LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen bouwdepot Stater Nederland B.V.

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
waarheen

problemen bouwdepot Stater Nederland B.V.

Ongelezen bericht door waarheen »

Op 26 april bel ik mijn notaris waar ik da factuur van mijn aannemer naar toe moet sturen om mijn bouwdepot geld te krijgen. Die geven mij het verkeerde adres door. Ik kom daar in het weekend daarop zelf achter en ik stuur op maandag 3 mei een fax naar Starter.
Mijn aannemer en ik hebben een bedrag afgesproken. Dit bedrag staat op de factuur. Verder met een uitschrijving van alle werkzaamheden.

Dit document wordt niet geaccepteerd. Dit krijg ik op vrijdag 15 mei te horen. Op 17 mei heb ik een fax gestuurd met een factuur. En natuurlijk beginnen we weer van voor af aan. Ook al bel ik elke dag om ze te vertellen dat mijn aannemer al begonnen is, en ik in geldnood zit.
Ik heb 's middags gebeld. Mijn factuur was nog niet in het systeem gezet. Dit kan 2 dagen duren, werd me vertelt. Op donderdag werd mijn factuur pas in het systeem gezet. En nu kan het weer vijf dagen duren voordat iemand de factuur onder ogen krijgt.

Ondertussen zit ik op een zolderkamertje bij een vriendin, omdat mijn verbouwing stil ligt omdat ik geen materialen kan kopen. En die medewerkers hebben daar allemaal dezelfde standaardzinnetjes.: Het wordt na vijf dagen verwerkt.

Ook heb ik mijn bank al gebeld of die mij konden helpen, maar die stuurden mij weer door naar Stater

Heeft iemand advies?

kweenie

Re: problemen bouwdepot Stater Nederland B.V.

Ongelezen bericht door kweenie »

Gaat het hier echt om een factuur of gaat het om een offerte?

Je moet er altijd rekening mee houden dat er enige tijd nodig is voor het verwerken van rekeningen bij een bouwdepot. Maar een aannemer moet je ook enige tijd geven om te betalen, hij kan er niet vanuit gaan dat als hij je een rekening stuurt, dat je dat dan een paar dagen later al hebt overgemaakt. Dus wel wat flauw dat de aannemer dan meteen het werk al stillegt, dat geeft geen betrouwbaar beeld van de aannemer.

courier

Re: problemen bouwdepot Stater Nederland B.V.

Ongelezen bericht door courier »

Het bouwdepot dat Stater beheert geldt als onderpand voor de hypotheek in plaats van het onafgemaakte deel van de bouw dat feitelijk inog geen actuele waarde vertegenwoordigt. Het is dus logisch dat Stater eerst nauwkeurig bekijkt of de bouwwerkzaamheden die op de factuur staan wel degelijk tussen partijen zijn overeengeklomen en tevens leiden tot verhoging van de waarde van het onderpand in aanbouw. Tja dat kost nu eenmaal tijd!
In z'n algemeen durf ik te zeggen dat het maar goed is dat de bank (die in dit geval jouw belangen behartigt, vergeet dat niet!) heel goed de bouwbranche in de gaten houdt waar het gaat om betrouwbaarheid en zorgvuldigheid.
Verder ben ik het helemaal met Kweenie eens en ik snap niet dat je ineens geen geld hebt om bouwmaterialen te kopen, want het eindbedrag van die factuur gaat toch in z'n geheel naar de aannemer?
Verder ben ik van mening dat ze bij Stater wel wat meer inhoudelijke toelichting kunnen geven; heeft wellicht te maken met het niveau van de mensen die daar de klanten te woord moeten staan.

Gesloten