LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] een pluim voor Acer

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
janhaa
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2010 21:50

een pluim voor Acer

Ongelezen bericht door janhaa »

In het forum kom ik een aantal berichten tegen van mensen die niet tevreden zijn over de reparatieservice van Acer. Ik wil hier toch even mijn positieve ervaringen met Acer kwijt. Mijn Aspire laptop gekocht in juli 2008 gaf midden mei 2010 geen tekenen van leven meer. De garantie bedroeg slechts een jaar. Vervolgens heb ik op de website van Acer https://customercare.acer-euro.com/cust ... oking.aspx een zogenaamde case aangemaakt waarin ik het probleem met mijn laptop heb aangekaart. Binnen twee dagen kreeg ik via de e-mail het bericht dat UPS mijn computer de volgende dag op kwam halen. Zo geschiedde en gedurende de reparatie werd ik voortdurend via e-mail op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Een week na de verzending van de computer kreeg ik de mededeling dat de computer gerepareerd was en per UPS weer naar mij was verstuurd. Vandaag werd de laptop weer afgeleverd. Over kosten van verzending en reparatie is door Acer niet gesproken. Ik vind dan ook dat Acer met een dergelijke aanpak - zelfs na het verstrijken van de garantieperiode - een geweldige pluim verdient. Ik hoop dat dergelijke positive ervaringen meer en meer een plaats krijgen op dit forum.

P.S.
Acer heeft volgens de bijgesloten reparatiebon het moederbord en de VGA-kaart vervangen.

Dekseldopje
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 mei 2010 14:25

Re: een pluim voor Acer

Ongelezen bericht door Dekseldopje »

Acer is zeker sterrk teruggekomen na jarenlange een imago te hebben dat service en support niet goed was en het een b merk imago had (omdat het ook bij it's, Block e.d. verkrijgbaar was)

Het bedrijf is aardig goed bezig, en het heeft duidelijk geleerd van zijn "fouten". Ookal zullen er toch nog altijd negatieve ervaringen blijven, want heel veel mensen willen voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.

onzevrijheid
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 aug 2007 19:27

Re: een pluim voor Acer

Ongelezen bericht door onzevrijheid »

Janhaa wel veel lovende woorden voor Acer. Maar je bent er nog niet. :roll: Mijn verhaal:
In april 2007 kocht ik via internet een Acer Aspire met een jaar garantie. Na een jaar begon deze machine licht kuren te vertonen, w.o.a. vastlopen. Langzamerhand verergerde de kwalen tot dat de machine geen kant meer op wilde. Naar de plaatselijke computerzaak gebracht en daar kregen ze de laptop weer aan de gang. Ja slecht voor korte duur. Wederom weer ter reparatie weggebracht. Al snel kreeg ik de uitslag van het onderzoek. Moederbord defect.
Reparatie te duur en een ander aangeschaft. Dit was in september 2009.
Begin dit jaar (2010) via de nieuwsbrief van Tros radar gereageerd op de actie "vroegtijdig defect gaan van laptops". In februari 2010 een e-mail ontvangen van/via Acer uit Den Bosch.
Na enige vragen via e-mail te hebben beantwoord kon ik mijn laptop ter reparatie opsturen. Keurig werd ik op de hoogte gehouden van de stand van zaken. Ter compensatie werd er een grotere harde schijf en meer geheugen erin geplaatst. Lovend!! Laptop na reparatie terug ontvangen. Enthousiast aan de slag met mijn laptop. Nou dat was slechts van korte duur. Die zelfde dag maar weer via de mail bericht gegeven. Kreeg snel wel papieren om het app. op te sturen. App. weer terug ontvangen! Weer vastlopen en geen kant meer op willen! In beide gevallen zou er een nieuw moederbord zijn aangebracht. Nou mooi niet. We zijn nu zo´n beetje eind april. Ik zou een ander apparaat ontvangen. Even geduld moest ik maar hebben. Na drie weken geen bericht te hebben ontvangen raakte mijn geduld op. Dit heb ik op niet miskenbare wijze per e-mail kenbaar gemaakt. :evil:
RESULTAAT BINNEN VIJF DAGEN EEN SPIKSPLINTER NIEUWE ACER ASPIRE 7736 ZG ONTVANGEN. :lol:

Gesloten