LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
KingBeezz
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:38

KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Ongelezen bericht door KingBeezz »

Hallo,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Mijn broer heeft ongeveer een 1,5 jaar geleden een KPN Flexibel 17,50 afgesloten voor 2 jaar, voor de actieprijs van 9,95 euro.

Nu moest hij voor een paar maanden naar het buitenland, en heeft de simkaart in Nederland achter gelaten. Nu kun je het abonnement naar boven of naar beneden bijstellen en hij dacht slim te zijn: ik gebruik de simkaart toch een paar maanden niet, als ik nu het abonnement naar beneden bijstel, van Flexibel 17,50 naar Flexibel 12,50 (lager kon niet) dan betaal ik maar 12,50 euro ipv 17,50 euro. Hij realiseerde zich echter niet dat hij helemaal geen 17,50 euro per maand betaalde, maar 9,95 euro! Gevolg: hij ging 12,50 euro i.p.v. 9,95 euro betalen.

Sinds december 2009 zijn wij nu bezig dit recht te zetten. Na enkele maanden is het abonnement weer teruggezet naar Flexibel 17,50 maar zonder het actietarief! Hij betaald nu dus 17,50 euro per maand. We zijn nu al een half jaar bezig om dit op te lossen. De laatste keer dat we contact hadden met de helpdesk is 6 weken geleden, en men wist ons te vertellen dat de doorlooptijd van die afdeling die dit moet oplossen 6 weken is. U raadt het al, de 6 weken zijn om en er wordt nog steeds 17,50 voor het abo afgeschreven.

Nog even en de 2 jaar zijn voorbij en ik zie nu al op tegen het opzeggen, bang dat dit probleem nog niet eens opgelost is....

Welke stappen kan ik nu ondernemen?

Alvast bedankt.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Ongelezen bericht door Winster »

Stug doorgaan met bezwaar maken.

De gemiddelde duur voor toekenning beslaat meest 8 maanden wanneer je in je recht staat.

In deze kwestie is dat wellicht discutabeler, maar ik denk dat ze je verzoek uiteindelijk wel toewijzen. Ik zou voor de zekerheid 12 maanden incalculeren, dus tussen juli en december 2010.

Ik zou overigens nooit naar T-Mobile overstappen, das nog veel erger.

Groeten,
Winster.

KingBeezz
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:38

Re: KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Ongelezen bericht door KingBeezz »

Moet ik dat bezwaar indienen via de emailhelpdesk zoals ik al die andere keren heb gedaan?

Ze hebben al wel aangegeven dat ze ten onrechte het maandbedrag nog niet verlaagd hebben, ze zouden dit in orde maken, de doorlooptijd is echter 6 weken van die afdeling. Het probleem is dat er vervolgens niets gebeurd is in die 6 weken.

De reden dat hij voor KPN heeft gekozen is het netwerk, Vodafone had op die locatie geen goed bereik, maar dat terzijde.

Winster
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 mei 2010 22:32

Re: KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Ongelezen bericht door Winster »

Vraag aan de KPN helpdesk hoe je het beste kan reageren.

Ik geloof dat Klantreactie het "hoogste" klachtenafhandelorgaan is, en meld dat je daar een reactie zou krijgen, maar dat nog niet heb gehad. Voeg bij voorkeur een kopie van de brief bij waar het over gaat en heb vooral geduld.

Mijn voorkeur gaat ook uit naar KPN m.b.t. het technische aspect, alleen de klantenservice en facturatie zou wel wat aandacht mogen genieten.

KingBeezz
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:38

Re: KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Ongelezen bericht door KingBeezz »

Inmiddels een reactie gehad van KPN, de rekening van juni in het rekeningoverzicht is verwijdert want ik kan 'm niet meer terugvinden. Er wordt een nieuwe berekend, deze keer als goed met de korting met terugwerkende kracht. Ik wacht die nu even af.

KingBeezz
Berichten: 82
Lid geworden op: 31 okt 2007 11:38

Re: KPN Flexibel: abonnement te hoog, al half jaar bezig met KPN

Ongelezen bericht door KingBeezz »

Zoals ik het na heb kunnen rekenen, klopt het nu en is alles weer zoals het hoort te zijn. Het heeft even geduurd, maar het is nu opgelost (wellicht omdat ik het hier gepost heb op Tros Radar)?

Mijn ervaring is wel altijd beleefd te blijven, dan krijg je meer gedaan dan ordinair schelden.

Gesloten