Dit is de route die het internetbedrijf Courlux doorloopt: FlexiFront/Courlux/Alektum en verder gaat het wanneer je de lidmaatschapcode hebt geactiveerd die je is toegezonden via je e-mailadres. Wil je stoppen en geen last hebben van dreigbrieven? Bewaar de verpakking, maak een foto van de verpakking met de postdatum er op en stuur je opzegging/pakje per aangetekend schrijven met foto terug. Daar hoor je nooit meer wat van wanneer dit gebeurt binnen de wettelijk vastgestelde datum.
Meer dan 30 pagina's aan klachten heb ik verzameld over Courlux die meerdere B.V.-tjes bezit. Met FlexiFront en Bamboo heb ik te maken. Hoor mijn verhaal
Gratis scheermesjes met houder bij FlexiFront en sokken bij Bamboo. Na het betalen van de verzend kosten is deze deal in principe afgesloten. Om nog meer voordeel te krijgen van deze twee firma's moest ik een lidmaatschapcode activeren. Dat heb ik niet gedaan en voor mij was ik dus klaar met deze gratis aanbieding. Zes weken later kom ik thuis van mijn werk en vindt twee pakjes die de post in mijn brievenbus heeft gepropt. Onaangekondigd en ongevraagd heeft Courlux mij een lidmaatschapcode gegeven en mij een navulling toe gestuurd waar ik niet om gevraagd heb. Even een mailtje sturen om te vragen waar ze mee bezig zijn gaat niet. Moet ik eerst inloggen met mijn lidmaatschapcode. Tja, die moet ik eerst activeren en dat doe ik dus niet. Wel schrijf ik Courlux dat de manier van zaken doen risicovol is en zij hun spullen binnen 7 dagen moeten komen ophalen. Dat is niet gebeurd want die mesjes en sokken interesseren ze helemaal niets dus heb ik nu te maken met Alektum.
Het aantal klachten over internet, dat op deze manier zaken doet is nog steeds stijgende. Toch voorspel ik dat deze manier van producten aanprijzen binnenkort ten einde is. Bij het Haarlemsdagblad is jurisprudentie binnen gekomen waarop Durk Geertsma een artikel heeft geschreven met de kop: Ongevraagd product mag je houden.
Wordt vervolgd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] FexiFront/Courlux/Alektum
Re: FexiFront/Courlux/Alektum
hier moet ik even op reageren!
Ik ben ook een van de "gedupeerden" en ik ben benieuwd hoe dit afloopt
Ik ben ook een van de "gedupeerden" en ik ben benieuwd hoe dit afloopt
-
dan heet ik mezelf ook welkom, ook ik heb scheermesjes plus aanvulling gehad en me verder niet met een actiecode aangemeld.
ik heb nu ook met alektum te maken.
ik ben wel benieuwd wat er komen gaat nu ik dit heb gelezen.
ik heb nu ook met alektum te maken.
ik ben wel benieuwd wat er komen gaat nu ik dit heb gelezen.
-
- Contacteer:
Kijk ook eens onder:
Juridisch/financieel » Mogelijke oplichters
Juridisch/financieel » Incasso
Hier staan nog een aantal verhalen van deze club.
Juridisch/financieel » Mogelijke oplichters
Juridisch/financieel » Incasso
Hier staan nog een aantal verhalen van deze club.
krijg steeds bericht dat ik moet betalen voor iets wat ik niet heb gehad
zei zeggen dat de firma ben effen de naam kwijt mij scheermesje heeft gestuurd dat ik daarvoor toestemming heb gegeven maar ik weet zeker heb nergens toestemming voor gegeven en nou dreigen ze met een rechtzaak dat ik mijn verhaal daar mag doen
wordt nou echt flauw van hun zeg help
zei zeggen dat de firma ben effen de naam kwijt mij scheermesje heeft gestuurd dat ik daarvoor toestemming heb gegeven maar ik weet zeker heb nergens toestemming voor gegeven en nou dreigen ze met een rechtzaak dat ik mijn verhaal daar mag doen
wordt nou echt flauw van hun zeg help
Ik ontvang nu ook brieven van alektum. of ik even 64,76 wil overmaken.
Ik heb nooit een product aangevraagd, nooit wat gekregen, nooit wat betaald.
Toevallig heeft mijn vriendin haar broertje (14 jaar) ook hetzelfde, maar dan een rekening van 59,43.
Wat kan ik hier nou tegen doen verder?
ik maak natuurlijk niet zomaar even dat geld over, daar kan ik veel leukere dingen voor doen.
gr
Ik heb nooit een product aangevraagd, nooit wat gekregen, nooit wat betaald.
Toevallig heeft mijn vriendin haar broertje (14 jaar) ook hetzelfde, maar dan een rekening van 59,43.
Wat kan ik hier nou tegen doen verder?
ik maak natuurlijk niet zomaar even dat geld over, daar kan ik veel leukere dingen voor doen.
gr
-
- Contacteer:
Wat je hiertegen kan doen?
Vooral actie ondernemen. Alleen maar afwachten is geen goed idee.
- Schrijf danwel courlux, danwel alektum (diegene die dreigt met "je moet betalen want anders") een aangetekende brief, of email met ontvangst en leesbevestiging, met daarin de melding dat:
- Je geen klant bent van eisende partij (naam bedrijf)
- Je geen overeenkomst hebt.
- Je nooit goederen hebt ontvangen (als dat zo is) of dat je nooit goederen besteld hebt, waardoor ze onverschuldigd geleverd zijn (dwz. zomaar, en dus is het een 'kado').
als je de spullen nog hebt (ingepakt) zou je kunnen aanbieden dat zij het kunnen komen afhalen tegen betaling van jouw kosten (porto, telefoon etc.)
Let wel op dat je van alles een kopie/print bewaard - en ook van hun brieven.
Blijven ze doorgaan, zoek dan hulp bij je rechtsbijstand of bij het juridisch loket.
Vooral actie ondernemen. Alleen maar afwachten is geen goed idee.
- Schrijf danwel courlux, danwel alektum (diegene die dreigt met "je moet betalen want anders") een aangetekende brief, of email met ontvangst en leesbevestiging, met daarin de melding dat:
- Je geen klant bent van eisende partij (naam bedrijf)
- Je geen overeenkomst hebt.
- Je nooit goederen hebt ontvangen (als dat zo is) of dat je nooit goederen besteld hebt, waardoor ze onverschuldigd geleverd zijn (dwz. zomaar, en dus is het een 'kado').
als je de spullen nog hebt (ingepakt) zou je kunnen aanbieden dat zij het kunnen komen afhalen tegen betaling van jouw kosten (porto, telefoon etc.)
Let wel op dat je van alles een kopie/print bewaard - en ook van hun brieven.
Blijven ze doorgaan, zoek dan hulp bij je rechtsbijstand of bij het juridisch loket.