LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

Excuses aanbieden staat gelijk aan schuld erkennen. Waarom zou je anders excuses aanbieden ?

Het eisen van excuses is tegenwoordig helemaal in. Zodra je de excuses hebt kun je direct door babbelen over de schadevergoeding.

Amerikaanse toestanden nu ook in Nederland....

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

crazyme schreef:Excuses aanbieden staat gelijk aan schuld erkennen. Waarom zou je anders excuses aanbieden ?

Het eisen van excuses is tegenwoordig helemaal in. Zodra je de excuses hebt kun je direct door babbelen over de schadevergoeding.

Amerikaanse toestanden nu ook in Nederland....
Volgens mij heb jij een nieuwe bril nodig! Lezen kan je dus niet! Ik behoor veilig in een winkel te kunnen winkelen! Als ze excusses hadden aangeboden en mij hadden geholpen toen ik huilend van de pijn op de grond lag en strompelend naar mijn auto moest lopen, had ik het er bij gelaten..... dus geen amerikaanse toestanden maar in dit geval wel, wat afgaat van jouw winstuitkering! So be it!

Volgens mij werk jij bij de HEMA, maar van klantvriendelijkheid heb jij dus nog nooit gehoord....de klanten zorgen wel voor jouw salaris iedere maand! Dit geldt voor alle winkels, niet alleen voor de hema. Een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn! Maar met iemand zo als jij, zou niemand willen werken!

Maar zullen we anders ruilen... jij een week mijn gezondheid en ik een week de jouwe....eens kijken of je dan nog zulke belachelijke antwoorden geeft!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

crazyme schreef:Excuses aanbieden staat gelijk aan schuld erkennen. Waarom zou je anders excuses aanbieden ?

Het eisen van excuses is tegenwoordig helemaal in. Zodra je de excuses hebt kun je direct door babbelen over de schadevergoeding.

Amerikaanse toestanden nu ook in Nederland....

Dat vergeet dus maar.
Kun je direct door babbelen over schadevergoeding.......hoop dat je er
nooit mee te maken hoeft te krijgen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

hoveling schreef:
crazyme schreef:Excuses aanbieden staat gelijk aan schuld erkennen. Waarom zou je anders excuses aanbieden ?

Het eisen van excuses is tegenwoordig helemaal in. Zodra je de excuses hebt kun je direct door babbelen over de schadevergoeding.

Amerikaanse toestanden nu ook in Nederland....
Volgens mij heb jij een nieuwe bril nodig! Lezen kan je dus niet! Ik behoor veilig in een winkel te kunnen winkelen! Als ze excusses hadden aangeboden en mij hadden geholpen toen ik huilend van de pijn op de grond lag en strompelend naar mijn auto moest lopen, had ik het er bij gelaten..... dus geen amerikaanse toestanden maar in dit geval wel, wat afgaat van jouw winstuitkering! So be it!

Volgens mij werk jij bij de HEMA, maar van klantvriendelijkheid heb jij dus nog nooit gehoord....de klanten zorgen wel voor jouw salaris iedere maand! Dit geldt voor alle winkels, niet alleen voor de hema. Een beetje respect zou wel op zijn plaats zijn! Maar met iemand zo als jij, zou niemand willen werken!

Maar zullen we anders ruilen... jij een week mijn gezondheid en ik een week de jouwe....eens kijken of je dan nog zulke belachelijke antwoorden geeft!
Gezien de toon en wijze van reageren vraag ik mij af of u het woord vriendelijkheid en respect wel kent.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Beste Hoveling,
Niet iedereen die het niet met u eens is, werkt bij de Hema.
Erg zwak om dat meteen maar te gaan roepen.
Ik vind zelf dat de Hema het netjes heeft opgelost.
U heeft een schadevergoeding gekregen.
Maar nu wilt u nog excuses en dat de Hema aansprakelijkheid erkend.
Naar mijn mening een verloren zaak en ook voor uw herstel etc. geheel niet nuttig.

U liep in de winkel en struikelde over iets.
Heeft u wel goed uitgekeken waar u liep?
Kennelijk niet, want anders struikelt u niet!
Ik heb geleerd om te kijken waar ik loop. (tegenwoordig rijd)
Het rooster had daar inderdaad niet mogen liggen, maar zelf de hand in eigen boezem steken is er tegenwoordig niet meer bij, het is altijd de schuld van een ander.
Als een winkel bijgevuld wordt, staan er ook overal karren en kratten.
Loopt u daar ook tegenaan?

Voor u gaat gillen, ik heb zelf ook o.a. spierreuma en weet dat je bij een blessure langer nodig hebt om te herstellen dan een ander en ik werk ook niet voor de Hema.

raster
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 nov 2008 17:16

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door raster »

En zo als altijd maakt geld weer alles goed.

armiva
Berichten: 124
Lid geworden op: 20 sep 2006 16:36

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door armiva »

Ik vind het ook niet de schoonheidsprijs van de Hema.
Maar u heeft een bedrag gekregen waar u tevereden mee bent.
(Alleen heeft u het steeds over de spierreuma. Erg vervelend als je dat hebt.
Maar dat heeft verder niets te maken met de val.) Een ieder ander had ook zo kunnen vallen. Em misschien, omdat u spierreuma heeft, zou u beter op moeten letten waar u loopt, maar dit terzijde.

hoveling
Berichten: 73
Lid geworden op: 19 jun 2006 11:49

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door hoveling »

Ik kan wel zien dat er nog steeds mensen zijn die domme antwoorden kunnen geven en niet weten waar ze het over hebben en hun mening al klaar hebben zonder de feiten te weten. Prima gedaan!

Ik wil bij deze chocomelk, witte angora en elmo43 bedanken voor hun begrip en steun...dat heeft me goed gedaan en wordt erg gewaardeerd en de rest die hier gereageerd heeft.... op jullie domme gezwets ga ik niet eens meer reageren. Ik wil het verder hierbij laten.

Groet.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

hoveling schreef:Ik kan wel zien dat er nog steeds mensen zijn die domme antwoorden kunnen geven en niet weten waar ze het over hebben en hun mening al klaar hebben zonder de feiten te weten. Prima gedaan!

Ik wil bij deze chocomelk, witte angora en elmo43 bedanken voor hun begrip en steun...dat heeft me goed gedaan en wordt erg gewaardeerd en de rest die hier gereageerd heeft.... op jullie domme gezwets ga ik niet eens meer reageren. Ik wil het verder hierbij laten.

Groet.
Eens met TS = fijne gasten
Kritisch = domme gasten

Het leven kan soms erg simpel zijn....

gabla
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2010 15:08

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door gabla »

crazyme schreef:
hoveling schreef:Ik kan wel zien dat er nog steeds mensen zijn die domme antwoorden kunnen geven en niet weten waar ze het over hebben en hun mening al klaar hebben zonder de feiten te weten. Prima gedaan!

Ik wil bij deze chocomelk, witte angora en elmo43 bedanken voor hun begrip en steun...dat heeft me goed gedaan en wordt erg gewaardeerd en de rest die hier gereageerd heeft.... op jullie domme gezwets ga ik niet eens meer reageren. Ik wil het verder hierbij laten.

Groet.
Eens met TS = fijne gasten
Kritisch = domme gasten

Het leven kan soms erg simpel zijn....
Hoe kan je zeggen kritisch = domme gast?

Er zijn nog zat onduidelijkheden hier.
Waar lag het gebakrooster? want laten we het wel even goedbekijken er werd genoemd de hygiene hiervan dus deze gebakrooster werd ook door de hema gebruikt. liggen deze dan normaal gesproken niet achter de toonbank?

Dus we weten niet waar ze is uitgegleden. Zonder dit kleine gedeelte informatie kan niemand hier beweren dat TS de waarheid spreekt of liegt.

Maar als ik aan gebaksrooster denk heb ik wel van "hoe kan je dat over het hoofd zien?"

Ik wil graag duidelijkheid.

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door antonh »

@hoveling,
een paar maanden geleden schreef je op18 maart.
Op 12 juni heb je smarte geld gekregen??
De helft naar de advocaat?
Maak je jezelf niet was wijs hier.
Een paar maanden plus de 3 maanden dat je hier schreef?
Is wel heeeeeeel er snel he.
Soms gaat iets snel maar letselschade zaken die zo snel gaan??

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door gerda1956 »

@antonh
als je het openingstopic goed leest, zie je dat voorval in 2009 gebeurd!

antonh
Berichten: 976
Lid geworden op: 05 apr 2006 16:33

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door antonh »

@Gera,

als jij ook goed gelezen had zie je wat er staat,

Ik ben een paar maanden gelden uitgegleden


En dat was op 18 maart.
Ik schrijf dus ook duidelijk,

Een paar maanden plus de 3 maanden dat je hier schreef?


En maart is de derde maand he!
Beter lezen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

gabla schreef: Ik wil graag duidelijkheid.
Je lijkt wel een letselschadeadvokaat die net zo lang zuigt en vist tot hij iets gevonden heeft.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door crazyme »

gabla schreef: Ik wil graag duidelijkheid.
Je lijkt wel een letselschadeadvokaat die net zo lang zuigt en vist tot hij iets gevonden heeft.

Heb je ook de onbedwingbare behoefte om achter ambulances aan te rijden ?

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Willy.T »

In het verleden heb ik ook iets in een supermarkt aan de hand gehad bij de groenteafdeling. Ik was met mijn vrouw in de winkel en ik gleed uit over boontjes die op de grond lagen en kwam hard terecht en had een arm en been bezeerd.
De bediende vertelde dat ze regelmatig alles wegveegden, maar dat de klanten er soms heel snel weer een puinhoop van maakten.
Ik heb wel een brief laten schrijven naar het hoofdkantoor en ik moet zeggen dat
er vanuit het bedrijf 2 maanden na de gebeurtenis een schadevergoeding is overgemaakt, terwijl het letsel al genezen was. Ik vond dat heel netjes en er is geen
advocaat aan te pas gekomen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Willy.T schreef:In het verleden heb ik ook iets in een supermarkt aan de hand gehad bij de groenteafdeling. Ik was met mijn vrouw in de winkel en ik gleed uit over boontjes die op de grond lagen en kwam hard terecht en had een arm en been bezeerd.
De bediende vertelde dat ze regelmatig alles wegveegden, maar dat de klanten er soms heel snel weer een puinhoop van maakten.
Ik heb wel een brief laten schrijven naar het hoofdkantoor en ik moet zeggen dat
er vanuit het bedrijf 2 maanden na de gebeurtenis een schadevergoeding is overgemaakt, terwijl het letsel al genezen was. Ik vond dat heel netjes en er is geen
advocaat aan te pas gekomen.
Mag ik je vragen hoeveel je daar aan schade vergoeding voor hebt gehad ?

Willy.T
Berichten: 217
Lid geworden op: 29 jul 2010 13:52
Locatie: thuis

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door Willy.T »

Chocomelk schreef:
Willy.T schreef:In het verleden heb ik ook iets in een supermarkt aan de hand gehad bij de groenteafdeling. Ik was met mijn vrouw in de winkel en ik gleed uit over boontjes die op de grond lagen en kwam hard terecht en had een arm en been bezeerd.
De bediende vertelde dat ze regelmatig alles wegveegden, maar dat de klanten er soms heel snel weer een puinhoop van maakten.
Ik heb wel een brief laten schrijven naar het hoofdkantoor en ik moet zeggen dat
er vanuit het bedrijf 2 maanden na de gebeurtenis een schadevergoeding is overgemaakt, terwijl het letsel al genezen was. Ik vond dat heel netjes en er is geen
advocaat aan te pas gekomen.
Mag ik je vragen hoeveel je daar aan schade vergoeding voor hebt gehad ?

Ze hebben me 750 euro betaald en ik moest een briefje tekenen dat ik nooit meer op het ongeval kon en zou terugkomen.
Ik heb er verder niets aan over gehouden en ik vond het netjes van de supermarkt dat ze het zo hebben afgehandeld.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door poespas »

U liep in de winkel en struikelde over iets.
Heeft u wel goed uitgekeken waar u liep?
Kennelijk niet, want anders struikelt u niet!
Ik heb geleerd om te kijken waar ik loop.


Dan koop jij zeker weinig als je in winkels de hele tijd naar de grond loopt te staren :roll:

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Weigering aansprakelijkheid bij de HEMA

Ongelezen bericht door VioletPrue »

poespas schreef:U liep in de winkel en struikelde over iets.
Heeft u wel goed uitgekeken waar u liep?
Kennelijk niet, want anders struikelt u niet!
Ik heb geleerd om te kijken waar ik loop.


Dan koop jij zeker weinig als je in winkels de hele tijd naar de grond loopt te staren :roll:
Er is een groot verschil tussen constant naar de grond staren en uitkijken waar je loopt.
We hebben het hier niet over iets kleins wat op de grond lag, maar over een rooster voor gebak.
Dat is groot, dat glimt en valt echt wel op, als je maar even verder kijkt dan je neus lang is.

Gesloten