LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete Hypotheker

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

ik en mijn vriend zijn een maand gelegen na de hypotheker geweest om een offerte op te laten maken om te kijken wat we konden lenen.
meneer was erg aardig van de hypotheker en kwam betrouwbaar over.
ik en mijn vriend zijn 2 groentjes wat kopen betreft en dat hebben we meneer vos ook aangegeven
van vertel ons alles eerlijk want wij hebben er niet zoveel verstand van
wij hebben een nieuwbouwwoning op het oog die kost 166.000 wij konden bij meneer vos 172.000 lenen .
het huis is 166.000 + dat we eens levensverzekering moesten afsluiten bij delta lloyd
alles in gang gezet offerte getekent maar meneer zei heel duidelijk jullie zitten nergens aan vast totdat de koopovereenkomst is getekent!wij na de makelaar om alles van het huis door te nemen,via de makelaar werden wij ook na een adviseur gewezen omdat wij een huiskopen via koopgarant.
wij er heen nou daar kwam het die man vertelde ons dat meneer vos ons een dubbele levensverzekering heeft aflaten sluiten+ dat we in de problemen komen met die 172.000 omdat de dubbele lasten er niet bij zitten we komen eigenlijk 8000 te kort !dat is ons niet verteld wij hebben zelf nog een huurhuis die we moeten blijven betalen tot dat het huis af is
toen kwamen mijn vriend en ik in onzekerheid wie verteld hier nu de waarheid????de 2 geldverstreker vertelde ons dat je helemaal geen dure verzekeringen hoeft te nemen bij je hypotheek
wij weer terug na de hypotheker meneer was gelijk helemaal in de stress opeens konden we 174.000 lenen
meneer vos wou geen kopie geven van de offerte (wat moest)wisten wij ook niet
we hebben defenitief de knoop door gehakt bij hem maar nu komt hij met een boete van 25oo euro die wij moeten betalen!!!!!!!we weten gewoon eigenlijk niet wat we getekent hebben en een kopie krijgen we niet de koopovereenkomst is nog niet getekent en hij heeft alle stukken nog niet eens maar wel de offerte ingestuurd hoe kan dit????mischien is dit een beetje onduidelijk voor andere maar ik ben bang dat we een oor aan genaaid zijn kan iemand mij hietr bij helpen???
gister zijn mijn schoonmama en vriend weer na meneer vos geweest en hij had het schuim op zijn mond staan hij doet er alles aan om ons te houden,als hij goede info had gegeven waren wij niet weggegaan!
nu is meneer vos aan het dreigen met een boete en hij zegt dat wij in de problemen komen met een nieuwe geldverstreker!!!!hoe staan wij in ons recht???

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Tja, eerst moet je weten wie gelijk heeft. Tussenpersoon A of B.
Als Vos verkeerd heeft voorgelicht is het mijns inziens niet redelijk dat hij een boete in rekening brengt. Als u weg bent gegaan omdat het elders goedkoper is heeft hij een punt
Waar baseert hij deze boete op? Wat staat hierover in de algemene voorwaarden. Hij moet u dat meedelen. Wie eist bewijst.

Heeft u een rechtsbijstandverzekering. Zo ja leg het dossier daar voor. Geef gedetailleerd inzicht in wat feitelijk is gebeurd.

U kunt ook het juridisch loket proberen.

Mijn ervaring is dat dit soort zaken zeer afhankelijk zijn van de feiten en omstandigheden en van wat er getekend is

Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

bedankt voor u reactie ik ga het allemaal uitzoeken
nee dat is het niet want wij wouden gewoon bij meneer vos blijven maar als we dat hadden gedaan dan hadden wij in de problemen gekomen met de dubbele lasten vandaar dat wij weg willen
het probleem is dat wij geen kopie hebben van de offerte :evil: ik weet ook niet meer wat er prescies in stond ,ik vertrouwde hem

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Is de offerte ingediend bij een verzekeringsmaatschappij en of hypotheekverstrekker? En zo ja weet je dan welke? Wellicht kun je daar dan hem opvragen.

Vos moet je die offerte gewoon verstrekken. Anders heb je straks een goed punt bij de rechter.

Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

ja bij deltaloyd maar mag hij een offerte insturen zonder de koopovereenkomst en de gezondheidsverklaringen?we zitten echt in onzekerheid pff wat een gedoe zeg we zijn in staat het allemaal stop te zetten een huis kopen is zo op deze manier echt niet leuk :evil:
heb gister een mail na delta loyd gedaan om die kopie van de offerte
Laatst gewijzigd door Meisje22 op 13 mei 2010 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Meisje22 schreef:ja bij deltaloyd maar mag hij een offerte insturen zonder de koopovereenkomst en de gezondheidsverklaringen?we zitten echt in onzekerheid pff wat een gedoe zeg we zijn in staat het allemaal stop te zetten een huis kopen is zo op deze manier echt niet leuk :evil:
heb gister een mail na delta loyd gedaan om die kopie van de offerte
wat is beter skp spaarbeter 4,90% 10jaar vast bruto maandlasten 820,-
waardeopbouw 102.727
ing bank (nhg) hypotheek €180.000 waarvan €80.000 sparen gegarandeert hypotheekrente vast voor 10jaar en overleidingsdekking €90.000
bruto maandlasten €803 netto 555,-rente 4,45
Zonder gezondheidsverklaring kan een overlijdensrisicoverzekering of arbeidsongeschiktheidsverzekering niet tot stand komen. Daarnaast heb je voor verzekeringen een afkoelingsperiode van naar ik meen 30 dagen.

Welke constructie beter is kan ik je niet vertellen zonder een gedegen analyse van jullie financiele situatie. Dit advies moet je mijns inziens ook niet op dit forum willen halen. Het is natuurlijk fijn om geen geld uit te geven aan onafhankelijk advies maar dat kan later duurkoop blijken, zeker als je in de materie niet onderlegd bent.

Ik zou daarom naar een onafhankelijke adviseur gaan die geen verkoop doet maar alleen advies.

Wat ik je wel wil meegeven is dat in mijn ogen NHG een goede optie is omdat je dan niet met een restschuld blijft zitten mocht je de hypotheek niet meer kunnen betalen.

Let ook op met "kredietbeschermers". Bij een hypotheek zal alleen het overlijdensrisico (gedeeltelijk) gedekt moeten zijn. WW en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn niet verplicht. Als een tussenpersoon of hypotheekadviseur je anders verteld, ren dan snel weg :wink:

Een WW verzekering wordt vaak tegen koopsom aangeboden en opgenomen in de hypo. Fijn he rente betalen over die verzekering voor 30 jaar :twisted:

Daarbij keren die verzkeringen (als ze dat al doen) maar 1 jaar uit. Het is dus nooit zo dat als je werkeloos wordt je 30 jaar de hypotheek niet behoeft te betalen.

Succes

Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

FiscaalJurist schreef:
Meisje22 schreef:ja bij deltaloyd maar mag hij een offerte insturen zonder de koopovereenkomst en de gezondheidsverklaringen?we zitten echt in onzekerheid pff wat een gedoe zeg we zijn in staat het allemaal stop te zetten een huis kopen is zo op deze manier echt niet leuk :evil:
heb gister een mail na delta loyd gedaan om die kopie van de offerte
wat is beter skp spaarbeter 4,90% 10jaar vast bruto maandlasten 820,-
waardeopbouw 102.727
ing bank (nhg) hypotheek €180.000 waarvan €80.000 sparen gegarandeert hypotheekrente vast voor 10jaar en overleidingsdekking €90.000
bruto maandlasten €803 netto 555,-rente 4,45
Zonder gezondheidsverklaring kan een overlijdensrisicoverzekering of arbeidsongeschiktheidsverzekering niet tot stand komen. Daarnaast heb je voor verzekeringen een afkoelingsperiode van naar ik meen 30 dagen.

Welke constructie beter is kan ik je niet vertellen zonder een gedegen analyse van jullie financiele situatie. Dit advies moet je mijns inziens ook niet op dit forum willen halen. Het is natuurlijk fijn om geen geld uit te geven aan onafhankelijk advies maar dat kan later duurkoop blijken, zeker als je in de materie niet onderlegd bent.

Ik zou daarom naar een onafhankelijke adviseur gaan die geen verkoop doet maar alleen advies.

Wat ik je wel wil meegeven is dat in mijn ogen NHG een goede optie is omdat je dan niet met een restschuld blijft zitten mocht je de hypotheek niet meer kunnen betalen.

Let ook op met "kredietbeschermers". Bij een hypotheek zal alleen het overlijdensrisico (gedeeltelijk) gedekt moeten zijn. WW en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen zijn niet verplicht. Als een tussenpersoon of hypotheekadviseur je anders verteld, ren dan snel weg :wink:

Een WW verzekering wordt vaak tegen koopsom aangeboden en opgenomen in de hypo. Fijn he rente betalen over die verzekering voor 30 jaar :twisted:

Daarbij keren die verzkeringen (als ze dat al doen) maar 1 jaar uit. Het is dus nooit zo dat als je werkeloos wordt je 30 jaar de hypotheek niet behoeft te betalen.

Succes

oke bedankt wat een gedoe zeg we hebben echt een trauma !
we zijn nu echt heel bang met tekenen :twisted: voor wat dan ook
wij gaan ook voor nhg :mrgreen:

stofzuigertje

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor je een advies kreeg had U deze voorwaarden kosten moeten weten.
Als ze dit achteraf doen is dit ongeldig.

Zij hadden voor het meestal eerste gratis advies voor het vervolg schriftelijk of mondeling deze kosten moeten geven.
Als achteraf hoef je wegens jou onwetendheid niets te betalen.

Als U in problemen zou komen door niet tijdig alle juiste info te verstrekken mag je de overeenkomst ontbinden met deze adviseur, U huurde hem in tegen provisie als deskundige hulp bij deze dus hij had moeten zorgen dat alles tijdig en goed geregeld werd en dat is niet het geval.

Dus niets betalen en laat er gerust een rechtszaak van maken.
Hij moet dan duidelijk aantonen dat voor U als leek alles wel duidelijk was en dat lijkt mij zeer moeilijk.


De verzekering; 30 jaar vooruit betalen hoeft niet, per maand is goedkoper voor U maar hij wil blijkbaar nu veel verdienen op de DSB methode.
U mag meerdere adviseurs vragen en de goedkoopste en/of beste kiezen en teken nooit zomaar voor een offerte zonder dat je alle voorwaarden weet.

Via www.independer.nl kunt U vaak een goedkopere verzekering krijgen en die mag je koppelen aan zijn advies, of hij neemt deze goedkopere over, maar laat je niet zomaar alles in je maag splitsen.
Meestal willen ze alles dus zowel Hypotheek, Aflos als verzekering provisie en 3x verdienen hoeft niet!

Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

stofzuigertje schreef:Voor je een advies kreeg had U deze voorwaarden kosten moeten weten.
Als ze dit achteraf doen is dit ongeldig.

Zij hadden voor het meestal eerste gratis advies voor het vervolg schriftelijk of mondeling deze kosten moeten geven.
Als achteraf hoef je wegens jou onwetendheid niets te betalen.

Als U in problemen zou komen door niet tijdig alle juiste info te verstrekken mag je de overeenkomst ontbinden met deze adviseur, U huurde hem in tegen provisie als deskundige hulp bij deze dus hij had moeten zorgen dat alles tijdig en goed geregeld werd en dat is niet het geval.

Dus niets betalen en laat er gerust een rechtszaak van maken.
Hij moet dan duidelijk aantonen dat voor U als leek alles wel duidelijk was en dat lijkt mij zeer moeilijk.


De verzekering; 30 jaar vooruit betalen hoeft niet, per maand is goedkoper voor U maar hij wil blijkbaar nu veel verdienen op de DSB methode.
U mag meerdere adviseurs vragen en de goedkoopste en/of beste kiezen en teken nooit zomaar voor een offerte zonder dat je alle voorwaarden weet.

Via http://www.independer.nl kunt U vaak een goedkopere verzekering krijgen en die mag je koppelen aan zijn advies, of hij neemt deze goedkopere over, maar laat je niet zomaar alles in je maag splitsen.
Meestal willen ze alles dus zowel Hypotheek, Aflos als verzekering provisie en 3x verdienen hoeft niet!

er is ons helemaal niks verteld alleen die 1%provisie waar ik vreden mee heb als hij ons goed voorlicht en netjes zijn werk doet
maar er was nog helemaal niks gezegt over wat de kosten zijn alleen als het rond zou zijn!!en dat is het niet ik heb de gezondheidsverklaringen thuis liggen
meneer de adviseur heeft zo snel mogenlijk ons de offerte laten tekenen en ons geen kopie meegegeven! weten wij veel wij gaan er van uit dat het goed zit
als je nooit een huis koopt denk je er niet overna tot dat wij na een andere adviseur gingen ,we hadden een koopgesprek met de makelaar ,we zouden die dag de koopovereenkomst tekenen maar die was nog niet klaar!ik wou niet luisteren omdat ik al bij adviseur 1 een offerte had getekent!
mijn vriend vond dat adviseur B een kans moest hebben en die vertelde ons dat we genaait waren omdat we met dat geld helemaal niet uit zouden komen!!!!wat nu we gaan terug na adviseur A en schuiven dit onder zijn neus
ik had die dag ook contact gehad met adviseur A en die zou als wij de koopovereenkomst hadden en de gezondheidsverklaring de offerte in sturen!eerder niet wat doet adviseur A die stuurt stiekum de offerte in zodat wij er niet meer onderuit kunnen toen mij vriend maandag vertelde dat het allemaal niet klopte !!!
en nu geen kopie van de offerte en meneer wil hem ook niet geven wat voor recht hebben wij dan????

stofzuigertje

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Was die 1% de vergoeding voor hypotheek als het doorging of altijd?
En was dit duidelijk of niet.

Vooraf moet je papieren hebben en zonder offerte is er geen bewijs dus ga je vrijuit.

Als hij nu weigerde omdat een concurrent een beter product met minder winst met jou er vandoor gaat, dat is het risico als je te veel wilde verdienen aan een klant.

Dure adviseurs krijgen erg veel Nee, maar als Ja veel winst.
Goedkopere adviseurs krijgen juist door mond tot mond reclame vele klanten die voor 95% tekenen dus zelden voor niets werken.

Dus wie zal meer verdienen?
Een adviseur die hoge winst wil zal vaker met minder thuiskomen....
Elke Hypotheker heeft ander personeel dus DE hypotheker bestaat niet.
Het is maar net welk kantoor en welk persoon jou aanvraag behandelde.
Als hij denkt; Pubers zonder ervaring die overal in trappen zal hij teleurgesteld zijn en bij een rechtszaak wegens weigeren te betalen voor waardeloos en te duur advies of slechtere voorwaarden zal hij zeker nog meer geld kwijt zijn aan een verloren zaak.

PS een rechtsbijstandsverzekering tijdens deze periode is beter, liefst 3 maanden voor je begint met zoeken omdat ze lopende zaken mogen weigeren.
Dit verdien je met foute adviezen en aankopen of problemen bij de bouw weer ruim terug.
Dus vraag wanneer hij de rechtszaak begint en welke advocaat hij heeft zodat U uw verzekering kan inschakelen (ook als je niets hebt...) want dan stoppen ze meestal ter voorkoming kosten...

Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

als alles door zou gaan zou hij indd die 1% krijgen en meer maar dat zegt hij niet natuurlijk :(
ben blij met je advies hier kan ik wat mee !!!ik ga morgen even mijn rechtbijstandverz bellen
alleen heb ik niks om aan te tonen want heb geen offerte!heb wel een ander papier waar op staat wat we uitgekeerd krijgen als er 1 overlijd en wat de diensten zijn van de hypotheker
ja precies hij heeft indd gedacht deze pubers kan ik hebben :evil: en nee zegt indd niks gaat om de adviseur en niet om de naam
ik denk dat hij nattigheid voelt anders had hij die offerte wel gegeven.
en er zijn pas 14dagen verstreken toen hebben wij die offerte getekent!

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Hyram »

Is het voor de topicstarter niet handiger als zij in onzekerheid is gebracht door een tweede belanghebbende, om advies in te winnen obv een second opinion bij een deskundige wier belang het uitsluitend is om verwarring weg te nemen ?
Op een forum ontstaat al snel teveel ruis op lijn welke afbreuk doet aan de deskundigheid van enkele forummers.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Hyram schreef:Is het voor de topicstarter niet handiger als zij in onzekerheid is gebracht door een tweede belanghebbende, om advies in te winnen obv een second opinion bij een deskundige wier belang het uitsluitend is om verwarring weg te nemen ?
Op een forum ontstaat al snel teveel ruis op lijn welke afbreuk doet aan de deskundigheid van enkele forummers.
Helemaal waar. De rechtsbijstand zal haar zeker kunnen helpen, mijn ervaring is daarbij wel dat je rechtsbijstand ook zelf moet "helpen" Kritisch stukken lezen en regelmatig bellen en vragen of er al schot in de zaak zit.

Meisje22
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 mei 2010 11:35

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Meisje22 »

bedankt

puck15
Berichten: 75
Lid geworden op: 01 okt 2008 22:59

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door puck15 »

misschien een paar handige tips ook voor de toekomst:
- offerte thuis, maak een kopie voor uw eigen administratie
- vertouwen is geen probleem, maar laat u dan goed voorlichten. Lees het zelf nog eens door, desnoods vraag aan vrienden/ ouders advies of laat hun de papieren ook eens lezen als u er zelf niet uitkomt
- een goede tussenpersoon zal u willen voorlichten, let wel op of u hier voor moet betalen of niet.
- extra verzekeringen (levensverzekering/ ontslag etc, etc) loont het voor om rond te kijken ( en heeft u zo'n ontslagbescherming wel nodig ? Kijk goed naar de polis

Daarnaast kan ik het alleen maar verstandig noemen als u ergens weinig verstand van heeft, eerst meerdere offertes opvraagt ( hier zitten misschien kosten aan, maar hoort u wel meerdere malen een advies).

Op dit moment heeft u weinig aan bovenstaande, hopelijk wel voor in de toekomst.

Hyram
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 mei 2010 10:36

Re: Boete Hypotheker

Ongelezen bericht door Hyram »

Vooropgesteld dat die ouders, vrienden voldoende verstand van zaken hebben om het advies goed te kunnen interpreteren.

Meerdere adviseurs raadplegen is ook niet altijd handig. Kan tot verwarring leiden.

Gesloten