| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Vodafone
Vodafone
Al minstens tien jaar ben ik een mobiele telefonie klant bij Vodafone.
Recentelijk werd ik gebeld door een medewerkster van Vodafone. Ze konden mij een abonnement aanbieden voor 8,95 Euro. Ik zat op mijn werk en ik bel liever niet prive op mijn werk, maar ik heb de dame toch te woord gestaan. Ze vroeg hoeveel ik normaal bel, eerlijk gezegd had ik daar niet zoveel idee van. Volgens haar zou ik voordeliger uit zijn. Ik ben op het voorstel in gegaan en heb de SIM kaart en papieren niet lang daarna ontvangen. Ik heb het contract getekend en geretourneerd. Het abonnement zou 14 mei actief worden. Wij zouden van 13 mei tot en met 15 mei naar Brugge gaan, dus ik heb de SIM kaart mee genomen.
De 14e mei heb ik de SIM kaart vervangen, maar ik kreeg mijn telefoon niet aan de praat. De oude SIM kaart deed het vervolgens ook niet meer. Zondag toen we terug waren geprobeerd naar Vodafone te bellen, maar op zondag zijn ze onbereikbaar. Ben vervolgens op de Vodafone website gegaan en kwam er daar achter dat je met een prepaid telefoon helemaal geen SIM kaart voor een abonnement kunt gebruiken. Ik heb met het zelfde nummer al meer dan tien jaar PREPAID gebeld, Vodafone belt mij om een abonnement aan te bieden, maar vertelt er NIET bij dat ik aan de SIM kaart voor een abonnement NIETS heb met mijn prepaid telefoon. Maandag 17 mei gebeld vanaf mijn werk, het viel nog niet mee om iemand aan te telefoon te krijgen. De enige manier om zo snel mogelijk te bellen, zou de aanschaf van een prepaid setje zijn. Ik heb gezegd dat ik het abonnement op zeg en heb een prepaid setje in de Vodafone winkel gehaald. Het beltegoed dat ik nog had op mijn meer dan tien jaar oude Vodafone prepaid SIM ben ik kwijt. Tevens ben ik nu mijn oude telefoonnummer kwijt, wat ik helemaal niet wilde en ik ben dagen lang onbereikbaar geweest in Brugge en kon zelf ook niet bellen. Ik moet nog bericht krijgen dat het abonnement daadwerkelijk is beeindigt. De mogelijkheid zou zeven werkdagen lang bestaan en dan hang ik voor een jaar aan dat abonnement.
Recentelijk werd ik gebeld door een medewerkster van Vodafone. Ze konden mij een abonnement aanbieden voor 8,95 Euro. Ik zat op mijn werk en ik bel liever niet prive op mijn werk, maar ik heb de dame toch te woord gestaan. Ze vroeg hoeveel ik normaal bel, eerlijk gezegd had ik daar niet zoveel idee van. Volgens haar zou ik voordeliger uit zijn. Ik ben op het voorstel in gegaan en heb de SIM kaart en papieren niet lang daarna ontvangen. Ik heb het contract getekend en geretourneerd. Het abonnement zou 14 mei actief worden. Wij zouden van 13 mei tot en met 15 mei naar Brugge gaan, dus ik heb de SIM kaart mee genomen.
De 14e mei heb ik de SIM kaart vervangen, maar ik kreeg mijn telefoon niet aan de praat. De oude SIM kaart deed het vervolgens ook niet meer. Zondag toen we terug waren geprobeerd naar Vodafone te bellen, maar op zondag zijn ze onbereikbaar. Ben vervolgens op de Vodafone website gegaan en kwam er daar achter dat je met een prepaid telefoon helemaal geen SIM kaart voor een abonnement kunt gebruiken. Ik heb met het zelfde nummer al meer dan tien jaar PREPAID gebeld, Vodafone belt mij om een abonnement aan te bieden, maar vertelt er NIET bij dat ik aan de SIM kaart voor een abonnement NIETS heb met mijn prepaid telefoon. Maandag 17 mei gebeld vanaf mijn werk, het viel nog niet mee om iemand aan te telefoon te krijgen. De enige manier om zo snel mogelijk te bellen, zou de aanschaf van een prepaid setje zijn. Ik heb gezegd dat ik het abonnement op zeg en heb een prepaid setje in de Vodafone winkel gehaald. Het beltegoed dat ik nog had op mijn meer dan tien jaar oude Vodafone prepaid SIM ben ik kwijt. Tevens ben ik nu mijn oude telefoonnummer kwijt, wat ik helemaal niet wilde en ik ben dagen lang onbereikbaar geweest in Brugge en kon zelf ook niet bellen. Ik moet nog bericht krijgen dat het abonnement daadwerkelijk is beeindigt. De mogelijkheid zou zeven werkdagen lang bestaan en dan hang ik voor een jaar aan dat abonnement.
Laatst gewijzigd door EllesP op 20 mei 2010 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Vodafone
Gisteren heb ik drie e-mails gestuurd naar Vodafone om te klagen en mijn oude nummer terug te vragen en om om bevestiging te vragen van beeindiging van het abonnement. Ik ben nu benieuwd of ik een reactie krijg.
Wanneer je een e-mail schrijft kan je maar 100 karakters typen, met zo weinig karakters kon ik mijn verhaal niet goed doen.
Vodafone heeft me nu frustratie, tijd en geld gekost. Meer dan tien jaar was ik een tevreden klant, maar nu ben ik BOOS
.
Wanneer je een e-mail schrijft kan je maar 100 karakters typen, met zo weinig karakters kon ik mijn verhaal niet goed doen.
Vodafone heeft me nu frustratie, tijd en geld gekost. Meer dan tien jaar was ik een tevreden klant, maar nu ben ik BOOS
-
Superdude73
Tja Ellesp, ik ben inmiddels 15 jaar klant bij Libertel/Vodafone. Er zit een duidelijke neergang in de manier hoe dit bedrijf met haar klanten omgaat. Dit heeft voor mij in ieder geval vandaag een hoogtepunt bereikt. Afgelopen maandag gebeld met de klantenservice over de mogelijkheden om mijn 2 abonnementen te verlengen aangezien de twee toestellen nodig aan vervanging toe zijn. Buiten het feit dat de genoemde bedragen in dit gesprek niet echt een aanbieding genoemd kunnen worden, heb ik toegestemd om een OFFERTE per email te ontvangen. Ook hierin staat dat het om een voorstel gaat en niet om een bestelling. Echter, ontvang ik vandaag een factuur (weliswaar €0) waarop een de bevestiging van een nieuw toestel staat welke ook nog eens anders is dan waarover gesproken. Meteen gebeld, duurde erg lang voordat je iemand aan de lijn krijgt maar duurde nog langer voordat dit uitgezocht was. Blijkt dat er "een verlenging" geboekt is en het nieuwe toestel tevens per koerier verstuurd is. Dan breekt toch mijn klomp! Ze heeft ook nog eens een paar keer gevraagd of ik de verlenging dan toch niet wilde accepteren met het nieuwe toestel: NEE! Contractverlenging is het als goed is geannuleerd en toestel zal ik weigeren bij levering. Hopelijk gaat dit goed, want de laatste keer dat ik iets gewijzigd heb bij Vodafone heeft dit 4 maanden bellen, emailen en zelfs klachtenbrieven sturen gekost om dit recht te zetten. Wat mij betreft meteen mijn laatste jaar bij Vodafone, ik ga mij eens rustig oriënteren. Helaas heb ik niet de illusie dat andere providers veel beter zijn, maar het is ongelooflijk dat dit soort "Energie-leverancier-praktijken" nu ook al tot de telecommarkt doorgedrongen zijn. Een ieder is dus gewaarschuwd als je informatie zoekt bij Vodafone......
Alles is altijd rustig voortgekabbeld vanaf dat ik klant werd, nooit iets veranderd, nooit de klantenservice nodig gehad. Hadden ze mij niet gebeld dan was alles gewoon op de oude manier voort blijven kabbelen, geen vuiltje aan de lucht. Dankzij hun telefoontje, waar ik niet om heb gevraagd, ben ik in de sh*t geraakt. Dagen geen telefoon/SMS meer, mijn oude nummer kwijt, een contract waar ik misschien niet meer vanaf geraak en geen bal aan heb (ja, alleen als ik een nieuwe telefoon aanschaf!), tijd kwijt vanwege hun telefoontje om mij het abonnement aan te smeren, meerdere malen naar Vodafone bellen nadat alles in de soep liep, op hun website surfen voor info en langs gaan bij de Vodafone winkel. Plus ik heb allerlei bekenden moeten informeren dat ik nu een ander nummer heb en dat ik niet zeker weet of dat voor tijdelijk of voor altijd is, kostte me tijd en geld. Geld kwijt vanwege kwijt zijn oude beltegoed, parkeergeld om naar de Vodafone winkel te gaan en aanschaf nieuwe SIM kaart. En dan nog de woede, frustratie, extra grijze haren. Ik heb dieren waar andere mensen op pasten en toen ik in Brugge zat was ik door de verzorgers van mijn dieren niet te bereiken. Dat heeft toch ook wel een beetje mijn weekendje Brugge verknald
.
Hadden ze mij niet gebeld in de eerste plaats dan zou alles op de oude voet verder zijn gegaan, ik nog steeds tevreden Vodafone klant, geen problemen, geen extra kosten voor niks, noppes, nada, had ik mijn oude nummer gewoon nog gehad.
Hadden ze mij niet gebeld in de eerste plaats dan zou alles op de oude voet verder zijn gegaan, ik nog steeds tevreden Vodafone klant, geen problemen, geen extra kosten voor niks, noppes, nada, had ik mijn oude nummer gewoon nog gehad.
Laatst gewijzigd door EllesP op 20 mei 2010 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu ik berichten ben gaan lezen over Vodafone ben ik me rot geschrokken! Ik heb nooit geweten dat ze zo klantonvriendelijk zijn.
Ik ben nu erg bang dat ze doodleuk iedere maand geld van mijn rekening gaan schrijven voor iets dat ik niet gebruik en dat ik heb GEANNULEERD (OP TIJD!).
Ik ben nu erg bang dat ze doodleuk iedere maand geld van mijn rekening gaan schrijven voor iets dat ik niet gebruik en dat ik heb GEANNULEERD (OP TIJD!).
Gisterenavond gekeken, maar Vodafone had toen gelukkig nog geen geld van mijn rekening af geschreven. Misschien dat het dan in ieder geval wel gelukt is om het abonnement stop te zetten....
Zit ik nog steeds met het feit dat ik mijn oude nummer kwijt ben
. Er is nog niet op mijn drie e-mails gereageerd. En ik heb ook de bevestiging van het stopzetten van het abonnement die ze naar mijn mailbox zouden sturen, niet ontvangen. Er was mij telefonisch om het e-mail adres gevraagd waar ze die bevestiging naartoe konden sturen.
Zou het zin hebben dat ik nu nog eens probeer te bellen naar Vodafone?
Zit ik nog steeds met het feit dat ik mijn oude nummer kwijt ben
Zou het zin hebben dat ik nu nog eens probeer te bellen naar Vodafone?
Ik heb zojuist gebeld en de dame die mij te woord stond, vertelde mij dat de annulering in werking is gesteld. Men had mijn e-mail adres niet juist genoteerd. Ik heb gevraagd of ik gewoon weer prepaid zou kunnen bellen met mijn oude nummer. Ze zou er mee aan de slag gaan, nu ga ik heel hard duimen...
Gisteren ontving ik een welkomstbrief van Vodafone voor nieuwe abonnees
.
De brief was opgesteld op 25 mei.
Ik heb nog nooit zo'n slechte klantenservice mee gemaakt!!
De brief was opgesteld op 25 mei.
Ik heb nog nooit zo'n slechte klantenservice mee gemaakt!!
-
Superdude73
Zojuist wederom klantenservice gesproken, mijn besluit staat vast. Ik neem afscheid van deze bar slechte organisatie...
-
Marjolein01
Hou op, schei uit. Ik heb nog nooit zo'n klantonvriendelijk bedrijf meegemaakt.
Ik stap eind vorig jaar over naar een tweejarig SIMonly abonnement bij Vodafone. Al gauw blijkt dat mijn abonnement niet toereikend is en ik bel Vodafone om naar een abonnement met meer belminuten over te stappen. Vodafone meldt dat dit wel kan maar dat ik geen gebruik van de geldende actietarieven kan maken en voor elk abonnement het volle pond moet betalen, de resterende maanden op mijn oude abonnement alsnog betaald moesten worden en ik een boete kreeg wegens overstappen binnen een contract.
Ik geef aan dat ik dat heel merkwaardig vind dat een klant die bij Vodafone wil blijven en zelfs meer belminuten wil afnemen daar blijkbaar voor gestraft wordt.
Vanuit Vodafone werd er toen aangegeven dat de boete wel kwijtgescholden kon worden maar de rest bleef staan. Er mag namelijk per periode per persoon 1 actietarief gerekend worden. Aangezien ik op mn oude abonnemnt al actie had en die liep tot 15/12/2011.
Ik rekende voor dat ze overstappen naar een andere provider wel heel aantrekkelijk maken op deze wijze. Het antwoord kwam er op neer dat ik dat dan maar moest doen. Ik heb dit uiteraard ook direct gedaan.
Begin deze week ontvang ik een eindafrekening van de resterende abonnementskosten van ruim €250,-.
Op mijn abonnement zaten nog ongeveer 19,5 maanden a €7,95 per maand, de rekening was in mijn optiek dus ruim €100,- te hoog!
Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice van Vodafone voor tekst en uitleg. Blijkt dat er bij een opzegging de afkoopsom niet opgebouwd wordt uit de actieprijs van 7,95, maar de originele prijs van 12,95. Heel vreemd aangezien zij zelf aangeven dat je binnen je oude abonnementsperiode geen nieuw abonnement tegen actietarief kan afsluiten omdat er op je oude abonnement al actie zit.
Die actietarieven gelden blijkbaar alleen in het voordeel van Vodafone en niet in het voordeel van de klant. Actie of geen actie, ik heb iets aangekocht voor een vastgesteld tarief. Of ik het nu ineens voldoe of maandelijks, dat tarief is vastgesteld en zou niet gewijzigd mogen worden.
Ik stap eind vorig jaar over naar een tweejarig SIMonly abonnement bij Vodafone. Al gauw blijkt dat mijn abonnement niet toereikend is en ik bel Vodafone om naar een abonnement met meer belminuten over te stappen. Vodafone meldt dat dit wel kan maar dat ik geen gebruik van de geldende actietarieven kan maken en voor elk abonnement het volle pond moet betalen, de resterende maanden op mijn oude abonnement alsnog betaald moesten worden en ik een boete kreeg wegens overstappen binnen een contract.
Ik geef aan dat ik dat heel merkwaardig vind dat een klant die bij Vodafone wil blijven en zelfs meer belminuten wil afnemen daar blijkbaar voor gestraft wordt.
Vanuit Vodafone werd er toen aangegeven dat de boete wel kwijtgescholden kon worden maar de rest bleef staan. Er mag namelijk per periode per persoon 1 actietarief gerekend worden. Aangezien ik op mn oude abonnemnt al actie had en die liep tot 15/12/2011.
Ik rekende voor dat ze overstappen naar een andere provider wel heel aantrekkelijk maken op deze wijze. Het antwoord kwam er op neer dat ik dat dan maar moest doen. Ik heb dit uiteraard ook direct gedaan.
Begin deze week ontvang ik een eindafrekening van de resterende abonnementskosten van ruim €250,-.
Op mijn abonnement zaten nog ongeveer 19,5 maanden a €7,95 per maand, de rekening was in mijn optiek dus ruim €100,- te hoog!
Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice van Vodafone voor tekst en uitleg. Blijkt dat er bij een opzegging de afkoopsom niet opgebouwd wordt uit de actieprijs van 7,95, maar de originele prijs van 12,95. Heel vreemd aangezien zij zelf aangeven dat je binnen je oude abonnementsperiode geen nieuw abonnement tegen actietarief kan afsluiten omdat er op je oude abonnement al actie zit.
Die actietarieven gelden blijkbaar alleen in het voordeel van Vodafone en niet in het voordeel van de klant. Actie of geen actie, ik heb iets aangekocht voor een vastgesteld tarief. Of ik het nu ineens voldoe of maandelijks, dat tarief is vastgesteld en zou niet gewijzigd mogen worden.
Ach de aanbieders kunnen maken en breken wat ze willen. De consument is gewoon weer de dupe, uiteindelijk betalen wij weer de rekening van de kortingen die zij "geven". Er wordt alleen maar gestunt met deze prijzen, blijkt gewoon uit dat het dus goedkoper kan!!!
U kunt uw abonnement eerder dan de afgesproken einddatum van uw contract beëindigen tegen betaling van een afkoopsom. Deze bestaat uit alle maanden abonnementskosten tot het einde van de minimale contractperiode, met een minimum van 1 maand. Een eventuele korting op uw abonnementskosten vervalt.
Dit zijn de voorwaarden die Telfort hanteert.
Dus ook Telfort werkt op deze wijze
Afkopen tegen een maand of 4 abonnementstarief vind ik niet meer dan redelijk, deze 'regeltjes' zijn niet meer van deze tijd.
U kunt uw abonnement eerder dan de afgesproken einddatum van uw contract beëindigen tegen betaling van een afkoopsom. Deze bestaat uit alle maanden abonnementskosten tot het einde van de minimale contractperiode, met een minimum van 1 maand. Een eventuele korting op uw abonnementskosten vervalt.
Dit zijn de voorwaarden die Telfort hanteert.
Dus ook Telfort werkt op deze wijze
Afkopen tegen een maand of 4 abonnementstarief vind ik niet meer dan redelijk, deze 'regeltjes' zijn niet meer van deze tijd.
De wonderen zijn misschien toch nog niet de wereld uit, kreeg vandaag deze e-mail:
Geachte mevrouw P....,
Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat de overgang naar het abonnement niet naar behoren is gegaan.
Namens Vodafone bied ik mijn excuses aan, dit is niet de normale gang van zaken.
Er is een prepaid pakket naar u verstuurd waarop uw nummer 06******** staat, het nummer word per 03-06 overgezet zodat u weer gebruik kunt maken van prepaid.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Geachte mevrouw P....,
Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft dat de overgang naar het abonnement niet naar behoren is gegaan.
Namens Vodafone bied ik mijn excuses aan, dit is niet de normale gang van zaken.
Er is een prepaid pakket naar u verstuurd waarop uw nummer 06******** staat, het nummer word per 03-06 overgezet zodat u weer gebruik kunt maken van prepaid.
Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn Klantenservice in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.
Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice
Ik had gisteren nog geen nieuwe SIM kaart binnen....
Ik kreeg gisteren een SIM kaart, maar voor een heel ander nummer dan mijn oude nummer. Ik had zelf al een nieuwe SIM kaart gekocht, anders had ik al die tijd helemaal niet kunnen bellen en ook niet kunnen mailen met Vodafone, want daarvoor moet je je tel. nummer geven en dan sturen ze een password naar je op dat nummer om in te kunnen loggen om te kunnen mailen.
Ik ga er nu maar wel van uit dat het abonnement i.i.g. geannuleerd is.
Ik ga er nu maar wel van uit dat het abonnement i.i.g. geannuleerd is.
Vodafone heeft nu toch 14,70 Euro van mijn rekening afgeschreven. Ik heb een creditnota ontvangen voor het zelfde bedrag. Deze credit nota zal met de volgende rekening worden verrekend, echter er zal nooit een volgende rekening komen, want ik bel prepaid
.
Ondertussen krijg ik er bijna spijt van dat ik niet toch een telefoon heb aangeschaft voor een abonnement en het abonnement maar heb voort gezet. Had achteraf gezien nog wel duurder geweest, maar had wel minder problemen gegeven misschien.
Hoe zijn hier de meningen over Simyo?
Hoe zijn hier de meningen over Simyo?
Ook hier na vele jaren klant te zijn bij vodafoon en ze ook eigenlijk niet nodig had een probleem,alleen nu met een winkel,lees hieronder op de link mijn verhaal.
Dit is het laatste jaar dat ik bij vodafoon ben.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=82593
Dit is het laatste jaar dat ik bij vodafoon ben.
http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 25&t=82593
-
Marjolein01
Ik wou dat ik dit allemaal had gelezen voordat ik een abonnement daar afsloot. Ik heb nu gebeld en een aantal mails gestuurd om het adres voor de klachtenadministratie te achterhalen. Reactie op emails is de standaardriedel: Wij kunnen geen persoonlijke informatie verstrekken via email, u moet inloggen bij my Vodafone. Bent u (nog) geen lid, dan kunt u contact opnemen met de klantenservice. Met daaronder een link naar het emailadres waar de mail vandaan komt. Werkelijk! Ik wil alleen het adres waar mijn klacht heen kan! telefonisch kan niemand mij helpen want klachten moeten schriftelijk. Wat is het adres? Daarvoor kunt u terecht op de site mevrouw.
Ik heb geloof ik alle pagina's van de site doorlopen, op alle steekwoorden die met klacht/klagen betrekking houden maar geen sucecs.
Uiteindelijk heb ik op adres Vodafone gezocht en dat leverde zowaar iets op.
Er zijn vast meer mensen die dit zoeken, dus bij deze:
Vodafone Klantenservice
Antwoordnummer 5555
6200 VC Maastricht
En het is een antwoordnummer dus postzegels plakken is overbodig.
Succes!
Ik heb geloof ik alle pagina's van de site doorlopen, op alle steekwoorden die met klacht/klagen betrekking houden maar geen sucecs.
Uiteindelijk heb ik op adres Vodafone gezocht en dat leverde zowaar iets op.
Er zijn vast meer mensen die dit zoeken, dus bij deze:
Vodafone Klantenservice
Antwoordnummer 5555
6200 VC Maastricht
En het is een antwoordnummer dus postzegels plakken is overbodig.
Succes!
Dankjewel marjolein,daar gaat zeker een brief naar to om mijn ongenoegen te uiten.
-
Marjolein01
Ik werd vanochtend gebeld nav mijn klachtenbrief. Het oordeel: "Vodafone heeft besloten om bij uitzondering een tegemoetkoming te doen inzake de eindafrekening van uw abonnement."
Ik krijg zoals ik had gevraagd een nieuwe rekening gebaseerd op het aantal resterende maanden X het oorspronkelijke lage tarief.
Het heeft wat voeten in aarde gehad maar uiteindelijk ben ik wel heel blij met deze oplossing. Waren al hun medewerkers maar zo voorkomend en klantvriendelijk!
Succes!
Ik krijg zoals ik had gevraagd een nieuwe rekening gebaseerd op het aantal resterende maanden X het oorspronkelijke lage tarief.
Het heeft wat voeten in aarde gehad maar uiteindelijk ben ik wel heel blij met deze oplossing. Waren al hun medewerkers maar zo voorkomend en klantvriendelijk!
Succes!