LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Praktijken van Vesting Finance: mag dit eigenlijk wel??

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Nynhyr
Berichten: 69
Lid geworden op: 04 sep 2009 08:43

Praktijken van Vesting Finance: mag dit eigenlijk wel??

Ongelezen bericht door Nynhyr »

Geval: acherstand in de betaling van de zorgverzekering. Dit betreft enkele rekeningen in 2009. De twee rekeningen heb ik netjes voldaan aan Vesting Finance, met de daarbij behorende incassokosten (de incassokosten van Vesting Finance waren drie keer zo veel als Rapport Voorwerk II meld) en verder niets, ook de registratiekosten welke zij opvoeren bij de aanmaning niet.
Omdat ik een achterstand had heeft mijn zorgverzekeraar mij uit de aanvullende verzekering gegooit. Dat kan ik me dan enigzins voorstellen, maar de achterstand heb ik dus in 2009 voldaan. Ik wou per 1 januari 2010 weer aanvullend verzekerd zijn, maar dat kon niet omdat ik nog (volgens mij zorgverzekeraar) een achterstand had van twee maanden. Na enig heen en weer gebeld te hebben blijkt dat die oplichters van Vesting Finance mijn betalingen niet overgedragen heeft aan mijn zorgverzekering omdat (volgens Vesting Finance) de rekening niet volledig is voldaan.
Vesting Finance wil dus dat je het dubbele incassokosten en de registratiekosten voldoet en dan pas maken zij de achterstand over aan de zorgverzekeraar.
Schandalige gang zaken natuurlijk, want nadat ik in protest ben gegaan over de hoge incassokosten en die registratiekosten en dat ik Vesting Finance verzocht heb om de zaak voor de rechter te leggen, hebben ze het geld overgemaakt aan mijn zorgverzekeraar met als gevolg dat ik over 2010 geen aanvullende verzekering kan afsluiten.
Wie heeft hier ook met soort gelijk verhaal ervaring mee met Vesting Finance.
:?:

samira.je
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jun 2010 10:03

Re: Praktijken van Vesting Finance: mag dit eigenlijk wel??

Ongelezen bericht door samira.je »

Hoe ben jij in protest gegaan als ik vragen mag. Ik heb ook problemen met dit rot bedrijf!

Gesloten