LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door voyager4 »

Omdat ik het niet normaal vond dat je als nieuw lid voor 99,- een interactief HD pakket incl. ontvanger etc. kon krijgen terwijl ik als trouw lid vanaf het allereerste begin, 359,- moest betalen heb ik telefonisch contact met Ziggo opgenomen. Ik zei dat ik alles wilde opzeggen vanwege bovenstaande. De vriendelijke medewerker betreurde dit en vroeg of hij met zijn chef mocht overleggen en dan terug bellen. Binnen een half uur belde hij terug en bood het volgende aan: Omdat wij al zo lang lid waren en Ziggo ons niet kwijt wou kon ik het interactieve pakket incl. HD ontvanger met opname en pauze mogelijkheid nemen voor 70,- Dat vond ik toch een heel mooi gebaar dus stemde toe. Na ruim een week viel er een acceptgiro door de brievenbus met een bedrag van ruim 400,- of ik deze even wou overmaken. Direct gebeld en uitgelegd wat de afspraak was, deze kon de medewerkster inderdaad terug vinden in het systeem. Ze zou het meteen regelen en inderdaad de volgende dag werd het pakket al bezorgd. Toen bleek dat de ontvanger niet kon opnemen/pauzeren. Weer gebeld met Ziggo. Ook deze medewerkster kon de afspraak terug vinden en vroeg mij het complete pakket te retouneren. Ze zou z.s.m. de juiste decoder op laten sturen. Pakket dus opgestuurd. Na een dag of tien niets te hebben gehoord besloot ik maar weer te gaan bellen. Het pakket was aangekomen maar de juiste decoder moest nog worden opgestuurd, kon elk moment gebeuren. Nu zijn we meer dan een maand verder en ik heb nog steeds niets ontvangen, op mijn ziggo staat wel vermeld dat ik interactieve tv heb, dus niet!!! Gisteren besloten om maar een berichtje te sturen via de ziggo site. Vandaag het volgende bericht van Ziggo gehad:

In het systeem staat een notitie dat de Cisco decoder niet meer leverbaar is. De decoder die u heeft ontvangen is overigens wel verrekend.

Ziggo gaat wel zeer onvriendelijk om met klanten, want waarom is me dit niet eerder vermeld, en ik had toch een afspraak met Ziggo.
Ik vraag me af of ik Ziggo kan verplichten om toch een soort gelijke decoder op te sturen, we hadden toch immers een afspraak gemaakt (lijkt mij bindend)en ondertussen hebben ze mij weer een maand langer weten vast te houden.
Misschien heeft iemand een goede suggestie om dit aan te pakken?
bvd dank

Ziggo WebTeam Sony
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:26

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Sony »

Beste voyager4,

Graag wil ik u helpen met uw problemen en onduidelijkheden over uw klacht die u op het forum vermeld.

Kunt u voor mij u klantgegevens in een prive bericht naar mij toe sturen zodat ik u verder kan helpen.


Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Sony

jetvergeer
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 jun 2010 00:12

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door jetvergeer »

Ik heb december 2009 al een ITV HD ontvanger Cisco PVR besteld en betaald.
Ik ben de tel kwijt van al mijn mailtjes en telefoontjes richting ZIGGO ze blijven beloven dat hij onderweg is maar na 6 maanden wachten geloof ik dat niet meer.
Het frustreerd mij dan ook als ik reclame in de bus krijg waarbij ze reclame maken met deze ontvangen. Ook is hij gewoon te koop in de winkel.
Hebben meer mensen hier al mee te maken gehad en hoe hebben jullie dit opgelost.
Mijn geduld is namelijk echt OP!!!!!
Inderdaad beloven kunnen ze goed bij ZIGGO en je laten betalen ook maar leveren en de waarheid spreken aan de telefoon ho maar.

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door voyager4 »

Uit betrouwbare bron vernomen dat de Cisco decoders gewoon op voorraad zijn bij Ziggo dus volgens mij worden we voor de gek gehouden.

Ziggo WebTeam Sony
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:26

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Sony »

Beste Jetvergeer,

Graag wil ik u helpen met u probleem en onduidelijkheden over uw klacht die u op het forum vermeld.

Ik heb u al een privé bericht gestuurd maar daar in het verzoek om u gegevens naar mij toe te sturen zodat ik voor u aan de slag kan gaan.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Sony

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door voyager4 »

ik ben gebeld door het ziggo webteam en netjes te woord gestaan. Pakket zal alsnog worden opgestuurd. Mag ook vermeld worden dat ik dit wel netjes vind van ziggo.
Nu nog even afwachten tot alles binnen is.

djpatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:50

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door djpatje »

Ik moet helaas constateren dat ik nog niet 'WK Ready' ben.

Ik zit al sinds half november 2009, dus nu zo'n 6,5 maand (!!!) op de Cisco decoder te wachten.
Ongeveer zo'n 14 X (!!) met de helpdesk gesproken over verschillende onderwerpen;

Zo heb ik diverse malen getracht te achterhalen wanneer de Cisco decoder zou worden bezorgd; dat zou resp. december, januari en februari zijn, daarna wist pas iemand mij te melden dat dit pas op z'n vroegst april zou zijn; fantastische communicatie!!

Tussentijds kreeg ik een mooie roze Ziggo doos, uiteraard aangenomen van TNT; hierin bleek echter de Samsung decoder te zitten, zonder harddisk en pauze functionaliteit; uiteraard direct gebeld en daarbij kreeg ik het verwijt dat ik het pakket niet aan had mogen nemen.

Op de vraag aan welk adres ik het pakket kon retourneren werd mij gevraagd: 'Staat dat niet op de doos dan?' Het retouradres bleek anders te zijn dan inderdaad op de doos stond vermeld. Toch handig dat ik daar nog even specifiek naar vroeg.

Ik heb nooit melding gekregen dat het pakket retour was ontvangen, hier moest ik uiteraard weer zelf naar informeren.

Overigens is voor die Samsung doos mij toen zo'n 360E in rekening gebracht, dus zonder aanbiedingskorting, fantastisch!! Direct gestorneerd die boel.

Uiteraard eind april en eind mei wederom gebeld; "Ja meneer, wij zien inderdaad dat u de Cisco decoder nog tegoed heeft, komt eraan!".

Inmiddels is het zo'n beetje half juni en vier ik mijn 6,5 maand (!!!) afwezigheid van een Cisco decoder.

Nou vooruit, nog maar 'ns proberen; klacht gestuurd op woe 2 juni:

Mijn e-mail via de Ziggo site:
> Goedendag, na zo'n 6 maanden te hebben gewacht heb ik nog steeds de CISCO decoder niet ontvangen (bestelling nov.09), ondanks toezeggingen dat levering 1st in maart, toen in april en daarna in mei zou plaats vinden; ik word continu aan het lijntje gehouden. Daarnaast betaal ik al maanden voor HDTV terwijl ik dit niet kan ontvangen. Hoe lang moet ik nog wachten?

Antwoord Ziggo op zaterdag 5 juni:
Naar aanleiding van uw mail kan ik u mededelen dat wij de Cisco ontvanger zo spoedig mogelijk op zullen sturen. U staat nu op de lijst voor een nalevering.
Wat betreft het HDTV pakket; Wij hebben een creditering ingevoerd van €18,99. Dit zal worden verrekend met de eerstvolgende factuur.
Onze excuses voor het ongemak.



Woe 9 juni
Update: Zojuist maar weer 'ns telefonisch contact gezocht met Ziggo, omdat het antwoord van de vorige mail (behalve restitutie HD-abonnement) mij niet beviel (zie mijn eerdere post).

Ik kreeg te horen dat ik niet op de lijst van naleveringen zou staan....
????????!!!!!!!!!!!
Eerder kreeg ik altijd te horen dat ik inderdaad voor nalevering in aanmerking kwam en excuses etc.etc., nu sta ik ook al niet meer op de lijst.

Dit is werkelijk te gek voor woorden !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ziggo WebTeam Sony
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 jul 2009 16:26

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door Ziggo WebTeam Sony »

Beste Djpatje,

Graag wil ik u helpen met u probleem en onduidelijkheden over uw klacht die u op het forum vermeld.

Kunt u voor mij in een privé bericht uw klant gegevens naar mij toe sturen zodat ik voor u aan de slag kan gaan.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Sony

djpatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:50

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door djpatje »

Gisteravond en vandaag weer eens contact gezocht met de klantenservice;
's avonds lijkt het niet meer mogelijk te zijn de optie 'status bestelling' te kiezen, daar de betreffende afdeling 's avonds liever thuis zit. De vriendelijke
medewerker verzocht mij de volgende dag, vandaag dus terug te bellen. Hij wist mij wel te melden dat er nog CISCO decoders bij hen OP VOORRAAD waren, dus zou het volgens hem niet zo'n probleem moeten zijn deze direct aan mij te zenden.

Vandaag de belofte gekregen van de Ziggo Klantenservice in Den Haag dat de CISCO decoder binnen 2 weken verzonden zou worden (hetzelfde antwoord wat ik al sinds mijn eerste contact, rond eind november 2009 kreeg).

Diverse malen zou de bestelling intern geannuleerd zijn of iets dergelijks. Ten onrechte: "U heeft naar mijn mening gewoon recht op deze decoder, meneer', sprak de medewerkster tegen mij.

Vanzelfsprekend een stukje frustratie geuit; op dit moment wacht ik (wederom) op antwoord van een door mij gemelde klacht via het Ziggo-webformulier en heb ik tevens een klacht ingediend via een aangetekende brief.

Als ik nu nog 2 weken wacht, dan zou het in totaal 7 maanden hebben geduurd sinds de bestelling van mijn Alles-in-1 pakket met CISCO aanbieding...fijne service Ziggo...

Op dit moment is voor mij het enige bevredigende antwoord dat ik morgen overdag een koerier mag verwachten en compensatie voor de maandenlange frustraties.

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door voyager4 »

Gisteren de Cisco decoder ontvangen incl. versterker maar zonder smartcard. Gebeld naar de klantenservice en daar kreeg ik een erg nare dame aan de telefoon. Waarschijnlijk nog nooit gehoord van sociale vaardigheden, wat een muts. Ik kan op dit moment geen gebruik maken van de interactieve mogelijkheden, deze werken gewoon niet, of dit met de smartcard te maken heeft weet ik niet. Ik ben wel blij met de Cisco want opnemen en pauzeren werkt wel, nu alleen nog het interactieve deel. Ik ben benieuwd of het Ziggo Webteam nog iets voor me kan betekenen.

UPDATE:
Webteam heeft contact opgenomen en regelt de smartcard. Ik bedank Sony van het webteam, hij heeft er voor gezorgd dat alles toch goed is gekomen.

djpatje
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2010 11:50

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door djpatje »

Beste lezer,

Naar mijn mening mag Ziggo zich wel eens buigen over haar escalatiebeleid;
zo'n 16 telefoontjes richting de Servicedesk, 3 klachtmeldingen via het
webformulier en 1 aangetekende brief leverenden in al die maanden niets op.

Een bericht op een onafhankelijk forum dus wel; Het Ziggo Webteam was in staat om mij binnen 1 dag (!) de Cisco decoder leveren, weliswaar zonder smartcard, maar ik heb geen zin meer om mij daar nog druk over te maken.

Tranen van blijdschap, ik ben WK Ready,
Hulde aan het Ziggo Web Team!

Mustang2010
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jul 2010 07:51

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door Mustang2010 »

Ook ik wacht nog steeds op de mij beloofde interactieve hd-tv ontvanger van cisco. Ook besteld in december en nog steeds niets ontvangen. Ben bang dat ook ik de dupe ben geworden van een miscommunicatie bij Ziggo of anderszins. Ik lees hier dat mensen wel snel worden geholpen. Wellicht dat iemand van het webteam van Ziggo mij uit de brand kan helpen. Ik heb inmiddels meerdere malen gebeld met de klantenservice en heb zelfs een mail van de klachtenservice van ziggo zelf waarin is overeengekomen dat zodra de ontvanger leverbaar mij deze wordt opgestuurd voor het actiebedrag zoals aangegeven in december 2009. Overigens een mail sturen naar het e-mail adres van die klachtenservice werkt op een of andere manier niet want krijg hem steeds terug. We zijn inmiddels zo'n 6 maanden verder dus het wordt nu wel eens tijd.

Mvg,

Mustang2010

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Wij hebben inmiddels contact gehad met Mustang2010. En ook hij zal zijn decoder binnen enkele dagen ontvangen.

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

danit
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:13

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door danit »

Ik wil zelf toch ee positieve reactie plaatsen over ziggo.

Wij hadden problemen met de decorder van Cisco,nadat ik vorige week had gebeld werd er de volgende dag een monteur gestuurd,maar alles was correct aangesloten.En volgens monteur was de decorder toch defect.
Opnieuw telefonisch contact gehad met Ziggo.
Ik zou een sticker krijgen waarmee ik de decorder kan versturen naar hun,na ontvangst zou binnen 10 werk dagen ons een nieuw decorder worden gestuurd.
Echter doe ik de decorder morgen op de post maar afgelopen zaterdag alwel een nieuwe ontvangen van ziggo :D

Kleine kant tekening
ook deze decorder heeft de kuren :(

voyager4
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 sep 2005 17:43

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door voyager4 »

.... en het blijft maar doorgaan........ heb de rekening gekregen,waarop het voledige bedrag moet worden betaald voor de decoder. Voor de zoveelste keer weer gebeld. Na een hoop gedoe en wachten kreeg ik te horen dat de beloofde korting niet was goedgekeurd door een andere afdeling. Nu moet het opnieuw worden aangevraagd.....pffff Ze konden wel terug lezen dat het me was beloofd. Snap niet waarom het allemaal zo moet gaan, ik denk dat er organisatorisch eens een flinke wind moet waaien daar want dit lijkt toch echt nergens op.
Als het nu niet snel goed wordt geregeld ga ik echt weg bij Ziggo, er zijn hier gelukkig andere opties.

anXiro
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 mar 2005 08:52

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door anXiro »

Daarom, om deze klantonvriendelijkheid, heb ik ook niet voor Ziggo gekozen in mijn nieuwe woning.

Had de keuze tussen KPN of Ziggo. Eerst maar naar Ziggo bellen om wat informatie. Ik werd behandeld als 'de zoveelste'. Het gesprek ging ongeveer als volgt:
Hallo, Ziggo Klantenservice..

Goedemiddag, u spreekt met [..]. Ik weet niet of ik goed zit, maar Sinds twee weken geleden heb ik een woning gekocht in [..], waar Ziggo en KPN de aanbieders in de regio zijn. De prijzen e.d. van Ziggo spreken mij aan en ik zou willen weten wat de mogelijkheden zijn.

Ok. Wat wilt u bestellen? Ik raad altijd het Alles-in-1-extra pakket aan. Zal ik die voor u bestellen?

Nou, ik wil graag eerst weten wat het kost en of er ook bijvoorbeeld acties zijn.

Dat pakket kost 66.50. De tuner kost [..], maar u krijgt korting. Mag ik uw postcode en huisnummer noteren? Dan regel ik het voor u en heeft u binnen enkele werkdagen Ziggo in huis. Mag ik uw postcode en huisnummer alstublieft?
Waarnaar ik de verbinding verbroken heb.

Ik vond dit zeer onvriendelijk en heb daarom voor KPN gekozen. KPN wees mij er zelfs op dat in mijn postcodegebied Ziggo ook mogelijk is. Werd zeer vriendelijk geholpen en de mogelijkheden werden keurig een voor een naast elkaar gelegd door deze mevrouw van KPN.

Ziggo... voor mij een lachertje. Voor anderen misschien wel goede service.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo veel beloven maar niks geven !!!

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

danit schreef: Kleine kant tekening
ook deze decorder heeft de kuren :(
Beste Danit,

Het lijkt mij sterk dat een nieuwe decoder dezelfde kuren heeft. Dan ligt het waarschijnlijk niet aan het apparaat maar mogelijk aan iets anders. Wat zijn precies de kuren waar uw decoder last van heeft?

Gesloten