Al sinds november 2009 kunnen wij gaan contact met onze huisbaas krijgen. We hebben brieven verstuurd, de klusjesman (éénmalig aanwezig) verteld dat er wat mankementen en een kleine lekkage aan het dak is en een hele reeks voicemailberichten ingesproken.
Nou weten wij sinds half maart dat we per 1 juni gaan verhuizen, op 26 maart heb ik een aangetekende en een normale brief verstuurd om de huur op te zeggen. met een opzegtermijn van twee maanden dus op tijd. De aangetekende brief is na een maand terug gekomen omdat deze nooit opgehaald is.
Hoe om te gaan met een dergelijke huisbaas? Als wij namelijk over drie weken verhuizen willen wij uiteraard onze borg terug. Ook willen we gewoon een bevestiging van de opzegging zodat we niet vertrekken en een leeg huis achterlaten...
Zijn er manieren om je hier voor in te dekken / borg terug te krijgen ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] huisbaas onvindbaar
-
Re: huisbaas onvindbaar
Heb je toevallig een rechtsbijstandsverzekering? Eventueel kun je de vraag ook aan het juridisch loket voorleggen.
-
Huur betaald tot juni niet zo slim ? Anders had u dat kunnen verrekenen met de huur. Maak foto's als u de woning verlaat en laat getuigen tekenen in welke staat u die wohning achterlaat.
Vraag:
Weten jullie, waar hij woont?
Misschien in de trend, ik ga er eens naar toe!
Al eens problemen mee gehad?
Weten jullie, waar hij woont?
Misschien in de trend, ik ga er eens naar toe!
Al eens problemen mee gehad?
We weten waar hij woont (tenminste zou moeten wonen) en daar is nooit iemand aanwezig en komt ook geen reactie.
Het verrekenen met de huur is officieel gezien natuurlijk niet de bedoeling. Mocht er achteraf nog een probleem van worden gemaakt is het verrekenen van een borg met de huur natuurlijk niet echt in ons voordeel.
Hij is gewoon echt niet te bereiken. Misschien toch een keer rechtsbijstand raadplegen inderdaad!
Het verrekenen met de huur is officieel gezien natuurlijk niet de bedoeling. Mocht er achteraf nog een probleem van worden gemaakt is het verrekenen van een borg met de huur natuurlijk niet echt in ons voordeel.
Hij is gewoon echt niet te bereiken. Misschien toch een keer rechtsbijstand raadplegen inderdaad!
Ik heb een soort gelijk geval gehad. Drie aangetekende brieven die nooit werden opgehaald. Uiteindelijk rechtsbijstand erop gezet en toen kon hij ineens wel reageren. Toen hebben we het uiteindelijk een half jaar later! alsnog kunnen afhandelen..
Vanaf het moment dat je wist dat je in juni zou gaan verhuizen ( de maand maart), zou ik als ik jou was helemaal geen huur meer hebben betaald. de kans dat je huisbaas je eruit kwam zetten zou nihil zijn dacht ik zo:)
Zo heeft een vriendin van mij een half jaar gratis gewoond todat g/w/l afgesloten werd aangezien de huisbaas 'failliet'was en niet meer in NL woonde.
Zo heeft een vriendin van mij een half jaar gratis gewoond todat g/w/l afgesloten werd aangezien de huisbaas 'failliet'was en niet meer in NL woonde.