LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] basic fit

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
sanr80
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2010 11:43

basic fit

Ongelezen bericht door sanr80 »

Ik heb vorig jaar een jaarabonnement afgesloten bij basic fit op 24-3.
Ik heb 15 jan schriftelijk opgezegd,aangezien er een opzeg termijn staat van 2 maanden.
Dit heb ik dus helaas niet aangetekend gedaan, dit was wel beter geweest, maar dit staat overigens ook niet vermeld in de overeenkomst.

Vorige week kreeg ik een brief van het incasso bureau op de deurmat dat ik het jaarbedrag binnen 10 dagen diende over te maken. Tussentijd heb ik niets vernomen van basic fit. Ik heb gelijk het hoofdbureau geprobeerd te bellen, zij zijn moeilijk tot niet te bereiken en ook mailcontact is niet mogelijk.

Hierop ben bij de vestiging langs geweest die mij niet konden helpen,ik diende vrijdag terug te komen aangezien dan de teamleider aanwezig was.
Vrijdag heb ik de teamleider bezocht, hij ging het hoofdbureau mailen, aangezien ook hij niet kon bellen. Een bevestiging van opzegging schijn je binnen te krijgen via de sms. Deze heb ik dus niet gehad. Vreemd dat dit ook niet schriftelijk gaat.

Vandaag (een week nadat ik de teamleider bezocht had) kreeg ik een sms binnen: basic fit heeft geen opzegging van u ontvangen.

De service van telefonisch contact zit er dus ook niet in.
Hierop heb ik het nummer terug gebeld, ik kreeg de teamleider van de vestiging. Het is mijn woord tegen die van hun en ik moet bewijzen dat ik de brief verstuurd heb. Opnieuw uitprinten van de opzegbrief is geen optie want dan kon ik de datum aanpassen zei hij. Daarnaast werd het van het weekend mooi weer?!

Ik heb de comsumentenbond en de rechtswinkel de situatie voorgelegd.
Er wordt aangegeven dat dit toch een hele lastige situatie is, aangezien er weinig tot niets te bewijzen valt voor mij en ik contact op kan nemen met de branche vereniging of naar de geschillen commissie dien te stappen.
Nu blijken ze ook niet bij een branche vereninging aangesloten te zijn,
(volgens mij wist de teamleider niet eens waar ik het over had) dus hier is hier verder ook niets mee te doen.

Het komt erop neer dat ik een brief naar de klantenservise dient te sturen om te kijken of er nog een oplossing valt te behalen.
Ik heb er een hard hoofd in, maar ga dit zeker doen!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: basic fit

Ongelezen bericht door gerland »

Als het niet tot een voor u bevredigende oplossing komt, vergeet dan vooral niet nu al het lopende abonnement op te zeggen, en verzeker u er van dat u een bewijs van opzegging in uw bezit heeft.

sanr80
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2010 11:43

Re: basic fit

Ongelezen bericht door sanr80 »

gerland schreef:Als het niet tot een voor u bevredigende oplossing komt, vergeet dan vooral niet nu al het lopende abonnement op te zeggen, en verzeker u er van dat u een bewijs van opzegging in uw bezit heeft.
Bedankt voor het meedenken!
De teamleider gaf vandaag aan dat hij opgezegd had voor mij voor het volgende jaar, maar daar ga ik inderdaad maar niet vanuit.
Dat regel ik zelf!

Gesloten