LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] automatische afschrijvingen belastingdienst

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Connyp
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2010 07:55

automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door Connyp »

Aanvulling!!!

Ben vandaag door een medewerkster van de Nationale Ombudsman gebeld, en die wist mij te vertellen dat de NO de regeling van de belastingdienst om per januari van dit jaar de naam en nummercontrole niet meer uit te voeren ondersteund.
De reden hiervoor is: dat veel mensen hun teruggave op een ander nummer willen hebben en het teveel werk is voor hun.
Op mijn reachtie dat ik een teruggave iets anders vindt dan een invordering kon ze alleen maar zeggen dat ze het inderdaad in een extreem geval zoals de mijne heel vervelend vond, maar dat ik er op moest rekenen dat ik mijn geld kwijt ben.
Verder zou ze mijn klacht nog doorsturen naar de belasting in de hoop dat dat nog iets opbrengt . Maar de reactie tijd van de belasting ligt tussen de 6 tot 10 weken pffffffffff.

Dit betekend dus dat iedereen bij de belasting een nummer kan aandragen en dan word je belasting daar vanaf geschreven.

Ik heb inmiddels wel een ander banknummer aangevraagd.
Wordt er inmiddels niet goed van!!!!!!!!!!
==================================================

Als de belastingdienst ten onrechte een bedrag van je bank heeft afgeschreven ( in mijn geval 2 bedragen). Dan kan je die niet stoneren pfffff. Na telefonisch contact met een dame van de belasting kwam ik erachter dat de bedragen achterstallige wegenbelasting is voor een auto die
A) niet van mij is.
B) het rekeningnummer door mijn ex waar ik al 5 jaar van gescheiden ben was opgegeven.
C) de belasting geen naam en nummer check doen.
D) Het niet kunnen/willen terugstorten.
Op mijn vraag hoe ik dan mijn geld moet terugkrijgen was het advies, dan moet u maar contact opnemen met uw ex, wij hebben dit nummer aan zijn naam gekoppeld?????
Ik ben volledig uit mijn dak gegaan aangezien ik nog 43.000 euro van de man moet krijgen omdat hij een oplichter is.
En nu dus ook gewoon mijn banknummer gebruikt.
De volgende dag weer terug gebeld naar de belasting en gesproken met een man die het zou gaan oplossen??? Toen wel dus en mij na 2 dagen zou terugbellen met de oplossing, nou niet dus!!!!!! De belasting kan wel halen maar teruggeven ho maar!! Zal ook nu wel weer een langlopend conflict worden. Jammer dat ze niet hun fout toegeven en mij me geld terug geven.
Maarja de belasting denkt nu eenmaal binnen is binnen. Wat was hun slogan ook alweer Gemakkelijker kunnen we het niet maken!!! Inderdaad voor hunzelf dan wel te verstaan. Want van meedenken hebben ze nog nooit gehoord.
Laatst gewijzigd door Connyp op 18 jun 2010 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door WilWil »

Automatische afschrijving van de belastingdienst kun je wel storneren. Dit kan tegenwoordig tot, ik daht, 90 dagen na afschrijving.

Maar is het wel een automatische afschrijving geweest? Is het niet een acceptgiro geweest, waarop je ex jouw nummer heeft ingevuld? Dan moet je niet bij de belastingdienst zijn maar bij je bank. Zij dienen dan een kopie van de acceptgiro op te vragen.

Gezien het om een achterstallig betaling gaat, denk ik dat het per acceptgiro betaald is en je dus bij de bank moet zijn.

bachanaal
Berichten: 145
Lid geworden op: 24 jan 2006 16:15

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door bachanaal »

het is altijd mogelijk om officieel aangifte van oplichting te doen en er een rechtzaak van de maken.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door frenkievee »

Connyp schreef:wij hebben dit nummer aan zijn naam gekoppeld?????
Aangezien jou rekeningnummer aan de naam van je ex is gekoppeld, zou ik zeker een brief naar de belastingdienst sturen, waarin je van hen verlangd dat ze deze koppeling ongedaan maken. Uiteraard even bewijsje meesturen van de tenaamstelling van deze rekening en dat hij er niets mee te maken heeft. Vraag direct om een brief dat zij dit zo gedaan hebben, zodat je aangifte van oplichting te doen.
Connyp schreef:dan moet u maar contact opnemen met uw ex
Grapjassen: dat is natuurlijk de weg van de minste weerstand en het probleem van je af schuiven......

Connyp
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2010 07:55

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door Connyp »

Volgens de bank en de belasting kan ik het niet stoneren, dus ik denk dat je gelijk heb en dat het dan via een acceptgiro is gegaan.
Vanmorgen wederom de belasting gebeld om de betaalopdracht op te vragen, voor de politie, die mij overigens vertelde dat dit een civiele zaak was en er eigenlijk geen aangifte gedaan kan worden, alleen ter registratie

Het moet niet veel gekker worden hier in Nederland waar bedriegers blijkbaar gewoon hun gang kunnen gaan.
WilWil schreef:Automatische afschrijving van de belastingdienst kun je wel storneren. Dit kan tegenwoordig tot, ik daht, 90 dagen na afschrijving.

Maar is het wel een automatische afschrijving geweest? Is het niet een acceptgiro geweest, waarop je ex jouw nummer heeft ingevuld? Dan moet je niet bij de belastingdienst zijn maar bij je bank. Zij dienen dan een kopie van de acceptgiro op te vragen.

Gezien het om een achterstallig betaling gaat, denk ik dat het per acceptgiro betaald is en je dus bij de bank moet zijn.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door SJZ »

voor de politie, die mij overigens vertelde dat dit een civiele zaak was en er eigenlijk geen aangifte gedaan kan worden,
Het is een civiele zaak, maar ZEKER ook een strafbaar feit. Alleen in de praktijk zegt de politie dit heel vaak omdat zij geen zin hebben er tijd en energie in te steken. Als je volhoudt nemen ze echt wel de aangifte op.

Connyp
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2010 07:55

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door Connyp »

Dat de politie er niet echt op zat te wachten om mijn aangifte op te nemen is wel duidelijk. Maar ik ga het toch doen.
"]
voor de politie, die mij overigens vertelde dat dit een civiele zaak was en er eigenlijk geen aangifte gedaan kan worden,
Het is een civiele zaak, maar ZEKER ook een strafbaar feit. Alleen in de praktijk zegt de politie dit heel vaak omdat zij geen zin hebben er tijd en energie in te steken. Als je volhoudt nemen ze echt wel de aangifte op.[/quote]

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door Guardian72 »

achterstallige wegenbelasting is voor een auto die
A) niet van mij is.
B) het rekeningnummer door mijn ex waar ik al 5 jaar van gescheiden ben was opgegeven.
C) de belasting geen naam en nummer check doen.
D) Het niet kunnen/willen terugstorten.
Behoudens aangifte doen, zou ik ook alsnog een formeel bezwaar naar de belastingdienst sturen.

In feite maakt namenlijk de belastingdienst zich schuldig aan diefstal - omdat zij geen naam/nummer controle uitvoeren - en dus onterecht incasseren bij een derde partij (TS dus).
Het niet kunnen/willen terugstorten zal wel enige moeite kosten.

Belangrijk lijkt me het verzamelen van bewijzen dat de BD ongelijk heeft, en deze gelijk kopieeren zodat je het bij je bezwaar kan voegen.

Daarnaast, gezien de handelswijze van de EX zou ik ook overwegen om een ander bankrekeningnummer te nemen - omdat het reeds bestaande nummer bekend is bij EX- en dus ook voor andere zaken misbruikt kan worden.

Verder is (belasting)fraude geen civiele zaak, maar een strafrechtelijke - en dient de politie dus wel degelijk aangifte op te nemen. Indien men dit weigert, klacht indienen bij de korpsbeheerder (burgemeester van de woonplaats).

Het belangrijkste is wel dat je alle bewijzen verzamelt, die aantonen dat jij gelijk hebt. Dus, dossier maken.

Veel succes.

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door WilWil »

Als het met een acceptgiro betaald is moet je de betaalopdracht bij de bank opvragen en niet bij de belastingdienst!!!

Als het met een acceptgiro betaald is heb je nu nog niet te maken met de belastingdienst, zij kunnen nu niets voor je betekenen. Als het inderdaad een acceptgiro is, is het aan de bank om dit te regelen.

Ga wel naar de politie voor oplichting.

frenkievee
Berichten: 284
Lid geworden op: 20 jun 2007 16:19

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door frenkievee »

vogels schreef:
Als het met een acceptgiro betaald is
En wat is de titel van het onderwerp??
Zou je niet eerst alle meldingen eens goed lezen? Dan zie je dat er een aantal tips gegeven zijn op basis van de gegevens aangedragen door TS en dat acceptgiro hier prima op zijn plaats is......

Connyp
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 jun 2010 07:55

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door Connyp »

Dank jullie wel voor de tips, een aantal had ik al in gang gezet.
Ook heb ik nog een klacht ingediend bij de nationale ombudsman wie weet helpt dat ook. En een ander banknummer ga ik zeker ook regelen.

Hopelijk kan ik ook snel hier de goede afloop melden.

Groeten
Conny
frenkievee schreef:
vogels schreef:
Als het met een acceptgiro betaald is
En wat is de titel van het onderwerp??
Zou je niet eerst alle meldingen eens goed lezen? Dan zie je dat er een aantal tips gegeven zijn op basis van de gegevens aangedragen door TS en dat acceptgiro hier prima op zijn plaats is......

Henk020
Berichten: 23
Lid geworden op: 16 feb 2010 19:26

Re: automatische afschrijvingen belastingdienst

Ongelezen bericht door Henk020 »

Zoals in de eerste posting is aangegeven dat het een achterstallig bedrag was. In het geval van belasingen mag de belastingdienst zonder verdere aankondiging (of misschien is die wel verstuurd maar naar het adres van je ex) het bedrag automatisch afschrijven van het bij de belastingdienst bekende bankrekeningnummer. Storneren is niet mogelijk omdat het een soort van beslaglegging is. Daarom zal het niet via een acceptgiro zijn gegaan (zo ja kijk even op je afschrift/internetbankieren naar de code van de mutatie...of dit AC is of iets anders)

Natuurlijk moet het rekeningnummer wel op naam van degene staan die de schuld heeft. In dit geval is het helaas aan u om aan te tonen dat het rekeningnummer NIET aan hem toebehoort. Maar uiteindelijk zal u het geld wel terugkrijgen vermoed ik.

Gesloten