| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] verkopen op Ebay
verkopen op Ebay
Als integere verkoper maakt Ebay het soms erg bont. Al jaren ben ik actief op Ebay en heb een feedback van 100%. Sinds ik weer actief ben op Ebay heb ik veel last van niet betalende bieders (meest uit Rusland, China). Al ruim een jaar zijn verkopers vogelvrij verklaard op Ebay en is er nauwelijks bescherming. Als kopers claimen dat ze niets ontvangen hebben, heeft het overleggen van een aantekenbewijs geen zin. TNT is voor buitenlandse zendingen nl. niet aangesloten op Track and Trace, je bent je goederen kwijt en Paypal draait zonder pardon je ontvangst terug, zonder aanziens van het bedag. Comminiceren heeft geen zin. Je hebt geen poot om op te staan. Als kopers zwart op wit aangeven dat ze het risico voor verzenden op zich nemen en achteraf claimen dat het niet ontvangen is, moet je als koper tóch aantonen dat je het verstuurd hebt. Dit kan niet en Paypal, het vriendje van Ebay, draait weer vrolijk de ontvangst terug. Je bent dus weer alles kwijt. Paypal geeft in haar beleid aan dat je als koper beschermd bent, overleg je echter het bewijs van verzending dan acepteren ze dit niet. Kopers weten dit en het regent claims voor 'not received'. Onlangs is mijn account beperkt omdat ik te veel klachten zou hebben gekregen (de redenen heb ik zojuist aangegeven). Als je aan de helpdesk vraagt om welke transcties het gaat krijg je als antwoord dat ze dat niet weten en je krijgt een standaardbericht met policy-rules. Daarin staat vermeld dat mijn feeback slecht is en dat ik klachten krijg voor niet-levering. Als je de helpdesk vervolgens wijst op het feit dat mijn feedback 100% is en er geen claims meer lopen, krijg je dezelfde intelligente copy-paste berichten. Als klant, waar Ebay en Paypal bakken geld aan verdient krijg je niet een het recht om je standpunt te verdedigen. Ebay legt sancties op zonder de verantwoordelijklheid te nemenn dit te willen staven, ergo zondet te comminiceren. Een volgende stap die Ebay neemt is je account bevriezen en beslag leggen op de paypal rekening. Het is te gek om te verwoorden. En maar enquêtes versturen over de goede afhandeling van vragen. Met je klachten doen ze niets, het interessert zowel Paypal en Ebay helemaal niets. Een schriftelijke klacht aan de directie? Ebay en Paypal heeft er voor gezorgd dat dit niet kan, hun adres is onvindbaar.
Re: verkopen op Ebay
Mag ik vragen, op welke Ebay je zit ?
NL/DE of anders?
NL/DE of anders?
Precies wat mij vandaag overkwam : omdat ik $1800 aan inkomsten had werd mijn rekening bevroren en moest ik allerlei informatie en legitimatie faxen omdat dit "policy" was.
Daarna tevens mijn Ebay account bevroren en mijn hele winkel leeggeveegd, omdat er "frauduleuze praktijken" werden vermoed.
Daarna werden de kopers van afgelopen week vanaf mijn Paypal account terugbetaald, zonder mijn toestemming of medeweten.
Terwijl de helft van de gekochte items al was verstuurd !!!
Volgend mij is dit vreselijk illegaal.
Als toetje werden de kopers van afgelopen week aangemoedigd een "case" tegen mij te openen, omdat hun aankopen waren geannuleerd en ze zo hun geld konden terugvragen.
Ik moet me nu dus verdedigen tegen alle verkopen van afgelopen week die hun spullen gratis krijgen toestestuurd.
Dit is dus een beursgenoteerd bedrijf : criminelen zijn het.
En geen adres of telefoonnummer, dus je kunt er niets tegen doen.
Alleen alle gevraagde documentatie faxen en hopen dat je die paar centen die nog over zijn van weken hard werken terug kunt laten storten zodra de rekening is gedeblokkeerd.
Mag dit allemaal zomaar in Nederland ???
Daarna tevens mijn Ebay account bevroren en mijn hele winkel leeggeveegd, omdat er "frauduleuze praktijken" werden vermoed.
Daarna werden de kopers van afgelopen week vanaf mijn Paypal account terugbetaald, zonder mijn toestemming of medeweten.
Terwijl de helft van de gekochte items al was verstuurd !!!
Volgend mij is dit vreselijk illegaal.
Als toetje werden de kopers van afgelopen week aangemoedigd een "case" tegen mij te openen, omdat hun aankopen waren geannuleerd en ze zo hun geld konden terugvragen.
Ik moet me nu dus verdedigen tegen alle verkopen van afgelopen week die hun spullen gratis krijgen toestestuurd.
Dit is dus een beursgenoteerd bedrijf : criminelen zijn het.
En geen adres of telefoonnummer, dus je kunt er niets tegen doen.
Alleen alle gevraagde documentatie faxen en hopen dat je die paar centen die nog over zijn van weken hard werken terug kunt laten storten zodra de rekening is gedeblokkeerd.
Mag dit allemaal zomaar in Nederland ???
-
witte angora
Je vraagt of dit zomaar mag in Nederland. Wel, in Nederland misschien niet. Maar je schreef al: je hebt te maken met Rusland, China. Dan wordt het toch echt anders. Valt me mee dat je Nigeria niet noemt.
Ik kan je maar één advies geven: vraag je af of je wel op deze manier verder wil, dwz. via Ebay handelen met China, Rusland, of welk buitenland dan maar ook, waar je problemen mee hebt.
Ik kan je maar één advies geven: vraag je af of je wel op deze manier verder wil, dwz. via Ebay handelen met China, Rusland, of welk buitenland dan maar ook, waar je problemen mee hebt.