Vriendelijk bood de heer achter de balie mij een vervangende auto (Igo) omdat hij op dat moment te druk was om er na te kijken.
Maar hij verzekerde mij dat hij om 17uur zou bellen. Toen ik om 17.30uur nog niets gehoord had ben ik er naar toe gereden, hij reed net met zijn auto het terrein af deed zijn raampje open en zei tegen mij dat hij er vanavond na zou kijken.
Overrompeld, omdat ik eigenlijk mijn auto weer mee terug wou nemen, toch mee ingestemd. Later kreeg ik een argwanend gevoel en heb gebeld (19.15), maar uiteraard de voice-mail, daar heb ik op ingesproken dat hij er niet meer na hoeft te kijken en dat ik hem zo wel weer mee neem.
Ik weer er naar toe om mijn wagen op te halen, was daar om 19.30uur maar helemaal niemand te zien. wel was te zien hoe mijn auto in de garage was geparkeerd en nog niets aangedaan was (achterklep zat dicht, bumper er nog aan, want volgens hem moest de bumper eraf om de echte schade te kunnen bekijken)
Na een 10min wachten nog steeds niemand, ben maar weer naar huis gegaan. En inderdaad werd ik om half 9 (20.30)uur gebeld dat de schade bijna 3duizend euro zou zijn
Dit bedrag lag bij mij niet voor handen, dus ik vraag hem wanneer ik de auto weer op kan halen. Als antwoord kreeg ik "met een uurtje, maar ik moet wel kosten in rekening brengen" dit lijkt mij dan ook niets meer dan logisch.
Na iets minder dan een uur ik er weeer heen (21.25) mijn auto stond buiten.
Binnen lag een rekening op mij te wachten van €223.13
Hij kon geen hier discussie op aan gaan, want was nou eenmaal zo. Ik, die graag mijn auto terug wou, maar betaald en weg gegaan.
Kan dit dan maar zo?
Is dit normaal voor een FOCWA garage 223.13 euro voor 1 3/4 uur werk??
En moeten ze dit niet voor dat ze er aan beginnen vertellen.