LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] oversluiten contract duurt erg lang bij essent
oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Ik ben al jaren klant van Essent. De betrouwbaarheid van Essent kreeg een flinke deuk toen ze mij een aanbieding zekerheidsgrantie aanboden. Met vaste prijzen voor drie jaar. Kreeg een bonus van 100 euro. (overgens pas na 5 keer bellen waar die bleef). Toen enkele weken later het bericht kwam dat de gasprijzen erg gingen dalen. Ik voelde me redelijk bedrogen aangezien Essent dit natuurlijk allang wist. Na 1.5 jaar dit dure contract te hebben gehad kwam ik bijna twee maanden geleden op een mooie actie via gas/licht.com. Een jaarcontract met aanzienlijk lagere tarieven en een bonus van 315 euro. Ik moet natuurlijk nog wel boete betalen omdat ik mijn huidige contract opzeg van 150 euro, maar al met al een mooie deal.
Helaas heeft Essent die enorme deuk hiermee niet goed kunnen maken. Ik kreeg al snel een bevestiging van Essent dat het contract "zo snel mogelijk" in zou gaan.
Alleen wat is zo snel mogelijk. Ik weer bellen naar de klantenservice. Zo snel mogelijk was als de bedenktermijn van de klant voorbij was. Dat was voor mij 20 april. Vervolgens niets meer gehoord. weer gebeld, nee werd mij gezegd na de bedenktijd duurt het tussen de 4 en 6 weken voor het nieuwe contract ingaat.
Ik werd hier redelijk geirriteerd van. Ik snap ook wel dat Essent mij zo lang mogelijk mijn huidige dure contract wil laten betalen. Ik dus een klacht gestuurd naar essent. Ik zou binnen drie weken bericht moeten hebben. Niet dus!
Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Want ik moet maar af gaan zitten wachten wanneer Essent bedenkt om het contract in te laten. Krijg hier geen bericht van tot nu toe. Op deze manier zit ik nog veel langer aan Essent vast dan de bedoeling was.
Heeft iemand soortgelijke ervaring en weet iemand hoe lang een energieleverancier mag doen over het oversluiten van een contract?
Helaas heeft Essent die enorme deuk hiermee niet goed kunnen maken. Ik kreeg al snel een bevestiging van Essent dat het contract "zo snel mogelijk" in zou gaan.
Alleen wat is zo snel mogelijk. Ik weer bellen naar de klantenservice. Zo snel mogelijk was als de bedenktermijn van de klant voorbij was. Dat was voor mij 20 april. Vervolgens niets meer gehoord. weer gebeld, nee werd mij gezegd na de bedenktijd duurt het tussen de 4 en 6 weken voor het nieuwe contract ingaat.
Ik werd hier redelijk geirriteerd van. Ik snap ook wel dat Essent mij zo lang mogelijk mijn huidige dure contract wil laten betalen. Ik dus een klacht gestuurd naar essent. Ik zou binnen drie weken bericht moeten hebben. Niet dus!
Ik ben er eerlijk gezegd wel een beetje klaar mee. Want ik moet maar af gaan zitten wachten wanneer Essent bedenkt om het contract in te laten. Krijg hier geen bericht van tot nu toe. Op deze manier zit ik nog veel langer aan Essent vast dan de bedoeling was.
Heeft iemand soortgelijke ervaring en weet iemand hoe lang een energieleverancier mag doen over het oversluiten van een contract?
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Vaak is van vreemde naar nieuwe makkelijker, en zullen ze klanten die naar goedkoper product van zelfde aanbieder stappen dit vaker zien.
Dus tijdelijk via concurrent was de oplossing geweest.
Dus tijdelijk via concurrent was de oplossing geweest.
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Ik heb dezelfde ervaring als Yolande. Als bestaande klant van essent heb ik mij eind februari aangemeld via gaslicht.com i.v.m. de actie.Ik had geen vast contract.
Begin maart is er wel een welkomstbrief gekomen met daarin dat het contract in zal gaan per eerst mogelijke datum. Daarop heb ik contact gehad met de klantenservice. Deze gaf aan dat ik binnen een aantal weken de brief met de ingangsdatum binnen zou hebben. Nu is het eind mei en heb nog niets gezien en meerdere met mij.
Ik heb net een e-mail gestuurd naar Essent dat het voor mij op deze manier niet meer hoeft. Dat klanten hiermee onnodig lang aan Essent vastzitten als zij kunnen bepalen wanneer het vaste contract van één jaar ingaat.
IK wacht nu hun reactie af.
Begin maart is er wel een welkomstbrief gekomen met daarin dat het contract in zal gaan per eerst mogelijke datum. Daarop heb ik contact gehad met de klantenservice. Deze gaf aan dat ik binnen een aantal weken de brief met de ingangsdatum binnen zou hebben. Nu is het eind mei en heb nog niets gezien en meerdere met mij.
Ik heb net een e-mail gestuurd naar Essent dat het voor mij op deze manier niet meer hoeft. Dat klanten hiermee onnodig lang aan Essent vastzitten als zij kunnen bepalen wanneer het vaste contract van één jaar ingaat.
IK wacht nu hun reactie af.
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Ik heb geen problemen gehad met de overstap van Essent naar Essent. Aangemeld via gaslicht.com op 24 maart. Binnen enkele dagen nwe contract in de bus. Dit contract is ingegaan op 28 april, gisteren (20 mei) had ik netjes de welkomsbonus van €315,- op mijn rekening.
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Ik heb net een reactie gehad en volgens Essent hebben wij al een vast contract. Daarom gaat het nieuw contract pas in op 26 februari 2011.
Ik heb nooit geweten dat wij een contract hadden dus maar even de papieren er bij gezocht.
Volgens afrekeningen van de afgelopen 8 jaar hebben wij een flexibel contract welke met in achtneming van een opzegtermijn van 30 dagen opgezegd kan worden. Nu wordt er bij Essent gezegd dat er een fout op de afrekeningen staat en dat ik schriftelijk een klacht kan indienen. Ik heb daarop gezegd dat zij dan al jaren een fout maken en dat ik dan graag van hun een ondertekend contract wil zien omdat ik deze niet in mijn bezit heb. NB. Wij zijn al 40jaar klant inclusief voorgangers.
Juist omdat ik een contract voor onbepaalde tijd heb, heb ik aan deze actie meegedaan. Ik wil nl niet voor jaren vastzitten. Met deze actie wilde ik wel voor één jaar aan een contract vastzitten met de intentie voor het einde van de looptijd weer op te zeggen.
Ook werd er gezegd dat er vertraging is met het versturen van contracten omdat Gaslicht.com de aanmeldingen niet op tijd doorgestuurd heeft. In mijn geval: op 26 februari aangemeld en op 3 maart had ik de aanmeldingsbrief van Essent in huis. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een andere ervaring hebben.
Al met al voel ik mij bedonderd en klopt het verhaal gewoon niet.
Kennissen van ons hebben ook al problemen gehad en hebben de maandrekening gestorneerd en gedreigt met de rechtsbijstandverzekering. Binnen 5 dagen hadden ze een contract en 10 dagen later het geld op de rekening.
Nu maar afwachten of essent met het contract komt.
Ik geloof er niets van.
Ik heb nooit geweten dat wij een contract hadden dus maar even de papieren er bij gezocht.
Volgens afrekeningen van de afgelopen 8 jaar hebben wij een flexibel contract welke met in achtneming van een opzegtermijn van 30 dagen opgezegd kan worden. Nu wordt er bij Essent gezegd dat er een fout op de afrekeningen staat en dat ik schriftelijk een klacht kan indienen. Ik heb daarop gezegd dat zij dan al jaren een fout maken en dat ik dan graag van hun een ondertekend contract wil zien omdat ik deze niet in mijn bezit heb. NB. Wij zijn al 40jaar klant inclusief voorgangers.
Juist omdat ik een contract voor onbepaalde tijd heb, heb ik aan deze actie meegedaan. Ik wil nl niet voor jaren vastzitten. Met deze actie wilde ik wel voor één jaar aan een contract vastzitten met de intentie voor het einde van de looptijd weer op te zeggen.
Ook werd er gezegd dat er vertraging is met het versturen van contracten omdat Gaslicht.com de aanmeldingen niet op tijd doorgestuurd heeft. In mijn geval: op 26 februari aangemeld en op 3 maart had ik de aanmeldingsbrief van Essent in huis. Ik ben benieuwd of er mensen zijn die een andere ervaring hebben.
Al met al voel ik mij bedonderd en klopt het verhaal gewoon niet.
Kennissen van ons hebben ook al problemen gehad en hebben de maandrekening gestorneerd en gedreigt met de rechtsbijstandverzekering. Binnen 5 dagen hadden ze een contract en 10 dagen later het geld op de rekening.
Nu maar afwachten of essent met het contract komt.
Ik geloof er niets van.
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Beste Yolande3,
In uw bericht van 20 mei op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent over Essent.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 20 mei op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent over Essent.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Beste muddy50,
In uw bericht van 21 mei op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent over Essent.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 21 mei op dit forum geeft u aan dat u niet tevreden bent over Essent.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
@forumessent;
Wilt u mijn zaak dan ook even bekijken?
Bijna hetzelfde geval;
Ik heb mijn jaarcontact met Energie:Direct op 27 augustus 2009 al opgezegd zodat mijn overeenkomst per 4 mei 2010 beeindigd zou worden. Schriftelijk akkoord van Energie:Direct ontvangen.
Ik heb mij op 30 maart 2010 via Gaslicht.com aangemeld bij Essent. 1 April 2010 schriftelijke bevestiging van Essent dat de overstap "per eerstvolgende mogelijkheid" zou geschieden. Nou, dat was netjes, dacht ik... Volledig in de veronderstelling dat het contract op 5 mei 2010 in zou gaan.
Afgelopen weekend was ik even benieuwd naar de hoogte van het voorschot en op welke datum de eerste afschrijving zou zijn (en of er überhaupt een afschrijving zou komen omdat misschien die 315 euro bonus eerst verrrekend zou worden). Ik probeerde tevergeefs te registreren op 'Mijn Essent'.
Dinsdagochtend; mijn eerste telefoontje naar Essent. Na 17(!!) minuten in de wacht te hebben gehangen, kreeg ik het verzoek later op de middag even terug te bellen omdat 'het systeem eruit lag'... Die dag had ik geen tijd meer terug te bellen.
Woensdagochtend; tweede telefoontje... (wéér bijna 20 minuten in de wacht) Ik kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn die geduldig mijn verhaal aanluisterde en me vervolgens de mededeling deed dat ze van de afdeling 'prijsvergelijking' was en dat ik voor dit probleem een ander nummer moest bellen... Grrrrrrr!!!
Woensdagochtend; derde telefoontje... (had op dit nieuwe nummer de optie 'nog geen klant van Essent' gekozen en werd wonderbaarlijk verfrissend binnen 2 minuten te woord gestaan!)
Een jongen vertelde me dat we nog niet aangemeld waren! Het contract met Energie:Direct was verlengd en de overeenkomst met Essent zou pas op 5 mei 2011 ingaan!!
Woensdagmiddag; vierde telefoontje... (Naar Energie:Direct)
Het klopt dat het contract is verlegd, maar als ik kunt aantonen dat de opzegging al in augustus is aangemeld en bevestigd, dan kunnen ze misschien nog iets doen. Ik heb direct de betreffene email doorgestuurd naar Energie:Direct met het verzoek de verlenging ongedaan te maken. En gemeld dat ik mijn nieuwe leverancier contact zou laten opnemen om het één en ander recht te trekken.
Woensdagmiddag; vijfde telefoontje... (9 minuten in de wacht, viel mee...)
Verzoek gedaan aan een dame om één dezer dagen contact op te nemen met Energie:Direct om te verifieren dat alles teruggedraaid kon worden. Ja, ze zou alles uitzoeken en me terugbellen. Maar ze had al een vermoeden dat het moeilijk zou worden omdat ik me via Gaslicht.com heb aangemeld "en dat duurt altijd langer, omdat we de gegevens later doorkrijgen"
??? De bevestigingsbrief van Essent lag al op 1 april op de mat!! Ik snapte het nu helemaal niet meer... Maar goed, ik zou haar telefoontje afwachten.
Vanmorgen, donderdagochtend, valt een dikke envelop van Essent op mijn mat. Fijn, dacht ik, alles is geregeld... Maar helaas, het was het een aanmelding met de ingangsdatum 5 mei 2011!! Ik heb trouwens nog niet eens naar de tarieven gekeken!
Ik uiteraard direct weer contact opgenomen met Essent... Dit wil ik niet! Dit is niet wat er is afgesproken!
Een vriendelijke jongen zou alles nakijken en me na een half uurtje terugbellen.
Prima service dat ie ook daadwerkelijk binnen 30 minuutjes belde!
"Nee, het is niet mogelijk alles terug te draaien omdat we de gegevens van Gaslicht.com niet op tijd hebben doorgekregen. En de overeenkomst met Essent kon ook niet worden geannuleerd omdat de 7 dagen bedenktijd al verstreken waren... "
Ja, ik ben boos geworden en ben Essent flink zát... Het kan toch niet dat ik door het getreuzel van Essent nóg een jaar vast zit aan Energie:Direct?!
Nog even GasLicht.com gebeld om te vragen wanneer mijn aanmelding aan Essent is doorgegeven... "Direct dezelfde dag nog"... Ik word er zo moe van!
Misschien dat het via deze weg goed komt... Ik hoop het!
Wilt u mijn zaak dan ook even bekijken?
Bijna hetzelfde geval;
Ik heb mijn jaarcontact met Energie:Direct op 27 augustus 2009 al opgezegd zodat mijn overeenkomst per 4 mei 2010 beeindigd zou worden. Schriftelijk akkoord van Energie:Direct ontvangen.
Ik heb mij op 30 maart 2010 via Gaslicht.com aangemeld bij Essent. 1 April 2010 schriftelijke bevestiging van Essent dat de overstap "per eerstvolgende mogelijkheid" zou geschieden. Nou, dat was netjes, dacht ik... Volledig in de veronderstelling dat het contract op 5 mei 2010 in zou gaan.
Afgelopen weekend was ik even benieuwd naar de hoogte van het voorschot en op welke datum de eerste afschrijving zou zijn (en of er überhaupt een afschrijving zou komen omdat misschien die 315 euro bonus eerst verrrekend zou worden). Ik probeerde tevergeefs te registreren op 'Mijn Essent'.
Dinsdagochtend; mijn eerste telefoontje naar Essent. Na 17(!!) minuten in de wacht te hebben gehangen, kreeg ik het verzoek later op de middag even terug te bellen omdat 'het systeem eruit lag'... Die dag had ik geen tijd meer terug te bellen.
Woensdagochtend; tweede telefoontje... (wéér bijna 20 minuten in de wacht) Ik kreeg een zeer vriendelijke dame aan de lijn die geduldig mijn verhaal aanluisterde en me vervolgens de mededeling deed dat ze van de afdeling 'prijsvergelijking' was en dat ik voor dit probleem een ander nummer moest bellen... Grrrrrrr!!!
Woensdagochtend; derde telefoontje... (had op dit nieuwe nummer de optie 'nog geen klant van Essent' gekozen en werd wonderbaarlijk verfrissend binnen 2 minuten te woord gestaan!)
Een jongen vertelde me dat we nog niet aangemeld waren! Het contract met Energie:Direct was verlengd en de overeenkomst met Essent zou pas op 5 mei 2011 ingaan!!
Woensdagmiddag; vierde telefoontje... (Naar Energie:Direct)
Het klopt dat het contract is verlegd, maar als ik kunt aantonen dat de opzegging al in augustus is aangemeld en bevestigd, dan kunnen ze misschien nog iets doen. Ik heb direct de betreffene email doorgestuurd naar Energie:Direct met het verzoek de verlenging ongedaan te maken. En gemeld dat ik mijn nieuwe leverancier contact zou laten opnemen om het één en ander recht te trekken.
Woensdagmiddag; vijfde telefoontje... (9 minuten in de wacht, viel mee...)
Verzoek gedaan aan een dame om één dezer dagen contact op te nemen met Energie:Direct om te verifieren dat alles teruggedraaid kon worden. Ja, ze zou alles uitzoeken en me terugbellen. Maar ze had al een vermoeden dat het moeilijk zou worden omdat ik me via Gaslicht.com heb aangemeld "en dat duurt altijd langer, omdat we de gegevens later doorkrijgen"
??? De bevestigingsbrief van Essent lag al op 1 april op de mat!! Ik snapte het nu helemaal niet meer... Maar goed, ik zou haar telefoontje afwachten.
Vanmorgen, donderdagochtend, valt een dikke envelop van Essent op mijn mat. Fijn, dacht ik, alles is geregeld... Maar helaas, het was het een aanmelding met de ingangsdatum 5 mei 2011!! Ik heb trouwens nog niet eens naar de tarieven gekeken!
Ik uiteraard direct weer contact opgenomen met Essent... Dit wil ik niet! Dit is niet wat er is afgesproken!
Een vriendelijke jongen zou alles nakijken en me na een half uurtje terugbellen.
Prima service dat ie ook daadwerkelijk binnen 30 minuutjes belde!
"Nee, het is niet mogelijk alles terug te draaien omdat we de gegevens van Gaslicht.com niet op tijd hebben doorgekregen. En de overeenkomst met Essent kon ook niet worden geannuleerd omdat de 7 dagen bedenktijd al verstreken waren... "
Ja, ik ben boos geworden en ben Essent flink zát... Het kan toch niet dat ik door het getreuzel van Essent nóg een jaar vast zit aan Energie:Direct?!
Nog even GasLicht.com gebeld om te vragen wanneer mijn aanmelding aan Essent is doorgegeven... "Direct dezelfde dag nog"... Ik word er zo moe van!
Misschien dat het via deze weg goed komt... Ik hoop het!
-
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Beste staaij,
In uw bericht van 27 mei op dit forum heeft u enkele vragen over uw overstap.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
In uw bericht van 27 mei op dit forum heeft u enkele vragen over uw overstap.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.
Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.
Alvast bedankt voor de moeite.
Met vriendelijk groet,
Angelique
Essent medewerker
Re: oversluiten contract duurt erg lang bij essent
Heel fijn! Ik heb zojuist de email verstuurd...
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!