LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Heb hier een auto gekocht.
Binnen de gestelde garantietermijn waren er wat problemen met airco en uitlaat. Deze zijn allemaal zeer deskundig en goed gerepareerd. Ben tevreden over de service.
M'n volgende auto komt hier weer vandaan...
Binnen de gestelde garantietermijn waren er wat problemen met airco en uitlaat. Deze zijn allemaal zeer deskundig en goed gerepareerd. Ben tevreden over de service.
M'n volgende auto komt hier weer vandaan...
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
? Ook oplichters doen vaak kleine dingen wel en laten de grote problemen zitten dus of de volgende hier ook vandaan moet komen?
Is het een bovag bedrijf en kreeg je Bovag garantie?
1 auto is niet bepalend of een bedrijf goed is.
En ook jou inruil is vaak bepalend hoe hard bepaalde bedrijven lopen,
als je een probleem geval inruilde zullen ze eerder slechtere service geven dan bij eerlijke mensen.
dus waarde van dit verhaal????
Is het een bovag bedrijf en kreeg je Bovag garantie?
1 auto is niet bepalend of een bedrijf goed is.
En ook jou inruil is vaak bepalend hoe hard bepaalde bedrijven lopen,
als je een probleem geval inruilde zullen ze eerder slechtere service geven dan bij eerlijke mensen.
dus waarde van dit verhaal????
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Is een super bedrijf. Heb er destijds niets gekocht omdat ze mijn auto niet hadden. Dat heb ik aangegeven maar mocht toch een proefrit maken in een zelfde volvo maar geen T5. Van aerle zou een mailtje sturen als ze een auto binnen hadden die aan mijn eisen voldeed. Ze doen niet aan auto import maar hebben veelal exleasewagens. Ben er geweldig geholpen maar niet geslaagd. Nette verkopers.
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 09 sep 2004 21:23
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Wij hebben bij van Aarle begin dit jaar een V70 van 2005 aangeschaft. In het begin even 2 kleine pechgevalletjes gehad, die overigens door wegenwacht meteen opgelost konden worden. Volgens wegenwacht waren het echt kleine problemen die niet vaak voorkomen, pure pech dus. Volgens de wegenwachtman heeft van Aarle een goede naam.
Gelukkig daarna geen problemen meer gehad en inmiddels voor het verstrijken van de "garantie" even de auto bij de volvo-dealer laten controleren (soort aankoopkeuring)
De dealer melde ons dat onze auto gewoon een prima auto is, hij had geen problemen kunnen ontdekken.
Verder is van Aarle gewoon een fijn bedrijf om zaken te doen, lekker gewone mensen die je vriendelijk te woord staan.
Kortom, tot op heden zijn wij zeer te spreken over Van Aarle.
Gelukkig daarna geen problemen meer gehad en inmiddels voor het verstrijken van de "garantie" even de auto bij de volvo-dealer laten controleren (soort aankoopkeuring)
De dealer melde ons dat onze auto gewoon een prima auto is, hij had geen problemen kunnen ontdekken.
Verder is van Aarle gewoon een fijn bedrijf om zaken te doen, lekker gewone mensen die je vriendelijk te woord staan.
Kortom, tot op heden zijn wij zeer te spreken over Van Aarle.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Ik ben er een tijdje geleden ook geweest tijdens mijn zoektocht naar een V70. Ze hadden net niet wat ik zocht maar werd echt geweldig goed geholpen. Ik had een zeer goede indruk. Geen slijmerige verkoopverhalen. Hab natuurlijk geen ervaring met de After Sales maar als ik weer een auto zoek dan staan ze zeker op mijn lijstje om te bezoeken.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
In eerste instantie leek alles oké, tot het fout ging.
Ik heb er een Volvo V70 gekocht en vanaf dag 1 problemen gehad. Ben tot drie keer terug geweest en steeds bleek de lijst met problemen niet opgelost.
Na tal van gevaarlijke situaties was de maat vol en heb ik gezegd dat ik de auto niet meer wou. Dat was na 6 weken, maar van Aarle vindt dat dat mij 850 euro moet kosten (krijg 850 minder als ik hem retourneer). Ik moet geld betalen voor een auto die nooit goed is geweest, die ik met garantie heb gekocht en die vaker stil heeft gestaan dan gereden. Dat is natuurlijk absurd. Van Aarle vindt dat ik er 6 weken plezier van heb gehad en dus moet betalen.
Jammer, want in eerste instantie leek het inderdaad een gemoedelijk bedrijf met aardige mensen.
Ik heb er een Volvo V70 gekocht en vanaf dag 1 problemen gehad. Ben tot drie keer terug geweest en steeds bleek de lijst met problemen niet opgelost.
Na tal van gevaarlijke situaties was de maat vol en heb ik gezegd dat ik de auto niet meer wou. Dat was na 6 weken, maar van Aarle vindt dat dat mij 850 euro moet kosten (krijg 850 minder als ik hem retourneer). Ik moet geld betalen voor een auto die nooit goed is geweest, die ik met garantie heb gekocht en die vaker stil heeft gestaan dan gereden. Dat is natuurlijk absurd. Van Aarle vindt dat ik er 6 weken plezier van heb gehad en dus moet betalen.
Jammer, want in eerste instantie leek het inderdaad een gemoedelijk bedrijf met aardige mensen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2010 11:43
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Graag willen wij autobedrijf van aarle ook even reageren op bovenstaande discussie op dit mooie forum.
Wij hebben deze v-70 t-5 met 446000 km netjes afgeleverd met een volledige grote beurt .
De klant heeft een volledige specificatie gehad met exact alles vermeld wat vervangen is.
Enige tijd na aflevering heeft berijder met ons contact opgenomen over het spontaan uitvallen tot 2 keer toe.
Auto gecheckt en diverse updates uitgevoerd en na diverse proefritten de klacht niet kunnen waarnemen.
Auto weer aan klant meegegeven en al vrij snel viel hij weer uit volgens opgave klant.
Met berijder afgesproken om de auto een tijdje op benzine te rijden of dat de klacht op benzine ook optrad.
Na een week weer contact gehad op benzine rijdt hij prima volgens zijn opgave.
De klacht lijkt dus in het lpg systeem te zitten,met berijder afgesproken om bij mesman in son langs te gaan deze heeft een inbouwstation en heeft vroeger bij vialle gewerkt in de ontwikkeling.
Auto is daar op onze kosten nagekeken en heeft onder meer een nieuwe lpi regeleenheid gehad.
Ook kreeg mesman een fout signaal van de nokkenaspositiegever ,wij gebruiken het originele volvo-vida systeem en die gaf geen fouten op deze gever.
Met klant afgesproken om de auto naar nuland te brengen en voor reparatie aan te bieden.
Wij hebben de nokkenaspositiegever vervangen en ook een origineel-volvo nieuw gasklephuis gemonteerd,en hierna flink met de auto proefgereden.
Er bleef maar 1 storing terugkomen in de dstc wat lijkt te zitten in een giersensor onder de r.v. stoel,
Met berijder afgesproken om deze te ruilen met een auto die nog bij ons binnen moet komen om zeker te weten dat daarmee de storing is opgelost.(dit is nl een duur onderdeel dat na montage niet meer geruild mag worden)
Na een paar dagen neemt berijder weer contact met ons op dat auto weer storing geeft en uitvalt wij hebben een voorstel gedaan om de auto in nuland neer te zetten en weer een gratis leenauto te verzorgen en te proberen om de klachten op te lossen.
Klant gaf aan geen vertrouwen meer te hebben in de auto en deze niet te laten repareren en wilde “gewoon” het volledige aankoopbedrag terug met de mededeling dat hij anders een advocaat in de arm zou nemen en zou zorgen voor veel negatieve publiciteit.
Dit kwam op ons over als een bedreiging ,wij hebben aangeboden om de verkoopprijs inruil te geven op een willekeurige andere volvo of anders de auto terug te nemen met een afschrijving van 550 euro.
Wij hebben deze v-70 t-5 met 446000 km netjes afgeleverd met een volledige grote beurt .
De klant heeft een volledige specificatie gehad met exact alles vermeld wat vervangen is.
Enige tijd na aflevering heeft berijder met ons contact opgenomen over het spontaan uitvallen tot 2 keer toe.
Auto gecheckt en diverse updates uitgevoerd en na diverse proefritten de klacht niet kunnen waarnemen.
Auto weer aan klant meegegeven en al vrij snel viel hij weer uit volgens opgave klant.
Met berijder afgesproken om de auto een tijdje op benzine te rijden of dat de klacht op benzine ook optrad.
Na een week weer contact gehad op benzine rijdt hij prima volgens zijn opgave.
De klacht lijkt dus in het lpg systeem te zitten,met berijder afgesproken om bij mesman in son langs te gaan deze heeft een inbouwstation en heeft vroeger bij vialle gewerkt in de ontwikkeling.
Auto is daar op onze kosten nagekeken en heeft onder meer een nieuwe lpi regeleenheid gehad.
Ook kreeg mesman een fout signaal van de nokkenaspositiegever ,wij gebruiken het originele volvo-vida systeem en die gaf geen fouten op deze gever.
Met klant afgesproken om de auto naar nuland te brengen en voor reparatie aan te bieden.
Wij hebben de nokkenaspositiegever vervangen en ook een origineel-volvo nieuw gasklephuis gemonteerd,en hierna flink met de auto proefgereden.
Er bleef maar 1 storing terugkomen in de dstc wat lijkt te zitten in een giersensor onder de r.v. stoel,
Met berijder afgesproken om deze te ruilen met een auto die nog bij ons binnen moet komen om zeker te weten dat daarmee de storing is opgelost.(dit is nl een duur onderdeel dat na montage niet meer geruild mag worden)
Na een paar dagen neemt berijder weer contact met ons op dat auto weer storing geeft en uitvalt wij hebben een voorstel gedaan om de auto in nuland neer te zetten en weer een gratis leenauto te verzorgen en te proberen om de klachten op te lossen.
Klant gaf aan geen vertrouwen meer te hebben in de auto en deze niet te laten repareren en wilde “gewoon” het volledige aankoopbedrag terug met de mededeling dat hij anders een advocaat in de arm zou nemen en zou zorgen voor veel negatieve publiciteit.
Dit kwam op ons over als een bedreiging ,wij hebben aangeboden om de verkoopprijs inruil te geven op een willekeurige andere volvo of anders de auto terug te nemen met een afschrijving van 550 euro.
-
- Berichten: 2122
- Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Daar heeft de klant toch ook gewoon recht op...Klant gaf aan geen vertrouwen meer te hebben in de auto en deze niet te laten repareren en wilde “gewoon” het volledige aankoopbedrag terug met de mededeling dat hij anders een advocaat in de arm zou nemen en zou zorgen voor veel negatieve publiciteit.
Gezien de waslijst aan storingen en problemen is het gewoon geen goede auto.
Hoe kun je nu de klant 550 of 850 euro in rekening brengen voor al deze problemen ??
Als je gedaagd wordt zul je waarschijnlijk ook nog zijn onkosten moeten betalen
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Een auto met ruim 4 ton op de teller kan wat problemen geven. Dat weet iedereen. Zeker in de combinatie gas-benzine. Beetje naief om te veronderstellen dat het een nieuwe probleemloze auto is.
Een tevreden T5 rijder die hij helaas niet bij van Aerle kon vinden. Ben er wel zeer plezierig geholpen in de zoektocht naar mijn auto.
Een tevreden T5 rijder die hij helaas niet bij van Aerle kon vinden. Ben er wel zeer plezierig geholpen in de zoektocht naar mijn auto.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Bij 3 ton is er een nieuwe motor in gekomen.
Ik verwacht geen nieuwe auto voor dat geld, maar wel een auto die het gewoon doet en me niet in allerlei levensgevaarlijke situaties brengt.
De auto staat nu al maanden geschorst voor de deur, want er in rijden is levensgevaarlijk.
Maar goed, van Aarle en ik komen er niet uit (ook juridisch niet), dus wordt het een kostbare gang naar de rechter. Het gaat dus aardig wat geld kosten om mijn recht te halen, maar dit is inmiddels een principe kwestie geworden.
Grappig detail is nog wel dat de advocaat mij maant om niet meer over deze kwestie op het internet te schrijven. Dat zegt genoeg, alsook de reactie van van Aarle zelf hierboven.
Dan wil ik hier nog even op reageren:
"Klant gaf aan geen vertrouwen meer te hebben in de auto en deze niet te laten repareren en wilde “gewoon” het volledige aankoopbedrag terug met de mededeling dat hij anders een advocaat in de arm zou nemen en zou zorgen voor veel negatieve publiciteit.
Dit kwam op ons over als een bedreiging ,wij hebben aangeboden om de verkoopprijs inruil te geven op een willekeurige andere volvo of anders de auto terug te nemen met een afschrijving van 550 euro."
Ik wil hem niet meer door hun laten repareren, dat klopt. Ze hebben 4 keer de kans gehad en steeds hield ik dezelfde problemen. De laatste keer hebben ze de auto zelfs twee weken vastgehouden en was er nog steeds niets opgelost. In de zes weken waar we het nu over hebben, heeft ie meer dan drie weken bij van Aarle gestaan.
Ik heb gezegd dat ik mijn verhaal zou doen, dat heb ik gedaan. Gewoon een feitelijk verhaal zoals hier weergegeven. En inderdaad heb ik gezegd dat ik een advocaat in de hand zou nemen, sterker nog, dat heb ik al gedaan. Als een bedrijf weigert te erkennen een niet veilige auto te hebben geleverd, zit er voor een consument niets anders op namelijk. Zelfs dan is de investering groter dan de opbrengst. Als ik deze zaak win, kost het me meer dan de Volvo waard is, maar ik heb geen keus. Omdat van Aarle niet is aangesloten bij de Bovag (goh, verrassend), draag ik de juridische kosten zelf en als ik win, krijg ik slechts een vaststaand bedrag vergoed. Principes zijn kostbaar blijkt maar weer.
Ik heb nooit iemand bedreigd, wat een onzin. En het gaat over 850 euro en niet 550 euro.
Al was het een dubbeltje... Ik ga niet betalen voor een auto die nooit goed is geweest. Van Aarle zegt zelf steeds letterlijk dat ze de computer gereset hebben en noemen dat dan een reparatie. Nou ben ik geen kenner of zo, maar dat lijkt me nogal opporunistisch. Een soort van pleister plakken.
Ik verwacht geen nieuwe auto voor dat geld, maar wel een auto die het gewoon doet en me niet in allerlei levensgevaarlijke situaties brengt.
De auto staat nu al maanden geschorst voor de deur, want er in rijden is levensgevaarlijk.
Maar goed, van Aarle en ik komen er niet uit (ook juridisch niet), dus wordt het een kostbare gang naar de rechter. Het gaat dus aardig wat geld kosten om mijn recht te halen, maar dit is inmiddels een principe kwestie geworden.
Grappig detail is nog wel dat de advocaat mij maant om niet meer over deze kwestie op het internet te schrijven. Dat zegt genoeg, alsook de reactie van van Aarle zelf hierboven.
Dan wil ik hier nog even op reageren:
"Klant gaf aan geen vertrouwen meer te hebben in de auto en deze niet te laten repareren en wilde “gewoon” het volledige aankoopbedrag terug met de mededeling dat hij anders een advocaat in de arm zou nemen en zou zorgen voor veel negatieve publiciteit.
Dit kwam op ons over als een bedreiging ,wij hebben aangeboden om de verkoopprijs inruil te geven op een willekeurige andere volvo of anders de auto terug te nemen met een afschrijving van 550 euro."
Ik wil hem niet meer door hun laten repareren, dat klopt. Ze hebben 4 keer de kans gehad en steeds hield ik dezelfde problemen. De laatste keer hebben ze de auto zelfs twee weken vastgehouden en was er nog steeds niets opgelost. In de zes weken waar we het nu over hebben, heeft ie meer dan drie weken bij van Aarle gestaan.
Ik heb gezegd dat ik mijn verhaal zou doen, dat heb ik gedaan. Gewoon een feitelijk verhaal zoals hier weergegeven. En inderdaad heb ik gezegd dat ik een advocaat in de hand zou nemen, sterker nog, dat heb ik al gedaan. Als een bedrijf weigert te erkennen een niet veilige auto te hebben geleverd, zit er voor een consument niets anders op namelijk. Zelfs dan is de investering groter dan de opbrengst. Als ik deze zaak win, kost het me meer dan de Volvo waard is, maar ik heb geen keus. Omdat van Aarle niet is aangesloten bij de Bovag (goh, verrassend), draag ik de juridische kosten zelf en als ik win, krijg ik slechts een vaststaand bedrag vergoed. Principes zijn kostbaar blijkt maar weer.
Ik heb nooit iemand bedreigd, wat een onzin. En het gaat over 850 euro en niet 550 euro.
Al was het een dubbeltje... Ik ga niet betalen voor een auto die nooit goed is geweest. Van Aarle zegt zelf steeds letterlijk dat ze de computer gereset hebben en noemen dat dan een reparatie. Nou ben ik geen kenner of zo, maar dat lijkt me nogal opporunistisch. Een soort van pleister plakken.
Laatst gewijzigd door dmenace op 13 aug 2010 11:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Ik vind het gewoon niet netjes zoals er met u is omgesprongen en u heeft gelijk dat u er een principe kwestie van maakt. U staat in uw gelijk en dan is het logisch dat
u vasthoud aan uw principe en niet toegeeft. Het is wel zo dat je nooit alle klanten
tevreden kunt stellen, maar men kan wel zijn uiterste best doen om de problemen op te lossen. Geen goede reclame voor het bedrijf.
u vasthoud aan uw principe en niet toegeeft. Het is wel zo dat je nooit alle klanten
tevreden kunt stellen, maar men kan wel zijn uiterste best doen om de problemen op te lossen. Geen goede reclame voor het bedrijf.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
Kleine toevoeging nog.
Op een gegeven moment zeiden bij van Aarle zelfs (heb ik gelukkig zwart op wit) dat ik maar moest leren rijden met een LPG auto. Mijn rijstijl zou voor de lijst met problemen zorgen.
De lijst is trouwens enorm:
Stilvallen op LPG tijdens het rijden (vooral op de snelweg, druk kruispunt en spoorwegovergang hilarisch)
Haperende versnellingsbak (en dat voor een automaat)
Af en toe valt de rembekrachtiging weg (ook erg grappig)
Auto schokt hevig bij het stationair draaien (leuk bij het stoplicht vooral)
Allerlei meldingen en lampjes over motor management, DTSC, accu, alarm, emissies en weet ik het wat.
Alarm gaat soms spontaan af
Vast nog meer, heb er een hele tijd niet in gereden en eea verdrongen.
De enige melding die ze op hebben kunnen lossen, is die van de Emissies. En hun verhaal over de DTSC klopt, daar zouden ze (wel pas na 4 keer) later een keer een nieuwe unit inzetten. Wat ook voor ze spreekt is dat ik steeds gratis een leenauto meekreeg (S60 D5 die geweldig reed).
Auto is ook bij Mesman (LPG specialist) geweest en die hebben geconstateerd dat er wat fout was, maar wisten ook niet precies wat. Ze hebben er tijdelijk een andere computer in gezet. Sindsdien heb ik ze al twee keer aan de lijn gehad wanneer de rekening nou eindelijk eens betaald wordt en wanneer de computer terug komt. Ik heb ze vriendelijk doorverwezen naar van Aarle, maar het geeft wel aan hoe ze bij van Aarle met andere bedrijven omgaat. Jammer, jammer, jammer (dat meen ik echt), want het leek echt veelbelovend en ik vind het nog steeds een mooie auto. Vooral het personeel verdient een dikke pluim; super vriendelijk en gemoedelijk. Ook dat mag gezegd worden.
Nou heb ik sinds de V70 een Renault Avantime op LPG en nog geen probleem gehad. Blijkbaar heb ik leren omgaan met LPG.
Op een gegeven moment zeiden bij van Aarle zelfs (heb ik gelukkig zwart op wit) dat ik maar moest leren rijden met een LPG auto. Mijn rijstijl zou voor de lijst met problemen zorgen.
De lijst is trouwens enorm:
Stilvallen op LPG tijdens het rijden (vooral op de snelweg, druk kruispunt en spoorwegovergang hilarisch)
Haperende versnellingsbak (en dat voor een automaat)
Af en toe valt de rembekrachtiging weg (ook erg grappig)
Auto schokt hevig bij het stationair draaien (leuk bij het stoplicht vooral)
Allerlei meldingen en lampjes over motor management, DTSC, accu, alarm, emissies en weet ik het wat.
Alarm gaat soms spontaan af
Vast nog meer, heb er een hele tijd niet in gereden en eea verdrongen.
De enige melding die ze op hebben kunnen lossen, is die van de Emissies. En hun verhaal over de DTSC klopt, daar zouden ze (wel pas na 4 keer) later een keer een nieuwe unit inzetten. Wat ook voor ze spreekt is dat ik steeds gratis een leenauto meekreeg (S60 D5 die geweldig reed).
Auto is ook bij Mesman (LPG specialist) geweest en die hebben geconstateerd dat er wat fout was, maar wisten ook niet precies wat. Ze hebben er tijdelijk een andere computer in gezet. Sindsdien heb ik ze al twee keer aan de lijn gehad wanneer de rekening nou eindelijk eens betaald wordt en wanneer de computer terug komt. Ik heb ze vriendelijk doorverwezen naar van Aarle, maar het geeft wel aan hoe ze bij van Aarle met andere bedrijven omgaat. Jammer, jammer, jammer (dat meen ik echt), want het leek echt veelbelovend en ik vind het nog steeds een mooie auto. Vooral het personeel verdient een dikke pluim; super vriendelijk en gemoedelijk. Ook dat mag gezegd worden.
Nou heb ik sinds de V70 een Renault Avantime op LPG en nog geen probleem gehad. Blijkbaar heb ik leren omgaan met LPG.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
een volvo is bij 300.000 km overigens net ingereden, maar dat terzijde.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
ik lees het verhaal van de klant en van van aarle. Ik vind dat van aarle het anders knap netjes oplost. Iedere keer dat zij een probleem voor de voeten geworpen krijgen, proberen ze het toch ook op te lossen? Zo hoort het toch, of ben ik nou gek?
en een Renaut met een volvo vergelijken? Ga toch weg, die avant time lekt als je de bocht omgaat. Dan staat de carosserie bij de deuren open.
en een Renaut met een volvo vergelijken? Ga toch weg, die avant time lekt als je de bocht omgaat. Dan staat de carosserie bij de deuren open.
Re: Tevreden over Autobedrijf van Aarle Nuland
tackle schreef:ik lees het verhaal van de klant en van van aarle. Ik vind dat van aarle het anders knap netjes oplost. Iedere keer dat zij een probleem voor de voeten geworpen krijgen, proberen ze het toch ook op te lossen? Zo hoort het toch, of ben ik nou gek?
en een Renaut met een volvo vergelijken? Ga toch weg, die avant time lekt als je de bocht omgaat. Dan staat de carosserie bij de deuren open.
Ook gezien dat de reactie van de garage al bijna twee jaar oud is?
Goeiemorgen....altijd lastig die zomertijd....