LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamsterkooi Blokker

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
daisy-joane
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2010 15:33

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door daisy-joane »

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Wij kopen toch ook gerust ons magnetron bij blokker? Gaan we toch ook niet speciaal voor naar een witgoedzaak zoals BCC of zoiets dergelijks?

We kopen toch ook gerust een zakje snoep bij de kassa, terwijl het geen snoepwinkel is zoals de Jamin?

We kopen daar toch ook gerust onze nieuwe fiets, in plaats van bij de halfords oid?

Enige wat ik hiermee probeer te zeggen, is dat blokker zeer divers is. Blokker verkoopt ook weleens hondenmanden, of krabpalen voor katten. Over het algemeen valt er wat mij betreft niet veel te klagen over de kwaliteit van blokker, het is geen winkel waarvan je van te voren al zegt dat ze troep verkopen.

In het geval van de hamsterkooi, er zijn heeeeeel veel mensen die deze kooi uit goede bedoelingen hebben gekocht. Ook heel veel mensen die deze kooi gekocht hebben en daarna meteen een hamster, vind ik persoonlijk impulsief, maar aan de andere kant, de hamster is dan wel gewend vanaf dag 1, en weet hoe alles werkt. Mijn hamster daarentegen, die was gewend aan een normale kooi, met een open molentje. Bij deze kooi, een kleinere molen, die ook nog eens dicht is. Mijn hamster kon daar dus niet meer uit (wist niet hoe, of kon de draai niet maken).

Als ik mijn hamster nog niet zou hebben, en ik zat daaraan te denken, en zag deze kooi, dan had ik hem ook gekocht. Dan wist ik namelijk ook niet hoe of wat en waar normaal was. Ik ben toen destijds een dierenwinkel ingelopen voor de zoveelste keer, en heb alles gekocht wat ik nodig had, en heb daar ook altijd het voer en dergelijke gekocht.

Ik vind dus dat schoenmaker blijf bij je leest, niet helemaal opgaat, blokker is wel een winkel met een divers aanbod, en ook zo nu en dan artikelen die je daar normaal niet aantreft.

Maar ik vind wel dat blokker moet waarschuwen voor dit product, nogmaals: voor mijn hamster is het nu te laat, maar er zijn er nog genoeg die zo'n kooi in huis hebben. En wat dacht je van marktplaats.nl? Staat ook vol met die kooien.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door berndv »

Klopt, het aanbod is zeer divers. Maar wat je er niet kan verwachten is kundig personeel. Ja, kundig in het inpakken van de winkel en bedienen van de kassa. Als je de medewerkers over de betreffende kooi zou vragen of die voor hamsters is, zal het antwoord al gauw ja zijn. Omdat het op het gefotoshopte plaatje staat.

Veel winkels verkopen zaken die normaliter niet in hun standaard assortiment zitten. Is ook helemaal niet erg. Maar verwacht niet de service en de kennis van een speciaalzaak. Laat staan dat je de kwaliteit mag verwachten.

Plaus
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 mei 2010 21:11

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door Plaus »

daisy-joane schreef:Ik trof mijn hamster zo ziek aan, (in het molentje) (...) omdat ze er niet meer uit kon.
Had je het molentje wel zo gemonteerd dat de uitgang onderaan zat? Er zit een centrale pin in het bouwpakket waarmee je ervoor kan zorgen dat het molentje omhoog blijft staan.

daisy-joane
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2010 15:33

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door daisy-joane »

Het molentje was correct gemonteerd zoals op het plaatje en de uitleg. De opening zat gewoon onderaan.

Mijn hamstertje was echter een open molen gewend, en die was ook een slagje groter. Ik denk dat mijn hamster gewoon niet wist hoe ze eruit kon komen.

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door ivar85 »

daisy-joane schreef: Als ik mijn hamster nog niet zou hebben, en ik zat daaraan te denken, en zag deze kooi, dan had ik hem ook gekocht. Dan wist ik namelijk ook niet hoe of wat en waar normaal was. Ik ben toen destijds een dierenwinkel ingelopen voor de zoveelste keer, en heb alles gekocht wat ik nodig had, en heb daar ook altijd het voer en dergelijke gekocht.
.
En daar spreek jejezelf aardig tegen. Je had de hamster al een jaar en wist dus ondertussen WEL hoe een en ander moest en kocht toch dat ramshandelkooitje! Wie is er dan nu stom bezig geweest? Jij toch zeker? En dat heeft je hamstertje wel zijn/haar leven gekost.

daisy-joane
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2010 15:33

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door daisy-joane »

Nee, dat ben ik niet met je eens.

Ik zag deze kooi bij de blokker, en hij zag er leuk uit. En ik verwachte dat het gewoon een leuke kooi zou zijn met toeters en bellen, ik had thuis een hele simpele bak, met tralies een loopmolentje, en een slaaphuisje.

Ik had geen verstand van kooien met toeters en bellen. Eenmaal thuisgekomen met dat ding vond ik hem een beetje aan de kleine kant. Maar omdat er een verdieping in zat, en ik in vierkante cm denk, was het oppervlakte gelijk. Ik besloot mijn hamster deze kooi op de proef te geven, vond ze het niks, dan kreeg ze de oude hamster weer, vond ze het leuk, dan bleef hij staan.

Nu kun je wel roepen dat ik zo achterlijk ben om die kooi te kopen, en ja ik had die kooi nooit moeten kopen. Maar ik hoef er toch niet van uit te gaan dat een kooi zo gevaarlijk is dat mijn hamster er dood in gaat? Of het nu bij de dierenwinkel vandaan komt of niet, het is en blijft een hamsterkooi. Op het internet bij dierenwinkels online, zie je ook vaak genoeg dit kooitje langskomen.

Laatst was ik bij iemand op bezoek, en die gebruikte deze kooi voor maar liefst 2 hamsters. Zij hadden ook problemen ondervonden met het looprat, zij hebben hem aan de binnenkant gemonteerd zonder de "dop" (bij hun kwamen de pootjes steeds tussen die dop en het looprat). Ik vond het kooitje erg klein voor 2 hamsters, maar ze hadden het er volgens mij prima naar hun zin.

Het punt hier is volgens mij niet ter discussie of ik nu wel of niet die kooi had moeten kopen en of blokker nu wel of niet zich met dieren artikelen moet bemoeien. Het punt hier is, dat blokker een kooi verkocht/verkoopt die ze nooit in de verkoop hadden mogen doen. En dat punt vergeet iedereen hier een beetje.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door killRdevil »

daisy-joane schreef:Ik inderdaad een hele stomme kooi gekocht, en dat had ik nooit mogen doen, en voel mij daar ook schuldig over. Maar ik vind nog steeds dat blokker dat niet mag verkopen.

Het molentje zat aan de buitenkant, dus leuk dat je een opmerking plaatst, maar blijkbaar weet je dus niet waar je het over hebt.

En je schrijft dat het niet kan omdat het een trauma is van een maand geleden.

Ik heb sinds het ongeval iedere week (tot meerdere keren per week) bij de dierenarts geweest, heb het beestje iedere dag met de hand gevoed, beestje heeft iedere dag sindsdien heel veel aandacht gekregen. (in verhouding met normaal, voordat jullie roepen dat ze geen aandacht kreeg)

Voor de gene die riep dat je niet ZOMAAR een hamster moet kopen, en een kooi bij de dierenwinkel moet kopen, etc etc etc. Ik heb niet zomaar een hamster gekocht, ik had de hamster een jaar, toen ik deze kooi kocht. Ik had een gewone kooi van de dierenwinkel.. Maar zoals jullie ook weten zijn dit hele simpele kooien, toen ik er een met buizen zag, dacht ik dat ze dat wel leuk zou vinden. Ik kocht deze kooi met goede bedoelingen, en zag in de winkel niet dat het zo klein was. Pas toen ik thuis kwam, en dat ding in elkaar gezet had zag ik pas dat het een slag kleiner was als de kooi die er nu stond. Echter het oppervlakte was vrijwel hetzelfde als je de verdieping meetelt. Dus ik vond het niet zo'n drama, dat het niet zo groot was. Ik dacht ik kijk het een paar dagen aan, vind ze het niets, dan gaat ze gewoon weer in de oude kooi.

De laatste dagen heb ik getwijfeld om haar in te laten slapen, toen ik hoorde dat ze dat deden via een spuitje in de buik, heb ik ervoor gekozen dit niet te doen. Zo'n prik doet heel veel pijn, en wie ben ik om te beslissen dat zij dood moet. Vorige keer zag ze er ook zo slecht uit, na een week ging het opeens beter. (toen het net gebeurd was)

De laatste dagen heeft ze iedere dag urenlang op mijn borst gelegen, en heeft daar ook uiteindelijk haar laatste adem uitgeblazen.

Dus wil jij mij aub niet gaan vertellen dat trauma van een maand geleden niet mogelijk is? Rot op zeg, ik, en mijn dierenarts, weten wel beter.

Ik heb er verschrikkelijk veel spijt van dat ik dat ding gekocht heb, en ben er ook heel boos over. Maar dan blijf ik er nog steeds bij dat blokker dit niet mag verkopen, dit is niet geschikt. Zij hebben een gevaarlijk product op de markt gebracht, en niet ik. Ik ben in hun reclame getrapt, heel sneu voor mijn hamster. Maar ik wil dat blokker dit recht zet, blokker moet maar gewoon een waarschuwing uitgeven.

Voor mijn hamster is er niets meer te doen, maar voor al die andere hamsters misschien nog wel.
Even reageren op dit stukje:
Je geeft zelf al te kennen dat je hamstertje al een jaar oud was, voordat je deze kooi kocht.
Wel erbij stil gestaan dat de gemiddelde leeftijd voor een hamster 1 jaar is en dus gewoon een natuurlijke dood kan zijn gestorven?
Een dierenarts moet ook verdienen aan zijn/haar consult, dus die zal sowieso zeggen dat t door dit kooitje komt...
Ik heb zelf dit kooitje ook en er zit een wit hamstertje in, maar te klein vind ik een ongefundeerde opmerking, mijn hamstertje past hier gemiddeld 10 tot 12x in!!

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door ivar85 »

Dat jouw hamstertje erin zit wil niet zeggen dat het een goede kooi is. Vergelijk het met jezelf je hele leven in de wc.

Het is en blijft een prutkooi voor een hamster.
Veel te klein, is dierenmishandeling.

daisy-joane
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2010 15:33

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door daisy-joane »

De levensverwachting van een hamster is maar 1 jaar? Ben je wel helemaal lekker? De levensverwachting is 2-3 jaar.

En ja: Die kooi is echt te klein voor de hamster.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door seconds-out »

daisy-joane schreef:De levensverwachting van een hamster is maar 1 jaar? Ben je wel helemaal lekker? De levensverwachting is 2-3 jaar.

En ja: Die kooi is echt te klein voor de hamster.
Allebei fout en goed. :wink:
De levensverwachting van hamsters is tussen de 1 en 3 jaar.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door killRdevil »

daisy-joane schreef:De levensverwachting van een hamster is maar 1 jaar? Ben je wel helemaal lekker? De levensverwachting is 2-3 jaar.

En ja: Die kooi is echt te klein voor de hamster.
Als je iets wilt corrigeren, doe t dan wel goed...
Ik heb t niet over de levensverwachting van een hamster, maar over een gemiddelde levensduur van een hamster, dat maakt wel een verschil...

En nee, ik ben niet lekker nee, maar wat is jouw excuus? :lol: :wink:

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door killRdevil »

ivar85 schreef:Dat jouw hamstertje erin zit wil niet zeggen dat het een goede kooi is. Vergelijk het met jezelf je hele leven in de wc.

Het is en blijft een prutkooi voor een hamster.
Veel te klein, is dierenmishandeling.
Aangezien mijn hamstertje er gemiddeld 10 tot 12x uit kan in de kooi, maakt de kooi dus niet klein...
Net zo ongefundeerd als voorgaande opmerkingen....

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door ivar85 »

Wat bedoel je in vredesnaam met gemiddeld 10 tot 12x uit kan in de kooi ?

daisy-joane
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 mar 2010 15:33

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door daisy-joane »

Levensduur/Levensverwachting

Ik weet het niet hoor, maar we hebben het niet over een afstandsbediening, maar over een levend wezentje.

De Levensverwachting is tussen de 2 en 3 jaar, en als je hamster dus eerder doodgaat, dan heeft jou hamster een ziekte gehad of een ongelukkig leven.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door seconds-out »

ivar85 schreef:Wat bedoel je in vredesnaam met gemiddeld 10 tot 12x uit kan in de kooi ?
Er kunnen ongeveer 10 tot 12 hamsters in 1 kooitje. :roll:
De levensduur is de tijd hoelang de hamster niet stuk gaat. :lol:

Ja ja,,, we hebben het hier over een hamster, al zou je denken dat sommigen het hebben over electrische apparaten ofzo.... :!:

http://www.dierenforum.nl/forum/website ... eb_id=1535

ivar85
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009 11:39

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door ivar85 »

10 tot 12 hamsters in dat ene kooitje. Ja, er kunnen ook 20 man in een telefooncel. Eventjes maar je leven lang?

Dit meen je niet serieus, je wilt reactie's uitlokken, nou dat is gelukt.
Nu er even om lachen en dan weer serieus!

Deze kooi is te klein voor 1 hamster, hoe je het ook wendt of keert, het is te klein en als jij daar een andere mening over hebt zegtheel veel over jou en je dierenliefde.

bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door bingo67 »

Je bent er zelf verantwoordelijk voor als je zo'n kleine ienimini kooi koopt.
Blokker biedt ze aan maar de klant beslist over de aankoop,koop je m niet dan is hij zo uit het arsortiment.
Mijn hamster hadden kooien daar zeg je U tegen,zelf wil ik ook de ruimte en al mijn dieren verdienen dat ook.

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door killRdevil »

ivar85 schreef:Wat bedoel je in vredesnaam met gemiddeld 10 tot 12x uit kan in de kooi ?
Dat mijn hamster er dus 10 tot 12x inpast, wat anders?

killRdevil
Berichten: 57
Lid geworden op: 24 dec 2008 00:53

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door killRdevil »

ivar85 schreef:10 tot 12 hamsters in dat ene kooitje. Ja, er kunnen ook 20 man in een telefooncel. Eventjes maar je leven lang?

Dit meen je niet serieus, je wilt reactie's uitlokken, nou dat is gelukt.
Nu er even om lachen en dan weer serieus!

Deze kooi is te klein voor 1 hamster, hoe je het ook wendt of keert, het is te klein en als jij daar een andere mening over hebt zegtheel veel over jou en je dierenliefde.
weer lekker ongefundeerd, daar sta je zeker om bekend?
Ik verzorg mijn hele leven (28jaar inmiddels) al dieren, sta in nauw contact met de DB en heb nog nooit een waarschuwing gehad, dus ja, ik ken dierenliefde...

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Hamsterkooi Blokker

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic ontaardde in een hoop geruzie. Een flink aantal berichten hebben wij daarom verwijderd. Gelieve de discussie conform de forumregels voort te zetten.

Gesloten