LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garantie van Nokia verlopen?

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
JurjenB
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door JurjenB »

Op 9 mei 2008 sloot ik een mobiel telefoonabonnement af bij Belvisie in Druten. Ik kreeg daar een Nokia 6300 bij. Begin mei van dit jaar ontdekte ik een barstje in de lens van de camera. Nu vond ik dit erg raar, want ik ben er altijd (overdreven) voorzichtig mee, dat vind ook mijn vriendin, wat misschien komt doordat ik het toestel altijd in een broekzak droeg en dan ook nog in een klein beschermend tasje. Zo zitter er geen krassen op het toestel en is het buitenste plastic plaatje VOOR het lensje binnenin nog helemaal intact en krasvrij. Mijn vriendin die niet zo voorzichtig is met haar toestel, heeft geen enkel barstje op haar toestel! Op zich erg vreemd. Omdat ik niet beschik over een rijbewijs en ook nog de hele week werk en een zoontje heb, had ik pas 28 mei 2010 de tijd om het toestel naar Druten te brengen. De verkoper daar zou hem opsturen, en noteerde op de bon "onder garantie repareren". Vandaag (9 juni 2010) kreeg ik eindelijk een telefonisch bericht van Belvisie op mijn voicemail. Ik denk: "He he, eindelijk gerepareerd!" Dat bleek helaas niet zo. Hij was alleen onderzocht. Of ik heb terug wilde bellen voor de prijsopgave. Omdat ik ze niet te pakken kreeg op mijn werk en toen ik om 5 uur nog een keer belde was de persoon in kwestie al weg. Hij zou mij morgen bellen voor de prijsopgave. Van de persoon die ik belde hoorde ik dat als ik hem niet liet repareren, ik 35 euro (!) kwijt was aan onderzoekskosten. Verder verschuilde hij zich achter de fabrikant en achter de twee jaar garantie van de fabrikant. Daarna had ik geen rechten meer volgens hem. En de levensduur van een mobiele telefoon was volgens hem zo'n twee jaar. Nu heb ik geen zin om stampij te maken en Druten voor mij ver weg is, is mijn vraag: Wat kan ik het beste doen zodat ik krijg waar ik recht op heb? Bij voorbaat hartelijke dank voor jullie reacties!

tiepmiep
Berichten: 114
Lid geworden op: 26 mei 2010 11:23

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door tiepmiep »

Maar de 2jaar garantie is toch ook voorbij?
en ook zonder krassen lijkt het mij een gevalletje gebruik schade wat dacht ik buiten gratis reparatie valt zeker na 2 jaar.

Dirkie
Berichten: 2954
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Op 9 mei 2008 sloot ik een mobiel telefoonabonnement af bij Belvisie in Druten. Ik kreeg daar een Nokia 6300 bij.
.... had ik pas 28 mei 2010 de tijd om het toestel naar Druten te brengen.
Dat is dus meer dan 2 jaar na de aankoopdatum en valt het dus buiten de garantie. Dat kan zelfs de verkoper, die de telefoon ter reparatie aan nam, op zijn vingers natellen.
Wat kan ik het beste doen zodat ik krijg waar ik recht op heb?
Niets meer, maar misschien kun je je abonnement verlengen met een nieuw toestel, dat ik doe ik ook om de 2 jaar :D

JurjenB
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door JurjenB »

Bedankt voor alle niet echt helpende reacties. Ik heb het nagekeken, en een mobiel heeft een levensduur van 3 jaar. En die schade is echt NIET ontstaan door mij, ik draag de mobiel altijd in mijn broekzak en dan ook nog in een stevig tasje! Dus... wordt vrolijk vervolgd...

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door Frans75 »

ik draag de mobiel altijd in mijn broekzak
Dat zal dan waarschijnlijk de oorzaak zijn.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door dhc »

en een mobiel heeft een levensduur van 3 jaar
Heeft niets met de garantie te maken....
Toon ook even aan waar de levensduur van een mobieltje wordt bepaald en door wie.

Verder is dit een zinloze actie, je mobieltje is uit de garantie en dan is het aan jou aan te tonen dat de schade niet door jou is ontstaan. Dat kun je niet en daarom kun je beter een nieuw mobieltje aanschaffen.
Trouwens een 6300 is niet top of the bill....

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Wanneer heb je de telefoon ontvangen?

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door frenkievee »

dhc schreef:Trouwens een 6300 is niet top of the bill....
Maakt dat verschil voor het probleem wat topicstarter heeft? Waarom zou je per se een "top of the bill" telefoon moeten hebben?

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door dhc »

frenkievee schreef:
dhc schreef:Trouwens een 6300 is niet top of the bill....
Maakt dat verschil voor het probleem wat topicstarter heeft? Waarom zou je per se een "top of the bill" telefoon moeten hebben?
Het wordt weer tijd voor een nieuw prepaidje?

JurjenB
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 mei 2010 19:05

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door JurjenB »

Ik hoop dat deze ellende niemand ooit overkomt. Je wordt er echt gek van. En jammer dat er toch weer mensen zijn die zeggen dat het mijn eigen schuld moet zijn en de fabrikant naar de mond praten die zeggen dat je na de garantie nergens meer recht op hebt. Onzin dus! Tuurlijk heb je nog rechten!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door BBCS »

JurjenB schreef:En jammer dat er toch weer mensen zijn die zeggen dat het mijn eigen schuld moet zijn en de fabrikant naar de mond praten die zeggen dat je na de garantie nergens meer recht op hebt. Onzin dus! Tuurlijk heb je nog rechten!
Zeg maar welke rechten dan?

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

je zal toch in ieder geval een groot gedeelte van de reparatie moeten betalen. De dagwaarde stelt vrijwel niks meer voor (overigens 3 jaar voor een mobiele telefoon os tegenwoordig echt wel de max),

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door alfatrion »


BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door BBCS »

Er wordt maar steeds een verwachting gewekt dat een product zonder problemen een x tijd mee moet gaan.

De economische levensduur van een telefoon is 2 jaar.

De garantieperiode is 2 jaar.

Dat er mensen zijn die kijken dat een telefoon wel 3 tot 5 jaar mee kan gaan, dus van de technische levensduur uitgaan, is mooi, maar totaal niet relevant.

In het geval van de TS komen alle kosten voor rekening van de TS.

Veel mensen dragen de telefoon in de broekzak, maar dat wilt nog niet zeggen dat dit onder normaal gebruik valt.
Integendeel!!!

De telefoon is niet bestand tegen extreme buigen, en dat gebeurd nu precies in de broekzak.

Kijkend naar de klachten van de TS:
Ik kreeg daar een Nokia 6300 bij. Begin mei van dit jaar ontdekte ik een barstje in de lens van de camera. Nu vond ik dit erg raar, want ik ben er altijd (overdreven) voorzichtig mee, dat vind ook mijn vriendin, wat misschien komt doordat ik het toestel altijd in een broekzak droeg en dan ook nog in een klein beschermend tasje. Zo zitter er geen krassen op het toestel en is het buitenste plastic plaatje VOOR het lensje binnenin nog helemaal intact en krasvrij.
Kan dit alleen veroorzaakt worden door extreme buigkrachten welke in de broekzak veroorzaakt worden.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Er wordt maar steeds een verwachting gewekt dat een product zonder problemen een x tijd mee moet gaan.
Onzin ! Jij bent de enige die dit de hele tijd roept !
De economische levensduur van een telefoon is 2 jaar.
Linkje ?
Dat er mensen zijn die kijken dat een telefoon wel 3 tot 5 jaar mee kan gaan, dus van de technische levensduur uitgaan, is mooi, maar totaal niet relevant.
Wat jij vindt is tevens niet echt relevant !
Veel mensen dragen de telefoon in de broekzak, maar dat wilt nog niet zeggen dat dit onder normaal gebruik valt.
Integendeel!!!
Het dragen van een telefoon in een broekzak lijkt mij volkomen normaal gebruik.. Onzin dus !
De telefoon is niet bestand tegen extreme buigen, en dat gebeurd nu precies in de broekzak.
Wederom onzin.. Dat een telefoon in een broekzak zit, zegt niets over of deze extreem moet buigen ja of nee !
Kan dit alleen veroorzaakt worden door extreme buigkrachten welke in de broekzak veroorzaakt worden
Misschien je glazen bol eens uitlenen ?
Er zijn meerdere reden waarom een lens van een camera kan barsten. Extreem buigen is er daar een van, maar echt niet de enige. Dat dit komt doordat deze in de broekzak zit is helemaal onzin !

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door BBCS »

angel1978 schreef:
Veel mensen dragen de telefoon in de broekzak, maar dat wilt nog niet zeggen dat dit onder normaal gebruik valt.
Integendeel!!!
Het dragen van een telefoon in een broekzak lijkt mij volkomen normaal gebruik.. Onzin dus !
Zeg! Kan die toon wat minder?

In de broekzak wordt de telefoon blootgesteld aan extreme buigkrachten.
Dat hoeft niet op schrift te staan, dat is nu eenmaal zo.
En volgens de gebruiksaanwijzing of handleiding is het ook zo dat de telefoon niet moet worden blootgesteld aan buigkrachten, omdat de telefoon daar niet tegen bestand is.
Het dragen van een telefoon in een broekzak lijkt mij volkomen normaal gebruik.
Dat mag jij vinden en als dat jouw mening is, is ook geen probleem.

Echter...
Als veel mensen een product op een bepaalde manier gebruiken, wilt nog niet zeggen dat dat gebruik onder normaal gebruik valt.

alfatrion
Berichten: 22040
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het gaat natuurlijk om hoe lang een mobiele telefoon bij normaal gebruik kan meegaan. Dat is iets anders dan de economische levensduur of de garantie. Nokia gaat zelf uit van een gebruiksduur van 3 jaar, maar dat zegt alleen dat haar mobiele minstens drie jaar zouden moeten kunnen meegaan.
http://www.nokia.nl/over-nokia/milieu/w ... levensduur

Het probleem met mobiele telefoons is dat de accu's niet lang leverbaar zijn, en juist deze onderdelen hebben een korte levensverwachting.
BBCS schreef:Als veel mensen een product op een bepaalde manier gebruiken, wilt nog niet zeggen dat dat gebruik onder normaal gebruik valt.
Waarom zegt de rechter dat dan?
http://blog.iusmentis.com/2008/02/29/ve ... -gastpost/

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zeg! Kan die toon wat minder?
Als jij onzin praat, zeg ik dat ! Kan je heel simpel oplossen door geen onzin te verkondigen !
In de broekzak wordt de telefoon blootgesteld aan extreme buigkrachten.
Wederom onzin ! Als je met je telefoon in je broekzak precies met die telefoon tegen een tafel leunt is de kans groot dat er flinke krachten op die telefoon komen te staan. Het puur dragen van de telefoon in je broekzak doet verder helemaal NIETS !
Als veel mensen een product op een bepaalde manier gebruiken, wilt nog niet zeggen dat dat gebruik onder normaal gebruik valt.
De rechter verwijst dit dus compleet naar de prullenbak..

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door jor »

Bedankt voor de link alfatrion, dat is een interessant blog. :wink:
Ook goed te gebruiken tegen verkopers met een kruideniersmentaliteit welke alleen al bij het woord "garantie" steigeren als het Ferrari-paard. Je moet een mobiele telefoon toch normaal kunnen gebruiken en daar kan bij horen ( doe ik zelf al jaren,nu al bijna 2 jaar mijn iPhone ) dat hij in de broekzak word gedaan zonder dat dit gevolgen heeft voor het toestel.

angel1978
Berichten: 11250
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Garantie van Nokia verlopen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

jor schreef:Bedankt voor de link, dat is een interessant blog. :wink:
Ook goed te gebruiken tegen verkopers met een kruideniersmentaliteit welke alleen al bij het woord "garantie" steigeren als het Ferrari-paard. Je moet een mobiele telefoon toch normaal kunnen gebruiken en daar kan bij horen ( doe ik zelf al jaren,nu al bijna 2 jaar mijn iPhone ) dat hij in de broekzak word gedaan zonder dat dit gevolgen heeft voor het toestel.
Natuurlijk ! En daar kan het toestel ook prima tegen...

Je moet niet met je middel / heup tegen een tafelrand leunen ( als je telefoon in je broekzak zit, precies op de hoogte van de rand ) of in een bak met water springen ( zodat je broek doorweekt raakt ), enz.. enz..
Dat valt natuurlijk niet onder normaal gebruik.

Dragen in je broek vanzelfsprekend wel !

Gesloten