LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Autoverzekering

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
sanmarko

ING Autoverzekering

Ongelezen bericht door sanmarko »

In begin september van vorig jaar heb ik een auto verzekering afgesloten bij de ING. Deze zou in gaan op 1 april van dit jaar.

Eind maart zag ik op mijn afrekening dat de ING de premia eraf gehaald, maar ik zag ook dat mijn andere verzekeraar dit ook had gedaan. Ik ben naar het kantoor in mijn woonplaats gegaan om duidelijkheid te krijgen. Mijn verzekering was niet stop gezet bij de andere verzekeraar. Dit zou ING voor mij in orde maken. Kan gebeuren. Dit werd alsnog gedaan en de ingangsdatum werd veranderd naar 1 mei.

Ik zou binnen een paar dagen mijn polis en groenekaart krijgen. Na twee week nog niets te hebben ontvangen ben ik weer naar het kantoor gegaan. Deze hebben gebeld met de afdeling autoverzekeringen en daar werd verteld dat het opgestuurd was en dat ik het al binnen had moeten hebben. Dit was niet zo en ze zouden alles opnieuw versturen.

Na weer bijna twee week gewacht te hebben, weer naar het kantoor geweest. Vond dit toch wel erg vreemd. Weer gebeld en weer werd hetzelfde gezegd. Het zou weer op gestuurd worden. Ik dacht drie keer is scheepsrecht.

Niets is minder waar. Toen ik begin mei nog steeds niets binnen had heb ik er zelf achteraan gebeld. De heer zou het in orde maken en de volgende dag opsturen.

Je raad het al er kwam weer niets binnen. Het is inmiddels half mei.

Op 17 mei heb ik weer gebeld. Dit keer kreeg ik een vrouw aan de lijn. Deze vond het allemaal maar vreemd. Ze ging alles nog even controleren en aan haar collega vragen. Er was duidelijk iets verkeerd gegaan. Ze zou voor mij de oude verzekering opzeggen en een nieuwe aanmaken. Nu las ik op de site dat je bij een nieuwe verzekering een oranje fanpakket erbij kreeg. Ik vroeg of dit mogelijk was ook een beetje ter compensatie. Dit was goed en zou later die maand opgestuurd worden. Deze vrouw vermeldde mij dat ik binnen 7 werkdagen de polis en groene kaart binnen zou krijgen. Iets daarvoor de opzegging van de oude verzekering.

En inderdaad na 3 dagen kreeg ik een bevestiging dat mijn verzekering was opgezegd. Door alle feestdagen zou ik uiterlijk 27 mei de polis binnen moeten krijgen. Ik wachtte af en elke dag niets in de bus.

Toen het 27 mei was en vrij was van het werk ging ik direct naar huis. Wederom geen post van ING. Daarop heb ik direct gebeld, want was nu wel flink pissig. Nu kreeg ik weer een man aan de telefoon. Deze vertelde mij dat alles pas op 19 mei was verstuurd en dat ik tot maandag de polis binnen kon krijgen. Hier ging ik niet mee akkoord. Er worden dingen beloofd die dus blijkbaar niet na gekomen kunnen worden. Ik vroeg waarom het nu weer verkeerd was gegaan. Dit kon hij uiteraard niet vertellen.

Na het telefoontje ben ik direct in de auto gestapt en naar het kantoor gereden. Ik heb de situatie uitgelegd en ze gingen bellen. Ze kregen dezelfde man voor de lijn. Die hetzelfde verhaal vertelde. Ik moest gewoon afwachten. Hierop heb ik direct gezegd (misschien verkeerd) dat ik de verzekering op zou zeggen. Ik heb meerdere verzekeringen lopen bij de ING en dat ik die ook ergens anders zou onderbrengen. Ze vertelden mij dat ik nog even moest afwachten. Ik was er helemaal klaar mee.

Eenmaal thuis dacht ik ach ik wacht nog wel een paar dagen. Eenmaal maandag 31 mei zou ik dan eindelijk alles binnen krijgen. Helaas is niets minder waar. Ik had weer niets binnen gekregen.

Vandaag 1 juni heb ik weer gebeld en nu werd mij verteld dat ze de polis en groene kaart nooit vaker dan 1 keer kunnen versturen. Waarom is mij dan altijd beloofd dat het opgestuurd zou worden. Dit kon deze man niet zeggen. Hij zou er direct achteraan gaan (alweer). Ik vertelde dat ik niet verder met ING wou dat dit me allemaal te lang duurde. En dat ik al mijn andere verzekeringen ook daar weg zou halen. Hierop reageerde hij dat hij toch de polis zou opsturen samen met een klachten formulier. Die moest ik invullen en terug sturen. Meer kon hij ook niet doen. En dat snap ik ook. Deze heer heet Van Rossum (weet niet of ik het goed heb geschreven). Hij vond het zeer vervelend.

Nu nog een puntje bij de oude verzekering moest ik voor april en mei 98 euro betalen. Met de nieuwe moest ik nu ineens voor mei en juni 104 euro betalen. Dus mijn verzekering was duurder geworden. Daar ga ik natuurlijk ook niet mee akkoord. Dit moest ik ook op het klachten formulier vermelden.

Ik vind dit niet een normale zaak om met klanten om te gaan. Ik werk zelf in de supermarkt branche. Als wij een product niet hebben en de klant wil het dan besteld ik dat. Als ik beloof dat het de volgende week er is en het is er niet, zijn ze teleurgesteld soms kwaad. Als ik dan weer zeg volgende week is het er en het is er weer niet dan komen ze niet snel weer.

Ik vind persoonlijk dat ik als klant van ING niet serieus genomen word. Ik heb nog wel gezegd dat als ze mij een goed voorstel zouden doen dat ik er nog eens over na zou denken. Maar ik denk niet dat het wat word.

Het zal natuurlijk vaker goed gaan dan verkeerd. Maar hoe ik geholpen ben klopt niet. Ik ben in totaal 5 keer naar het kantoor geweest om opheldering te vragen. Daarnaast heb ik zelf ook 5 keer gebeld naar een 0900 nummer a 10 cent per minuut. dat heeft me inmiddels 40 euro gekost. Ik verwacht dan ook dat ze dit hoe dan ook vergoeden. Want dit alles is niet mijn fout.

Zal ik nog wachten en hopen of ik toch de polis snel binnen heb of zal ik toch overstappen naar een andere verzekeraar.

sourireunpeu

Re: ING Autoverzekering

Ongelezen bericht door sourireunpeu »

Deze heer heet Van Rossum, volgens mij is dat dezelfde als die hier schrijft. Stuur hem eens een PB.....

http://forum.www.trosradar.nl/memberlis ... e&u=125241
Deze heer heet Van Rossum (weet niet of ik het goed heb geschreven). Hij vond het zeer vervelend.

sanmarko

Re: ING Autoverzekering

Ongelezen bericht door sanmarko »

Dat zou best kunnen. Maar heb hem het hele verhaal al voor de telefoon verteld dus lijkt me overbodig om dat zo nog eens een keer te doen.

Gesloten