Wij boeken een reis met familie bij Pharos reizen en mijn vrouw vraagt twee kamers naast elkaar.
Het e.e.a. blijkt niet te kunnen, dus word ik gebeld door Pharos reizen of het ook niet naast elkaar mag zijn, akkoord. Zover alles goed.
Vervolgens krijgen we weer een e-mail met als uiteindelijke conclusie dat het niet door gaat.
Okee, we boeken wat anders bij een andere organisatie in Nederland (andere periode).
Vervolgens krijgen we ongeveer 3 weken voor de eigenlijke datum een voucher van, wat schets onze verbazing, de reis die niet meer kon (hadden het bijna weggegooid als reclame), zonder vermelding van prijs of wijze van betaling. Wij bellen (tegen een koopnummer) en leggen het een en ander uit, zoals de vernoemde e-mail en nooit bevestiging gehad van daadwerkelijke boeking (niet eens duidelijk hoe we moeten betalen). Uit dit gesprek blijkt ook dat het meer kost dan op het boekingsformulier aangegeven. We blijken voor onze baby (11 maanden) ineens het volle pond te moeten betalen. Wij niet moeilijk doen, willen best nog wel gaan, maar niet voor de baby het volle pond betalen (doen zelfs water bij de wijn in vergelijking met het boekingsformulier).
Omdat dit een extra reis wordt en naar het buitenland (Duitsland) is, dienen we een paspoort voor de baby aan te schaffen en extra vrij te nemen op ons werk. Inmiddels kort dag geven wij nogmaals per e-mail aan het het e.e.a. gelopen is, dat we eigenlijk dus niet hoeven te gaan, maar dat we eventueel nog wel willen. Haast is geboden anders kan het helemaal niet meer. Tevens geven we aan dat het voor ons uit de lucht kwam vallen (gezien eerdere e-mail). Om een heel lang verhaal kort te maken komt het er op neer dat de prijs is afgesproken, we bij annulering (welke?) annuleringskosten dienen te betalen en dat we wel een boekingsbevestiging hebben gehad (de e-mail dat ze aangeven dat we niet meer gaan, wordt met geen woord meer over gesproken). Na, denk ik, zo'n 10 uur tijd erin gestoken te hebben, zonder fatsoenlijke reactie (maar wel verwijzing om te bellen naar het koopnummer), je wilt immers, hoe onterecht ook, geen gezeur van incassobureaus, belt er iemand na het sturen van een brief t.a.v. de directie. Bij hoog en laag blijft hij volhouden dat het e.e.a. bevestigd is en zo is afgesproken. De fout ligt niet bij hun, alles is daar goed gegaan, bovendien liegen wij omdat de bevestiging is gelezen (???) en het e.e.a. zo is afgesproken (???). Hoe zou nog een onderzoek bij onze provider kunnen opvragen wat er mogelijk misgegaan zou kunnen zijn. Hij wilde in eerste instantie ook deze vermeende e-mail niet doorsturen. Na een vervelend gesprek met niets anders dan verwijten naar onze kant (bij hun liggen de fouten niet) krijgen we de (onjuiste) bevestiging van deze reis.
Wat blijkt, verzonden naar een verkeerd e-mail adres (hoe ze hier aan komen????), overigens gedateerd voor de e-mail (naar het goede e-mailadres) waaruit bleek dat het niet doorging. Nog steeds dat is uw e-mailadres wel en beweren dat we het ontvangen hebben (want het is gelezen (door een ander)), nu vraag ik je!!!).
Uiteindelijk (we konden zelfs al niet meer gaan door het lakse handelen) bevestigd gekregen dat we geen annuleringskosten hoeven te betalen.
Geen excuses en wat moesten we blij zijn met deze kostenloze annulering . want alle fouten lagen nog steeds bij ons.
We hadden niks kunnen doen, de toeters en bellen van de incassobureaus kunnen aanhoren en uiteindelijk voor de rechter kunnen verschijnen (waarschijnlijk niet want uiteindelijk zal er wel iemand naar de haalbaarheid hebben gekeken). Uiteraard gewonnen want er lag een e-mail dat het niet doorging.
Wij wilden dit alles voorkomen, kregen hierbij geen medewerking van Pharos (u kunt bellen naar een 0900-mummer) en uiteindelijk nog steeds de schuld in onze schoenen geschoven. De stoom komt nog uit mijn oren!!!!!!! Pharos reizen (van de ANWB nog wel) is voor mij een klantonvriendelijke oplichtersbende. Nog nooit heb ik me zo klantonvriendelijk behandeld gevoeld.
Ik moest het gewoon even kwijt en u kunt er nota van nemen (maar ik stoom nog steeds).
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] klacht over Pharos reizen (ANWB)
-
Re: klacht over Pharos reizen (ANWB)
Heb je de email nog dan heb je toch bewijs.Dergelijke emails altijd bij houden in concepten.
En hun uitleg van verkeerd adres houd geen steek.
Email afdrukken en klacht neerleggen.
En hun uitleg van verkeerd adres houd geen steek.
Email afdrukken en klacht neerleggen.