LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi maakt er een grote bende van

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
toppertje77

Hi maakt er een grote bende van

Ongelezen bericht door toppertje77 »

Beste mensen,

in januari ben ik telefonisch benaderd om gratis één maand Hi eindeloos internet uit te proberen, mooie actie dacht ik...niet dus.
Er zou een activatie-sms gestuurd worden, zodra ik daar op reageerde zou de bundel actief worden. Dit sms bericht heb ik nooit ontvangen.
Ik heb dus later contact gezocht met de klantenservice, en aangegeven dat ik geen gebruik meer wilde maken van die gratis maand. Opgelost...dacht ik.

Vervolgens begint Hi mij facturen te sturen met de kosten voor het Hi eindeloos online abonnement, ik dus weer gebeld en er werd een credit gemaakt, dat was in februari.
Maar in maart hetzelfde verhaal, en in april, en in mei en ook weer op de toekomstige factuur van juni.
Ik heb wel twintig keer gebeld, dertig keer gemaild maar een antwoord...ho maar.
Ja, alleen standaard mailtjes dat ze binnen 10 werkdagen antwoorden, maar in dat antwoord staat dat ze het gaan uitzoeken op de betreffende afdeling en of ik maar weer 10 werkdagen wil wachten...

omdat mijn achternaam niet Rabobank, Ing of SNS is heb ik dus geweigerd om nog langer mijn geld af te staan aan HI om een maand later weer een credit te krijgen en vervolgens weer opnieuw mijn geld onterecht af te staan.

Aangezien dit akkefietje nu al sinds januari loopt, men mij telkens weer in de wachtkamer zet en een oplossing voor hun oplossing moet verzinnen heb ik er genoeg van.

Ik heb aangegeven om mijn abonnement te annuleren op basis van wanbeleid, onterechte facturen, het activeren van diensten zonder mijn accoord en wegens een gebrek aan vertrouwen.
Nu dreigen ze met een incassoburo als ik niet betaal, terwijl ik moet betalen voor iets dat ik niet heb gewild en niet heb gebruikt.
Dat is toch de omgekeerde wereld?

Ik wil kosteloos mijn abo opzeggen, en ik heb genoeg redenen om dat te kunnen eisen.

Wat vinden jullie hiervan?
Heb ik gelijk om Hi op basis van de afgelopen maanden mijn abonnement kosteloos te laten beëindigen?

toppertje77

Re: Hi maakt er een grote bende van

Hi heeft gereageerd, ik "mag" tegen het resterend aantal maanden abo-kosten + 25 euro administratiekosten mijn abonnement afkopen.

Zij hebben contractbreuk gepleegd, zij activeren diensten waarvoor ik zowel mondeling als schriftelijk geen toestemming heb gegeven.

Dit is toch belachelijk?

Ik heb een tegenbod gedaan om de administratiekosten te betalen maar ik ga echt niet 8 maanden abonnement betalen omdat zij fout na fout maken.

Graag jullie mening cq. adviezen.

toppertje77

niemand advies of reactie?
alle reacties zijn welkom..

suz123

Ongelezen bericht door suz123 »

ik heb zelf problemen met bereiken van bepaalde sites met dat internet op me mobiele telefoon.

Ik ben van menlng dat omdat KPN elke maand geld van me rekening haald (auto incasso) en KPN in de foutmelding staat dat ik bij hun moet zijn. Dus daar heen gemailt..
Die hebben de e-mail doorgezet naar Hi. Krijg elke dag een automatisch e-mail dat ze de mijne hebben ontvangen en dat snel antw krijg. Vandaag als antwoord..
" beste hi-klant " <-- voel me niet seriues genomen als all mijn gegevens er onder staan.. Je bent net een nummertje of het is gewoon een standaard geschreven e-mail.
Verder staat er dat persoon het gaat na vragen bij een collega. Beetje erggg belachelijk omdat natuurlijk te ontvangen. Iets na vragen doe je lijkt mij direct en dat antwoord mail je dan. kom je metteen proffesioneel over.

Wat betreft jou verhaal.. Als ze het administratief goed regelen moet het toch geen probleem zijn moet het toch geen probleem zijn je contract gewoon uit te dienen?

twistersylvia

Ongelezen bericht door twistersylvia »

Goh wat een bekende reactie van de klantenservice van HI, ik maak een soortgelijk iets mee maar dan wel gewoon met een mobiel abbo (HI60). Maand op maand werden te hoge kosten gefactureerd waarbij na telefonisch contact altijd werd gemeld dat ik vooral moest betalen om afsluiting te voorkomen! Na dit een aantal maanden gedaan te hebben en dus nog steeds te moeten wachten op die afdeling die het zoooooo druk had dat correctie lang zou duren, besloten om betalingen te storneren. Het ging hier echt om hoge bedragen (HI60 kost 60 euro ex btw per maand), de fact. waren resp. 135/234/173/151 en 135 euro. Fout lag in een verkeerd ingevoerd abbo waar ik wel voor HI60 betaal maar bundel krijg van HI20. Dit bevestigde HI ook, maar de klantenservice was gebonden aan snelheid waarmee andere afdelingen hun werk verrichten(dus er worden m.i. echt veel fouten gemaakt). Op de vraag of je dan doorverbonden kan worden met betreffende afdeling krijg je altijd het antwoord dat deze niet telefonisch bereikbaar is voor publiek. Inmiddels een creditnota ontvangen van 400 euro waarbij door HI werd verteld dit te zullen verrekenen met openstaande nota's (135/234/173)waarbij de laatste factuur van 135 euro dateert van half april.

Toen ik op 26 april eenzijdig was afgesloten, ik ze door ellenlange wachttijden pas dinsdag 27 april telefonisch te pakken kreeg, kreeg ik het verhaal dat ik een achterstand van 135 euro in de betalingen had, ik deze via telebankieren alsnog kon betalen en mijn abbo dan weer binnen 24 uur geactiveerd zou worden. Na een kleine berekening mijnerzijds klopte het verhaal en ik deed donderdag 29 april deze betaling via telebankieren. 's middags nog even gebeld ter verificatie en ja hoor de betaling was ontvangen, mijn abbo zou binnen 24 uur geactiveerd worden (was een automatisch proces). Toen ik het hele weekend nog steeds zonder telefoon zat 's maandags maar weer gebeld en kreeg toen te horen dat de betaling wel was ontvangen maar te laat, inmiddels was het complete nummer buiten werking gesteld en niet meer terug te draaien. Sterker nog, de arrogante dame van KPN vertelde mij doodleuk dat ik een eindafrekening van de resterende maanden kon verwachten en als deze niet betaald zou worden ik overgedragen werd aan het incasso bureau........ Elders op dit forum heb ik het verhaal compleet geschreven en nieuwe ontwikkelingen daar ook gemeld.

Conclusie: ondanks al mijn inspanningen om KPN te doen inzien dat deze foute facturatie niet aan mij te wijten is, werd mij wel de zwarte piet toegespeeld en hebben ze mij afgesloten. Mijn inziens wanprestratie maar door de melding van voor U 12 miljoen andere klanten blijkt dat ze totaal niet servicegericht zijn en enkel op de klantenservice zitten om maar zoveel mogelijk geld binnen te halen.

toppertje77

het verhaal komt me wel erg bekend voor.

Helaas is het de trieste werkelijkheid dat je als betalende klant geen respect krijgt van Hi.
Zij zouden toch hun klanten beter moeten behandelen, als ik zo her en der op het internet lees over alle klachten dan zou ik me toch eens achter de oren krabben.

Ik ben inmiddels zo ver dat ik mijn rechtsbijstand heb ingeschakeld, zolang Hi ten onrechte blijft dreigen met een incassoburo blijf ik mijn rekeningen storneren.

Het is mijn geld, ik beslis wat er mee gebeurd en ik heb bewijzen genoeg om aan te kunnen tonen dat Hi de oorzaak van alle ellende is.

ze kunnen roepen wat ze willen, maar van mij geen cent meer tot het moment dat ik een fatsoenlijk antwoord heb ontvangen.

Hi staat voor Hoogstens Irritant...

Rencye

Ongelezen bericht door Rencye »

Hallo,

Ik zit met een zelfde soort probleem.

Gisteren, maandag 26 juli, kreeg ik een brief van Lindorff, incasso bureau. Er stond in dat ik 709,55 moest betalen.
Ik vond dit heel raar, dus keek waarvan dit kon komen. De incasso opdracht bleek te komen van KPN.
De enige manier waarmee ik mij verbonden wist met KPN was HI. Ik heb daar een abonnement afgesloten en deze gaat 9 september in. Dit loopt over vanuit mijn abonnement wat ik nu heb van T-Mobile.

Ik heb direct, maandag 26 juli, HI opgebeld want ik wist niet waarom ik zo'n groot bedrag moest betalen aangezien mijn abonnement nog niet was ingegaan. Er werd mij daar uitgelegd dat ik mijn administratiekosten nog niet had betaald. Die bedraagt 25 euro. Dit zou volgens hun al lang gebeurd moeten zijn. Aangezien dit niet was gebeurd hebben ze mijn abonnement stopgezet en aan lindorff uitgegeven. Dit betekende dat ik 25 euro moest betalen plus de abonnement kosten voor 2 jaar en
de daar nog bijkomende incassobureau kosten wat dus een bedrag maakt van 709,55 euro.

Ik was eind mei gebeld over een nieuw abonnement, dit abonnement was met telefoon. De Samsung Galaxy Spica I5700. Er hoefde verder niks betaald te worden behalve administratiekosten. Ik zei dat het dan niet doorging want ik had op dat moment geen werk. Ik zou pas even later weer werk hebben. Toen zei hij dat is geen probleem want je moet pas in de 2e maand, dus in oktober, te betalen. Ik zei dat dat heel mooi uit kwam en ik het dan wel kon doen. Toen heb ik dus ook dat abonnement afgesloten.

Ik kreeg toen in juni een brief dat mijn administratiekosten betaald moesten worden omdat ze geen betaling hadden gehad. Ik belde direct Hi op en toen bleek dat ik pas in oktober moest betalen helemaal niet het geval was. Ik vertelde hun het hele verhaal maar ze konden er 'helaas' niks aan veranderen. Ik moest direct betalen, maar dan zou ik wel 50% terug krijgen in september. Dat was natuurlijk wel leuk, maar als je op dat moment geen geld hebt, heb je daar ook niks aan. Dus ik zei dat ik het zou proberen. Uiteindelijk is dit niet gelukt. Ik kreeg weer een brief van hun dat ik mijn 25 euro moest betalen. Daar kon ik niks mee natuurlijk en toen kreeg ik de brief van het incassobureau.

In het telefoongesprek van maandag 26 juli werd mij verteld dat ik de volgende dag moest terugbellen omdat de afdeling die daar overging niet open was, ze zouden dan een oplossing maken voor dit probleem. Ik moest binnen kantooruren bellen daarvoor. Dus heb ik vandaag, 27 juli, gebeld met Hi. Ik kreeg weer dezelfde afdeling als gister en werd niet met de andere afdeling doorverbonden. De vrouw vertelde mij dat ik er niks aan kon veranderen. Ik had herhaaldelijke waarschuwingen gehad en niet betaald. Dus ik moest maar met het incassobureau een betalingsregeling maken. Ik zei dat ik iemand anders aan de telefoon wilde waarmee ik misschien meer kon regelen. Toen vroeg ze of ik nog verdere vragen had, daar antwoorde ik nee op. Daarop zei ze dan wens ik u nog een prettige dag en gooide de telefoon erop.

Een ander probleem is, dezelfde man die mij opbelde waarmee ik het abonnement heb afgesloten vertelde dat er 32 gig in mijn telefoon zat. Ik heb dit nog extra duidelijk gevraagd aan hem of dat echt intern geheugen was. Ja zei hij, het is net een Iphone maar dan van Samsung met een ander besturingssysteem. Dit bleek ook niet waar te zijn, er zit ongeveer 165 mb geheugen in. Ik had Hi opgebeld en ze zouden ‘een oplossing’ zoeken. Daarover zouden ze me terugbellen. Is nooit gebeurd.

Is dit hoe Hi met hun klanten om gaat?
Ik dacht dat Hi goed was, maar ik ben er nu helemaal klaar mee.
Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen? Ik ben echt niet van plan om een voor een fout van hun kant op te draaien.

Gesloten