LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatiekosten hoog auto van 4jr oud

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Bamboe-Bamboe

Reparatiekosten hoog auto van 4jr oud

Ongelezen bericht door Bamboe-Bamboe »

Ik heb een mitsubitshi van ruim vier jaar oud, 65d op de teller. Altijd bij universeel bedrijf de onderhoudsbeurten gehad.

Nu heeft mijn auto al langere tijd last van n vage klacht, waar mijn eigen garage ook niet uitkwam. Het is een automaat en dan ineens gaat ie niet meer in de versnelling, ook handmatig niet. In overleg met mitsubtish hebben ze diverse dingen gedaan en gecontroleerd, toch bleef de klacht. In overleg de auto naar de dealer gedaan, deze hebben hem onderzocht en het blijft voor hun ook vrij onduidelijk wat er nu precies is.

Ze vermoeden dat er nu iets is met de motor/aandrijving van de versnellingsbak, kosten van dit onderdeel 850 euro, inclusief maken 1100 euro. Mitsubtishi wil geen coulance geven omdat mijn auto niet onderhouden is door een dealer. Daarbij weten ze niet zeker, dat als ze dit onderdeel gaan vervangen, de klacht daadwerkelijk verholpen is. Ik ben nog niet akkoord gegaan, omdat ik eigenlijk vind dat mitsubitshi wel iets van coulance kan geven, omdat de onderhoudshistorie aantoonbaar is! De garantie op elektrische onderdelen is 3 jaar. Maar ik mag er vanuit gaan dat bij normaal gebruik en onderhoud, zoiets niet kapot kan gaan binnen ruim 4 jaar.

Wie kan mij advies geven welke stappen ik nu het beste kan ondernemen? Wie heeft er tips...?

J. Degrelle

Re: Reparatiekosten hoog auto van 4jr oud

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

Als U Mitsihubshi noemt, bedoelt U dan de dealer of de importeur?

Ik adviseer U een brief te schrijven naar de importeur en hem de klacht voorleggen aangezien U bij uw garage niet verder komt. Lijkt mij in dit geval heel logisch dat zij met een oplossing komen. U mag er namelijk van uit gaan dat de elektrische installatie langer mee dient te gaan.

Ga liever niet akkoord met reparaties waarbij het onduidelijk is of dit ook effect heeft. Grote kans dat U wel uw geld kwijt bent maar niet het defect.

Gesloten