LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eenjarig contract niet eenjarig

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
stammeshaus

eenjarig contract niet eenjarig

Ongelezen bericht door stammeshaus »

Ik heb bij T-mobile een 1-jarig data-only contract afgesloten voor internet op mijn laptop (met een USB-stick). Ik gebruik dit voornamelijk om te internetten in de trein, van Rotterdam naar Utrecht en vise versa. Het bereik is echter erg slecht: de internet verbinding is traag en valt regelmatig weg. Ook wordt de verbinding door het programma regelmatig gewoon afgesloten. Nota bene als de trein harder gaat rijden, wordt de verbinding steeds slechter.

Toen het jaar bijna om was het ik besloten een andere provider te kiezen (Vodafone: stukke beter!). Bij mijn T-mobile gegevens staat duidelijk de einddatum van het 1-jaar contract vermeld: 16 mei 2010.
Echter nu wordt toch weer de volgende maand abonnementskosten afgeschreven! Ik heb gebeld met T-mobile en kwam bij de afdeling opzeggingen, die mijn contract hebben beëindigd met een maand opzegtermijn per 2 juli 2010. Ik moet dus volgens T-mobile nog anderhalve maand betalen NA de einddatum van het contract. Volgens T-mobile wordt het 1-jarig contract namelijk gewoon automatisch verlengd met een opzegtermijn van 1 maand. Dat is toch gekkenwerk!
Ik heb gebeld met de Klantenservice van T-mobile en ik kan alleen een klacht indienen per brief.

Een 1-jarig contract is dus NIET 1-jarig, maar onbeperkt bij T-mobile. Ik vrees dat dit voor meer contracten geldt.

trudy81

Re: eenjarig contract niet eenjarig

Ongelezen bericht door trudy81 »

Hai,

ik weet niet zeker of ik u goed begrijp, maar als het zo is dat uw contract op 16 mei afliep (en u hebt dat toen opgezegd) en u hebt een opzeg termijn van 1 maand per eerste van de maand is het logisch dat uw contract doorloopt tot 1 juli.

groetjes

Trudy

gerland

Ongelezen bericht door gerland »

"Een 1-jarig contract is dus NIET 1-jarig, maar onbeperkt bij T-mobile. Ik vrees dat dit voor meer contracten geldt."

Gelukkig wel. Het zou verschrikkelijk ongemakkelijk zijn als na 1 jaar mensen plotseling niet meer zouden kunnen gebruik maken van hun telefoon als ze vergeten zouden zijn aan te geven dat ze een nieuw contract zouden willen hebben.

U heeft gewoon niet op tijd opgezegd, om er na precies een jaar mee te stoppen.
Laatst gewijzigd door gerland op 02 jun 2010 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Nebilem

Ongelezen bericht door Nebilem »

Aaahhhh gossie wat zielig. Het staat in de voorwaarden dat je contract automatisch met een maand wordt verlengd. Dat weet heel Nederland maar behalve u.

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nota bene als de trein harder gaat rijden, wordt de verbinding steeds slechter.
Misschien is de trein wel te snel voor het internet :D

queenfanmichel

Ongelezen bericht door queenfanmichel »

Weer iemand die niet de voorwaarden leest maar wel klaagt, ik zal het uitleggen..

Alle mobielecontracten (en andere contracten ook b.v. verzekeringen enz.) hebben een looptijd deze looptijd kan een jaar zijn en in jouw geval is dit dus een jaar maar kan ook 2 jaar zijn of meer.

Na in jouw geval een jaar eindigd het jaar contract en krijg je een contract die onbeperkt is maar per maand opzegbaar is. Je kan nu dus naar een KPN, Vodafone, Telfort of welke provider dan ook en een nieuw contract afsluiten en jouw oude opzeggen. Hou dan wel rekening dat je een maand opzegtermijn heb en deze gaat in op de 1e van de nieuwe maand.
Wil je morgen je huidige contract bij T-Mobile opzeggen dan zal de maand opzegtermijn in gaan op 1 juli (als het goed is).

Lees je voorwaarden eens een keer goed door kan een hoop stress wegnemen.

Succes er mee.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

weet niet hoe het bij andere providers is, maar bij tmobile is het als je buiten je contract bent gewoon 1 maand, niet per eerstvolgende factuur of maand. als je vandaag, 04/06 opzegt, eindigd het op 04/07. En ja, na je contract loopt je abonnement gewoon door. Dat is het verschil tussen je abonnement en je contract. Contract is 1 jaar, of langer, maar daarna loopt je abonnement gewoon door. Eerst de voorwaarden lezen, dan klagen als ze zich er niet aan houden.

Gesloten