Deze vraag had ik eerder gesteld in de rubriek "banken" Maar angezien het gaat om een bank/verzekeraar past mijn vraag beter hier denk ik.
Graag wil ik aan de leden van dit forum de navolgende vraag voorleggen.
Ik had een koopsompolis (op basis van aandelen-units) met expiratiedatum 12 april 2010. Op 30 maart 2010 stuurde ik via de tussenpersoon het verzoek naar de bank/verzekeraar om expiratie-uitkering.
Omdat niet alle gevraagde stukken op 12 april 2010 bij de bank/verzekeraar aanwezig waren werd pas op 28 april 2010 uitgekeerd.
De waardevaststelling werd echter gebaseerd op de beurskoers van 28 april 2010 (uitkeringsdatum) en niet op basis van de koers op 12 april 2020 (expiratiedatum).
De koers op 28 april 2010 was aanzienlijk lager. Nadeel ongeveer 350,-
euro.
Mag de bank/verzekeraar dit doen? In de polisvoorwaarden kan ik daar niks over vinden. Daar staat wel iets in dat pas kan worden uitgekeerd als alle gevraagde documenten binnen zijn. Maar er staat niets in dat de waarde wordt vastgesteld als alle documenten binnen zijn.
Wie weet wat mijn rechten zijn?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] vraag over expiratie koopsompolis
-
stofzuigertje
Re: vraag over expiratie koopsompolis
Ik weet dat sommige juist wachten omdat de koersen stegen....
Dus het mag en andersom komt dus ook voor.
Ze kijken niet naar einddatum maar naar datum verkoop onderliggende stukken.
Dus het mag en andersom komt dus ook voor.
Ze kijken niet naar einddatum maar naar datum verkoop onderliggende stukken.
Re: vraag over expiratie koopsompolis
Nee, dat mag dus niet! De koers op de expiratiedatum is bindend. De verzekeraar had de certificaten moeten verkopen en het geld beschikbaar moeten houden (overigens, zonder rentevergoeding). U kunt de verzekeraar hierop aanspreken.