LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
A.Dawn
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2010 20:10

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door A.Dawn »

...tjah, zal ik eens zeggen....ben al 2 jaar aan het knokken met die NEM, eindelijk overgestapt naar een goedkopere maatschappij en maar hopen dat ik mijn geld (die ze me nog schuldig zijn) ooit nog terug krijg....
Laatst gewijzigd door A.Dawn op 31 mei 2010 16:03, 2 keer totaal gewijzigd.

megabash
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2009 08:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door megabash »

Ook ik schrik nogal, al verbaast het me niets omdat ik dat allang had gezien aan mijn maandbetalingen. Ik ben sinds december vorig jaar bij de NEM. Het is erg moeilijk met ze in contact te treden. Ze zijn absoluut niet goedkoop. Mijn betalingen gaan keurig netjes automatisch maar nu beweren ze dat er een bedrag niet is betaald. Diverse malen het betalingsbewijs gefaxt. Inmiddels een incassoburo dat mij dagelijks lastig valt voor een rekening die gewoon betaald is. Ik wil niets liever dan van dit bedrijf af, maar het blijft enorm moeilijk om contact te krijgen.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste megabash,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

muurman
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 feb 2008 20:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door muurman »

2 maart heb ik de meterstanden doorgegeven. Nu inmiddels 12 week later nog altijd geen jaarrekening.
Aangezien ik van essent ben overgestapt :( en ik behoorlijk omlaag ging mbt het maandtermijn heb ik meerdere keren verzocht het maandtermijn te verhogen. Maar dit is nooit gebeurd !

Ik baal hier erg van, denk nu steeds: als er maar niet een overwachte naheffing komt.....

Vandaag weer een klacht gestuurd. En ze zullen binnen 5 dagen reageren... 5dagen? Heb je dan zoveel klachten?????

erik

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste Muurman,

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om met u na te gaan wanneer u onze jaarnota kunt verwachten.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
Laatst gewijzigd door NLEnergie op 02 nov 2010 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

megabash schreef:Mijn betalingen gaan keurig netjes automatisch maar nu beweren ze dat er een bedrag niet is betaald. Diverse malen het betalingsbewijs gefaxt. Inmiddels een incassoburo dat mij dagelijks lastig valt voor een rekening die gewoon betaald is. Ik wil niets liever dan van dit bedrijf af, maar het blijft enorm moeilijk om contact te krijgen.
Je moet het lef er even voor hebben, maar een doeltreffende methode kan zijn:
Zo hoog op laten lopen dat je voor een rechter moet verschijnen.
Daar toon je klip en klaar aan dat het een onverschuldigde betaling betreft.
Tevens dien je een flinke tegeneis (eis in reconventie) in voor alle kosten en tijd die je erin hebt moeten steken.
Dan zal het wel snel een stuk stiller worden met al die onterechte intimidaties.
Bewaar intussen wel alle -liefst schriftelijke- bewijzen dat je je herhaaldelijk verdedigd hebt tegen de onterechte vordering.
Een rechter ziet dat graag.
Oja, je hebt er niet eens een advocaat bij nodig, een duidelijk en sluitend verhaal van jezelf volstaat in zo'n geval.

Er van af komen moeilijk?
Als er contractueel geen belemmeringen zijn haalt een nieuwe leverancier je daar wel weg.
Een nieuwe leverancier is namelijk de leidende partij bij een overstap.
Er zijn zelfs leveranciers die dan een eventueel boetebedrag bij huidige leverancier nog voor hun rekening willen nemen. :wink:

Succes.

Tassadar
Berichten: 105
Lid geworden op: 23 dec 2009 14:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tassadar »

Als aanvulling op het bericht hierboven: op dit forum zag ik een mooie formulering voor een brief die je kunt sturen:
Geachte mevrouw, heer,

In mijn eerdere berichten heb ik met bewijsstukken het ongelijk van uw cliënte aangetoond.

Indien u besluit uw procedure voort te zetten, dan is dat misbruik van recht en zal de rechter mijn reconventionele vordering, inhoudende vergoeding van alle door mij gemaakte kosten, inclusief bestede tijd, onverkort toewijzen.

Ik zie uw dagvaarding derhalve met vertrouwen tegemoet.

Hoogachtend,

<ondertekening>

koopstore
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 mei 2010 09:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door koopstore »

Beste lezers,

Dit is een oproep van een wanhopige consument die nu al bijna 2 jaar tegen de muur wordt gejaagd!!!!

Wie heeft slechte ervaringen met Nlenergie, m.n. over onterechte facturen, administratieve fouten, Incassodreigementen, onbeantwoorde brieven etc.
Meld u massaal aan bij trosradar wellicht kunnen wij met z'n allen een vuist maken tegen deze Firma.
Dan is het misschien mogelijk gezamelijk een advocaat in te schakelen om Nlenergie zover te krijgen orde op zaken te stellen.

WaarIsJoost
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door WaarIsJoost »

Hallo,

Ben recentelijk verhuisd en kreeg 't verzoek van Endinet om me te registreren bij een leverancier (19-05), om afsluiting te voorkomen. Klinkt logisch, dus na wat surfen op i-net besloten me aan te melden bij de Nederlandse Energie Maatschappij (21-05).

Na enkele dagen (25-05) kreeg ik de bevestiging van de NEM dat mijn inschrijving binnen was. Mooi geregeld, dacht ik.

Helaas lag de 31ste weer een brief van Endinet op de deurmat dat er nog steeds geen leverancier bekend is op mijn adres en dat "zonder verdere aankondiging, op zeer korte termijn" zowel het gas als de elektriciteit worden afgesloten.

Hier begon het bellen naar Endinet en de NEM, het spreekwoordelijke kastje en de muur. Nu claimt de NEM mij te hebben aangemeld, maar Endinet weet van niks. Ik als consument heb geen kijk op welke administratie dan ook, dus WAAR moet ik nu heen met dit probleem??? Hoe weet ik dat ik inderdaad ben aangemeld ?!?!?!

Om aan te tonen dat ik WEL een leverancier geregeld heb, heb ik een aangetekende brief naar Endinet gestuurd met een bevestigingsbrief van de NEM als bijlage. Hier kreeg ik een reactie op dat Endinet dit niet als "wettelijk bewijs" ziet en dat de aanmelding via het "Landelijk systeem EDSN" moet gebeuren. Ik kan dit dus niet zelf doen en ondertussen hangt een afsluiting nog steeds boven mijn hoofd! (Lees 1000,- Euro)

Steeds als ik bel naar Endinet of de NEM krijg ik ontzettend veel begrip en weten ze me te vertellen dat dit echt een heel vervelende situatie is, maar ondertussen wordt er blijkbaar niks geregeld.

Weet iemand hoe ik alsnog een afsluiting kan voorkomen?
Of weet iemand anders hoe ik me juridisch hier voor kan indekken?
Is het sowieso rechtsgeldig om als afsluitdatum een "korte termijn" aan te geven, zonder verdere datum te vermelden?

Afsluiting is gewoon niet waar ik op zit te wachten en die kosten die Endinet hier voor rekent al helemaal niet!

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door elmo43 »

Door niet bij de NEM te gaan maar een andere energie leverancier zoeken.

WaarIsJoost
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:07

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door WaarIsJoost »

@elmo43

Het lijkt erop dat je hier gelijk in hebt. Net weer met de NEM aan de lijn gehangen en zij claimen dat het inhuizen is ingediend, wat nu 10 werkdagen mag gaan duren. Hier kom ik natuurlijk niet verder mee, want over 4 werkdagen ben ik de pineut. Verder zeggen ze niet in staat te zijn om het inhuizen met spoed te doen, wat blijkbaar andere leveranciers WEL kunnen!

Dus ik sluit me aan bij jou elmo43. Laat dit een waarschuwing zijn voor anderen!

Helaas kom ik niet echt verder met dit advies, dus als er nog mensen zijn met een ervaring hoe ik uit deze situatie kom, dan hoor ik die graag!

Bedankt.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerland »

Het zal op de valreep wel op z'n pootjes terechtkomen.
Tot die tijd is het even zweten (en bellen, schrijven enz.)

Dat hebt u overigens aan u zelf te danken.
Ben recentelijk verhuisd en kreeg 't verzoek van Endinet om me te registreren bij een leverancier (19-05)
Wel verhuizen en daarna al geruime tijd energie verbruiken, maar tegelijkertijd geen klant willen zijn en ervoor betalen, dat gaat natuurlijk niet.

NEM beu
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2010 12:54

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NEM beu »

Ik had gisteren een reactie geplaatst over te hoge eind-afrekening van NEM door te hoog geschatte meterstanden.
Ik werd door NEM telkens van het kastje naar de muur gestuurd en na anderhalf jaar nog steeds geen cent van het teveel betaalde bedrag terug gezien.

Wat mij nog meer verbaasd is vandaag de forum daarover al gelijk verwijderd.
Er klopt hier iets niet.

Ik had de gedragsregels nagelopen. Deze had ik dus niet overtreden.
Alles wat ik zeg is waar en heb ik er bewijs van. Is volgens mij dus geen lasterij.

NLEnergie
Berichten: 86
Lid geworden op: 13 okt 2009 16:38
Contacteer:

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Beste 'NEM beu',

U heeft een bericht achtergelaten op dit forum. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden.

Om u beter van dienst te zijn vragen wij u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar [email protected].

Wij zullen binnen 5 dagen contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Het Internet Klantenservice Team
Nederlandse Energie Maatschappij
NEM beu schreef:Ik had gisteren..

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Je hebt de opzegging waarschijnlijk goed gedaan, dus dat zit wel goed.
Echter je hebt een contract in laten gaan per ingang van welke datum??
Kijk eens even wat daar staat, als daar staat 15-3-2010, is in principe ook niets aan de hand.
Het gaat om de opzegging per 15-3-2010, wie heeft dit bewerkstelligd?
En heb je geen boetevrije overstap toegezegt gekregen?

Groetjes.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Vertigo schreef:Klacht:Is het bekend bij Trosradar dat de NEM niet in de landelijke database kan kijken en dus klanten te vroeg oversluit met boetes tot gevolg
Waarom kan mijn alternatieve leverancier dat wel?
Er is zelfs door hen een overstap van een bevriende (zakelijke) klant naar achteren geschoven, omdat er anders een flinke boete van de oude leverancier boven het hoofd hing.
Die info en een aanpassing daarop vonden toch echt plaats op initiatief van de nieuwe leverancier.
Tis weer bijzonder.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Vertigo schreef:Klacht:Is het bekend bij Trosradar dat de NEM niet in de landelijke database kan kijken en dus klanten te vroeg oversluit met boetes tot gevolg en hierover zeer laconiek/niets doet.
Brief van mij aan NEM hieronder.op gaslicht,com staat hier ook niets over.

Zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem ?


Nederlandse Energie Maatschappij
Postbus 23064 3001 KB Rotterdam
T.A.V. Klantenservice Team speciale aandacht


xxxx, 10-06-2010

Betreft: klacht te vroeg inlaten gaan energiecontract bepaalde tijd.



Geachte heer/mevrouw,

Door middel van dit schrijven wil ik de klacht die ik heb over NL Energie
bij u onder de aandacht brengen.(hierna te noemen NLE).

Mijn probleem is het volgende:

Ik heb via de site gaslicht.com een contract afgesloten met NLE
Mijn contract met mijn vorige energie leverancier, te weten Dong Energy
liep af op 17-03-2010.
Deze heb ik een standaard opzegbrief gestuurd i.v.m. de 30 dagen opzeg termijn.

Helaas kreeg ik van Dong Energy een boete van 2 maal €50 aangezien
mijn contract te vroeg was opgezegd door mijn nieuwe leverancier NLE.
NLE heeft ook mijn oude energieleverancier niet laten weten dat NLE van plan
was om op 15-03-2010 het contract over te nemen.

NLE heeft op 15-03-2010 het contract in laten gaan, 2 dagen te vroeg dus.
Ik stel NLE dan ook verantwoordelijk voor de te betalen boete van € 100.

NLE heeft het standpunt: wij gaan die €100 niet betalen aangezien wij niet kunnen kijken
in het landelijke systeem kijken wanneer een contract afloopt.
NLE sluit elke klant zo snel mogelijk aan zonder na te gaan wanneer het oude
contract van hun nieuwe klanten afloopt.
Een nobel streven echter met grote gevolgen voor die nieuwe klanten.

Hoogachtend,

xxxx
Om te beginnen bestaat NLenergie bij de gratie van het innen van boetes door vroegtijdige beeindigingen van contracten bij NLE in plaats van boetes vergoeden die zij veroorzaken door zich niet aan de protocollen te houden.

Goed, dat gezegd hebbende,...........
NLE liegt dat ze scheel ziet. Ze hebben namelijk wel degelijk inzicht in het landelijk systeem.
Vroeger heette dat de Vereniging Contract Controle Protocol Energie Sector (CCP), nu is dat NEDU/EDSN.
Zie: http://www.edsn.nl/default.asp?id=203 (lees dit goed door!!!!!!)
Zie: http://www.edsn.nl/default.asp?id=414
Aangesloten marktpartijen maken gebruik van het EDSN switchsysteem. En,......NLE is bij EDSN/NEDU aangesloten!
EDSN:
Nederlandse Energie Maatschappij (EAN) 8712423016965 Leverancier E EDSN
Nederlandse Energie Maatschappij (EAN) 8712423016965 Leverancier G EDSN

NEDU:
Ledenregister NEDU
versie 03‐06‐2010
Nederlandse Energie Maatschappij B.V. (NLE) Leverancier Gewoon lid F. Verbiest H.G. Swinkels


Vast te stellen valt dat NLE zich niet aan het protocol houdt en je ze hier op mag aanspreken. En,.............ze gewoon uw opgelopen boete die ze met opzet hebben veroorzaakt dienen te vergoeden.
Tenzij,................ het NLE aanbod wat bij gaslicht.com stond een contract betrof dat ingaat miv 15-3-2010 omdat anders het betreffende aanbod niet meer van kracht is.
Dit laatste is iets wat ik eigenlijk niet verwacht, dus,.....gooi het NLE maar voor de voeten dat ze liegen dat ze scheel zien, dat ze zich niet aan het NEDU/EDSN protocol houden waar ze wél bij aangesloten zijn.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Shine schreef: NEDU:
Ledenregister NEDU
versie 03‐06‐2010
Nederlandse Energie Maatschappij B.V. (NLE) Leverancier Gewoon lid F. Verbiest H.G. Swinkels
Kan het zijn dat NEM pas sinds mei 2010 lid is van deze club?
Nederlandse Energie
Maatschappij BV
1-mei-10
Dat mag dan misschien nog als verzachtende omstandigheid voor het verleden gelden.
Maar na die datum zeer zeker niet.

Vertigo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 jun 2010 11:22

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Vertigo »

@ EagleOne2002

Ik heb bij mijn oude leverancier, waar het contract liep tot 17-03-2010 opgezegd op 14-02-2010 dus meer dan 30 dagen voor afloop contract datum welke 1 jaar was.dit is dus automatisch boetevrij.
De overstap is per 15-03-2010 gedaan door de nieuwe leverancier de NEM.
Dus zoals gezegd 2 dagen te vroeg, waardoor Dong zegt, te vroeg is te vroeg, dus een boete.Standaard opzeg boete voor contracten < 1 jaar gas/stroom = 2 x € 50

@ Tis weer bijzonder
Dat kan je wel zeggen ja, klassiek kastje naar de muur verhaal.
Ben blij dat ik de verkiezingen niet heb gevold :-)

@Shine
Het is niet de NEM die een boete bij mij probeert te forceren maar mijn oude leverancier Dong die gewoon keihard zegt.... je nieuwe leverancier heeft ons 2 dagen stroom en gas door de neus geboord, dus 2 x € 50 boete.
Had je maar niet bij ons weg moeten gaan. nehnehnenenehh :-)

Jouw info dat NEM gewoon aangesloten is bij EDSN/EDU en net doet alsof ze van niets weten is een zoals zo vaak gehoord een sterk staaltje van helpdesk conditionering. Heb meerdere medewerkers gesproken de laatste tijd en iedereen "schijnt"hier niets van te weten. zeg datum 3-6-2010
En nee het contract moest ingaan op 17-03-2010, afloopdatum oude contract.
Had niets met gaslicht.com van doen.

@ Tis weer bijzonder

Als de NEM de amerikaanse datum notering gebruikt heb ik misschien nog kans, maar ik denk dat het gewoon 3 mei 2010 is.
Nog steeds geen excuus voor hun starre en horkerige gedrag.
Geld zeker ook voor Dong.

Even ten overvloede, stap geloof ik al 4 jaar lang ieder jaar over van leverancier sindsdien dit kon en nooit problemen gehad.

Maar het gaat mij niet over die € 100, is wel geld enzo, maar gewoon over de nochalance en kastje muur verhaal enzo.

Het recht zal zegevieren!
Ik heb een lange adem.

Bedankt voor jullie tips.....

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Shine »

Het is niet de NEM die een boete bij mij probeert te forceren maar mijn oude leverancier Dong
Dat weet ik en had ik ook gelezen. Daarom schrijf ik ook (wellicht niet duidelijk genoeg?)
"(..) in plaats van boetes vergoeden die zij veroorzaken door zich niet aan de protocollen te houden."

Ik weet zeker dat NLE al geruime tijd als aspirant lid genoteerd heeft gestaan op die CCP lijst. Dunkt me dat je als aspirant lid je dan ook aan het geldende protocol moet houden! M.iv. 1-mei 2010 zijn ze aspirant lid af en nu volwaardig lid.
Daar komt bij dat DONG al sinds 1-1-2005 lid van CCP is, dus DONG had NLE moeten informeren dat het contract van TS bij Dong liep tot 17-3-2010.
Ook DONG valt hier dus het nodige in te verwijten. Temeer daar TS hun een maand vooraf een opzegbrief had geschreven dat miv 17-3-2010 het contract bij DONG wordt beeindigd tgv een switch.

Overigens die boete: als uw contract een verlengd jaarcontract is geweest, dan is het 2x25,-!

Gesloten