| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] pas op met een t-mobile relax abonnement
pas op met een t-mobile relax abonnement
Ik heb een T-mobile relax 30 abbonnement.
Dat wil zeggen een abonnement voor €30- per maand. Voor die €30,- zou ik 260 eenheden ( belminuten of sms'jes ). Tot mijn verbazing zag ik op een overzicht van resterende belminuten dat dit in geld word uitgedrukt, ik had
nog € 20,- over.
Dat betekent dat er niet per eenheid maar in euro's per minuut / sms word afgerekend en wel € 0,12 cent per eenheid. Als je dit uitrekent kom ik op €31,20 per maand. met andere woorden voor die €30,- krijg ik maar 250 belminuten of sms'jes. En dat is de boel belazeren.
Dat wil zeggen een abonnement voor €30- per maand. Voor die €30,- zou ik 260 eenheden ( belminuten of sms'jes ). Tot mijn verbazing zag ik op een overzicht van resterende belminuten dat dit in geld word uitgedrukt, ik had
nog € 20,- over.
Dat betekent dat er niet per eenheid maar in euro's per minuut / sms word afgerekend en wel € 0,12 cent per eenheid. Als je dit uitrekent kom ik op €31,20 per maand. met andere woorden voor die €30,- krijg ik maar 250 belminuten of sms'jes. En dat is de boel belazeren.
Re: pas op met een t-mobile relax abonnement
Je moet eerst je factuur afwachten.
Je hebt het over de belstatus wat een indicatie van je tegoed is.
Je krijgt echt gewoon 260 minuten of smsjes.
Je betaald per sms / belminuut
Wacht gewoon je factuur af en bekijk die goed en je zal zien dat het wel klopt.
Je bent wel snel met de term de boel belazen zonder dit te kunnen onderbouwen
Gr
ATESLI
Je hebt het over de belstatus wat een indicatie van je tegoed is.
Je krijgt echt gewoon 260 minuten of smsjes.
Je betaald per sms / belminuut
Wacht gewoon je factuur af en bekijk die goed en je zal zien dat het wel klopt.
Je bent wel snel met de term de boel belazen zonder dit te kunnen onderbouwen
Gr
ATESLI
Laatst gewijzigd door atesli op 16 jun 2010 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
witte angora
Ik zou inderdaad nog maar even de nota afwachten... 
Laatst gewijzigd door witte angora op 16 jun 2010 21:12, 1 keer totaal gewijzigd.
ik heb bovenstaand verhaal voorgelegd bij t-mobile en ze gaan het uitzoeken.
Het klopt igg niet met wat er vermeld word bij de voorwaarden.
Het klopt igg niet met wat er vermeld word bij de voorwaarden.
Laatst gewijzigd door steef31 op 16 jun 2010 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat had je beter eerst kunnen doen voor hier eerst te beschuldigen.
Laat ff weten hoe het afloopt.
Gr
ATESLI
Laat ff weten hoe het afloopt.
Gr
ATESLI
Als ik €30,- deel door 260 eenheden kom ik uit op €0.12 (€0.115 om precies te zijn). Het zal vast wel kloppen op je factuur. Het abonnement bestaat al weer een tijdje. Het lijkt me sterk dat de berekening op de factuur niet zal kloppen want dan hadden we hier al meer topics over gehad moeten hebben.
Hallo allemaal,
ik heb een iphone abonn. van t-mobile en ik vond mijn factuur deze maand ook aan de hoge kant. Op mijn specificatie stond totaal aantal gebelde minuten 147.04 en vorige maand 136.22, maar tot mijn verbazing worden er gewoon 150 minuten als verbruikt afgeschreven.(dat is mijn belbundel) Ik heb gebeld en krijg de melding dat er d per minuut wodt berekend ook al heb je maar 5 sec gebeld. Ik heb toch 150 belminuten en niet 147.04. Voorheen had ik een relax abonn. en toen werden het aantal gebelde belminuten binnen de bundel gewoon afgeschreven en niet 5 seconden voor 1 minuut gerekend. Waarom nu wel? Ik heb voor 136 minuten gebeld en moet toch bij betalen? dat snap ik niet....
ik heb een iphone abonn. van t-mobile en ik vond mijn factuur deze maand ook aan de hoge kant. Op mijn specificatie stond totaal aantal gebelde minuten 147.04 en vorige maand 136.22, maar tot mijn verbazing worden er gewoon 150 minuten als verbruikt afgeschreven.(dat is mijn belbundel) Ik heb gebeld en krijg de melding dat er d per minuut wodt berekend ook al heb je maar 5 sec gebeld. Ik heb toch 150 belminuten en niet 147.04. Voorheen had ik een relax abonn. en toen werden het aantal gebelde belminuten binnen de bundel gewoon afgeschreven en niet 5 seconden voor 1 minuut gerekend. Waarom nu wel? Ik heb voor 136 minuten gebeld en moet toch bij betalen? dat snap ik niet....
Het is bij T-mobile (en veel andere aanbieders) dat je de 1e minuut betaald. Dus of je nu 2 seconden hebt gebeld (bv voicemail te laat wegdrukken) dan wordt dit alsnog als een hele minuut gerekend. Dit staat echter gewoon in de voorwaarden.
Daarnaast moet je wel uitkijken met het relax online abonnement. Als je daar je contract afsluit betaal je 5 euro minder maar worden alleen volledige minuten gerekend. Dus als je dan 1 minuut en 2 seconden belt dan worden er 2 minuten afgeschreven van je beltegoed.
Daarnaast moet je wel uitkijken met het relax online abonnement. Als je daar je contract afsluit betaal je 5 euro minder maar worden alleen volledige minuten gerekend. Dus als je dan 1 minuut en 2 seconden belt dan worden er 2 minuten afgeschreven van je beltegoed.