LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
LWolfs
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2010 17:23

[Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door LWolfs »

Ziggo geeft per 1 juni 2010 ook de zenders Net5, SBS6 en Veronica in HD door en rekent haar abonnees 2 euro per maand extra door.

Nu heb ik daar niet zo'n problemen mee, al is het aanbod karig, maar dan wil ik ook HD TV van deze zenders ontvangen ! De uitzendingen zijn van SD (Standard Definition) kwaliteit al geeft de digitale ontvanger aan dat het HD is. Ik ga puur af op wat mijn ogen zien: geen enkele verbetering.

Mijn vraag dan:

Mag Ziggo (of welke provider dan ook) die extra kosten vragen, zonder dat er een tegenprestatie geleverd wordt: mag ik eisen dat elke uitzending dan ook in HD wordt uitgezonden ?

Hier betaal ik toch voor ?

Ziggo Web Linda

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Ziggo Web Linda »

De zenders SBS6HD, VeronicaHD en Net5HD zijn toegevoegd onder de kanalen 66, 68 en 69. Op de "oude locaties" worden de zenders nog steeds in SD-kwaliteit uitgezonden. Als abonnee van het HD-pakket heeft u de zenders nu dus 2 maal op uw decoder.
Het is mogelijk dat niet alle uitzendingen in HD zijn. Wij zijn hiervoor afhankelijk van de omroepen. Als een uitzending niet met HD-camera's wordt opgenomen, zal de uitzenden nooit HD-kwaliteit zijn.
De SD-kwaliteit waar dan in opgenomen wordt, zal nog wel worden opgewaardeerd, maar HD zal het nooit worden.

LWolfs
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2010 17:23

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door LWolfs »

Linda,

Bedankt voor je antwoord. Even nog het volgenden
Het is mogelijk dat niet alle uitzendingen in HD zijn.
Volgens mij is het merendeel geen HD. Opgewaardeerde SD is nog geen HD.


Wij zijn hiervoor afhankelijk van de omroepen. Als een uitzending niet met HD-camera's wordt opgenomen, zal de uitzenden nooit HD-kwaliteit zijn.
Ik betaal aan Ziggo een meerprijs om HD te ontvangen, en niet aan de omroepen. Ik heb een contract met Ziggo.

Analogie: Als ik naar de supermarkt ga, en koop 10 plakjes kaas zoals op de verplakking aangegegeven, dan zit er ook geen plakjes plastic tussen: dan zou ik 'op mijn achterste poten staan' en dit niet accepteren.
Waarom dan wel van Ziggo (of welke andere maatschappij die hetzelfde gedrag toont). Of vraag ik nu teveel of iets dat onmogelijk is ?

Alvast bedankt voor je reaktie.

Zjaziza
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:17

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Zjaziza »

Je analogie slaat als een tang op een varken en laat zien dat je totaal niet hebt nagedacht en dus te snel je conclusies trekt.

Ziggo levert tegen betaling een dienst, namelijk het doorgeven van een signaal. Zij geven dit signaal door aan haar klanten. Ziggo geeft door wat omroeporganisaties uitzenden. Wanneer een programma in SD wordt geleverd kan Ziggo hier geen HD van maken, hoe graag jij dat ook wil.

Wanneer jij kaas gaat kopen in de supermarkt en het vakkenvullertje vertelt jou dat er vandaag alleen maar kilostukken jong belegen binnen zijn gekomen en dat die pondstukken oude kaas, die jij wilt hebben, niet meer voorradig zijn, kun je stennis maken daar in die supermarkt. Maar de supermarkt treft geen blaam, zij lijden zelfs derving door de nee-verkoop aan jou.

HDTV is nog een vrij nieuwe techniek en moet zich nog ontwikkelen. Voel jij daar niets voor, houdt niets of niemand jou tegen om de klantenservice te bellen en je HDTV-pakket op te zeggen. Kun je die 5,95 euro gebruiken voor die kaas.

LWolfs
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2010 17:23

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door LWolfs »

Je analogie slaat als een tang op een varken en laat zien dat je totaal niet hebt nagedacht en dus te snel je conclusies trekt.

Ziggo levert tegen betaling een dienst, namelijk het doorgeven van een signaal. Zij geven dit signaal door aan haar klanten. Ziggo geeft door wat omroeporganisaties uitzenden. Wanneer een programma in SD wordt geleverd kan Ziggo hier geen HD van maken, hoe graag jij dat ook wil.

Wanneer jij kaas gaat kopen in de supermarkt en het vakkenvullertje vertelt jou dat er vandaag alleen maar kilostukken jong belegen binnen zijn gekomen en dat die pondstukken oude kaas, die jij wilt hebben, niet meer voorradig zijn, kun je stennis maken daar in die supermarkt. Maar de supermarkt treft geen blaam, zij lijden zelfs derving door de nee-verkoop aan jou.

HDTV is nog een vrij nieuwe techniek en moet zich nog ontwikkelen. Voel jij daar niets voor, houdt niets of niemand jou tegen om de klantenservice te bellen en je HDTV-pakket op te zeggen. Kun je die 5,95 euro gebruiken voor die kaas.
Oeit......kort lontje..of een Ziggo fan/medewerker.

Ik vind het helemaal niet erg als iemand het niet met mij eens is hoor.

Laten we het zo zeggen:

Ik neem HD-tv af; ik betaal hiervoor en krijg veelal een opgewaardeerd SD signaal...nee daar mag je niets over zeggen en moet blij zijn met hetgeen je krijgt

HD TV nieuw..? Ik zie in aankondigingen dat er al HD-3D uitzendingen komen. Hoe noemen we dat dan ? Oh nee ik trek alweer te snel conclusies en begin een varken te meppen :lol:

Zjaziza
Berichten: 8
Lid geworden op: 31 mei 2010 23:17

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Zjaziza »

Ik heb gezegd dat je analogie nergens op slaat. Niet dat jij niet ontevreden mag zijn.

Als jij ontevreden bent over de kwaliteit, zeg je toch gewoon dat pakket op?

Wat is oud en wat is nieuw? Feit is dat het merendeel van de omroepen het kennelijk nog niet rendabel acht om in HD uit te zenden, enkel bepaalde zenders en dan kennelijk ook nog niet alle programma's. In dat opzicht is de techniek nog niet overal toegepast. Dit zal vast nog wel komen, alleen niet zo snel als jij hoopt.

Wellicht kun je dus gaan klagen bij de Nederlandse omroepen die niet al hun programma's in HD uitzenden. Maar klaag niet dat Ziggo het signaal verprutst, want Ziggo is enkel het bedrijf dat het signaal doorgeeft.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

LWolfs schreef:
Je analogie slaat als een tang op een varken en laat zien dat je totaal niet hebt nagedacht en dus te snel je conclusies trekt.

Ziggo levert tegen betaling een dienst, namelijk het doorgeven van een signaal. Zij geven dit signaal door aan haar klanten. Ziggo geeft door wat omroeporganisaties uitzenden. Wanneer een programma in SD wordt geleverd kan Ziggo hier geen HD van maken, hoe graag jij dat ook wil.

Wanneer jij kaas gaat kopen in de supermarkt en het vakkenvullertje vertelt jou dat er vandaag alleen maar kilostukken jong belegen binnen zijn gekomen en dat die pondstukken oude kaas, die jij wilt hebben, niet meer voorradig zijn, kun je stennis maken daar in die supermarkt. Maar de supermarkt treft geen blaam, zij lijden zelfs derving door de nee-verkoop aan jou.

HDTV is nog een vrij nieuwe techniek en moet zich nog ontwikkelen. Voel jij daar niets voor, houdt niets of niemand jou tegen om de klantenservice te bellen en je HDTV-pakket op te zeggen. Kun je die 5,95 euro gebruiken voor die kaas.
Oeit......kort lontje..of een Ziggo fan/medewerker.

Ik vind het helemaal niet erg als iemand het niet met mij eens is hoor.

Laten we het zo zeggen:

Ik neem HD-tv af; ik betaal hiervoor en krijg veelal een opgewaardeerd SD signaal...nee daar mag je niets over zeggen en moet blij zijn met hetgeen je krijgt

HD TV nieuw..? Ik zie in aankondigingen dat er al HD-3D uitzendingen komen. Hoe noemen we dat dan ? Oh nee ik trek alweer te snel conclusies en begin een varken te meppen :lol:
vind het korte lontje wel meevallen.. de vergelijking van jouw gewoon dom.. Zolang maar enkele programma's in HD worden opgenomen, zul je dus ook maar weinig in HD kwaliteit zien.

Erwin uit Oosterhout
Berichten: 396
Lid geworden op: 21 feb 2007 19:54

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Erwin uit Oosterhout »

Zelf zit ik bij KPN.

Ze adverteren voor de HD zenders met super scherp beeld en superieur geluid.

Superieur geluid? Ja, alleen bij HD Discovery, maar de rest is gewoon geluid.
Super scherp beeld? Sommige HD zenders wel en bij sommige HD zender schilt het per uitzending.

Bij KPN was het in eerste instantie gratis (lekker makertje?) en nu moet je er voor betalen. Ik wil best betalen voor kwaliteit, maar dan moeten ze die wel leveren en dat is niet het geval.

Volgens mij is dit bij alle providers hetzelfde.

alweer pech
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2010 18:50

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door alweer pech »

Ik wil toch graag even kwijt dat de dhr wolfs wel gelijk heeft.
Het is niet voor niks dat bij RADAR ZIGGO een HELE SLECHTE beoordeling krijgt en ik deel hun mening ZIGGO is niet correct egaal wat sommige van jullie anders beweren ZIGGO PRESTEERD ONDER DE MAAT en dat is een feit.
Je hebt maar weinig keus en zovlug ik die kan veranderen is ZIGGO voor mij gedaan wat een waardeloze arrogante houding hebben ze, en service nou breek mij de bek niet open ik denk dat hun een instap hebben van een ieder die kan praten ook service kan leveren maar helaas ze zijn vergeten dat de service medewerkers ook moeten kunnen lezen en begrijpen waar de problemen zijn.
Als het aan mij ligt mag ZIGGO een serieuze aanklacht krijgen en ik zal hier zonder blikken of blozen direct aan meewerken.

Ziggo beter beeld met HD je hebt wel een stel zeer goede ogen nodig om iets op de achtergrond te kunnen zien ZIGGO schei toch uit met die flauwekul :oops:

LWolfs
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jun 2010 17:23

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door LWolfs »

@Pindakaaspotje: Je mist de essentie: "je koopt iets, maar je krijgt het niet: kan/mag dat wel". Geef relevant commentaar !

@Zjaziza: Ik heb geen consumenten-relatie met een omroep, maar wel met de kabelmaatschappij die iets anders levert dan het zegt.


Het is absoluut niet de bedoeling om Ziggo in de grond te boren: andere maatschappijen doen hetzelfde, lees ik elders op 't Net. Als het geen HD is, noem het dan geen HD, en ga geen verwachtingen wekken, zou ik willen zeggen.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

LWolfs schreef:@Pindakaaspotje: Je mist de essentie: "je koopt iets, maar je krijgt het niet: kan/mag dat wel". Geef relevant commentaar !
dat is niet waar. je krijgt het wel degelijk. Er zijn wel programma's die in HD worden aangeboden, alleen niet alles.. En ja dat is niet de schuld van ziggo... je zou het hooguit een beetje misleidend adverteren noemen, alleen dat gebeurt bij alles.

UPC M.J
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 jun 2010 18:15

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door UPC M.J »

LWolfs,

Ik vind dat je gelijk hebt over de zenders.

Echter kan ziggo hier niet veel aan doen. Als ned1 ned2 ned3 besluiten om HD uit te gaan zenden dan ontvang je dat automatisch van ziggo. Maar om een voorbeeld te geven als RTL4 zelf niet besluit om HD uit te gaan zenden kan ziggo onmogelijk van RTL eisen dat ze HD moet uitzenden omdat ze dan ontevreden klanten krijgen. Misschien een tip voor Ziggo wat UPC daarintegen wel heeft is op de website vooraf te noteren welke zenders in HD zijn. UPC is overigens de meeste ontwikkelde provider die vlekkeloos superbeeld en geluid levert op de volgende Qua HDzenders:

Nederland 1 HD
Nederland 2 HD
Nederland 3 HD
RTL4 HD
RTL5 HD
RTL7 HD
RTL8 HD
Eurosport HD
HISTORY HD
Discovery HD
National Geographic Channel HD
MTVN HD
Eén HD
myZen.tv HD

Onderstaande extra zenders zijn apart verkrijgbaar en beschikken elk over een HD zender:

Film1
Sport 1



Einde bericht :D

Ziggo Web Nico

Re: [Ziggo] Uitbreiding HD pakket

Ongelezen bericht door Ziggo Web Nico »

Inderdaad, het is natuurlijk ieders eigen keus om wel of geen abonnement te nemen op de additie HD.

Zoals gezegd, niet alle content is native-HD. Waar de content niet native-HD is wordt dit ge-upscaled. Uiteraard is het onze wens alles in native-HD uit te zenden maar daarvoor zijn we afhankelijk van onze content providers. Hier zijn we open in!

Hier nog even het statement van SBS6, waarbij ook duidelijk melding wordt gemaakt van een groeiend aanbod native-HD materiaal. Iets waar we naar uitzien!

Andre Kreuzen, Zakelijk Directeur SBS: “Het is fantastisch dat per 1 juni ook de abonnees van Ziggo ervoor kunnen kiezen om onze drie zenders, NET 5, SBS 6 en Veronica, in HD-kwaliteit te bekijken. Iets wat met ons groeiende aanbod van programma’s in native HD zeker de moeite waard is. Zo kan de kijker nu al in optimale HD-kwaliteit genieten van topseries als NCIS en NCIS Los Angeles, Grey’s Anatomy, The Pacific en de nieuwe NET 5-serie Cougar Town”.

Vriendelijke groet,
Ziggo Webteam, Nico

Gesloten