LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kuka Home

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
bvl_1
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2009 11:45

Kuka Home

Ongelezen bericht door bvl_1 »

Wij hebben in juli diverse meubels besteld bij Kuka Home. Verwachte levering was half oktober 2009. Tot op heden is er nog niets geleverd.

De meubels zouden bij de failliete transporteur Meubex staan en er zou een brief met informatie naar ons worden verzonden met informatie omtrent de nieuwe tramsporteur. Na 3 weken nu nog steeds geen brief ontvangen.

Er is nu een ultimatum gesteld dat zij vandaag een leveringsdatum met ons overeen moeten komen, anders gaan we de gehele bestelling annuleren.

Zijn er meer mensen die problemen hebben om de meubels geleverd te krijgen ?
of die ervaringen hebben met de leveringen van Kuka op dit moment ?

Secoro
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 aug 2008 17:17

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door Secoro »

Je moet de order niet annuleren (denk aan de annuleringskosten), maar ontbinden.

Fally
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 nov 2009 15:58

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door Fally »

wij hebben inderdaad hetzelfde probleem.
tot op heden ook nog niks vernomen van Kuka of het nieuwe transportbedrijf 'transport service Sliedrecht'.
Ik bel elke week met Kuka en dan vertelt de verkoopster geirriteerd dat ze niks weten!
Als het nog langer duurt ben ik er klaar mee en mogen ze de tafel houden.

Jullie al iets gehoord?

keesdelarie
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 dec 2009 10:49

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door keesdelarie »

bij ons is hetzelfde zitten al vanaf aug op eethoek en bankstel te wachten
we vonden het al raar dat het info nummer niet meer bestaat in de winkel zeggen
ze dat het verhuist is maar krijgen geen ander nr maar nu net ging te telefoon en dat was transportservice en ze komen dinsdag alles brengen
gelukkig

dvdijssel
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2010 11:29

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door dvdijssel »

Begin februari 2010 een hoekbank gekocht. Er werd gemeld dat de levertijd 12 tot 14 weken zou zijn. Tot op heden (14-05-2010) heb ik na enkele malen contact te hebben gezocht eindelijk mogen vernemen dat de levering is vertraagd. Ze hopen in Juni te kunnen leveren maar het kan ook zo zijn dat het nog uitloopt. De toon in de emails is onvriendelijk. Het bericht is dat Kuka geen voorraden in Europa en ook niet op het Chinese vasteland, waar de meubelen geproduceerd worden, heeft. Ook een grondstoffen te kort...het zal allemaal wel.
Mijn advies is koop niks bij deze winkel ook al is het winkel personeel nog zo vriendelijk en professioneel.

limburgia
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jun 2010 22:09

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door limburgia »

Toevallig zijn wij vandaag wezen kijken bij KUKA in Heerlen voor een bankstel en 2 losse lounge stoelen.
Nog niks besteld o.i.d. want we wisten niet of het zou passen, dus alleen de maten opgenomen en een kleur leer bekeken.
Nu ik de reacties lees krijg ik een naar gevoel in de buik.
Is het allemaal al opgelost of is het nog steeds erger???
Moet je trouwens een aanbetaling doen en wat met de garantie van 3 jaar die ze geven op de binnenvering in de banken?

groeten uit Limburg

lalaenpo
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jun 2010 08:55

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door lalaenpo »

Hoi,

ook wij hebben geen goede ervaring met Kuka.In de eerste week van Januari 2010 hebben wij 4 lederen stoelen besteld bij de vestiging in Leiderdorp.De levertijd zou zijn 12 weken en is uitgelopen naar 20 weken :roll: .Op de dag van bezorging bleken alle stoelen ongelijke poten te hebben dus dat wiebelde dat 't een lieve lust was.Alles weer retour gegeven aan transportservice Sliedrecht.Nu na weer 2 weken gebeld naar de transportservice om te horen waar de stoelen nu zijn en deze blijken nog bij hen te staan en hebben nog geen reactie ontvangen van Kuka.Ook wij hebben niets meer van Kuka vernomen.Vandaag maar weer bellen hoe zij dit gaan oplossen.
Netjes is het natuurlijk ook niet om je klanten niet in te lichten na het retour sturen van de geleverde producten.....

Wij wachten af(nog heel even) anders mogen zij er zelf op gaan zitten

Gr. Mariëlle

Manuel1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2010 18:27

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door Manuel1980 »

Hier nog 1 die niet blij is met Kuka! Wij hebben vorig jaar een bankstel/ leefhoek gekocht bij de vestiging in Rotterdam Alexandrium.
We waren erg tevreden over de service die we kregen in de winkel en besloten na even verder gezocht te hebben daar toch te kopen.
Zoals jullie die daar ook gekocht hebben weten zijn ze niet echt goedkoop.
Ik zelf ben al een aantal jaar werkzaam in de woning inrichting en heb daar ook regelmatig een bankstel in mn handen gehad en ik verbaasde me toen ze het kwamen brengen dat ik het 2 zits deel met 1 hand kon optillen maar goed dat was niet het probleem.
Nadat het bankstel kwam en wij blij waren viel ons op dat er vlekken in de kussens kwamen en deze steeds groter werden.
Na dit gemeld te hebben kwamen ze van kleine solutions eerst kijken en de hoezen werden vervangen.
De levertijd van de hoezen was 12 weken net als dat van het bankstel. Beetje vreemd vonden wij maar goed het is immers geen Seats and Sofas waar je naar toe gaat en je bank gelijk kan meenemen soms.
Toen ze binnen waren kwam iemand ze netjes vervangen en we kwamen toen tot de conclusie dat zelfs de leuningen verkleurd waren.
De gene die er was van de Kleine Solutions nam fotos en we zouden er van horen.
Nu zijn we inmiddels 8 maanden verder en ons antraciet bankstel is bijna Oranje. Leuk voor het WK maar niet voor in huis.
We hebben bericht gehad dat ze het willen vervangen maar dan moeten we accoord gaan met de stof en dan worden de hoezen vervangen. Alleen is het hele bankstel verkleurd. Nu hebben we een mail adres gehad van iemand op het hoofdkantoor. Deze hebben we gemailt en tot nu toe nog niets gehoord. ik heb zelfs iemand van Kleine Solutions laten mailen omdat ik de mails met de foto''s steeds terug kreeg.
Ik begin nu toch wel een beetje nerveus te worden en eigelijk in alle staten omdat ik veel geld heb betaald voor het bankstel en hun haast geen interesse tonen of net doen of hun neus bloed.
Ik baal hier verschrikkelijk van en loop de volgende keer hard langs Kuka Home.

Kuka
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2010 13:57

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door Kuka »

Mijn ervaring met Kuka en de levering van de door mijn bestelde meubelen.

Geachte heer van Schip, directie Kuka Home,

Ik heb op 16 februari 2010, in het filiaal van Kuka Home, aan de Arena Boulevard 74 te Amsterdam, filiaalnummer 15, 2 zitbanken gekocht.
Een 3 zits en een 2 zits bank, Artikelcode 975. Aanbetaling gedaan van € 250,-.
De levertijd zou zo'n 10 weken zijn werd mij verteld. Op de verkoopovereenkomst staat met spoed leveren aangekruist. Bonnummer 11113.

Vanaf begin mei 2010, heb ik gebeld naar het filiaal 15, en gevraagd naar de status van de levering van de door mij bestelde zitbanken.
Eerst waren de containers vanuit China onderweg, vervolgens waren er teveel containers te gelijk gearriveerd en duurde het even om alles goed uit te zoeken.

Vandaag 15 juni 2010,een bezoek gebracht aan de winkel, filiaal 15.
Daar te woord gestaan door verkoper en ik denk filiaalmanager ....
Wil is tevens degene met wie ik meerdere malen telefonisch kontakt heb gehad, betreffende de levering van de door mij bestelde goederen.
Nu heeft ... opnieuw het transport/ opslagfiliaal gebeld, geen bankstel van mij aanwezig.
Op het hoofdkantoor was de man die kon kijken in de computer waar mijn bestelling uithangt naar de opticien. ( hoe beeldend ).

Nu na 4 maanden wachten en geen uitzicht/datum van levering, stel in middels deze mail, u als directie en Kuka Home in gebreken, vanwege het niet leveren binnen 10 weken van de door mij bestelde en overeengekomen zitbanken.

16again
Berichten: 16397
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door 16again »

Nu na 4 maanden wachten en geen uitzicht/datum van levering, stel in middels deze mail, u als directie en Kuka Home in gebreken, vanwege het niet leveren binnen 10 weken van de door mij bestelde en overeengekomen zitbanken.
Ingebrekestelling altijd schriftelijk en aangetekend doen (kopie op forum mag natuurlijk wel).
Kuka is bij CBW aangesloten, met die CBW voorwaarden in de hand kun je de koop ontbinden zodra de vermoedelijke levertijd met een maand verstreken is.

Manuel1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2010 18:27

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door Manuel1980 »

Gelukkig heb ik vandaag bericht gehad en word ons complete bankstel ge herstoffeerd.
Weet nog niet wanneer maar ik heb in ieder geval iemand gesproken die met de Reclamatie bezig is.
Nice job!!

BigBres
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2010 23:42

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door BigBres »

hallo,
Eind januari hebben wij een leren bankstel bij Kuka, Rotterdam aangeschaft.
Na 4weken vertraging uiteindelijk ged verpakt geleverd.
Zeer behulpzame mensen van het transportbedrijf.
De bank voelt lekker zacht want we hebben gekozen voor leergroep P.
Kan iemand ons zeggen wat een dergelijke leergroep qua kwaliteit is?
We hebben sterk het idee dat de toplaag snel scheurt. We hebben al enkele kleine beschadiginen waargenomen.
Ik hoop dat iemand ons hier meer over kan vertellen.
Groet,

schmi987
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jun 2010 08:28

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door schmi987 »

Hallo allemaal,

Wij hebben 28 maart 2 poefjes besteld bij Kuka Heerlen. Hier zou ook een levertijd van 10 weken voor zijn. Volgens mijn berekening zou onze bestelling 9 mei geleverd moeten worden, maar jullie raden het al, nog geen levering. Het is inmiddels half juni, dus ze zijn al een maand over datum. We hebben al gebeld en ze zeiden "Bel maar eens terug in juli". Hoe behulpzaam!!! Ik begin nu wel een beetje ongerust te worden. Iemand nog een tip? Overeenkomst ontbinden of plat bellen? :?:

lisa85
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 jul 2005 18:53

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door lisa85 »

Kuka is al maanden falliet.

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe= ... a+failliet

Wij wachten al ruim 1,5 jaar op ons geld! Jurist heeft ze te veel kansen gegeven. Binnenkort een rechtzaak!!!

suuskie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2010 10:41

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door suuskie »

Hier nog een 'slachtoffer'.

Wij hebben op 6 maart eet-taffel-stoelen, een groot bankstel incl hooker gekocht.
We wachten nog steeds.. zou inderdaad rond de 10 weken duren.. nu dus week 16. Ik ben als sinds week 10 aan het bellen geslagen. Ik moet zeggen dat het personeel super vriendelijk en behulpzaam is.. zij kunnen er ook niet veel aan doen denk ik dan.
Maar dat kan de frustratie niet wegnemen. Heb je een nieuw huis en zit je daar zonder bank en stoelen.. pff
Ik zal wel 10x nadenken voordat ik weer iets bij Kuka bestel.
overigens mijn broers hebben beiden 2 jaar geleden ook meubels bij Kuka gekocht en die kwam wel op tijd..

joepy
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:00

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door joepy »

Hallo....

Ik ben dan geen slachtoffer van een aankoop bij firma Kuka, maar ook weet ik dat als je iets koop dat de levertijd geen 10 wk is maar 14 wk.... Ik heb er zelf ook meubelen gekocht en men weet dat er levertijd op zit. Tja duurd het ff iets langer dan verwacht of gewild, houd dan ff geduld. Dat is iets wat ik hier weinig vind....
Ik vind het dan jammer dat men de verkeerde info verstrekt via deze medium.
Het is ook een stukje wederzijdse begrip en verstrek de juiste info....

Gr Joepy.

joepy
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jun 2010 14:00

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door joepy »

lisa85 schreef:Kuka is al maanden falliet.

http://www.google.nl/search?hl=nl&safe= ... a+failliet

Wij wachten al ruim 1,5 jaar op ons geld! Jurist heeft ze te veel kansen gegeven. Binnenkort een rechtzaak!!!

Onzin Kuka is niet failliet.... Men bestaan nog maar net 2.5 jr, je hebt vastje aankoop bij de vorige zaak gedaan waar Kuka nu in zit... Wees correct met je info wat je hier verstrekt.

marj
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jul 2010 11:59

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door marj »

Ook wij zeer teleurgesteld in Kuka. In januari hebben wij daar stoelen besteld, die in mei geleverd zouden worden. Ze werden uiteindelijk in juni geleverd. Er zaten vetvlekken op en de stof was erg lelijk gestoffeerd. Wij hebben de stoelen mee terug gegeven aan de leverancier. Om een lang verhaal kort te maken; we hebben Kuka in gebreke gesteld en we hebben vandaag gelijk gekregen. We mogen nu een nieuwe stof uitzoeken en de “verkeerde” stoelen in bruikleen nemen. Maar ons vertrouwen in Kuka is zo gekelderd en we willen niet weer een half jaar op stoelen wachten. Wij gaan de koop ontbinden.

suuskie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jun 2010 10:41

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door suuskie »

nou Joepy... geduld hebben is een schone zaak toch?
Nu al 20 weken aan het wachten en zit nog steeds op de grond. mooi verhaal dus wederzijds begrip...???

Ben net gebeld dat de helft van de levering binnen is, de andere helft kwijt? nooit gemaakt? who knows what...

Als je nu voor een spotprijs meubels koopt, maar niets is minder waar. Wij betalen een redelijk groot bedrag.

Het is dankzij het vriendelijke personeel dat ik tot nu toe nog geen stappen onderneem, maar ik vind het erg slecht.

remco1980
Berichten: 9
Lid geworden op: 31 mar 2009 15:34

Re: Kuka Home

Ongelezen bericht door remco1980 »

@Suuskie

Financiele tegemoetkoming vragen 10%/15% en een uiterlijke leverweek eisen, wel in overleg. Dit schriftelijk doen. Komen ze het niet na, koop ontbinden.

Gesloten