Ik vraag me nog altijd af of ik deze verzekeraar tot uitbetaling kan dwingen.
Ik ben door ziekte in de WAO gekomen. Hoewel met veel moeite, kon ik bij de UWV toch een ziektewet uitkering krijgen vanaf het moment dat ik ziek was (byrn-out). Maar ik had ook een WAO-hiaat verzekering. Probleem was dat de werkgever mij ook had ontslagen. Was voor hem immers de goedkoopste oplossing.
De WAO-hiaat verzekeraar (Nedasco) wijst echter de verzekeringsclaim af, op grond van de volgende redenering:
"U bent ontslagen door Uw werkgever. Ingevolge het opzegverbod bij ziekte had U werkgever U echter niet mogen ontslaan. Ergo: U was niet ziek."
Lijkt me een zeer ingenieuze afwijzing, maar volgens mij klopt het niet, want dan kun je alle schade aanspraken afwijzen. Zoals bij een diefstal verzekering.
"Uw portemonnee is gestolen. Diefstal is echter verboden. Ergo: Uw portemonnee is niet gestolen."
Hebben mensen hier ervaring mee?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] WAO-hiaat verzekering wijst schadeclaim af
-
Re: WAO-hiaat verzekering wijst schadeclaim af
ik ben sinds 99 in de wao ,ik neem aan dat je er oook langer in zit ,anders heb je geen wao?
ik heb wel een wao hiaat..werd allemaal netjes geregeld ik heb interpolis..
ging eigenlijk allemaal vanzelf...
ik zou als je een rechtsbijstand hebt die inschakelen anders juridisch loket bellen.
maar als je nog wao hebt dan duurd je burn out wel lang???
de wao is er geloof ik al 5 jr uit...nu is het wia enz..misschien noem jij het nog wao en zijn door de wia alle regels veranderd..maar als het uwv je 100% afgekeurd hebt of wat dan ook dan moeten ze betalen,simpel/
bij mij was het zo dat mijn werkgever wel de polis ons liet betalen...maar niet afgesloten had...grapje hahahah ben niiet gek..betalen die handeln.werd netjes geregeld ook voor alle anderen die zijn nu verzekerd..en voor mij zal hij zelf moeten betalen zolang ik ziek ben en dat is tot mijn 67ste zo en zo...
nou ben vroeg begonnen met werken 15 dus ik mag misschien met 65 met pensioen..hoeft geen medelijden met hem te hebben ,hij renteniert lekker heeft een vet huis en heeft zijn zaakjes voor elkaar dus...geen nood en hij vind het ook niet erg,,eigen schuld....boekhouder op de zaak dacht ook dat alles ooke was..foutje kan gebeuren...alleen voor hem duur foutje...
ik heb wel een wao hiaat..werd allemaal netjes geregeld ik heb interpolis..
ging eigenlijk allemaal vanzelf...
ik zou als je een rechtsbijstand hebt die inschakelen anders juridisch loket bellen.
maar als je nog wao hebt dan duurd je burn out wel lang???
de wao is er geloof ik al 5 jr uit...nu is het wia enz..misschien noem jij het nog wao en zijn door de wia alle regels veranderd..maar als het uwv je 100% afgekeurd hebt of wat dan ook dan moeten ze betalen,simpel/
bij mij was het zo dat mijn werkgever wel de polis ons liet betalen...maar niet afgesloten had...grapje hahahah ben niiet gek..betalen die handeln.werd netjes geregeld ook voor alle anderen die zijn nu verzekerd..en voor mij zal hij zelf moeten betalen zolang ik ziek ben en dat is tot mijn 67ste zo en zo...
nou ben vroeg begonnen met werken 15 dus ik mag misschien met 65 met pensioen..hoeft geen medelijden met hem te hebben ,hij renteniert lekker heeft een vet huis en heeft zijn zaakjes voor elkaar dus...geen nood en hij vind het ook niet erg,,eigen schuld....boekhouder op de zaak dacht ook dat alles ooke was..foutje kan gebeuren...alleen voor hem duur foutje...
Ik kwam eerst wel volledig in de ziektewet (2002), en daarna gedeeltelijk (30-40%) in de WAO. Totdat ik weer volledig werd goedgekeurd, waar ik het niet mee eens was. Door de gedeeltelijke WAO dus ook in de Bijstand. Heeft me klauwen met geld gekost want ik moest een privé pensioen afkopen. Los van het feit dat je inkomen er sterk op achteruit gaat en je geen pensioenopbouw meer hebt.
Maar sinds 2007 weer volledig in de WAO door "verergering van klachten". Die klachten waren altijd al zo, maar dan heb ik in ieder geval vanaf dat moment het bedrag waar ik recht op heb.
Maar kan ik de werkgever aansprakelijk stellen dat hij mij ontsloeg terwijl ik feitelijk ziek was? En kan ik aanspraak maken op WAO-hiaat?
En de burn-out heb ik nog steeds last van, ik wil dat nog verder laten onderzoeken omdat ze dat met hersenscans kunnen vaststellen, sedert kort.
Maar sinds 2007 weer volledig in de WAO door "verergering van klachten". Die klachten waren altijd al zo, maar dan heb ik in ieder geval vanaf dat moment het bedrag waar ik recht op heb.
Maar kan ik de werkgever aansprakelijk stellen dat hij mij ontsloeg terwijl ik feitelijk ziek was? En kan ik aanspraak maken op WAO-hiaat?
En de burn-out heb ik nog steeds last van, ik wil dat nog verder laten onderzoeken omdat ze dat met hersenscans kunnen vaststellen, sedert kort.
Wat zij de advocaat/bond toen je ontslagen werd terwijl je in de ziektewet zat? Of heb je geen hulp ingeroepen toen ze je dreigden te ontslaan? Want ik denk dat er op het moment dat de werkgever je wou ontslaan, ook naar deze consequenties gekeken had moeten worden.