LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone Blox dubbel SMS

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
asje1984

Vodafone Blox dubbel SMS

Ongelezen bericht door asje1984 »

Ik ben al een aantal jaren klant bij vodafone en heb altijd een 200 abb gehad, ik moest wel eens wat bijbetalen maar dat was nog extreem veel.
Vorige maand heb ik mijn abb verl en verhoogd naar 275! en daarbij nog blox dubbel sms! zo dacht ik een heel jaar de helft van de abb kosten betalen (actie vodafone) en ook nog eens dubbel zoveel sms sturen! bijbetalen zal er dan wel niet meer in zitten.. of minimaal! Nou gisteren kreeg ik dan een sms dat mijn rekening online staat.. ik was toch wel benieuwd en ging eens kijken! tot mijn grote verbazing moet ik bijna € 200 betalen! waarvan 100 euro aan sms! nou dat kan gewoon niet waar zijn.. ik viel bijna van mijn stoel.. ik heb het zelf eerst eens nagekeken.. pff 21 pagina's en meteen een mail gestuurd naar vodafone hoe dit mogelijk is omdat ik blox dubbel sms aan heb staan! krijg ik het volgende terug:

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De hoge smskosten zijn veroorzaakt doordat u meer sms'jes heeft verstuurd dan uw tegoed toelaat. Uw BloX Dubbel SMS zorgt ervoor dat u sms'jes kunt versturen voor de helft van de prijs. Echter adviseer ik u een BloX Zorgeloos SMS aan te sluiten. Hiermee kunt u voor €10 per maand 1000 sms'jes versturen. Ik kan deze per direct voor u aansluiten, u ontvangt dan bevestiging per sms.

dubbel sms houd in voor de helft van de prijs smsen? zelfs dat hebben ze niet berekend! er klopt helemaal niks van! na alles uitgerekend te hebben zou ik ongeveer 70 bij moeten betalen.. en dan hou ik het nog ruim! Ik ben erg benieuwd wat ik nu als reactie van vodafone terug krijg... volgend de gegevens op my vodafone zit ik nu ook weer 40 euro boven mijn tegoed!
Hier ben ik dus echt nog niet klaar mee!

Zijn er hier nog meer mensen die hier last van hebben?

rdr68

Re: Vodafone Blox dubbel SMS

Ongelezen bericht door rdr68 »

De hoge rekening komt voort uit het feit dat zodra je buiten de bundel komt de hoofdprijs gaat betalen voor bellen en sms. Een sms kost je dan 30 cent bij vodafone en niet meer de 6 cent die je omgerekend betaalt voor een smsje binnen de bundel!

1000 SMSjes kosten dus 450 * 0,30 = 135 euro (550 vallen binnen de bundel) en dan heb je nog niet gebeld in die maand :cry:

GodsSon

Ongelezen bericht door GodsSon »

Het lijkt mij dat je zelf teveel gesmst/gebeld hebt in de maand.

Per maand krijg je 275 minuten of 550 smsjes met het abonnement zoals beschreven (dus met de verdubbelaar actief). Let er hierbij op dat een gesprek korter dan een minuut als een gehele minuut gefactureerd zal worden en een sms van meer dan 160 tekens als twee smsjes gefactureerd zal worden.

Indien er in een maand 275 minuten gebeld is kan er dus niet meer gesmst worden, en omgekeerd. Iedere sms of minuut boven de bundel moet dan afgerekend worden tegen 0.30€

Kan het zijn dat je door de wetenschap van het hebben van een nieuwe bundel meer gebruik bent gaan maken van de telefoon en dus ook flinkmeer gebeld hebt?

areyouben

Ongelezen bericht door areyouben »

Als je de 21 pagina's analyseert door de smsjes bij elkaar op te tellen (elke regel is 1 sms) en het aantal minuten dat je gebeld hebt uit te rekenen, waarbij je alles onder de minuut meerekent als 1 minuut, op hoeveel min/sms kom je dan?

Gesloten