LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reisverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
wijkjes
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mei 2009 20:12

Reisverzekering

Ongelezen bericht door wijkjes »

Gaan niet op vakantie maar af en toe weekend weg b.v duitsland met eigen vervoer. Mijn vraag: is het echt nodig om een doorlopende reisverzekering te nemen,daar wij een all risk + inzittende verzekering voor de auto hebben en een europapas van onze ziektekosten verzekering [of via de reis aanbieder een reisverzekering]. Geld of fototoestel te verzekeren vinden wij niet nodig. Gaat me niet zozeer om de premie,maar vraag me af of dit niet dubbelop is??!!

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Tetje

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

wijkjes schreef:Gaan niet op vakantie maar af en toe weekend weg b.v duitsland met eigen vervoer. Mijn vraag: is het echt nodig om een doorlopende reisverzekering te nemen,daar wij een all risk + inzittende verzekering voor de auto hebben en een europapas van onze ziektekosten verzekering [of via de reis aanbieder een reisverzekering]. Geld of fototoestel te verzekeren vinden wij niet nodig. Gaat me niet zozeer om de premie,maar vraag me af of dit niet dubbelop is??!!

Alvast bedankt voor jullie reacties,
Tetje
Jij bepaalt zelf of je het nodig vindt. Bedrijfseconomisch zou ik zeggen: verzekeer alleen risico's die jezelf niet kunt dragen. Een reisverzekering betaalt pas uit als de schade niet elders gedekt is. In de polisvoorwaarden van elke reisverzekering zul je deze clausule tegenkomen. Je kunt dus zelf zeggen aan de hand van de polisvoorwaarden van je andere verzekeringen, wat nog niet gedekt is en welke modules je van een reisverzekering zou benodigen

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Reisverzekering

Ongelezen bericht door WilWil »

Leg de voorwaarden van de reisverzekering naast de verzekeringen die je reeds hebt en bepaal voor jezelf of je voordelen ziet in de reisverzekering.

Met name de voorwaarden betreffende gezondheidszorg, repatriëring e.d.. De kosten hiervan kunnen in de papieren lopen.

Ik ben van mening dat je alleen die zaken moet verzekeren waarvan je de risico's niet zelf kunt dragen.

Gesloten