LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Iemand ervaring met qx systems?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Ik ben aankomend student en op zoek naar een relatief goedkope, maar goede laptop. Deze toekomstige laptop wil ik natuurlijk kopen bij een betrouwbare winkel. Na dat ik nogal teleurgesteld was in pc4everyone toen ik de reacties op dit forum had gelezen, zou ik graag bij qx systems in Nijmegen willen kopen. Heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Ik weet wel dat het een dochtersonderneming is van Notebook Solutions. Heeft iemand misschien ook ervaring met dit bedrijf? Ik heb op internet al gezocht naar recensies maar tot op heden niks kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie me helpen. Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.

janbloem81
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2010 21:10

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door janbloem81 »

Ik heb in maart een acer laptop gekocht bij deze winkel. Deze was in de aanbieding voor een leuke prijs. Ik heb er veel schik mee.

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Hartelijk dank voor uw reactie! Hieruit begrijp ik dat u tot nu toe geen problemen heeft gehad met de winkel? Ik heb ze namelijk een mailtje gestuurd een paar dagen geleden en tot op heden geen antwoord gehad. Dus ik was al bang dat het ook een bedrijf dat niet te vertrouwen was. Maar als ik het zo van u mag horen, is dit niet het geval. Daar ben ik blij om.

Nog meer mensen ervaring met deze winkel?

demis1975
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2010 00:31

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door demis1975 »

hallo
na mijn laatste bericht over QX systems is er met mij contact opgenomen, de heren van het bedrijf hebben voor een passende oplossing gezorgd en hopelijk zal ik in het weekend van de nieuwe laptop kunnen genieten.
gr Demis
Laatst gewijzigd door demis1975 op 09 jun 2010 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Dit zijn wel twee uitersten, zeg. Maar wat ik uit het bericht van janbloem81 opmaak, is dat hij naar de winkel zelf is geweest en dat hij verder geen problemen heeft gehad. Maar uit uw bericht begrijp ik dat u vier weken geleden via internet besteld hebt en tot nu toe nog niets hebt ontvangen. Telefonisch zijn ze wel bereikbaar en verzinnen ze smoesjes. Een kwalijke zaak. Nou ja, het feit dat ze op mij ook nog steeds niet gereageerd hebben, zegt eigenlijk ook genoeg. Ik ben echt zo blij dat ik altijd controleer of een bedrijf betrouwbaar is. Ik baal er zo van, want iedere keer als ik een relatief goedkoop bedrijf opspoor, is er wel weer wat. Daar word ik echt moe van. Maar goed, in tegenstelling tot u mag ik zeker niet klagen. Ik hoop echt van harte dat het nog goed komt en wens u veel succes met dit proces! Ik zou het fijn vinden als u even laat weten hoe het verloopt. In ieder geval hartelijk dank voor uw reactie!

cod4freak
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2010 11:47

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door cod4freak »

hoi ik heb bij qx systems een laptop gekocht na 1 dag had ik hem al laten vallen een sony vaio van 900,- ik ging naar de technische dienst van hun en kijken wat voorn oplossing we konden bedenken , binnen 2 werkdag had ik een nieuwe lcd gratis dat is goede serves
gr bedankt

Consiglieri
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2008 14:33

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Consiglieri »

@cod4freak

Dan zijn bij die winkel dief van hun eigen portomenee.

Ik ben echt blij voor je dat je het voor elkaar gekregen hebt
om iets wat je zelf stuk hebt gemaakt, gratis gerepareerd
hebt gekregen, maar dit is niet echt normaal .

Sony heeft niet eens een garantie uitbreidingspakket die zelf toegbrachte
schade dekt.

chapeau

janbloem81
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2010 21:10

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door janbloem81 »

Hallo Iedereen,

Nogmaals een post van mijn kant over qx systems. Ik had dus een acer laptop gekocht voor een leuke prijs, in mei had ik er virus opgekregen. Ik kwam zelf niet uit met recovery en ben langs de winkel geweest.
Zij hebben kosteloos voor mij de laptop hergeinstalleerd en zo vrijgemaakt van virussen. Ik vroeg nog of ik iets moest betalen, omdat ik een klant was en om mij een goede service te leveren hebben ze geen kosten in rekening gebracht.
Zoals gezegd ben ik dus zeker tevreden over dit bedrijf, ook heb ik het aangeraden aan mijn moeder die een ex-lease laptop daar heeft gekocht voor 199 euro :)

Dorushermsen
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2010 21:08

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Dorushermsen »

hallo allemaal,
ik kwam via deze topic door google. en ik dacht ik laat even mijn reactie achter van wat ik vind van het bedrijf Qx Systems.
ik heb een aantal maanden geleden een Sony Vaio AR51SU besteld via de webshop en heb de laptop keurig binnen gekregen via de post het was en is nog steeds een prima systeem dus al met al ben ik tevereden met dit bedrijf qua snelle service want ik had de laptop al na 2 werkdagen in huis en het is ook nog voor een zeer goede prijs, en aangezien mijn dochter ook laptop wou ben ik via google nogmaals gaan zoeken naar de site en daardoor kwam ik eigelijk ook op deze topic!

dus eigenlijk heb ik niks te klagen over het bedrijf en nu ga ik even kijken naar laptop voor mijn dochter.

groeten D.R.M. Hermsen

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Het is nu 20 dagen geleden dat ik QX Systems een mailtje heb gestuurd en ik heb nog niets gehoord. Ik heb zojuist een boze brief gemaakt die ik morgen op de post ga doen. Ik ben benieuwd of ik nu wel een reactie krijg...

Andere mensen nog ervaring met QX Systems?

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Ik heb de boze brief uiteindelijk niet verstuurd en gewacht op een aanbieding van de betrouwbare computerwinkel in de buurt. Heb nu een medion, die mij tot op heden heel erg bevalt. Ik heb absoluut geen spijt van mijn keuze. Ik heb behoorlijk wat meer moeten betalen, maar ik heb wel kwaliteit en als er iets mis is, kan ik altijd bij die computerwinkel terecht. Wat mij betreft mag dit topic gearchiveerd worden.

delluf
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2010 18:23

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door delluf »

alles tot tevredenheid opgelost
Laatst gewijzigd door delluf op 13 sep 2010 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

C'est un secret
Berichten: 16
Lid geworden op: 02 jun 2010 18:05

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door C'est un secret »

Nu ik de laatste reactie heb gelezen, ben ik heel blij dat ik nooit bij QX systems heb gekocht. Ik heb nu sinds 3 maanden een laptop gekocht bij de plaatselijke computerwinkel. Dus het maakt voor mij natuurlijk niet meer uit of QX systems een goede of slechte computerwinkel is. Maar voor de mensen die overwegen om een computer/laptop bij QX systems te kopen: de meningen zijn verdeeld (als deze allemaal betrouwbaar zijn). Neem eerst contact met ze op voordat je koopt én krijg je geen reactie: koop dan niet! Ik ben van mening dat het nog steeds het beste is om gewoon naar de winkel te gaan voor een laptop. Bij een goede winkel krijg je eerlijk advies en laten ze je nooit zomaar barsten!

RAA1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2010 12:17

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door RAA1974 »

Goeie service
Laatst gewijzigd door RAA1974 op 11 sep 2010 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Jessica_maria
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 16:29

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Jessica_maria »

En of ik ervaring heb met QX systems! En wel super negatief! Ik ben nog steeds heel woest, ik nog steeds mijn geld niet terug!
Het verhaal begint op een dinsdag. Ik belde of er een laptop op voorraad was, die ik via een advertentie op marktplaats gezien had.
Helaas werd er geadverteerd met iets wat er niet meer was. Naar een andere laptop gekeken via de site, die wel op voorraad was. Hierover met een werknemer afgesproken dat ik hem diezelfde dag zou bestellen op vooruit betaling, deze betaling zou ik woensdagochtend meteen doen. Ondertussen zouden zij de laptop apart houden voor mij. Goed geregeld dacht ik.
Woensdag inderdaad het geld overgemaakt.
Die zaterdag erop had ik nog steeds betalingbevestiging.
Hiervoor contact opgenomen met het filliaal in Nijmegen (is ook hooefdkantoor).
Daar heb ik 2 uur overgedaan, want die zaak is super slecht telefonisch bereikbaar. Na 2 uur krijg ik eindelijk aan de telefoon.
Diegene bevestigde mij dat mij betaling binnen was, het pakketje klaar stond en het diezelfde dag met de courier mee zou gaan.
s'Middags kreeg ik betalingsbevestiging via de mail.
Die woensdag nog steeds niets binnen. Ik ben weer gaan bellen, maar constant in gesprek.
Donderdag meteen weer gaan bellen, na anderhaf uur kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon. En wat bleek:
Omdat ik via vooruitbetaling besteld heb, zijn er mensen mij voorgegaan die I-Deal betaald hebben.
Dat is A. niet volgens de afspraak, men zou de laptop apart houden voor mij en B. zeggen ze die zaterdag ervoor tegen mij: u betaling is binnen en uw pakketje gaat vandaag de deur uit. RARARA hoe kan dit?
Inmiddels ben ik er nog steeds mee bezig om mijn geld terug te krijgen.
Ik raad dus aan iedereen aan GEEN ZAKEN DOEN MET EN IN DEZE ZAAK/WINKEL!!!!!

Jessica_maria
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 sep 2010 16:29

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door Jessica_maria »

Gister eem helen negatieve reactie gegeven op qx systems.
Gister ook zelf de bedrijfslijder gesproken en het probleem samen opgelost.
Meneer had 2 compensatievoorstellen:
De 1e was simpel het geld terug storten en de 2e was een andere laptop met gratis laptoptas en muis. De laptop had super reviews, dus ik heb ze nog 1 kans gegeven en wat denken jullie? Vandaag kreeg ik netjes alles binnen.
Maar wel 2 foutjes: Ze hadden mij een draadloze muis beloofd, dat was het niet.
En op de factuur stond een andere laptop vermeld. Hier kan ik dus niets mee, mocht er in de garantie-periode ooit iets mee zijn.
Hiervoor contact opgenomen en het wederom opgelost.
Ik kreeg de goed factuur via de mail en de muis zouden ze alsnog opsturen.
Even wat moeilijkheden, maar tot nu toe prima opgelost!

gertjan1974
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 12:56

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door gertjan1974 »

Ik heb zelf een Sony Vaio gekocht bij QX systems. Had deze via een advertentie op marktplaats gevonden. eerste levering ging na behoren, echter de labtop was niet nieuw en er zaten dode pixels in het scherm. De service om dit te regelen was uiterst slecht, wat me ertoe heeft gezet om van Amsterdam naar Nijmegen te rijden om met geld terug te eisen. Toen ik in de winkel was kon ineens alles. So far so good. Nu 6 maanden later is mijn AC adaptor geklapt, en ben ik al 3 weken bezig een nieuwe te krijgen. De heren bellen niet terug, zeggen ja maar doen niets.

Kortom nooit meer..die paar tientjes goedkoper is het dit keer zeker niet waard!!!

aklasse
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2009 11:53

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door aklasse »

Mijn dochter daar een sony vaio gekocht zu 250gb harde schijf in zitten gekocht en bij thuiskomst bleek er maar 160gb in te zitten er zat ook een ander type sticker op van een duurdere versie bij aanzetten geen sony software maar toshiba software te gek voor woorden natuurlijk ook geen orginele doos erbij meteen gebeld kon hem omruilen tegen een emachine die was wel orgineel en doet het goed wel vreemd natuurlijk wilde zelf een asus kopen bleek er een engelse versie van windows 7 erop te zitten weet niet of ik daar nog ooit iets koop verhaal van de sony vaio klinkt een beetje vreemd in de eerste plaats hebben ze niet zo dure laptops in de verkoop staan,

qx-systems
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 okt 2010 18:07

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door qx-systems »

Als bedrijf vonden wij het noodzakelijk om een response te geven op de berichten op deze forum.

QX systems is een jong bedrijf die zich focust op wederverkoop van computerhardware, waarbij de nadruk op laptops ligt. Onze klantenbestand telt op dit moment bijna 10.000 klanten. Als bedrijf zijnde zijn wij trots op het feit dat de meeste klanten van ons zeer tevreden zijn. Naast het leveren van laptops voor goede prijzen, doen wij ook ons uiterste best om goede service te bieden. Het is niet voor niets, dat vele klanten d.m.v. Mond-tot-mondreclame onze winkels bezoeken.

Het is heel fijn om positieve reactie op deze forum te zien. Helaas hebben wij ook geconstateerd dat er een aantal minder positieve reacties zijn.
In een bedrijf werken mensen, en mensen maken helaas soms fouten. Deze fouten proberen wij zo goed mogelijk op te lossen. Het aantal incidenten is zeer klein vergeleken met het totaal aantal bestellingen die wij afhandelen.
Mochten er zich problemen voordoen, dan komen wij altijd met een passende oplossing (vervanging van het product, bedrag retourneren etc.)

Mocht u vragen of opmerkingen hebben, kunt u ons altijd per email of telefonisch bereiken. U kunt ook altijd een van onze winkels bezoeken.


Met vriendelijke groet,
QX Systems Team

aklasse
Berichten: 6
Lid geworden op: 11 mar 2009 11:53

Re: Iemand ervaring met qx systems?

Ongelezen bericht door aklasse »

Netjes dat jullie reageren u heeft gelijk dat mensen fouten maken u had het probleem met de sony netjes opgelost om hem te ruilen het zou fijn zijn als jullie er goed bij vermelden of windows er engels of nederlands erop staat

Gesloten