LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] A2 codering T-Mobile
A2 codering T-Mobile
Goedemiddag,
Mijn hypotheekaanvraag wordt geblokkeerd door een achterstand op mijn BKR.
Na enige navraag blijkt de achterstand (een A2 codering) te zijn ontstaan na mijn verhuizing.
Ik vermoed dat herinneringen naar het oude adres gestuurd zijn, ondanks een adreswijziging die ik op tijd aan T-mobile hebt gestuurd!
Zodra ik wist dat de rekeningen nog openstonden heb ik ze direct betaald maar was de vordering al uit handen gegeven aan Lindorff. Heb ook de bevestiging gekregen dat dit inmiddels ook in 2008 is betaald.
Ik heb begrepen dat er alleen A2 codering geplaast kan worden als er een deurwaarder aan te pas is gekomen wat in mijn geval niet zo is.
Omdat de Hypotheekgarantie stelt dat een aanvrager geen achterstand mag hebben, krijgen we geen hypotheek maar intussen hebben we wel een (voorlopig) koopcontract getekend.
Financiele instellingen geven aan dat T-mobile de enige instantie is die dit op kan lossen door de codering te verwijderen of eventueel omzetten in A codering
Van een kennis die eenzelfde probleem had vernam ik dat dit binnen enkele dagen rond kan zijn.
Bij de Klantenservice loop ik tegen een muur. Niemand wil en kan mij helpen. En ik heb wat gemaild en gebeld maar krijg gewoon geen fatsoenlijke reactie. Helaas lees ik dit meer op forums.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze. Ik ben werkelijk ten einde raad.
Gr. Tamilo
Mijn hypotheekaanvraag wordt geblokkeerd door een achterstand op mijn BKR.
Na enige navraag blijkt de achterstand (een A2 codering) te zijn ontstaan na mijn verhuizing.
Ik vermoed dat herinneringen naar het oude adres gestuurd zijn, ondanks een adreswijziging die ik op tijd aan T-mobile hebt gestuurd!
Zodra ik wist dat de rekeningen nog openstonden heb ik ze direct betaald maar was de vordering al uit handen gegeven aan Lindorff. Heb ook de bevestiging gekregen dat dit inmiddels ook in 2008 is betaald.
Ik heb begrepen dat er alleen A2 codering geplaast kan worden als er een deurwaarder aan te pas is gekomen wat in mijn geval niet zo is.
Omdat de Hypotheekgarantie stelt dat een aanvrager geen achterstand mag hebben, krijgen we geen hypotheek maar intussen hebben we wel een (voorlopig) koopcontract getekend.
Financiele instellingen geven aan dat T-mobile de enige instantie is die dit op kan lossen door de codering te verwijderen of eventueel omzetten in A codering
Van een kennis die eenzelfde probleem had vernam ik dat dit binnen enkele dagen rond kan zijn.
Bij de Klantenservice loop ik tegen een muur. Niemand wil en kan mij helpen. En ik heb wat gemaild en gebeld maar krijg gewoon geen fatsoenlijke reactie. Helaas lees ik dit meer op forums.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen in deze. Ik ben werkelijk ten einde raad.
Gr. Tamilo
Re: A2 codering T-Mobile
Je hypotheekadviseur inschakelen om het met T-mobile te regelen wil nog weleens helpen. Die is er niet emotioneel bij betrokken, ik lees in je verhaal dat je geneigd lijkt T-mobile de schuld te geven. Ik weet niet of je dat over de telefoon ook gemeld hebt maar zo ja helpt dat niet echt voor de behulpzaamheid van die ((**^^%^-types van de klantenservice.
Die denken ook: eigen schuld, je had ook aan de bel kunnen trekken toen je je maandnota's niet meer ontving, en de post naar je nieuwe adres door laten sturen is ook heel normaal. Het lastige is dat je inderdaad helemaal afhankelijk bent van de behulpzaamheid van T-mobile.
Hoe weet je trouwens dat er geen deurwaarder ingeschakeld is geweest?
Laat in ieder geval je financieringsvoorbehoud niet verlopen.
Die denken ook: eigen schuld, je had ook aan de bel kunnen trekken toen je je maandnota's niet meer ontving, en de post naar je nieuwe adres door laten sturen is ook heel normaal. Het lastige is dat je inderdaad helemaal afhankelijk bent van de behulpzaamheid van T-mobile.
Hoe weet je trouwens dat er geen deurwaarder ingeschakeld is geweest?
Laat in ieder geval je financieringsvoorbehoud niet verlopen.
Helaas ben je hierover verkeerd geïnformeerd. Een A2 codering staat voor:Ik heb begrepen dat er alleen A2 codering geplaast kan worden als er een deurwaarder aan te pas is gekomen wat in mijn geval niet zo is.
De (restant) vordering is opeisbaar gesteld. (Info van de site van BKR)
Voor financiële instellingen betekend dit, dat er op herinneringen/aanmaningen niet is gereageerd. Een opeissing volgt namelijk pas na herinneringen/aanmaningen. Aan jou de taak om aan te tonen, wat daarvan de reden is. Hier heb je dat al duidelijk gemaakt.
Nu moet je dat nog duidelijk maken aan de financiële instellingen en dan wel met een goed sluitend verhaal.
Ik heb een al meerdere malen gebeld maar wordt niet fatsoenlijk te woord gestaan. En tuurlijk had ik wat beter op kunnen letten dat de post beter zou worden doorgestuurd dat ben ik met je eens.
Maar toen Lindorff (incasso) nog niet ter sprake was heb ik al contact gehad met T-mobile dat ik het over zou maken en de volgende dag lag er een brief!
Ook niet erg kloppend is mijn mening.
Mijn hypotheekadviseur zegt overigens dat ik zelf het maar met T-mobile moet uitzoeken.
Gr.
Maar toen Lindorff (incasso) nog niet ter sprake was heb ik al contact gehad met T-mobile dat ik het over zou maken en de volgende dag lag er een brief!
Ook niet erg kloppend is mijn mening.
Mijn hypotheekadviseur zegt overigens dat ik zelf het maar met T-mobile moet uitzoeken.
Gr.
ik wens je veel succes......een hypotheek kun je misschien nog wel bij de rabo krijgen. in geval van onze dochter die bij telfort een a2 had gekregen.Zij heeft geen bericht of rekening gehad van dat er niet betaald zou zijn. Aan telfort uitleg gevraagd, maar zei zeiden het ligt bij de deurwaarder en die zei dat je bij telfort moest zijn.Toen alles betaald. trouwens de rente op de hypotheek was wel iets duurder en de a2 codering ging om een bedrag van een paar tientjes. scheelt haar ook dat ze geen nhg krijgt.alleen als ze klant was gebleven bij telfort(wat ze al maanden niet meer was toen ze de rekening kreeg)was er geen codering geweest of hadden ze de codering verwijderd.lang leve de macht van de profider.....dus echt niet
Fijne kerel.tamilo schreef:Mijn hypotheekadviseur zegt overigens dat ik zelf het maar met T-mobile moet uitzoeken.
Idd. Ja maar goed we gaan vrijdag naar de Rabobank voor een hypotheek, ze zijn op de hoogte van de BKR maar hebben ons wel geadviseerd om langs te komen.
Dus ik hoop dat dit wat wordt en ondertussen blijf ik contact zoeken met T-mobile, maar deze zijn gewoon te laf om te reageren.
Ik hoef nooit geen T-mobile meer, ik zit al 3 jaar bij Hi en nog nooit problemen gehad met verhuizen of wat dan ook.
Dus ik hoop dat dit wat wordt en ondertussen blijf ik contact zoeken met T-mobile, maar deze zijn gewoon te laf om te reageren.
Ik hoef nooit geen T-mobile meer, ik zit al 3 jaar bij Hi en nog nooit problemen gehad met verhuizen of wat dan ook.
wat een ellende! Telefoon ging stuk, viel in garantie periode, maar werd gezegt: sorry kosten zijn hoger dan de telefoon! Hebben gelijk ons abonnementen opgezegd va moment dat de contracten afliepen. Netjes bericht gekregen dat het abonnement niet doorloopt. Gaat het abon. alsnog een maand langer door. Wij hebben niet gezeurd hierover. Steeds te hoge bedragen van ons rekening afgehouden door T-mobile. Bedrag terug laten storten en het juiste bedrag direct over gemaakt. Blijkt er 2 brieven gestuurd te zijn of ik nog even 14 euro wilde betalen. Daarna ook nog een brief dat je geregistreerd word bij BKR als je het niet gauw betaald. Geen van 3 ontvangen. Kom jongens het gaat om 14 euro! Waarom zou ik die 14 euro niet willen betalen! December krijg ik een telefoontje van lindorf incasso dat ik het nog moest betalen, geen idee waar ze het over hadden! Gebeld met t-mobile. Na dat telefoontje is het wel betaald omdat ik geen gezeur wil om niets! Nu ik een hyp. wil afsluiten, krijg ik te horen dat ik een A2 code heb! Weer contact gehad met t-mobile, ze beloven je alles, het word eruitgehaald maar dan.... je belt weer, en ze zeggen: sorry maar wij doen hier niets mee! De banken zien aan de datum erachter dat je niet meer betaling plichtig bent en daarmee is de kous af! Nu stap ik naar de geschillen commissie van bkr. Ik ga toch niet expres die rekeningen niet betalen! Trouwens jaren klant geweest bij t-mobile en alles ging automatisch dus wat is het probleem! Je word gewoon ten onrechte gestraft! Als we nog abonnee waren geweest dan hadden ze het ingetrokken! kom opzeg! waar zijn we mee bezig! Klantgericht? Vergeet het!
Ik geef je groot gelijk, belachlijke T-mobile, tegen mij zeiden ze ook als ik nog klant was geweest dat e de codering konden weghalen, maar omdat ik nu bij KPN zit niet meer
We zijn bij de Rabo geweest en die bellen v/d week terug of het mogelijk is.
HEb jij inmiddels wel een hypotheek?
We zijn bij de Rabo geweest en die bellen v/d week terug of het mogelijk is.
HEb jij inmiddels wel een hypotheek?