LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door fout t-mobile moet ik incassokosten betalen.

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
saggie

Door fout t-mobile moet ik incassokosten betalen.

Ongelezen bericht door saggie »

Ik heb deze mail naar t mobile gestuurd. Daar staat alles in uitgelegd.

Geachte heer/mevrouw,

Tot mijn grote verbazing krijg ik vandaag op 27 maart 2010 een brief van Lindorff.
In verband met een gebrekenstelling. En of ik voor 1 april even 142,87 wil betalen. Tot mijn grote verbazing weet ik hier totaal niet waarover het gaat.
Ik heb meteen contact gezocht met Lindorff en gevraagd waarover het gaat. Nu bleek het te gaan om de datums van 5 april, 5 juni, 5 juli 2007.
Deze aanmaningen blijken aangekomen te zijn op adres. Zuiderstraat ** postcode ****. Ik woon hier al jaren niet meer, en dit is ook bekend bij jullie.
Aangezien mijn abonnement toen is over gesloten naar een ander abonnement met ander nummer.
Ik ben toen verhuisd naar de ****in ****. Ook hier nooit een enkele brief van jullie ontvangen.
Maar wel gewoon de facturen ontvangen en altijd netjes altijd betaald. Ik ben toen op 4 Juli 2008 samen met mijn vriendin gaan samenwonen op adres.
****. Netjes ook weer een verhuisbericht gestuurd naar jullie.
Ook dit is gewoon netjes bij jullie overgekomen en heb weer gelijk de facturen ontvangen.
Maar in dit huis hadden we totaal geen bereik. En hebben hierover gelijk contact met jullie opgenomen.
Jullie enige oplossing was dat ik kosteloos het abonnement zou mogen opzeggen.
Dit hebben we toen gedaan. En hebben ook gelijk een brief van jullie ontvangen dat we de desbetreffende telefoon moesten opsturen.
Dit hebben we gedaan en alles zou nu opgelost worden. Wij zijn gewoon op zoek gegaan naar een andere aanbieder.
Wij waren zeer blij dat jullie dit hebben opgelost en wij weer vrolijk kunnen bellen.

Maar vanochtend ben ik zeker niet te spreken over T-Mobile. Ik heb ook contact gehad met jullie, en ben zeer vriendelijk geholpen.
Alleen deze mevrouw heeft alles voor me uitgezocht, en is tot de ontdekking gekomen dat dit alles op een oud adres heeft afgespeeld.
Het blijkt te gaan om bedragen. 2x 26,50 en 1 x 41,50. Totaal bedrag van: 94,50. Dus totaal aan incassokosten 48,28. Dit moet ik nu ook nog gaan betalen.
Omdat gewoon blindelings alles naar dat adres hebben opgestuurd. Terwijl als je iets verder als je neus lang is had gekeken.
Je kon zien dat we gewoon verhuisd waren. Nu vind ik het zeer spijtig dat ik vanochtend ineens een brief op de mat krijg.
Dat ik en een BKR registratie heb en even 142,87 wil gaan betalen. Nu ben ik ook zeer teleurgesteld in jullie.
Want als er iets mis was gegaan in jullie administratie en je had netjes een excuus brief gestuurd, dat wij jullie nog een bedrag zijn verschuldigd.
Dan hadden we hier wel uitgekomen. Maar het moet niet zo zijn dat door jullie schuld.
Ik nu even alle incassokosten moet gaan betalen en ook nog een BKR registratie heb.
Ik heb hierdoor ook besloten om een klacht in te dienen, en jullie in de gelegenheid wil stellen om alles op te lossen voor ons. Hoop dat jullie dit ook doen.
Mocht het niet naar tevredenheid worden opgelost, dan krijgen jullie ook gewoon een registratie. Maar dan op beeld.
Dan zal ik zorgen dat ieder programma, dat over zulke zaken gaat het voor ons gaat uitzoeken. Waaronder Radar.
Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Nu heb ik nog steeds niks ontvangen. En vandaag maar weer eens gebelt. Ik heb inmiddels al wel betaald. Maar wil me incassokosten en de rest zowiezo terug. De klantenservice verteld me dood leuk dat ze niks kunnen doen en dat het mijn eigen verantwoordelijk is. En dat er allang een brief is verstuurd naar ons adres. Terwijl dit niet ontvangen is. Maar het is toch niet mijn verantwoordelijk heid als hun alle post goed doorsturen behalve over dit geval. Ik ga toch niet 3 jaar lang mijn post doorsturen. Wat kan ik nu nog doen?

tamilo

Re: Door fout t-mobile moet ik incassokosten betalen.

Ongelezen bericht door tamilo »

Hallo,

Mijn hypotheekaanvraag wordt geblokkeerd door een achterstand op mijn BKR.
Na enige navraag blijkt de achterstand (een A2 codering) te zijn ontstaan na mijn verhuizing.
Ik vermoed dat herinneringen naar het oude adres gestuurd zijn, ondanks een adreswijziging die ik op tijd aan T-mobile hebt gestuurd!
Zodra ik wist dat de rekeningen nog openstonden heb ik ze direct betaald maar was de vordering al uit handen gegeven aan Lindorff. Heb ook de bevestiging gekregen dat dit inmiddels ook in 2008 is betaald.
Ik heb begrepen dat er alleen A2 codering geplaast kan worden als er een deurwaarder aan te pas is gekomen wat in mijn geval niet zo is.
Omdat de Hypotheekgarantie stelt dat een aanvrager geen achterstand mag hebben, krijgen we geen hypotheek maar intussen hebben we wel een (voorlopig) koopcontract getekend.
Financiele instellingen geven aan dat T-mobile de enige instantie is die dit op kan lossen door de codering te verwijderen of eventueel omzetten in A codering
Van een kennis die eenzelfde probleem had vernam ik dat dit binnen enkele dagen rond kan zijn.

Bij de Klantenservice loop ik tegen een muur. Niemand wil en kan mij helpen. En ik heb wat gemaild en gebeld maar krijg gewoon geen fatsoenlijke reactie. Helaas lees ik dit meer op forums.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze. Ik ben werkelijk ten einde raad.

Gr. Tamilo

stofzuigertje

Re: Door fout t-mobile moet ik incassokosten betalen.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als er een BKR komt door fouten in adressen administratie zullen de meeste banken dit wel accepteren gezien de bedragen.

Alle schade kun je claimen als je tijdig de nieuwe adressen hebt doorgegeven.
Vooral als je nog klant bent en dagelijks belde moeten ze het goed hebben.

Maar ook als je weg gaat bij een aanbieder moeten ze tijdig alle rekeningen sturen want als je 2 maanden na opzeggen gaat verhuizen, er is dan geen contract meer, verwacht je ook geen rekening dus geen noodzaak voor een ex klant om een verhuis bericht te sturen.

Ik heb dus met een rechtszaak gedreigd en alle kosten vergoed gekregen.
Ik was 9½ week na einde contract verhuist.
Na 1 maand laatste afrekening en daarna 3 jaren niets gehoord.
Dus als je binnen maand de afrekening kreeg van gesprekken laatste maand, zonder nieuwe termijn ga je vanuit dat alles betaald is.

Nu blijken ze een fout gemaakt te hebben, maar ik lees in hun voorwaarden nergens welke termijn EX klanten moeten melden als ze ooit verhuizen!
Tot 3 maanden is er nagestuurd dus 5 maanden lang hadden ze in mijn geval de tijd!

Dus T Mobile moet gewoon eerder rekeningen sturen!
BKR noteringen die bewijsbaar te laat zijn mag je als bank negeren.
Ik had dus geen probleem nadat ik liet zien waar het om ging!

Gesloten