LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe krijg ik mijn geld?
Hoe krijg ik mijn geld?
Beste radar-forum-lezers,
Ik kom op deze site terecht na een zoekopdracht in google. Ik zocht een manier om wanbetalers aan te pakken.
Ik lees op dit forum vooral verhalen van mensen die bericht krijgen van incassoburo's danwel deurwaarders, maar ik ben er dus achter gekomen dat je die blijkbaar kan negeren.
Ik heb een eigen bedrijf en heb ik januari een dienst geleverd. De factuur was 119,95.
Na een maand was er nog niet betaald en heb een herinnering verstuurd.
Twee weken later was er nog steeds niet betaald.
Ik bel de betreffende persoon op en deze beloofd die week nog te betalen.
Twee weken later de tweede herinnering verstuurd.
Een week later de derde herinnering, met de waarschuwing dat ik binnen 10 dagen de vordering uit handen zou geven.
Geen reactie.
Toen heb ik een deurwaarderskantoor ingeschakeld die eerst op "hun briefpapier" een waarschuwing en dringende oproep doet om aub binnen 10 dagen te betalen.
Dit kost al € 15, - (Te betalen door degene die aangemaand wordt)
na 14 dagen een tweede brief en een incasso-opdracht.
De deurwaarderskosten zijn nu rond de € 90,-
Een volgende stap zou een dagvaarding zijn.
Ik bel de wanbetaler nog maar eens een keer met de vraag waarom hij niet betaald.
Nu was het uiteraard de schuld van een collega en toen ik aangaf dat hij al 6 maanden de tijd heeft gehad om te betalen en de volgende stap een dagvaarding zou zijn, was zijn reactie "Ach, je kunt wel zo'n stelletje boeren op me af sturen, maar die proberen ook maar wat."
Hij had nog gelijk ook.
Ik heb nu dus de originele factuur niet betaald gekregen én zit met de kosten voor de deurwaarder, want een rechtszaak beginnen voor € 119.95 ziet niemand natuurlijk zitten.
Oplichters en uitvreters komen blijkbaar met een heleboel dingen weg en dat mag allemaal volgens de wet.
Ik kom op deze site terecht na een zoekopdracht in google. Ik zocht een manier om wanbetalers aan te pakken.
Ik lees op dit forum vooral verhalen van mensen die bericht krijgen van incassoburo's danwel deurwaarders, maar ik ben er dus achter gekomen dat je die blijkbaar kan negeren.
Ik heb een eigen bedrijf en heb ik januari een dienst geleverd. De factuur was 119,95.
Na een maand was er nog niet betaald en heb een herinnering verstuurd.
Twee weken later was er nog steeds niet betaald.
Twee weken later de tweede herinnering verstuurd.
Een week later de derde herinnering, met de waarschuwing dat ik binnen 10 dagen de vordering uit handen zou geven.
Geen reactie.
Toen heb ik een deurwaarderskantoor ingeschakeld die eerst op "hun briefpapier" een waarschuwing en dringende oproep doet om aub binnen 10 dagen te betalen.
Dit kost al € 15, - (Te betalen door degene die aangemaand wordt)
na 14 dagen een tweede brief en een incasso-opdracht.
De deurwaarderskosten zijn nu rond de € 90,-
Een volgende stap zou een dagvaarding zijn.
Ik bel de wanbetaler nog maar eens een keer met de vraag waarom hij niet betaald.
Nu was het uiteraard de schuld van een collega en toen ik aangaf dat hij al 6 maanden de tijd heeft gehad om te betalen en de volgende stap een dagvaarding zou zijn, was zijn reactie "Ach, je kunt wel zo'n stelletje boeren op me af sturen, maar die proberen ook maar wat."
Hij had nog gelijk ook.
Ik heb nu dus de originele factuur niet betaald gekregen én zit met de kosten voor de deurwaarder, want een rechtszaak beginnen voor € 119.95 ziet niemand natuurlijk zitten.
Oplichters en uitvreters komen blijkbaar met een heleboel dingen weg en dat mag allemaal volgens de wet.
Re: Hoe krijg ik mijn geld?
Voor dat bedrag kun je zonder advocaat naar de kantonrechter stappen en in je eis de wanbetaler aansprakelijk stellen voor alle kosten. Informeer anders eens bij het juridisch loket of zij een vorderingsbrief voor je opstellen.
Succes
Succes
1 Dit is een consumenten forum en niet voor ondernemers.
2 U kunt elders info krijgen hoe je dit soort problemen kunt oplossen en voorkomen wat vaak beter en goedkoper is.
2 U kunt elders info krijgen hoe je dit soort problemen kunt oplossen en voorkomen wat vaak beter en goedkoper is.
Ze beginnen wel voor minder een rechtzaak.(canal digitaal liet het voor 49,95 voor de rechter komen.)Neighbrs schreef:Beste radar-forum-lezer, want een rechtszaak beginnen voor € 119.95 ziet niemand natuurlijk zitten.
En als u in het gelijk gesteld wordt zijn de kosten van de rechtzaak voor de wanbetaler.
Dus als u,uw rekening betaald wil krijgen een rechtzaak van maken.
Inderdaad, er wordt wel voor minder een rechtzaak aangespannen. Ik geloof ook niet dat u een zwakke zaak heeft, dus ik zou ervoor gaan. Mogelijk denkt de wanbetaler hetzelfde: dat u voor dit bedrag niet naar de rechter zal stappen.snepke schreef:Ze beginnen wel voor minder een rechtzaak.(canal digitaal liet het voor 49,95 voor de rechter komen.)Neighbrs schreef:Beste radar-forum-lezer, want een rechtszaak beginnen voor € 119.95 ziet niemand natuurlijk zitten.
En als u in het gelijk gesteld wordt zijn de kosten van de rechtzaak voor de wanbetaler.
Dus als u,uw rekening betaald wil krijgen een rechtzaak van maken.
-
Ook als kleine zelfstandige moet men oppassen. Zeker waar het gaat om dit soort zaken waarbij kleine bedragen in het geding zijn.
Soms is het wijsheid om de klant te laten voor wat hij is en geen moeite te ondernemen. Doe echter nimmer meer iets voor de betreffende persoon.
Soms is het wijsheid om de klant te laten voor wat hij is en geen moeite te ondernemen. Doe echter nimmer meer iets voor de betreffende persoon.
Natuurlijk is er een risico dat de wanbetaler in kwestie 'geen verhaal biedt', dwz dat er niets te halen valt. Dus wees voorzichtig als je bijvoorbeeld weet dat iemand ooit failliet is geweest, in de WSNP heeft gezeten, of bij je weten al jaren van een minimum leeft, dan is het risico groot.Chanmaster schreef:Ook als kleine zelfstandige moet men oppassen. Zeker waar het gaat om dit soort zaken waarbij kleine bedragen in het geding zijn.