LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vereniging van Eigenaren

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
marco-h
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 okt 2009 08:33
Locatie: Meppel
Contacteer:

Vereniging van Eigenaren

Ongelezen bericht door marco-h »

Ik heb een aantal vragen over het wel en wee rond de V.V.E.

Ik bezit een koopappartement. 'Vroeger" , een aantal jaren terug waren alle woningen in hetcomplex van een woningstichting (Woonzorg)
Omdat het complex niet meer voldeed in de ogen van de woningstichting werden de woningen, toen nog huurwoningen, verkocht aan een vastgoedhandelaar, (RVG)
Als er ouderen (het is een 55 plus complex), overlijden of verhuizen, gaan de woningen in de verkoop. De verkoop is niet voorbehouden aan ouderen, dus ook jongeren wonen nu in het complex.
De vastgoedhandelaar heeft een bedrijf ingeschakeld, Capital Rem, om de V.v.E. te leiden.
Nu zijn er ongeveer 50/50 huur en koop in het voordeel nog steeds van RVG.
Dus de particuliere eigenaren hebben nog geen meerderheid.

Onze V.v.E. is wel actief, en hebben meerdere bestuursleden waaronder een medewerker van Capital Rem.
Nu is het rare er aan, dat als wij een vergadering hebben, eens in het jaar dat de medewerker van Capital Rem een volmacht gekregen heeft om voor RVG te gaan stemmen.
RVG heeft er weinig belang bij om zoveel mogelijk te investeren, echter wij als bewoners wel, dus we mogen verwachten dat ONS bestuur er alles aan doet om problemen en reparaties gauw door te voeren voor dat het grotere problemen worden, maar is het dan normaal dat een bestuursled die er voor ONS is, moet gaan stemmen voor een bedrijf die de meerderheid aan stemrecht heeft en ook nog eens ingehuurd is door RVG om de V.v.E op poten te zetten?

Wij hebben deze gang van zake al diverse malen aangekaard, maar het wordt afgewippeld met de mededeling dat het allemaal legitiem is.
Ik vind het heel erg raar allemaal.

In mijn ogen moet iemand in het bestuur, als die via Capital rem in ons bestuur zit, volledig onafhankelijk op moet stellen van RVG.
Immers het bestuur zet zich in voor de bewoners.

Wat verder heel vreemd is, is dat alle kopers via de makelaar bij het koopcontract een papier gekregen heeft over welke kosten nu in de servicekosten verwerkt zitten.
Daarop staat bv ook boilerhuur.

Nu kreeg elke koper half februari van Energiewacht dat we met terugwerkende kracht vanaf 1 februari zelf een onderhoudscontract moeten neme op de boiler.
Dit kost elke maand een tientje.
Wij als kopers hebben verhhaal gehaald bij de V.v.E. hoe dit nu kan.
Tot en met 31 januari schijnt Woonzorg betaald te hebben voor de boilerhuur voor alle 47 woningen in ons complex i.v.m. contract.
Ook gaven zij aan dat zij niet wisten wie die lijst opgesteld had waar de kosten gespecifeerd staan van de servicekosten, maar dat de V.v.E. er niets van doen heeft en dus wij allemaal genoodzaakt zijn om een huur/reparatiecontract af te sluiten met de Energiewacht.
Nu is mijn vraag kan dit zo maar?
Wij hebben immers bij ons koopcontract een formulier gekregen met alle kosten gespecificeerd van de servicekosten.

De makelaar zegt dat zei dat niet opgesteld hebben, en de RVG zegt het zelfde.
Wat is ons recht hier in? Zijn wij voor gelogen?
Want behalve de 180 euro aan servicekosten komt er nu elke maand 10euro bij voor boilerhuur.
In onze ogen zijn wij gewoon voorgelogen.

En zo kunnen we nog wel even doorgaan.
Ook al heb ik van te voren onderzoek gedaan naar alles rondom ons complex voordat ik het kocht, nu pas komen we er achter dat er de dingen heel ander voor staan dan op er aan ons gezegd is én op papier staat.
Als ik alles geweten had, had ik het appartement niet gekocht.
Niet voor niets staan er alweer woningen te koop omdat de eigenaar en de hele gang van zake slecht vinden. Ook ik ben in onderhandeling om het huis te koop aan te bieden.

Gesloten