LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rekening van glazenwasser

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Rekening van glazenwasser

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

Beste allemaal,

Sinds een aantal jaren hebben wij een glazenwasser. Wij zijn steeds tevreden over het eindresultaat en krijgen hiervoor achteraf een rekening van euro 12,80.
Dit bedrag maken wij dus ook netjes over. De laatste keer is de glazenwasser ook geweest en heeft net zoals andere keren hetzelfde aantal ramen gewassen. Wat schetst onze verbazing? Wij ontvangen nu een rekening van euro 18,30.
Hebben al een paar dagen telefonisch contact met de glazenwasser opgenomen, maar helaas telkens zonder resultaat. Wat kunnen we nu het beste doen, want we zijn niet van plan om plotseling ruim euro 5 meer te betalen.

Alvast bedankt voor jullie reactie :wink:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Rekening van glazenwasser

Ongelezen bericht door pbarendse »

Als u geen melding van de prijsverhoging gehad hebt is dit absoluut niet netjes. In dit geval (gezien het bedrag) zou ik echter de rekening gewoon betalen, maar er dan wel een brief achteraan sturen dat u op grond van de grote tariefswijziging en het uitblijven van melding hiervan direct afziet van volgende afspraken. Vraag ook even bij de buren na of zij ditzelfde probleem hebben en raad ze hetzelfde aan. Als ze ineens een bak afzeggingen binnen krijgen zullen ze wellicht schrikken, en eventueel de wijziging ongedaan maken (hoewel dat laatste me stug lijkt...)

Kenzonoke
Berichten: 13
Lid geworden op: 21 mei 2010 16:33

Re: Rekening van glazenwasser

Ongelezen bericht door Kenzonoke »

Hartelijk bedankt voor uw tip!!! Het gaat hier welliswaar om een klein bedrag, maar is voor mij een principe kwestie. Voor de zekerheid heb ik ook nog op de website van de glazenwasser gekeken. Op de website staat verder niks vermeld van een tariefwijziging. Ga deze rekening nu betalen, stuur een briefje na en wacht de reactie van de glazenwasser rustig af. :wink:

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Rekening van glazenwasser

Ongelezen bericht door gerland »

@kenzonoke
Het gaat hier welliswaar om een klein bedrag, maar is voor mij een principe kwestie
En wat is dan uw principe in deze?

witte angora
Berichten: 31206
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rekening van glazenwasser

Ongelezen bericht door witte angora »

gerland schreef:@kenzonoke
Het gaat hier welliswaar om een klein bedrag, maar is voor mij een principe kwestie
En wat is dan uw principe in deze?
Ik denk dat het principe hierin bestaat dat de glazenwasser van tevoren kenbaar had moeten maken dat het tarief omhoog zou gaan.

Kleine moeite om even een briefje door de deur te gooien als je net klaar bent met het wassen van het raam net naast die deur.

Lijkt me niet zo moeilijk om zelf te bedenken, of wel dan.

Floris Bekkers
Berichten: 9
Lid geworden op: 14 jul 2009 20:03
Locatie: Beuningen
Contacteer:

Re: Rekening van glazenwasser

Ongelezen bericht door Floris Bekkers »

Ik zelf zeg niet betalen het is een klein bedrag maar zonder u ervan op de hoogte te stellen is niet netjes.
Zo kan hij dit bij 10 huizen doen en 5 betalen gewoon, dan lacht hij het hardst ben zelf ook ondernemer maar altijd eerst melden dat er een prijsverhoging is anders gewoon het oude bedrag betalen.

Met vriendelijke groet,

Floris

Gesloten