal heb ik on-line gezet. Lees en huiver/lach."
Mijn eerder hier genoemde verhaal heeft vandaag een vervolg gekregen. In vergelijk met de andere berichten hier, niet echt spannend meer en ook niet verrassend, maar toch.
Mijn eerder hier genoemde verhaal heeft vandaag een vervolg gekregen. In vergelijk met de andere berichten hier, niet echt spannend meer en ook niet verrassend, maar toch.
wij zijn nu al een jaar bezig om geld terug te ontvangen van essent wel 816 eurootjes ze zijn daar heel traag in maar rekeningen en herrinneringen sturen kunnen ze als de beste dus essent wanneer zijn jullie eens klaar met jullie administratie op orde brengen wij vinden het een zootje!
In oktober hebben we onze eindafrekening gekregen. Ik schrok van het bedrag maar heb het eigenlijk zonder er verder naar te kijken betaald. Begin november kreeg ik de acceptgiro voor het voorschot van november. Daarvan schrok ik wederom aangezien dit 100 euro per maand meer was dan het voorschot vorig gebruiksjaar.
Aangezien we beide fulltime werken en weinig thuis zijn verbruiken we verhoudingsgewijs weinig energie. Na contact opgenomen te hebben met Essent blijkt dat ze in hun calculatie inderdaad een fout hebben gemaakt. In plaats van 2000 m3 gas hebben ze in het nieuwe voorschot 5600 m3 berekend. Nu ik maandelijks de meterstanden bijhoudt blijkt dat deze 5600 m3 inderdaad absurt is.
Essent zou het voorschot aanpassen en mij zowel schriftelijk als telefonisch over dit nieuwe voorschot informeren. Ik hoefde vooralsnog niets te betalen en hetgeen dat ik teveel had betaald bij de eindafrekening zou gecompenseerd worden. Aangezien ik niets meer vernam, heb ik 2 weken geleden contact opgenomen. Er werd mij verteld dat ze alles nog uit aan het zoeken waren, maar dat alles in orde zou komen. Vandaag heb ik weer een nieuwe acceptgiro gekregen met opnieuw het hoge voorschot. Wederom met Essent contact opgenomen, wanneer dit aangepast zou worden. Door de dame aan de telefoon werd mij duidelijk gemaakt dat als ik niet zou betalen ik wel eens afgesloten zou kunnen worden. Toen ben ik boos geworden. Ze laten mij boeten voor eigen gemaakte fouten. Dit is toch geen service!!!
De dame aan de telefoon gaf aan alles wat ik te veel zou betalen dat ik dat ook wel weer terug zou krijgen en wat is nu 100 euro per maand!!
Aangezien we beide fulltime werken en weinig thuis zijn verbruiken we verhoudingsgewijs weinig energie. Na contact opgenomen te hebben met Essent blijkt dat ze in hun calculatie inderdaad een fout hebben gemaakt. In plaats van 2000 m3 gas hebben ze in het nieuwe voorschot 5600 m3 berekend. Nu ik maandelijks de meterstanden bijhoudt blijkt dat deze 5600 m3 inderdaad absurt is.
Essent zou het voorschot aanpassen en mij zowel schriftelijk als telefonisch over dit nieuwe voorschot informeren. Ik hoefde vooralsnog niets te betalen en hetgeen dat ik teveel had betaald bij de eindafrekening zou gecompenseerd worden. Aangezien ik niets meer vernam, heb ik 2 weken geleden contact opgenomen. Er werd mij verteld dat ze alles nog uit aan het zoeken waren, maar dat alles in orde zou komen. Vandaag heb ik weer een nieuwe acceptgiro gekregen met opnieuw het hoge voorschot. Wederom met Essent contact opgenomen, wanneer dit aangepast zou worden. Door de dame aan de telefoon werd mij duidelijk gemaakt dat als ik niet zou betalen ik wel eens afgesloten zou kunnen worden. Toen ben ik boos geworden. Ze laten mij boeten voor eigen gemaakte fouten. Dit is toch geen service!!!
De dame aan de telefoon gaf aan alles wat ik te veel zou betalen dat ik dat ook wel weer terug zou krijgen en wat is nu 100 euro per maand!!
Bij het lezen van al deze essent-ellende komt toch langzaam de vraag bij mij op of het niet mogelijk is juridisch iets te ondernemen tegen dit bedrijf. Als de groenteboer op de hoek er zulke wanpraktijken op na zou houden weet ik vrijwel zeker dat hij binnen de kortste keren z'n handel kan inpakken. Het wil er bij mij niet in dat een bedrijf als essent zich dit wel kan veroorloven.
Als iemand serieuze suggesties heeft in deze richting, dan verneem ik ze graag.
Als iemand serieuze suggesties heeft in deze richting, dan verneem ik ze graag.
Tja, als je veel mensen kan oproepen tegelijk een gerechterlijke procedure te beginnen tegen Essent vanwege misbruik van de monopoliepositie dan heb je misschien een kans.
Afgelopen week kwam ik op een onaangename wijze erachter
dat mijn rekening geplunderd was enwel van essent. Mijn inkomen
is niet bepaald hoog en als daar nog eens meer als de helft van mijn
rekening wordt afgeboekt (notabene in december) blijft er niets
meer van over. De automatische incasso kwam als een bom in huis vallen omdat ik niet eens een jaarafrekening in de bus heb gehad,
zodat ik eventueel een betalings regeling had kunnen treffen. Maar
naar mijns inziens is het te betalen bedrag 690 euro een beetje aan de hoge kant ik leef aleen en heb echt geen gekke dingen uitgehaald.
-Essent gebeld....Incasso stoineren werd me gezegt en afwachten op de
nieuwe berekenig die ik dan zeer spoedig in huis zou krijgen....een week later nog niets venomen van essent, wel even mijn geld laten terug boeken
Maar naar het lezen van al de berichten hiervoor zou er toch wel werkelijk wat ooondernomen moeten worden tegen ES(C)ENTen!!!!!
dat mijn rekening geplunderd was enwel van essent. Mijn inkomen
is niet bepaald hoog en als daar nog eens meer als de helft van mijn
rekening wordt afgeboekt (notabene in december) blijft er niets
meer van over. De automatische incasso kwam als een bom in huis vallen omdat ik niet eens een jaarafrekening in de bus heb gehad,
zodat ik eventueel een betalings regeling had kunnen treffen. Maar
naar mijns inziens is het te betalen bedrag 690 euro een beetje aan de hoge kant ik leef aleen en heb echt geen gekke dingen uitgehaald.
-Essent gebeld....Incasso stoineren werd me gezegt en afwachten op de
nieuwe berekenig die ik dan zeer spoedig in huis zou krijgen....een week later nog niets venomen van essent, wel even mijn geld laten terug boeken
Maar naar het lezen van al de berichten hiervoor zou er toch wel werkelijk wat ooondernomen moeten worden tegen ES(C)ENTen!!!!!
Ik heb dit jaar nog steeds GEEN jaaroverzicht van essent ontvangen terwijl zij wel een rekening hebben openstaan.
Ze zeggen dat het opnieuw afdrukken van het overzicht 2 tot 6 weken gaat duren.
Wacht nu al zo'n 7 weken en nog niets ontvangen.
Als je ze belt dan zeggen ze is in behandeling.
Maar wel vragen ze je om iedere maand je voorschot te blijven betalen.
meer mensen met dit probleem??????
Ze zeggen dat het opnieuw afdrukken van het overzicht 2 tot 6 weken gaat duren.
Wacht nu al zo'n 7 weken en nog niets ontvangen.
Als je ze belt dan zeggen ze is in behandeling.
Maar wel vragen ze je om iedere maand je voorschot te blijven betalen.
meer mensen met dit probleem??????
De vorige schrijvers wil ik graag het volgende meegeven. Blijf ze bestoken met telefoontjes, brieven e-mails enz. Ga door tot het ze letterlijk de oren uitkomt. Het loont echt de moeite. Voor geïnteresseerden, zie onder "Finale" op de site.
Ik heb ervan geleerd en het is te hopen dat voor essent hetzelfde geldt.
Ik heb ervan geleerd en het is te hopen dat voor essent hetzelfde geldt.
Ik heb een hoop ellende gehad met essent, ik had een jaar geleden besloten om voortaan automatisch af te laten schrijven, tot mijn verbazing ontdekte ik in Augustus dat ik meer geld overhield dan normaal, ik mijn bankafschriften nakijken waardoor dit zou kunnen komen en wat bleek, essent had al 4 maanden geen geld van mijn rekening afgehaald, ik heb toen gebeld wat er mis was maar ik bleek niet bekend te zijn bij hun terwijl ik al jaren vaste klant ben, ze moesten gaan zoeken hoe dit kon en moest later maar terugbellen, dit heb ik gedaan en mij werd verteld dat er inderdaad fouten waren gemaakt, er was tijdens het overhevelen van gegevens naar nieuwe computers iets fout gegaan waardoor ik niet meer bij hun bekend stond als klant,
ze hadden wel gegevens over de meterstanden gevonden.. dit was ook niet compleet want alleen de meterstand van de electriciteit was bekend, die van het warm water was zoek terwijl ze die hier zelf hadden opgemeten toen ze een nieuwe meter hadden geplaatst.
Uiteindelijk kreeg ik pas in November de uiteindelijke jaarafrekening maar moest daarbuiten ook nog die 4 achterstallige maanden + 2 maanden extra voordat alles geregeld was, dus een totale achterstand van 6 maanden betalen. buiten mijn jaarafrekening om.
De consument is dus meestal de dupe van dit soort fouten en/of praktijken, ze blijven zelf mooi buiten schot terwijl je zelf een hoop kosten moet maken met telefoontjes en aangetekende brieven.
Je moet dus goed je bankafscriften nakijken want je kunt er niet van opaan dat ze het echt afscrijven.Gr.L
ze hadden wel gegevens over de meterstanden gevonden.. dit was ook niet compleet want alleen de meterstand van de electriciteit was bekend, die van het warm water was zoek terwijl ze die hier zelf hadden opgemeten toen ze een nieuwe meter hadden geplaatst.
Uiteindelijk kreeg ik pas in November de uiteindelijke jaarafrekening maar moest daarbuiten ook nog die 4 achterstallige maanden + 2 maanden extra voordat alles geregeld was, dus een totale achterstand van 6 maanden betalen. buiten mijn jaarafrekening om.
De consument is dus meestal de dupe van dit soort fouten en/of praktijken, ze blijven zelf mooi buiten schot terwijl je zelf een hoop kosten moet maken met telefoontjes en aangetekende brieven.
Je moet dus goed je bankafscriften nakijken want je kunt er niet van opaan dat ze het echt afscrijven.Gr.L
Maar goed dat ik over voldoende ruimte op de server van mijn webhost kan beschikken.
---------------------------------------------------------------------
Zoals eerder vermeld ontving ik op 12 december 2003 een schrijven met bevestiging dat alle betalingen tot en met november waren voldaan. Hierdoor was ik dus in de mening dat de hele zaak nu eindelijk uit de wereld zou zijn. Het schrijven was verstuurd door de heer P.H.A. Otten en getekend door de heer R.N.J Wings, teamleider klantenservice essent.
Echter, vandaag, 17 december 2003, ontvang ik weer een herinnering over de maand november. Hierover telefonisch kontakt opgenomen met de heer Otten. Deze vertelt dat de betaling over november wél is voldaan. "Helaas hebben de betaling en de herinnering elkaar gekruist." aldus de heer Otten.
Het is denk ik nog nooit eerder vertoond dat een bedrijf een zo onvoorstelbare puinhoop van de administratie/boekhouding maakt.
Zoals eerder vermeld ontving ik op 12 december 2003 een schrijven met bevestiging dat alle betalingen tot en met november waren voldaan. Hierdoor was ik dus in de mening dat de hele zaak nu eindelijk uit de wereld zou zijn. Het schrijven was verstuurd door de heer P.H.A. Otten en getekend door de heer R.N.J Wings, teamleider klantenservice essent.
Echter, vandaag, 17 december 2003, ontvang ik weer een herinnering over de maand november. Hierover telefonisch kontakt opgenomen met de heer Otten. Deze vertelt dat de betaling over november wél is voldaan. "Helaas hebben de betaling en de herinnering elkaar gekruist." aldus de heer Otten.
Het is denk ik nog nooit eerder vertoond dat een bedrijf een zo onvoorstelbare puinhoop van de administratie/boekhouding maakt.