LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Momenteel heb ik een sim-only abonnement voor €.5,95 per maand. Deze loopt nog ruim en jaar (juli 2011). Het toestel is van mijzelf en zit dus niet in het abonnement (logisch natuurlijk bij Sim Only). Sinds enkele maanden heb ik een mobiel via mijn werkgever en gebruik dit abonnement niet meer en wil het dus opzeggen. Ik heb Telfort gevraagd wat de afkoop van dit abonnement zou gaan kosten. Als reactie kreeg ik van Telfort dat mij dit dan €.201,98 zou gaan kosten !!!!
Een simpele rekensom leverde mij het volgend resultaat:
Afkoopsom Telfort €.201,98
Resterende abonnementskosten:12x€.5,95 = €. 71,40
EXTRA betalen voor de afkoop: €.130,58
Duidelijk dus dat ik het niet af ga kopen . Ach de abonnementskosten gaat niet om een gigantisch bedrag maar in de huidige economische tijden is elke cent er weer 1
Ik ben erg verwonderd over de hoogte van de afkoopsom en vraag mij af of meer mensen hier ervaring mee hebben. In de voorwaarden worden hier wel dingen over genoemd met een raar rekenvoorbeeld waar de hoogte van afkoop niet echt duidelijk is. Telfort heb ik vandaag een reactie gestuurd n.a.v. deze afkoop dus ik ben ook zeer benieuwd naar hun reactie.
Een simpele rekensom leverde mij het volgend resultaat:
Afkoopsom Telfort €.201,98
Resterende abonnementskosten:12x€.5,95 = €. 71,40
EXTRA betalen voor de afkoop: €.130,58
Duidelijk dus dat ik het niet af ga kopen . Ach de abonnementskosten gaat niet om een gigantisch bedrag maar in de huidige economische tijden is elke cent er weer 1
Ik ben erg verwonderd over de hoogte van de afkoopsom en vraag mij af of meer mensen hier ervaring mee hebben. In de voorwaarden worden hier wel dingen over genoemd met een raar rekenvoorbeeld waar de hoogte van afkoop niet echt duidelijk is. Telfort heb ik vandaag een reactie gestuurd n.a.v. deze afkoop dus ik ben ook zeer benieuwd naar hun reactie.
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Je denkt een abonnement van €5,95 per maand te hebben, maar volgens de Telfort-redenering heb je eigenlijk een abonnement van €13 euro per maand met de eerste twee jaar €7,05 per maand korting.
De resterende looptijd is nog een maand of 15; de afkoopsom is dan looptijd x abonnementstarief = 15 maanden x €13 = €195.
Dat wijkt iets af van de €201,98 die je noemt, maar dat zal wel komen doordat ik de preciese data niet ken, en misschien was het abonnementstarief in je contract net iets anders dan de €13 euro die nu op de website staat.
Oplossing lijkt me inderdaad om de SIM-kaart een jaartje in de kast te leggen en op tijd op te zeggen per einde contractstermijn.
De resterende looptijd is nog een maand of 15; de afkoopsom is dan looptijd x abonnementstarief = 15 maanden x €13 = €195.
Dat wijkt iets af van de €201,98 die je noemt, maar dat zal wel komen doordat ik de preciese data niet ken, en misschien was het abonnementstarief in je contract net iets anders dan de €13 euro die nu op de website staat.
Oplossing lijkt me inderdaad om de SIM-kaart een jaartje in de kast te leggen en op tijd op te zeggen per einde contractstermijn.
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Ja inderdaad, zo redeneren ze bij Telfort. Het is toch eigenlijk van de zotte dat op het moment van beëindigen van het contact ineens een ander tarief gaat gelden. Er wordt alleen maar gestunt met deze prijzen..............dus wat is de originele abonnementsprijs??? Rare manier van klantenbinding. Lijkt mij voor een bedrijf als Telfort toch vooral verstandig om klanten op een andere manier hierin tegemoet te komen, volgens mij behouden ze daar de meeste klanten mee.
Nou ja, prima, de sim-kaart gebruik ik niet meer en na het beëindigen van het contract ziet dit bedrijf mij dus niet meer terug als klant. Als iemand mij vraagt naar de ervaringen met Telfort dan zal ik zeker deze ervaring melden. Overigens moet ik zeggen dat ik verder best tevreden ben geweest over Telfort. Dit komt dan ook wel een beetje over als een domper. Dat is denk ik ook meer het gevoel wat ik eraan overhoud........tevreden maar teleurgesteld in de afhandeling.
Nou ja, prima, de sim-kaart gebruik ik niet meer en na het beëindigen van het contract ziet dit bedrijf mij dus niet meer terug als klant. Als iemand mij vraagt naar de ervaringen met Telfort dan zal ik zeker deze ervaring melden. Overigens moet ik zeggen dat ik verder best tevreden ben geweest over Telfort. Dit komt dan ook wel een beetje over als een domper. Dat is denk ik ook meer het gevoel wat ik eraan overhoud........tevreden maar teleurgesteld in de afhandeling.
joep873 schreef:Je denkt een abonnement van €5,95 per maand te hebben, maar volgens de Telfort-redenering heb je eigenlijk een abonnement van €13 euro per maand met de eerste twee jaar €7,05 per maand korting.
De resterende looptijd is nog een maand of 15; de afkoopsom is dan looptijd x abonnementstarief = 15 maanden x €13 = €195.
Dat wijkt iets af van de €201,98 die je noemt, maar dat zal wel komen doordat ik de preciese data niet ken, en misschien was het abonnementstarief in je contract net iets anders dan de €13 euro die nu op de website staat.
Oplossing lijkt me inderdaad om de SIM-kaart een jaartje in de kast te leggen en op tijd op te zeggen per einde contractstermijn.
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Je bedoelt dat je dan je abonnement toch maar niet opzegt?JRL1974 schreef:Lijkt mij voor een bedrijf als Telfort toch vooral verstandig om klanten op een andere manier hierin tegemoet te komen, volgens mij behouden ze daar de meeste klanten mee.
Ik lees trouwens hier dezelfde klacht over Vodafone.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 08 mei 2010 15:28
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Opzeggen per einde van het contract en de simkaart niet gebruiken. Probleem opgelost en je zult geen ongewenste extra kosten krijgen.JRL1974 schreef:Momenteel heb ik een sim-only abonnement voor €.5,95 per maand. Deze loopt nog ruim en jaar (juli 2011). Het toestel is van mijzelf en zit dus niet in het abonnement (logisch natuurlijk bij Sim Only). Sinds enkele maanden heb ik een mobiel via mijn werkgever en gebruik dit abonnement niet meer en wil het dus opzeggen. Ik heb Telfort gevraagd wat de afkoop van dit abonnement zou gaan kosten. Als reactie kreeg ik van Telfort dat mij dit dan €.201,98 zou gaan kosten !!!!
Een simpele rekensom leverde mij het volgend resultaat:
Afkoopsom Telfort €.201,98
Resterende abonnementskosten:12x€.5,95 = €. 71,40
EXTRA betalen voor de afkoop: €.130,58
Duidelijk dus dat ik het niet af ga kopen . Ach de abonnementskosten gaat niet om een gigantisch bedrag maar in de huidige economische tijden is elke cent er weer 1
Ik ben erg verwonderd over de hoogte van de afkoopsom en vraag mij af of meer mensen hier ervaring mee hebben. In de voorwaarden worden hier wel dingen over genoemd met een raar rekenvoorbeeld waar de hoogte van afkoop niet echt duidelijk is. Telfort heb ik vandaag een reactie gestuurd n.a.v. deze afkoop dus ik ben ook zeer benieuwd naar hun reactie.
Eerst goed nadenken voordat je ergens voor denkt. Tip voor de volgende keer.
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Nee hoor, ik zal nu zeker wel mijn abonnement opzeggen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat ik een volgende keer niet snel meer zou kiezen voor Telfort ivm deze afkoopregelingen. Er zullen ongetwijfeld aanbieders zijn waar men anders hiermee omgaat. Als voorbeeld: ik ben deze maand overgestapt met internet en telefonie van Tele2 naar Ziggo Alles in 1. Tele 2 doet niet moeilijk over 1 maand opzegtermijn en rekent hier ook geen extra kosten voor.......zo zou het ook kunnen bij Telfort wat mij betreft.joep873 schreef:Je bedoelt dat je dan je abonnement toch maar niet opzegt?JRL1974 schreef:Lijkt mij voor een bedrijf als Telfort toch vooral verstandig om klanten op een andere manier hierin tegemoet te komen, volgens mij behouden ze daar de meeste klanten mee.
Ik lees trouwens hier dezelfde klacht over Vodafone.
Onderstaand de laatste reactie van Telfort:
U kunt uw abonnement eerder dan de afgesproken einddatum van uw contract beëindigen tegen betaling van een afkoopsom. Deze bestaat uit alle maanden abonnementskosten tot het einde van de minimale contractperiode, met een minimum van 1 maand. Een eventuele korting op uw abonnementskosten vervalt.
Dit zijn de voorwaarden die Telfort hanteert.
Ach ja dan hebben ze in ieder geval geen administratief werk met het beëindigen van het eerder stoppen van een contract wat dat doet niemand meer met deze voorwaarden.
Nou ja, ik overleef deze kosten wel, ga er ook geen ellenlang verhaal van maken, was gewoon erg benieuwd hoe anderen denken over deze voorwaarden van Telfort (en ongetwijfeld ook wel bij andere aanbieders).
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Even voor de zekerheid: heb je de suggestie van telecom_kay gelezen? Je kunt ook gewoon opzeggen per einddatum. Dan betaal je ook de resterende abonnementskosten, maar dan nog wel met korting.
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Tassadar schreef:Even voor de zekerheid: heb je de suggestie van telecom_kay gelezen? Je kunt ook gewoon opzeggen per einddatum. Dan betaal je ook de resterende abonnementskosten, maar dan nog wel met korting.
Ik ga inderdaad opzeggen per einddatum en betaal dus gewoon nog een jaar lang het 'actietarief'
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01 jul 2010 20:01
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
Net nieuw op dit forum maar wil toch iets met jullie delen en hopelijk kunnen jullie me helpen...
Vanmiddag ook mij simonly afgekocht, klantenservice gebeld en uitgelegd dat ik BBinternet wil en dat bij Telfort niet kan. De vrouw vertelde me dat ze me een brief zou sturen (ong 5 werkdagen) en als ik die zou tekenen dat het allemaal doorgezet kan worden.
Tot mijn grote verbazing blijkt dat 5 min na dit gesprek mijn bereik weg is en dat mijn nummer niet meer bestaat. Weer bellen met de klantenservice waar ik te horen krijg dat ze het uit gaan zoeken en de klacht in behandeling gaan nemen. Duurt weer ong 5 werkdagen. Het is een zakelijk toestel en ben dus de komende dagen NIET bereikbaar! Hoe kan ik dit oplossen?? Heb nergens getekend of toestemming gegeven dat mijn abonnement PER DIRECT opgezegd moet worden!
Graag reactie... dank!
Vanmiddag ook mij simonly afgekocht, klantenservice gebeld en uitgelegd dat ik BBinternet wil en dat bij Telfort niet kan. De vrouw vertelde me dat ze me een brief zou sturen (ong 5 werkdagen) en als ik die zou tekenen dat het allemaal doorgezet kan worden.
Tot mijn grote verbazing blijkt dat 5 min na dit gesprek mijn bereik weg is en dat mijn nummer niet meer bestaat. Weer bellen met de klantenservice waar ik te horen krijg dat ze het uit gaan zoeken en de klacht in behandeling gaan nemen. Duurt weer ong 5 werkdagen. Het is een zakelijk toestel en ben dus de komende dagen NIET bereikbaar! Hoe kan ik dit oplossen?? Heb nergens getekend of toestemming gegeven dat mijn abonnement PER DIRECT opgezegd moet worden!
Graag reactie... dank!
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Afkoopsom sim only abonnement bij Telfort
@baveltje85
Uw klacht is inmiddels via onze eigen forum in behandeling genomen.
Daphne
Uw klacht is inmiddels via onze eigen forum in behandeling genomen.
Daphne