LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
redmerr
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2010 18:57

Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door redmerr »

Ik heb een jaar terug een Acer Aspire gekocht via een computerzaak bij mij in het dorp. Een goede zaak, niks op aan te merken.

De computer deed altijd perfect zijn ding, was er zeker over te spreken.
Tot op een dag de computer niks deed. Ik ben er meteen mee naar de computerzaak gegaan omdat het nog in de garantieperiode was. Ik heb daar aangegeven dat de hardeschijf volledig in takt moest blijven omdat er belangrijke bestanden op stonden.

Het duurde allemaal heel lang bij Acer maar ik dacht: het is wachten vast waard.
Conclusie bij Acer was. Een kapot moederboard.
Ik werd gebeld door de computerzaak dat mijn systeem binnen was. Dus ik ben er meteen heen gegaan.
Toen ik daar was vertelden ze mij dat Acer mijn "even" nieuw windows software erop had gezet en daarbij mijn hardeschijf dus volledig is weggevaagd, was is woest !!

Dus de klacht die ik hier plaats is wel duidelijk !
Acer luistert niet naar de klant ! Ze overleggen niet of het misschien mogelijk is om nieuwe software erop te zetten, HELEMAAL NIKS ! Ze doen maar wat !
En het is helemaal vreemd omdat bij het vervangen van het moederboard het niet eens nodig is er nieuwe software overheen te zetten !
Al mijn bedrijfsdocumenten (die verhuist zouden worden naar een back-up) zijn verloren !
Het gaat Acer in ieder geval veel geld kosten.

Wat er ook gebeurt, breng nooit je acer systeem terug voor garantie ! Het levert een hoop gezeur op.


Mochten er meer klachten zijn over de "service" van Acer dan kan dat hieronder geplaatst worden.

Groet,
Redmer

TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door TheLD »

Ik zou bij de winkelier aankloppen. Bij het aanmelden van een Acer repair moet je akkoord gaan met hun voorwaarden. Het doen van een nieuwe pre-install is daar 1 van.

Heeft dus niets met Acer te maken. De winkelier had de hdd kunnen verwijderen, een backup kunnen maken of jou laten weten dat je "kostbare" data niet veilig is.

Pirreke
Berichten: 41
Lid geworden op: 13 dec 2009 00:12

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door Pirreke »

Klopt, bij een reparatie is het verstandig voor de verkopende partij om te vermelden dat er geen garantie is op data behoud.


Kort resumé:

Acer krijgt reparatie binnen.

Acer brengt reparatie softwarematig terug naar af-fabriek situatie.

Moederbord veroorzaakt hoogstwaarschijnlijk problemen.

Acer herïnstalleerd reparatie wederom na vervangen moederbord.

Reparatie functioneert na test naar behoren.

Reparatie is volbracht en gaat in nieuw-staat retour klant (in dit geval verkopende partij)

Einde reparatie voor Acer.

Verkopende partij neemt contact op met klant.

Einde reparatie voor verkopende partij.


Mijns inziens een perfect afgehandelde klacht. (Wat betreft Acer....)

-Peer

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door BBCS »

De degene die hier fout is, is de winkelier.

Maar, achja, iedere sukkel kan zich wel een computermonteur noemen.

Echter:
Die gasten met twee linkse handen drukken wel de zeer ervaren monteurs de markt uit met hun idiote lage prijzen.

Het kost teveel tijd, is wat er gezegd wordt door die gasten.

Ja, en....?

Ik durf te wedden dat die winkelier niet eens weet hoe hij een backup moet maken.

Is een schande voor de branche.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Daar ben ik het helemaal mee eens, iedere sukkel noemt zich al heel snel een monteur/computer expert. Dat is een nadeel dat het zo'n nichemarkt is geworden en dat het hele computergebeuren zo'n gemeengoed is.

Maar aan andere kant, dankzij goedkope monteurs, die uiteindelijk hun werk niet goed doen, komen mensen toch uiteindlijk weer naar ervaren monteurs toe en leid hun slechte doch goedkope ervaring tot een goeie les hehehe

Er moet altijd vooraf gemeldt worden, danwel schriftelijk ergens staan dat een backup gemaakt moet worden, danwel door klant, danwel door verkoende partij of door fabrikant maar dat laatste is denk ik nooit het geval.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door LeoZ »

Evengoed vind ik het vreemd dat de TS zelf geen backup gemaakt heeft van zijn belangrijke bedrijfsgegevens... voordat zijn pc defect raakte.

Bij een aankoop van een nieuwe pc (of laptop) zet ik alle belangrijke data over (brieven, documenten, emails, foto's, etc.) én maak van eerder genoemde bestanden ook een backup op een externe HD én brand het op 1 of meerdere DVD's.

Jammer is het alleen dat een verkoper in de PC winkel de werkwijze van reparatie van b.v. Acer (nieuw installeren van de HD) niet uitgelegd heeft, mogelijk uit onwetendheid of nalatigheid.
Laatst gewijzigd door LeoZ op 09 mei 2010 17:36, 1 keer totaal gewijzigd.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door malaga »

redmerr schreef: Al mijn bedrijfsdocumenten (die verhuist zouden worden naar een back-up) zijn verloren !
Dit is onbegrijpelijk!
Voor de reperatie hefft U geen backup gemaaakt, maar na de herstelling van het system wilde U juist een maken?
LeoZ schreef:Evengoed vind ik het vreemd dat de TS zelf geen backup gemaakt heeft van zijn belangrijke berdijfsgegevens... voordat zijn pc defect raakte.

Bij een aankoop van een nieuwe pc (of laptop) zet ik alle belangrijke data over (brieven, documenten, emails, foto's, etc.) én maak van eerder genoemde bestanden ook een backup op een externe HD én brand het op 1 of meerdere DVD's.

Jammer is het alleen dat een verkoper in de PC winkel de werkwijze van reparatie van b.v. Acer (nieuw installeren van de HD) niet uitgelegd heeft, mogelijk uit onwetendheid of nalatigheid.
Zo had het moeten gebeuren!

bert4321
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 mar 2010 16:37

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door bert4321 »

Ik heb een jaar terug een Acer Aspire gekocht via een computerzaak bij mij in het dorp. Een goede zaak, niks op aan te merken.

De computer deed altijd perfect zijn ding, was er zeker over te spreken.
Tot op een dag de computer niks deed. Ik ben er meteen mee naar de computerzaak gegaan omdat het nog in de garantieperiode was. Ik heb daar aangegeven dat de hardeschijf volledig in takt moest blijven omdat er belangrijke bestanden op stonden.
Als ik dit zo lees is er toch wel wat op de computerzaak aan te merken. Geen enkele fabrikant garandeerd de data bij het uitvoeren van een reparatie. Wanneer de TS aangaf dat de harddisk absoluut niet gewist mocht worden hadden ze moeten aangeven dat dit bij een reparatie niet te garanderen was of eventueel zelf een backup moeten maken voor de TS. Nu hebben ze de computer aangemomen onder de voorwaarde dat de data behouden moesten blijven en zelf niets gedaan om dat ook te bewerkstelligen. Een eventuele claim zal dan ook alleen een kans maken wanneer deze tegen de computerzaak gericht is.
Los hiervan verbaas ik me iedere keer weer dat mensen "belangrijke bedrijfsdocumenten" slechts op een enkele harddisk opslaan. Harddisks kunnen ook gewoon kapot gaan. Het terughalen van gegevens op een defecte harddisk is tijdrovend, duur en niet te garanderen. Voor een ieder die meeleest: maak zelf backups van alle belangrijke bestanden. Bewaar bij voorkeur ten minste een backup op een andere locatie. Bewaar indien mogelijk ook oudere versies van documenten.

Consiglieri
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2008 14:33

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door Consiglieri »

Het lijkt mij raadzaam om derhalve ook de titel aan te passen.

Het is rond uit beledigend en nog onterecht ook.

Ik denk dat jij zelf ook niet dergelijke opmerkingen naar jou hoofd gesmeten wil krijgen, of wel?

Even voor de duidelijkheid.

1) Iedere consument die iets koopt heeft een onderzoeksplicht
2) Iedere verkoper heeft de plicht de koper naar eer en geweten te informeren over de eigenschappen van een product
3) garantie voorwaarden is iets waar je als koper toch wel druk over maakt,
dus vragen wat de garantie precies in houdt (en niet alleen hoe lang) lijkt me
nogal belangrijk.
((helaas maken kopers zich achteraf druk, in plaats van voor de koop))
4) In de voorwaarden van Acer, welke voor een koop bij Acer zijn op te vragen, welke meegeleverd worden met een product op een fysiek stukje papier en waar
naar verwezen wordt, alvorens je een defect product op stuurt, staat letterlijk
dat Acer niet verantwoordelijk is voor data verlies.

Dit is niet bedoeld om wie dan ook af te kafferen, maar het zijn wel onveranderbare feiten. Doe er mee wat je wilt.

Sowieso mensen/bedrijven voor vuil uit maken zonder enige onderbouweing
op een consumenten forum zou naar mijn idee meer iets over de TS
zeggen, dan die gene die het 'probleem' veroorzaakt zou hebben.

sovibib
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2010 19:42

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door sovibib »

Ik had meer geluk.
Mijn Hp ging stuk, naar winkel gebracht, onder garantie opgestuurd naar HP.
Het duurde 3 maanden.
Maar ik kreeg hem weer terug met mijn data er nog op.
Moederbord en koeling was vervangen.
Maar heb hem zelf herinstalleerd, want er stonden allemaal rare test programma's op. Je zou bijna denken dat ze misschien vergeten waren de laptop opnieuw te installeren.

En een tip. Gebruik een externe HDD, of maak regelmatig backups.
Doe ik ook!

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door malaga »

sovibib schreef:Ik had meer geluk.
Mijn Hp ging stuk, naar winkel gebracht, onder garantie opgestuurd naar HP.
Het duurde 3 maanden.
Maar ik kreeg hem weer terug met mijn data er nog op.
Moederbord en koeling was vervangen.
Maar heb hem zelf herinstalleerd, want er stonden allemaal rare test programma's op. Je zou bijna denken dat ze misschien vergeten waren de laptop opnieuw te installeren.

En een tip. Gebruik een externe HDD, of maak regelmatig backups.
Doe ik ook!
Geweldig, hoe mensen kunnen lezen:
Dit Topic gaat over ACER en niet over HP !

sovibib
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 jun 2010 19:42

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door sovibib »

bayer113 schreef: Geweldig, hoe mensen kunnen lezen:
Dit Topic gaat over ACER en niet over HP !
Lekker bijdehand zeker.
Ik wilde alleen aangeven dat ik meer geluk had bij mijn defect, ongeacht de retailer.
En ik gaf alleen maar als tip om voortaan een backup te maken of een externe HDD te gebruiken.

Oh en btw Acer hanteert dezelfde voorwaarden als HP.
Dus het kan ook wel eens anders lopen, en hoeft je HDD niet altijd gewist te worden.
Dat is de keus van de monteur, niet die van Acer, niet die van de winkelbediende.
Het wordt slechts in hun voorwaarden genoemd, zodat ze in hun recht staan als de HDD gewist wordt.

malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door malaga »

sovibib schreef:
Lekker bijdehand zeker.
Ik wilde alleen aangeven dat ik meer geluk had bij mijn defect, ongeacht de retailer.
En ik gaf alleen maar als tip om voortaan een backup te maken of een externe HDD te gebruiken.
Niet alleen het laatste bericht lezen, maar ook het hele topic.
Daar staat namelijk, dat er altijd een backup gemaakt moet worden, of een externe schijf te gebruiken.
Maar wij hebben het over ACER en niet HP!
Dit schrijft bijdehandje!

FerryG
Berichten: 236
Lid geworden op: 03 sep 2006 10:45

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door FerryG »

Wat je had moeten doen is: van tevoren een backup van de schijf maken, en als dat niet lukt: de schijf eruit nemen voordat je de pc ter reparatie binnenbrengt.

Volgens mij is dat de raad die iedere reparateur geeft.

anna44
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 dec 2010 13:43

Re: Reparatie service bij Acer, ze hebben geen verstand !

Ongelezen bericht door anna44 »

redmerr schreef:Ik heb een jaar terug een Acer Aspire gekocht via een computerzaak bij mij in het dorp. Een goede zaak, niks op aan te merken.

De computer deed altijd perfect zijn ding, was er zeker over te spreken.
Tot op een dag de computer niks deed. Ik ben er meteen mee naar de computerzaak gegaan omdat het nog in de garantieperiode was. Ik heb daar aangegeven dat de hardeschijf volledig in takt moest blijven omdat er belangrijke bestanden op stonden.

Het duurde allemaal heel lang bij Acer maar ik dacht: het is wachten vast waard.
Conclusie bij Acer was. Een kapot moederboard.
Ik werd gebeld door de computerzaak dat mijn systeem binnen was. Dus ik ben er meteen heen gegaan.
Toen ik daar was vertelden ze mij dat Acer mijn "even" nieuw windows software erop had gezet en daarbij mijn hardeschijf dus volledig is weggevaagd, was is woest !!

Dus de klacht die ik hier plaats is wel duidelijk !
Acer luistert niet naar de klant ! Ze overleggen niet of het misschien mogelijk is om nieuwe software erop te zetten, HELEMAAL NIKS ! Ze doen maar wat !
En het is helemaal vreemd omdat bij het vervangen van het moederboard het niet eens nodig is er nieuwe software overheen te zetten !
Al mijn bedrijfsdocumenten (die verhuist zouden worden naar een back-up) zijn verloren !
Het gaat Acer in ieder geval veel geld kosten.

Wat er ook gebeurt, breng nooit je acer systeem terug voor garantie ! Het levert een hoop gezeur op.


Mochten er meer klachten zijn over de "service" van Acer dan kan dat hieronder geplaatst worden.

Groet,
Redmer
De plaatselijke winkelier had zo de data veilig kunnen stellen, door de hdd er even uit te halen en dit met een ide/ sata koppeling op een externe schijf oid( stukje service naar de klant toe)kunnen zetten

Gesloten