LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe is jouw 3G dekking?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

Ik ben namens DeLaagsteRekening.nl bezig met een onderzoek naar de dekking van 3G netwerken van verschillende mobiele providers.
Eerder heb ik al de prijzen van het mobiele internet vergeleken met de snelheden die je ervoor terug krijgt:
http://www.delaagsterekening.nl/blog/20 ... nl-deel-2/

zouden jullie 3 korte vragen voor mij in willen vullen? Jullie zullen mij hier erg mee helpen, alvast bedankt!
Klik op onderstaande link voor de vragenlijst:
http://spreadsheets.google.com/viewform ... TzJydHc6MQ

GodsSon
Berichten: 203
Lid geworden op: 21 feb 2010 18:59

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door GodsSon »

Sorry, dit is geen onderzoek te noemen. Zo subjectief als iets en absoluut onmogelijk om ergens waarde aan te hechten. Vorige onderzoek straalt nou ook niet echt uit in genialiteit (Ben als prijsvechter zonder de goedkoopste te zijn, heel vreemd).

Lijkt me niet de moeite waarde om in te vullen.

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

bedankt voor je reactie, misschien hebben we onzelf niet helemaal duidelijk gemaakt. Ben is op vrijwel alle fronten het goedkoopst, Ben profileert zich in alle reclames dan ook als de goedkoopste. Alleen de internetbundel bij Ben is hetzelfde geprijsd als andere providers.

Ik hoop hiermee een beetje duidelijkheid gecreëerd te hebben.

twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Ik heb sinds kort een Tringg abbo met 3G en kan zeggen dat dit echt de allergoedkoopste van Nederland is, abbo is sim-only en kost voor onbeperkt bellen en internetten(wel een fair-use policy van max 1250 eenheden voor bellen en sms-en (1 min.=1 eenheid, 1 sms=1 eenheid). Datagebruik is onbeperkt met een retegoeie snelheid van gem. 5Mb. Tringg werkt met het netwerk van KPN.

Dit alles voor een prijs van 34,95 per maand zonder extra kosten, ik denk dat weinig providers dit na kunnen doen en het abbo is voor 1 jaar. De prijs voor 3G is dus 5 euro per maand!!

:idea: :wink:

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

ja! ik hoor de laatste tijd alleen maar positieve dingen over Tringg. heb zelf Vodafone, ben ik ook tevreden mee, is alleen een stuk duurder, hier een mooi overzicht van alle abonnementen:

http://www.delaagsterekening.nl/abonnementen/

zie je wel duidelijk dat jouw Tringg weldegelijk goedkoper is!

twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door twistersylvia »

marknijhuis schreef:ja! ik hoor de laatste tijd alleen maar positieve dingen over Tringg. heb zelf Vodafone, ben ik ook tevreden mee, is alleen een stuk duurder, hier een mooi overzicht van alle abonnementen:

http://www.delaagsterekening.nl/abonnementen/

zie je wel duidelijk dat jouw Tringg weldegelijk goedkoper is!
wordt het dan geen tijd dat je Tringg ook meeneemt in je overzichten zodat je de bezoekers van je page een duidelijk overzicht van alle providers geeft, nu riekt het m.i. een beetje naar sponsoring door een enkele provider

:? :idea:

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

Ten eerste... goede vraag!

wij hebben ervoor gekozen om alleen de 6 grote providers op onze site te vermelden. door deze 6 providers te gebruiken proberen wij een zo groot mogelijk deel van de bevolking te voorzien van nuttige en doelgerichte informatie. Ook is er "nog" niet veel vraag naar aanbieders als bijvoorbeeld Tringg.

Een andere reden dat wij deze "kleine aanbieders" niet meenemen is dankzij het feit dat ong. 99% van alle mobiele bellers aangesloten zijn bij één van de 6 grote providers.

twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Dan is je website dus niet consumentgericht en vraag ik me af waarom je dit op een openbaar forum van RADAR meldt.

De naam van je website suggereert namelijk dat je aanbieders meldt met de goedkoopste tarieven en beste dekking, daarbij hoor je bij onafhankelijk onderzoek m.i. niet alleen de grote providers te melden.

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door Mendoza »

Tringg is helaas niet echt onbeperkt. Maximaal 1000MB per maand aan dataverkeer.

http://www.tringg.nl/fair_use_policy

twistersylvia
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:09

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Mendoza schreef:Tringg is helaas niet echt onbeperkt. Maximaal 1000MB per maand aan dataverkeer.

http://www.tringg.nl/fair_use_policy
Ehhh, ja je hebt gelijk. Maar ondanks de fair-use policy van 1250 eenheden met bellen en sms-en en 1000 eenheden dataverkeer toch de voordeligste. Dit zijn overigens enorme aantallen. Volgens eigen zeggen van Tringg gebruikt een veelbeller gemiddeld 700 eenheden(=10,5 uur bellen per maand) en komt de gemiddelde datagebruiker niet hoger dan 300 eenheden( is 300 mb per maand).

Overigens kan je met dit abbo je tegoed niet opsparen, wat je niet verbruikt gaat niet mee naar de volgende maand.

Ik denk daarom dat dit voor veel mensen een relatief goedkope oplossing is.

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

Ik denk dat er weinig mensen zijn die meer dan 1000MB binnen halen op hun mobiele telefoon....

Mendoza
Berichten: 512
Lid geworden op: 16 jul 2007 03:21

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door Mendoza »

Ik denk dat er weinig mensen zijn die meer dan 1000MB binnen halen op hun mobiele telefoon....
Een paar filmpjes kijken en je zit er zo maar op.

8mbit = 1MB, filmpje is 500kbit/s (en dit is laag, maar op je iphone wel te harden) in 16 seconden heb je dus 1 MB gebruikt. Vervolgens ga je via uitzending gemist ff GTST kijken. Dit omdat je in de trein naar school/werk toch ff niets te doen hebt. GTST is ~20 minuten = 1200 seconden.

1200 / 16 = 75 MB

Je hebt dan met 1! uitzending 7,5% van je data opgebruikt. En zeg nou zelf waarom heb je een telefoon met zo'n groot scherm? Om filmpjes e.d. te kijken? Onbeperkt zou voor mij betekenen dat ik lekker nergens meer op zou hoeven letten. En met 1000MB moet je dat helaas wel.

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door Henk020 »

DEN HAAG - T-Mobile kampt met netwerkproblemen als gevolg van de populariteit van smartphones en dan met name de iPhone. Vooral in een aantal grotere steden en tijdens de spitsuren hebben klanten die gebruikmaken van het zogeheten 3G-netwerk met storingen te maken.

© AFPDat zal nog weken duren, zei een woordvoerder van het telecombedrijf vrijdag.

Doordat het 3G-netwerk overbelast is, klagen klanten onder meer over gesprekken of internetverbindingen die worden verbroken.



Ook komt het voor dat als ze gebeld worden, de beller direct de voicemail krijgt. T-Mobile heeft honderden klachten gekregen.


3G-apparatuur

T-Mobile investeert tientallen miljoenen euro's extra om het probleem te verhelpen. Dat geld wordt gestoken in extra antennes of extra 3G-apparatuur op bestaande masten, waardoor de capaciteit wordt verdubbeld.

''We zagen de extra drukte door de smartphones aankomen. Maar dat het zo'n grote vlucht zou nemen, hadden we niet verwacht'', aldus de woordvoerder.

Bron: Nu.nl

areyouben
Berichten: 107
Lid geworden op: 03 feb 2008 20:11

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door areyouben »

KPN + Hi + Telfort = KPN
Vodafone
T-mobile + Ben = T-mobile

En dan niet alleen dezelfde netwerken, maar hetzelfde bedrijf. Wat een concurrentie.
Daaruit komt per definitie natuurlijk geen vruchtbare vergelijking.

Het is eigenlijk net als bellen.com, welke zich profileert als onafhankelijke vergelijkingssite, maar waar je ook niet alle providers in kan terugvinden.
Google is nog steeds je grootste vriend.

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

areyouben schreef:KPN + Hi + Telfort = KPN
Vodafone
T-mobile + Ben = T-mobile

En dan niet alleen dezelfde netwerken, maar hetzelfde bedrijf. Wat een concurrentie.
Daaruit komt per definitie natuurlijk geen vruchtbare vergelijking.

Het is eigenlijk net als bellen.com, welke zich profileert als onafhankelijke vergelijkingssite, maar waar je ook niet alle providers in kan terugvinden.
Google is nog steeds je grootste vriend.
Je hebt helemaal gelijk dat niet alle providers worden meegenomen op de website. Wij proberen zoveel mogelijk mensen zo goed mogelijk te helpen. Het gros van de mensen (ong. 95%) is aangesloten bij één van de grote 6 providers. Het is voor ons dus "nog" niet relevant om deze kleine providers ook mee te nemen op onze website.

tampie74
Berichten: 172
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door tampie74 »

Ik heb dan geen abonnement want dat is gewoon veels te duur. En ook de kosten van telefoneren is veels te duur.
Ik gebruik Aldi-talk van de aldi via Medion netwerk. Dit is prepaid, en de kosten van het bellen zijn het goedkoopst.

Bellen van Aldi-talk naar Aldi-talk = 0,06 cent
Bellen naar vaste nummers = 0,16 cent
Bellen naar andere mobiele nummers = 0,16 cent

Zover ik de tarieven heb bekeken van kpn en vodafone komen deze allemaal op 0,30 cent uit.
Dus voor mij geen duur abonnement maar gewoon prepaid van de Aldi.

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

tampie74 schreef:Ik heb dan geen abonnement want dat is gewoon veels te duur. En ook de kosten van telefoneren is veels te duur.
Ik gebruik Aldi-talk van de aldi via Medion netwerk. Dit is prepaid, en de kosten van het bellen zijn het goedkoopst.

Bellen van Aldi-talk naar Aldi-talk = 0,06 cent
Bellen naar vaste nummers = 0,16 cent
Bellen naar andere mobiele nummers = 0,16 cent

Zover ik de tarieven heb bekeken van kpn en vodafone komen deze allemaal op 0,30 cent uit.
Dus voor mij geen duur abonnement maar gewoon prepaid van de Aldi.
Aldi-talk is inderdaad één van de goedkoopste aanbieders die er zijn. Bellen van Aldi-talk naar Aldi-talk zal zeer waarschijnlijk vrijwel niet voorkomen, simpelweg omdat er heel weinig mensen zijn die dit hebben!

Een sms kost bij Aldi-talk 6 cent. Dit is wel echt ontzettend goedkoop.

marknijhuis
Berichten: 23
Lid geworden op: 26 mei 2010 09:56

Re: Hoe is jouw 3G dekking?

Ongelezen bericht door marknijhuis »

Om even door te gaan op het onderzoek: T-Mobile is duidelijk het slechtst beoordeeld door jullie. Sinds een week zegt T-Mobile alle netwerkproblemen opgelost te hebben. Ik zou graag van de t-mobile gebruikers willen horen of ze de laatste week nou daadwerkelijk veranderingen hebben ondervonden... alvast bedankt voor jullie reacties!

Gesloten