LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [Eneco] Te hoge rekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gdolck

[Eneco] Te hoge rekening

Ongelezen bericht door gdolck »

Inmiddels heb ook ik de rekening ontvangen van Eneco. Normaal betaal ik rond de 150 euro, maar deze keer bleek het bedrag 1700 euro te zijn. Het gekke is dat ik vrijwel nooit intensief gebruik maak van het energienet, want zo vaak ben ik niet thuis.

Nu belde ik dus de klantenservice van Eneco en daar werd ik van het kastje naar de muur gestuurd. De vrouw aan de telefoon ontkende dat er iets mis was met de meter. Maar later bleek alsnog dat er iets mis was met de teller in de meter, die telkens verspringt. Ik schijn dus te weinig te hebben betaald in de voorgaande maanden, waardoor Eneco nu geneigd was alle kosten bij elkaar op te tellen tot en bedrag van 1700 euro. Zonder mijn medeweten hebben medewerkers gesleuteld aan de meter, het moment dat ze voor controle langs kwamen. Ik heb helaas geen verstand van zulke apparatuur en in de tussentijd hebben zij het een en ander veranderd aan de meter en ook dit verrekend in de kosten.

Nu moet ik alsnog het bedrag overmaken op de rekening van Eneco, maar in termijnen. De telefoniste echter bliijft ontkennen dat er iets veranderd is aan de meter en even later geeft deze het toe, maar ontkent het daarna weer. Ik blijf dus betalen, terwijl ik heel weinig gebruik maak van het energienet.

Heeft iemand dit weleens vaker meegemaakt bij Eneco? Schone schijn: je denkt dat je weinig verbruikt, betaalt netjes op tijd, daarna sleutelen zij aan de meterkast, verrekenen dit zonder het te melden in de daaropvolgende maandrekening. En dan ook nog het bekennen en ontkennen van de telefoniste, over het feit dat Eneco een kapotte meter heeft geinstalleerd in mijn huis, die dan weer verkeerde metingen verricht, waardoor ik meer betaal dan normaal. En ook deze kosten dan verrekenen uiteindelijk.

Wat moet ik in dit geval doen? Bellen/mailen heeft geen nut, Eneco wimpelt mij toch af. De kosten lopen op die manier op en wie weet, voor hetzelfde geld betaal ik over een paar maanden zelfs 2000 euro voor niks.

Met vriendelijke groet,

Erwin

Eneco mdw

Re: [Eneco] Te hoge rekening

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Gdoclk,

Uit uw bericht op dit forum begrijp ik dat u onverwachts een hogere jaarnota van ons heeft ontvangen. U vermoedt dat uw netbeheerder aan de energiemeter heeft gesleuteld en dat dit mede de oorzaak is van de bijbetaling op de jaarnota. Het is niet gelukt om telefonisch of per e-mail tot een oplossing te komen.

Ik vind het erg jammer dat u tot op heden geen duidelijke uitleg heeft ontvangen over uw jaarnota. Graag kijk ik samen met u de jaarnota nog eens goed na. Als u dit op prijs stelt, geeft u dan uw contactgegevens, samen met het onderwerp van dit forum, aan mij door via het e-mailadres [email protected].

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

Gesloten