LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met KCR containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
comecme

Re: problemen met KCR containerreiniging

Ongelezen bericht door comecme »

Voor de verandering eens een positief bericht :) .

Sinds begin 2009 maak ik gebruik van de diensten van BDR. Zoals al eerder vermeld in de thread is dat eigenlijk hetzelfde bedrijf als KCR (de incasso van m'n abonnement gaat dan ook naar KLANTSERV CONTAINERREINI, KCR dus). Tot nog toe hebben we geen problemen gehad en wordt m'n duocontainer netjes elke twee weken gereinigd.

Sterker nog: ik had oorpronkelijk zowel aan de deur een abonnement bij KCR genomen als later via internet bij BDR. Ik had namelijk gelezen dat KCR failliet zou zijn en nog niets van ze gehoord. Een poos later kreeg ik echter zowel van KCR als van BDR een sticker voor op de container. Na een belletje (ik weet eerlijk gezeg niet meer of dat naar KCR of naar BDR was) is dat echter opgelost. Ik geloof dat BDR ook nog eens goedkoper is dan KCR.

Op de website van mijn gemeente is ook gewoon te vinden dat BDR in de gemeente de reiniging doet. Ik neem aan dat dat betekent dat er ook contact bestaat tussen de gemeente en het bedrijf. Wel is vreemd dat de website van de gemeente een ander telefoonnummer (0165 - 320290) noemt dan de website (http://www.bdr.nu) van BDR (0186-610576).

Ik ga BDR nu nog maar eens testen op klantvriendelijkheid. Onze gemeente stapt over van het gebruik van duobakken naar een grijze en een groene bak. Ik heb BDR dan ook verzocht m'n abonnement om te zetten naar een abonnement voor alleen de groene bak. Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren en wat de reactie is.

pépé

Ongelezen bericht door pépé »

:twisted: :evil:

Ik vrees dat die BDR-KCR dikke oorlog gaat krijgen met mij.
Ze hebben ondanks mijn aangetekende brief en retour zenden stickers gisteren €70 van mijn rekening gehaald.
Dus dat wordt morgen aangifte en een briefje naar "Opgelicht" om er de hoofdrol in te krijgen.
Ze zijn nog niet klaar met mij.
Laatst gewijzigd door pépé op 17 mar 2010 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.

comecme

Ongelezen bericht door comecme »

comecme schreef:...
Ik ga BDR nu nog maar eens testen op klantvriendelijkheid. Onze gemeente stapt over van het gebruik van duobakken naar een grijze en een groene bak. Ik heb BDR dan ook verzocht m'n abonnement om te zetten naar een abonnement voor alleen de groene bak. Ik ben benieuwd hoe snel ze reageren en wat de reactie is.
Ik heb gisteravond om 20:45 een mailtje gestuurd en had vanochtend om 9:12 al antwoord van BDR. Per eerstvolgende kwartaal (ik heb al betaald tot 1 juni) wordt m'n abonnement gewijzigd naar alleen de groene bak. Geen probleem.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

Ik heb een tijdje terug een brief mogen ontvangen dat KCR is overgenomen door BDR, en dat ik nu extra reinigingsbeurten krijg.

Eerlijk gezegd komen ze bij mij wel altijd netjes schoonmaken. Wel in het begin moeite moeten doen om überhaupt mijn stickers te krijgen. En spellen schijnt ook nogal een probleem te zijn. Elke keer wordt mijn naam weer verkracht, ook schijn ik regelmatig van geslacht te veranderen :mrgreen: . Maar op zich doen ze wel wat ze zeggen, mijn container ruikt regelmatig citroentjesfris.

pépé

devilicious schreef:Ik heb vorige week mijn abonnement bij KCR opgezegd, en dit is dus het juiste adres:
KCR Containerreiniging
Rembrandstraat 1
3262 HN Oud Beijerland.

Ik heb inmiddels ook antwoord van ze gehad (dat ik binnen 30 dgn het geld teruggestord krijg).... dus dit adres klopt zeker!!
Vreemd, ik heb mijn aangetekende opzegging hier naar gestuurd en ze blijken ze niet ontvangen.
Heb gebeld en ik moet het nu zenden naar:
BDR containerreiniging
Alberteinsteinstraat 26
3261 LP Oud-Beijerland

Eerst beweerde telefoniste dat opzeggen naar de postbus moet gestuurd worden.
Ik vroeg: hoe kan dat een aangetekend stuk nar postbus, er moet iemand zijn om te tekekn ontvangst?
Zij wist verder ook niet.

Ga nu bij TNT info vragen hoe aangetend stuk niet aankomt.
Kan iemand van jullie mij PM sturen voor telefonisch contact?

jajajaduobak

Ongelezen bericht door jajajaduobak »

Wij hebben vandaag een mooie brief ontvangen van kcr met het verhaal dat ze het contract verandert hebben naar 24keer perjaar en dat het jaar bedrag daardoor verdubbelt is.Ze zouden ons hier van op de hoogte hebben gesteld??? Heb net een advocaat gesproken en die zei dat dit niet mag.. En dat ik mijn poot stijf moest houden ivm het veranderen van het contract.. Heeft iemand hier ook problemen mee gehad of ervaar je hetzelfde????

grrrrrrrrrrrrrr een boze man :x :x :x :x :x :twisted: :evil: :twisted: :evil:

pépé

pépé schreef:
devilicious schreef: Ga nu bij TNT info vragen hoe aangetend stuk niet aankomt.
Kan iemand van jullie mij PM sturen voor telefonisch contact?
Zo heb via TNT tracktrace vastgesteld dat de opzegbrief 2 daag later (6-3-10) wel degelijk was aangekomen op het gegeven adres.
Dus die pipos hebben ferm gelogen.
Geld via terugboek opnieuw binnen gekregen.
Bij politie zei men als er weer geld wordt afgehaald aangifte doen. Nu konden ze niet veel omdat geld terug was. Ze weten nu wel dat die gasten hier ook bezig zijn.

Sturen die van BDR mij vandaag weer een pakket stickers die per omgaande retour zijn gegaan.
Tevens een mailtje naar Tros-Opgelicht gestuurd.

joure

Ongelezen bericht door joure »

KCR Containerreiniging: Waarschuwing aan inwoners en bedrijven

KCR Containerreiniging (BDR Containerreiniging) uit Oud-Beijerland heeft begin februari op het Moerven een contract verkocht voor het reinigen van een container. Het gevraagde bedrag is op 15 februari van de rekening van de betreffende huiseigenaar afgeschreven, maar tot op heden zijn er geen diensten geleverd. De bewoner van het Moerven heeft bedrag kunnen terugtrekken via zijn bank en ook contact opnemen met de politie. Let u altijd op met verkoop aan de deur. Wij hebben gecontroleerd: het bedrijf heeft bij ons geen ventvergunning gevraagd en was in ieder geval illegaal bezig.

Look-a-like facturen

Sinds kort zijn er weer look-a-like facturen in omloop: naar vele Veghelse en Erpse bedrijven zijn aanbiedingen verzonden van OfficeExpert, die lijken op facturen. In het klein staat aangegeven dat het een aanbieding is en geen factuur. Als u geen behoefte heeft aan dit product, deze facturen niet betalen.

BRON: Gemeente Veghel

http://www.veghel.nl/index.php?simactio ... ukid=22403

http://www.veghelinbeeld.nl/knipselkran ... bedrijven/

agaponnen

Ongelezen bericht door agaponnen »

BDR container reiniging zijn gewoon dieven in onze opinie. Een buitenlandse vrouw (Poolse) had via de deurverkoop een contract afgesloten, maar binnen de gestelde 8 dagen alles weer eretourneerd en afgezegd. Ongelukkigerwijze werd het automatische incasso. Na verloop van tijd kwam ik er achter, bij toeval, dat niet de gemeente reiniging (veronderstelling van deze mevr.) maar BDR aan het afschrijven was zonder hiervoor een contraprestatie te leveren. Dus nog illigaal ook. Bij meerdere malen aanschrijven en confrontaties met de gegevens die zij zelf gebruiken, nl. een lijst met het aantal containers dat dient te worden gereinigd in een bepaalde straat, waar dus niet deze container op vermeld was, uiteindelijk genoodzaakt zijn de Recht bij stand in te schakelen, welke het vervolgens ook liet afweten, net als de rechts winkel. M.a.w. een diefstal is geen diefstal als het bedrag tegen 400E ligt. Via een andere advokaat een second opinie gekregen en gevraagd (zie polis gegevens RB-verzekering), waarna de verzekering alles vergoed heeft. Echter de werkelijke dieven zijn de dans ontsprongen nl. BDR containerreiniging.
Uit telefonische en schriftelijke verklaringen blijkt dat dit kennelijk een lopende band historie heeft en al anderen ook mee genaait zijn. Heb alle bewijzen nog in bezit.
Hoe sneller deze dievenbende er aangaat hoe beter is mijn mening.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

KCR, BDR, Solvere B.V of weet ik veel welke namen ze allemaal hebben, het zijn ordinaire oplichters.
vandaag ben ik er achter gekomen via de KvK dat ze van 2006 tot heden geen enkel contract hebben gedagtekend. dus een ieder die er nu vanaf wil kan dit per direct doen, mits het contract voor dec. 2009 is aangegaan. in dec. is namelijk de wet colportage veranderd.

Hilzillah

Ongelezen bericht door Hilzillah »

Ik wordt er helemaal doodziek van KCR SOLVERE of weet ik veel heeft nu een officieel incasso bureau zo ver dat ze de zaak oppakken!

Ik kan weer fijn mijn eigen kostbare tijd investeren in die klotenklappers!!

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

ze hebben mij GGN deurwaarder op mijn dak gestuurd,
ik heb ze maar ff opgebeld en verteld dat er sinds 2006 tot heden geen enkel contract bij de KVK is gedeponeerd. daar stonden ze niet eens raar van te kijken maar ik moet wel even een briefje of een mailtje sturen waar mijn verhaaltje in staat. dan zouden ze dat met solvere overleggen.

ik zie al een rechtszaak aankomen ben ik bang. wat een hufters zijn het eigenlijk bij solvere.

maar mij maken ze niet bang, en zal eventueel alle mensen die problemen met KCR, BDR, Solvere of weet ik welke naam ze nog meer gebruiken bij elkaar te roepen om ze aan te pakken.

pépé

Valt mij de laatste tijd mee. Sinds ik hun stickers 3mnd geleden retour gedaan heb, niks meer gehoord. Ook bij controle bankrekening niks meer afgeschreven.
Blijkbaar hebben ze de boodschap begrepen, of ontdekt dat ik geen gemakkelijke ben als ze tegen mijn kar rijden. :mrgreen: :lol:

marnatje

Ongelezen bericht door marnatje »

Wij maken ook gebruik van hun dienst ( BDR dus ) maar hier wordt iedere keer netjes de bak schoongemaakt.

martijn101

Ongelezen bericht door martijn101 »

Ik heb ze afgelopen vrijdag ook aan de deur gehad in Alkmaar. Het bedrijf heet nu anders, maar komt uit dezelfde omgeving (Oudenbosch) vandaan.
Mij werd door de verkoper verteld dat ze me vandaag zouden terugbellen met de vraag of ik echt wilde dat zij mijn container zouden reinigen. Ik heb besloten om het niet te laten doen. Had echter wel al het fomulier ingevuld en ondertekend (helaas en dom).
Ze zouden mij vandaag bellen, maar dat werd uiteraard niet gedaan. Heb er uiteindelijk zelf 2 telefoontjes aan besteed.

- De eerste keer werd ik zeer onbeschoft behandeld en werd zelfs de verbinding verbroken toen ik wat "lastig" werd. Ze waren namelijk niet in staat om de overeenkomst telefonisch stop te zetten. Dat was mij door de verkoper anders verteld. En ik vroeg mij hardop af of ze hun eigen communicatie "intern" wel op orde hadden. Dat werd blijkbaar niet gewaardeerd.
- De tweede keer werd er iets meer geluisterd naar me (wat ook relatief is in deze) en werd mij verteld dat ze niks voor me konden doen telefonisch. Ik moest een en ander maar op de fax zetten. Kan niet zeggen dat de telefoniste nou echt heel klantvriendelijk was. Wat een muts. Heb nog gevraagd of ik haar baas aan de lijn kon krijgen, maar kreeg als antwoord dat die alleen schriftelijk bereikbaar is. Hierop antwoorde ik dat het hedentedage best bijzonder is dat iemand geen telefoon heeft. Werd niet erg gewaardeeerd geloof ik.

Tussen mijn eerste en 2e telefoontje in heb ik een aangetekende brief verstuurd naar het adres op de overeenkomst. Waarschijnlijk komt deze niet aan, aangezien het een postbusadres is begreep ik later. Op de overeenkomst wordt echter wel gesproken over een aangetekende brief. Helaas: waarschijnlijk 7 Euro down the drain.

Heb ze naar aanleiding van mijn 2e telefoontje een fax gestuurd met bovendien de mededeling dat ik een bevestiging wil hebben van het ongedaan maken van de overeenkomst.

Ben ze daarna weer gaan bellen. Kreeg dezelfde muts van telefoontje 2 aan de telefoon (die aangaf dat ze Karin heette toen ik daar naar vroeg)
Kreeg dezelfde klantonvriendelijke toon te horen en ze was niet erg toeschietelijk toen ik vroeg of ze een bevestiging kon mailen als duidelijk was dat de overeenkomst niet door zou gaan.
Ze vond het vreemd dat ik dat wilde hebben en ik heb haar toen verteld dat het bedrijf op internet van oplichtingspraktijken wordt beschuldigd en ik haar niet op haar woord wilde geloven.
Dat was volgens haar een onderzoek van mij waar ik maar geen waarde aan moest hechten, aangezien er altijd mensen zijn die klagen. Ik heb haar verteld dat het wel erg frappant is dat er over het bedrijf zoveel klachten zijn.
Heb haar ook verteld dat ik er zeker werk van ga maken in de vorm van enkele brieven richting consumenten instanties. Ik kreeg daar verder geen reaktie op.

Ik heb ook mijn eigen bank nog even gebeld (ING) wat ik moet doen om incasso te blokkeren. Ik kan incasso opdrachten blijkbaar heel makkelijk terugdraaien, en daarna blokkeren.
Ik heb het Container schoonmaak bedrijf nog wel een "intrekking incassomachtiging" formulier gefaxt. Dit als extra zekerheid. Dit verplicht ze iig om de automatische incasso opdracht ongedaan te maken.

Nu de komende tijd mijn rekening maar een beetje in de gaten houden.

Prompt kreeg ik trouwens een uur geleden een telefoontje van een wel vriendelijk klinkende medewerkster die mij vertelde dat de fax was binnengekomen en dat de overeenkomst nietig wordt verklaard.

En toch vertrouw ik het nog niet helemaal......

janes

Ongelezen bericht door janes »

bij mij is het op precies dezelfde manier gegaan met KCR (solvere) en dat loopt al vanaf maart dit jaar. Dag na de ondertekening gebeld en het kon niet door de telefoon maar moet schriftelijk en wat blijkt nu volgens kcr was de brief niet binnen 8 dagen binnen,geld was al afgeschreven,bank gebeld terug laten halen en.Toen kwamen de facturen en de stickers voor op de containers die niet betaald een brief gestuurt dat ik in een eerdere brief heb aangegeven geen gebruik te maken van uw diensten en alles retour afzender. wederom en factuur weer retour afzender wens geen gebruik te maken van uw diensten. en nu een brief met Dringend verzoek tot betaling ben nu an het kijken of rechtbijstand iets kan beteken ben er zo klaar mee!!!

wilbert jan

Ongelezen bericht door wilbert jan »

Tsja, ik ben ook in dit verhaal getrapt. Vlak na onze verhuizing benaderd door een verkoper, in onze haast maar ja gezegd, zeker omdat ons vuil maar 1x in de 2 weken wordt opgehaald. Vervolgens werd er nogal onregelmatig gereinigd. Ik ontving geen facturen, herinneringen, aanmaningen of iets van dien aard, tot er opeens een brief van een incassobureau op de mat viel. Een ingebrekestelling. Na een tweetal telefoontjes (1 aan Solvere en 1 aan het incassobureau), waarin ik uitgelegd had dat ik best wilde betalen, als ik maar een rekening had gekregen heb ik de hoofdsom voldaan. Volgens de dame van Solvere hadden ze al diverse herinneringen verstuurd, ze wist zelfs data van versturen op te geven. Als klein zelfstandig ondernemer bewaar ik alle poststukken die maar iets met financien te maken hebben en daar zit toch echt niets van KCR/BDR/Solvere tussen. Vervolgens ontving alsnog een aankondiging tot rechtsgang/voornemen beslaglegging van het incassobureau omdat ik de incassokosten niet heb betaald. In deze brief wordt tevens vermeld dat ik geen gehoor gegeven zou hebben aan de "diverse telefonische verzoeken". Ik heb slechts 1x contact gehad met het incassobureau, en toen heb ik zelf gebeld. Hier ben ik dus furieus over geworden. Hoewel ik de situatie aan zowel KCR als het incassobureau had uitgelegd (het nooit ontvangen van een schrijven over de betaling) krijg je wel incassokosten in de schoenen geschoven. Inmiddels heb ik een advocaat in de arm genomen. Het gaat me niet om het bedrag, maar de manier van zaken doen. Zou lekker zijn als ik zo met mijn eigen klanten om sprong.

martijn101

Extra toevoeging:

Ik heb gisteren bij de politie aangifte gedaan van vermoedelijke oplichting en heb mijn hele verhaal daar uit de doeken gedaan.

Of ze er daar wat mee kunnen is een ander verhaal. Ze zullen het in ieder geval in de gaten houden.
Heb het verhaal ook via de website van KASSA aangemeld.
Misschien moet iedereen die er problemen mee heeft aangifte doen. Er is ook wel eens een oproep van de politie geweest om dit te doen. Ik raad dus iedereen aan even naar de website van de politie te gaan. Iedere melding zorgt ervoor dat het hele verhaal serieuzer wordt.

martijn101

Ik heb zojuist nog even een fax de deur uit gedaan met de vraag of ze me schriftelijk of per e-mail kunnen laten weten dat de overeenkomst teniet wordt gedaan. Telefonisch een mededeling afgeven komt bij mij niet als erg betrouwbaar over in deze situatie.
Ik heb gevraagd of ze willen reageren. Zal wel niet gebeuren afgaande op de klantvriendelijkheid die ze gisteren ten toon spreidden.

Iemand een idee wat ik kan doen als ze niet antwoorden?

Ik vertrouw die hele zaak voor geen meter.

martijn101

Misschien handig voor mensen die niet weten wat de colportage wet is (link hieronder).
Heel handig om ze te wijzen op jouw rechten en hun plichten (die ze over het algemeen niet nakomen)
Je komt hier vrij makkelijk onderuit zie ik al.

http://financieel.infonu.nl/geld/12457- ... gewet.html

Gesloten