LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
dia

Re: Brugman / Keukenconcurrent / Keukenkampioen

Ongelezen bericht door dia »

Ah zo,ja ik ben nogal een leek in dat soort dingen maar hoop dat een( beetje) gezond verstand zal helpen.
bedankt hoor.

CocaCola81

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Gebruik anders onderstaand rekenmodel, opgesomd in min of meer willekeurige volgorde en te doen voorafgaand aan een bezoek, afhankelijk van budget/smaak e.d. uiteraard:

1) Orienteer je thuis via catalogi/websites op de apparatuur; pak 'm beet 2 of 3 merken uitzoeken, binnen die merken jezelf eens afvragen wat je voor eisen stelt aan bijv. een oven; combi, geen/wel auto-programma's, groot of klein, tiptoetsen of simpele knoppen etc. Dan komen daar vanzelf wat typenummers uitrollen. Zoek deze op op webshops als 4inbouw.nl, Keukenloods, veiligkopen.nu, etc etc voor een gemiddelde prijs. Enzovoorts met koelkast, vriezer, kookplaat, afzuigkap etc. Noteer deze prijzen.
2) Maak een afweging voor het werkblad; welk materiaal, mooie rand of juist een dun blad, via Google zijn ook diverse (web)winkels te vinden die meterprijzen geven zodat je daarmee een enigszins beeld krijgt van wat een werkblad kán of zou kosten óngeveer (randafwerking, prijsgroep, etc hebben invloed). Wederom noteren.
3) Een gemiddelde montage kost 750-1500 Euro. Noteren.
4) Orienteer je op gootstenen en kranen en neem daarvoor ook een ca. bedrag op in je som. Bijkomende zaken als sloopwerk, leidingwerk verleggen, afvoerkanaal aanleggen zijn nog niet van opgenomen in dit rekenmodel.

Tel dit bij elkaar op en je hebt met dat bedrag X een beter inzicht in de prijsopbouw. In je onderhandelingen kan je dit bedrag dus in gedachten aftrekken van de "prijs onder de streep", deel het bedrag wat voor kasten overblijft bijvoorbeeld voor de grap eens door het aantal kasten (vaatwasserfrontje en hoge kast heft elkaar op bij benadering, hoekkast en smalle kastn idem dus het is best vaak reeel) en maak een besluit.

(Eigenlijk moet dit maar de Theorie van CocaCola81 worden; is er alleen enkel nog een gemiddelde prijs per kast per merk nodig in het ranking topic zodat de consument zelf een inschatting kan maken :D :D )

Maar je kan natuurlijk ook kopen bij een zaak met een gespecificeerde offerte. ;)

Leuk bij DMG is: de voor jou netto prijs van een losse kast vragen, meeschrijven met alle berekeningen. Komt later altijd van pas. ;)

dia

Ongelezen bericht door dia »

Nou coca cola ik zal me zeker eens met jou theorie('de Theorie van CocaCola81)
bezighouden,dat lijkt me echt een goede raad voor een leek zoals ik.
Bedankt hoor.

Gesloten