LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Acer licht me op, wat nu?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
xSuzannex
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010 09:57

Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door xSuzannex »

25 mei vorig jaar heb ik bij de prijstopper een acer laptop gekocht
eind maart dit jaar ging hij stuk, raakte oververhit, acer repareerde hem door de ventilator schoon te maken en binnen 1 week was hij terug.
Ik dacht er nog aan om ze maar aan te melden voor de warme douche, na al die negatieve verhalen.

7 mei ging hij weer stuk. beeldscherm viel spontaan uit.
Nadat ik de prijstopper had geinformeerd heb ik op hun verzoek acer gebeld.
Acer wilde de laptop terug voor reparatie, n.a.v. mijn beschrijving wist ze dat het om het moederbord ging. Ze zou er een spoedreparatie van maken, binnen 8 dagen dus.
Gisterochtend gebeld omdat ik nog steeds niks had gehoord. De onderdelen moesten besteld worden en waren de dag ervoor aangekomen. Ze zouden zo snel mogelijk het moederbord repareren.
Gisteravond kreeg ik een e-mail van het repair centre, dat mijn moederbord en toetsenbord vervangen moeten worden omdat er vloeistof overheen is gegaan. dit valt niet onder de garantie. Ik moet 413 euro betalen (nieuwprijs 499.-) voor de reparatie en anders de onderzoekskosten voor ik hem ongerepareerd terug krijg.

Ik weet 100% zeker dat er geen vloeistof overheen is gegaan, ik ben ontzettend voorzichtig met mijn laptop. Hij staat zelfs continu op dezelfde plek op een laptoptafel.

Vanmorgen heb ik de winkel gebeld, die zeggen niks te kunnen doen, aangezien zij geen monteurs hebben nemen zij het rapport van Acer als waarheid aan.

Consumentenbond gebeld, die adviseren om onder protest de onderzoekskosten te betalen, hem ongerepareerd terug te laten komen en in overeenstemming met de winkel een derde partij ernaar te laten kijken. wie er ongelijk heeft betaald.
Ik ben alleen doodsbang dat Acer er voor gaat zorgen dat het idd lijkt of mijn laptop vloeistofschade heeft en dat ik dan alsnog met kosten kom te zitten.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? of tips wat ik kan/moet doen zonder dat ik met kosten kom te zitten?

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door puck15 »

xSuzannex schreef: Consumentenbond gebeld, die adviseren om onder protest de onderzoekskosten te betalen, hem ongerepareerd terug te laten komen en in overeenstemming met de winkel een derde partij ernaar te laten kijken. wie er ongelijk heeft betaald.
Ik ben alleen doodsbang dat Acer er voor gaat zorgen dat het idd lijkt of mijn laptop vloeistofschade heeft en dat ik dan alsnog met kosten kom te zitten.

Heeft iemand een soortgelijke ervaring? of tips wat ik kan/moet doen zonder dat ik met kosten kom te zitten?
Zie advies van de consumentenbond. Enige oplossing is bij geschillencommissie ( kost ook geld) of gang naar de rechter.
Het is uw woord tegen dat van Acer waarbij Acer een onderzoeksrapport heeft opgemaakt voor u.

Uw angst voor de vloeistofschade,.... tja......

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door TheLD »

Even de foto's opvragen. Wel moet ik zeggen dat het me sterk lijkt dat er sprake is van oplichting. Acer heeft echt geen enkele reden om dit te doen en zal hier ook nooit mee wegkomen.

- mogelijk een fout van Acer. Wellicht halen ze 2 laptops door elkaar. Controleer voor de zekerheid het serienummer.
- wellicht heeft u huisgenoten/kinderen/partner die de schade hebben veroorzaakt.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door gerland »

Ik ben alleen doodsbang dat Acer er voor gaat zorgen dat het idd lijkt of mijn laptop vloeistofschade heeft en dat ik dan alsnog met kosten kom te zitten.
Zoals de waard is...?

Als u opgelicht bent, kunt u het best naar de politie gaan en aangifte doen. Wellicht zijn er meerdere soortgelijke aangiftes. Justitie kan dan beoordelen of er gronden zijn Acer strafrechtelijk te vervolgen. Mogelijk is er sprake van een zogenaamde "criminele organisatie"

xSuzannex
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010 09:57

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Er is geen sprake van andere omstandigheden in huis waardoor het wel gebeurd zou kunnen zijn.
De reden dat ik twijfel aan de betrouwbaarheid van acer is omdat ik al meerdere soortgelijke verhalen ben tegen gekomen op internet waarbij er beweerd werd vloeistofschade te zijn terwijl die personen ervan overtuigd waren dat dat onmogelijk is. Bij verzoek om bewijs kregen zij een foto te zien waarop er wel vloeistofschade was. bewijs dan maar eens dat het niet jouw laptop/moederbord is.

daarom was ik ook zo gelukkig toen hij zonder problemen de eerste keer terug kwam.
De tweede keer werd mijn vrees dus waarheid.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door gerland »

De reden dat ik twijfel aan de betrouwbaarheid van acer is omdat ik al meerdere soortgelijke verhalen ben tegen gekomen op internet waarbij er beweerd werd vloeistofschade te zijn terwijl die personen ervan overtuigd waren dat dat onmogelijk is
Acer heeft ongetwijfeld vergelijkbare ervaringen met consumenten.

xSuzannex
Berichten: 5
Lid geworden op: 19 feb 2010 09:57

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door xSuzannex »

Vast wel, Maar als ik iets over mijn laptop zou hebben geknoeid zou ik hem echt niet opsturen. Dan had ik wel gekeken of ik iets met de verzekering kon regelen.
Ik heb echt niks gedaan en toch wordt mij nu een flinke rekening gepresenteerd die ik niet kan betalen.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door malaga »

xSuzannex schreef:Vast wel, Maar als ik iets over mijn laptop zou hebben geknoeid zou ik hem echt niet opsturen. Dan had ik wel gekeken of ik iets met de verzekering kon regelen.
Ik heb echt niks gedaan en toch wordt mij nu een flinke rekening gepresenteerd die ik niet kan betalen.
Als blijkt, dat het klopt wat Acer heeft vastgesteld, dat er over de laptop is geknoeid, dan heb je het toch zwart op wit en kan je alsnog jou verzekering inschakelen!

Consiglieri
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2008 14:33

Re: Acer licht me op, wat nu?

Ongelezen bericht door Consiglieri »

Als ik het zo lees lijkt het op een paniek reactie.

Allereerst is speculeren dat een bedrijf met een omzet welke ik alleen maar kan raden, met opzet vloeistofschade veroorzaakt, om jou te bedonderen, ronduit
belachelijk.

Je dient, als een toestel ouder is dan 6 maanden, zelf een onderzoeksbureau in te schakelen welke in dit geval een second opinion gaat geven.

Acer licht me op, wat nu? / Klant licht Acer op, wat nu?
Het is jou woord tegen die van hun.

Advies: vraag fotografisch bewijs op.

Even een situatieschets:

Als er cola te zien is onder de toetsen waar de schimmel al op staat en het apparaat is nog maar enkele dagen bij de fabrikant, heb je weinig in te brengen.
Ook als er bijvoorbeeld oxidatie te zien is, of roest ook niet.

Natuurlijk ga ik er van uit dat niemand met opzet liegt, dus een verklaring kan zijn dat een vriend/familielid/kennis geknoeid heeft, snel schoongemaakt en geprobeerd of de notebook nog werkte.

Wat je nu doet, door dergelijke berichten te plaatsten, zonder bewijs is bijna te zien als smaad en is strafbaar. Kom of met feiten welke bewijsbaar zijn, of verwoord het zo, dat het duidelijk te zien is dat het jouw mening is. (vrijheid van meningsuiting)

Gesloten